پارس ناز پورتال

روش های صرفه جویی در مصرف آب هنگام استحمام

روش های صرفه جویی در مصرف آب هنگام استحمام

روش های صرفه جویی در مصرف آب هنگام استحمام 

توجه به صرفه جویی در مصرف آب در زندگی همه انسان های جامعه ضروری است چراکه اگر فرهنگ هدر دادن آب در جامعه راوج داشته باشد به زودی منجر به مشکلات وسیع خواهد شد. صرفه جویی در مسواک زدن، آشپزی و تمیز کردن بسیار توصیه می شود. همه کم و بیش با این روش ها آشنا هستیم. هر کسی می داند که نباید در هنگام مسواک زدن شیر آب را باز بگذارد.

 

اما این تنها بخش کوچکی از مقدار آب مصرفی در خانه است. هنوز هم راه بسیار زیادی در کاهش مصرف آب باقی مانده است. در این مقاله با کاهش مصرف آب در حمام آشنا می شویم.

 

• قبل از شروع

بیشترین مصرف آب در حمام همیشه قبل از شروع به شستشو و در هنگام انتظار برای گرم شدن آب صورت می گیرد. همیشه سطلی را در حمام داشته باشید و آب سرد را در آن جمع کنید. از این آب برای شستشوی دستشویی، تمیز کردن خودرو، آبیاری گیاهان یا تمیز کردن منزل استفاده کنید.

 

• دوش کم مصرف

دوشهای کم فشار نصب کنید. خرید این دوش ها شاید مبلغی هزینه بر شما وارد کند، اما در آینده با کاهش مصرف آب در قبض شما جبران مافات می کند. جریان آب در شیرهای رایج در حمام در هر دقیقه در ۵ گالن و یا بیشتر است، در حالی این جریان در دوش های کم فشار به طور معمول ۲٫۵ گالن در هر دقیقه (یا کمتر!) است.

 

• زمان کمتر، مصرف کمتر

برای کاهش مصرف آب در حمام، زمان کمتری را زیر دوش صرف کنید. اگر زیر دوش غرق فکر می شوید و زمان از دستتان در می رود، با خود دستگاه پخش موسیقی ببرید و به خود بگویید که بعد از چند تراک از حمام بیرون می آیید. ترانه های خیلی طولانی حساب نمی شود!

 

• شیر آب را ببند

اگر قرار است در حمام اصلاح کنید یا مسواک بزنید، شیر آب را ببندید.

روش های صرفه جویی در مصرف آب هنگام استحمام

برای کاهش مصرف آب در حمام، زمان کمتری را زیر دوش صرف کنید

 

• دوش بگیرید

حمام نکنید. دوش بگیرید. اگر به جای هفته ای دو بار هر روز دوش کوتاهی بگیرید آب کمتری از آن مصرف می کنید که هفته ای نیم ساعت حمام کنید.

 

• نظامی باشید

نظامی حمام کنید. در بهار و تابستان به گرم کردن حمام و بخار کردن آب نیاز چندانی ندارید. دوش را باز کنید و خود را خیس کنید. دوش را ببندید و خود را صابون بزنید. دوش را باز کنید و صابون ها را بشویید. با این کار به مقدار شگفت آوری در مصرف آب در حمام صرفه جویی خواهید کرد.

 

• مصرف آب در حمام

شامپوها و صابون هایی راخریداری کنید که با مقدار کمی آب شسته می شوند. صابون و شامپوی سر بچه علاوه بر اینکه حاوی مواد شیمیایی کمتری است، به آب کمتری نیز برای شستشو نیاز دارد.استفاده از وان و حمام گرفتن را به حداقل دفعات محدود کنید

 

• وان، نه

استفاده از وان و حمام گرفتن را به حداقل دفعات محدود کنید. هر بار استفاده از وان ۳۵ تا ۵۰ گالن آب مصرف می کند، در حالی که یک دوش ۱۰ دقیقه ای با دوشهای کم فشار تنها ۲۵ گالن آب مصرف می کند.

روش های صرفه جویی در مصرف آب هنگام استحمام

استفاده از وان و حمام گرفتن را به حداقل دفعات محدود کنید

 

• حمام اشتراکی

 به گزارش پارس ناز به همراه بچه ها حمام بگیرید. با اشتراک در حمام گرفتن به همراه بچه ها علاوه بر کاهش مصرف آب، از شیطنت آنها و اسراف آب نیز جلوگیری می کنید. برای رعایت حدود شخصی می توانید تا قبل از خروج آنها از حمام و اتمام شستشوی آنها با لباس حمام بگیرید.

 

• وان مخصوص بچه ها

بچه های کوچک را در وان کوچکی حمام کنید. وان مخصوص وی (کوچک) را نیمه پر کنید. در حین بازی کودک در آب وی را با شامپو و صابون تمیز کنید و با همان آب کف شامپو را از تن وی بشویید. بدین ترتیب، تنها لازم است زیر دوش و با مقدار کمی آب وی را کاملا تمیز کنید و از حمام خارج کنید.

 

منبع: ModernSurvivalBlog – Gracelinks