پارس ناز پورتال

روش های موفقیت کانال ها و سایت ها

روش های موفقیت کانال ها و سایت ها

روش های موفقیت کانال ها و سایت ها 

کانال ها و سایت ها با افزایش بازدید اقدام به جذب تبلیغات می کنند و این کار را با فنون خاصی انجام می دهند.برای موفقیت کانال و سایت خود این مطلب را بخوانید. این روزها در فضای مجازی از طریق وب سایت‌های آنلاین، کانال‌ها و حتی اپلیکیشن‌ها اعم از خبری، سرگرمی، سبک زندگی و… رقابت برای جذب مخاطب، بسیار بالا است چرا که تعداد کاربر بالاتر یعنی درآمدزایی بیشتر.

 

اما رمز موفقیت سایت‌ها، کانال‌ها و اپلیکیشن‌های با کاربران بالاچیست؟ آنها چه شیوه و روشی را برای جذب مخاطب در پیش گرفته‌اند که از طریق جذب آگهی و تبلیغات به درآمدزایی نیز رسیده‌اند؟ و نظر کارشناسان حوزه تبلیغات و محتوا درباره جذب مخاطب بیشتر و درآمدزایی چیست؟

 

نخستین و به روز بودن مهم است
علی علوی مدیر یک بنگاه رسانه‌ای (دارای سایت، کانال تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک با 3 و نیم میلیون کاربر) رمز موفقیت در جذب کاربران بالا و به‌دنبال آن جذب آگهی و درآمدزایی را اول بودن و سریع اقدام کردن در راه‌اندازی سایت‌ها و کانال‌ها می‌داند. وی معتقد است هر کسی که سریعتر به این فضای مجازی وارد شده از سایر رقبا جلو افتاده است

 

بنابراین هر سایت و کانالی بخواهد از امروز شروع کند دیگر نخستین نیست چرا که اگر ابتدا می‌توانست در روز 10 k ( هر k، نشانگر هزار نفر است ) کار بر جمع‌آوری کند الان شاید بتواند همین میزان کاربر را در مدت یک ماه به دست آورد.علوی می‌افزاید: البته بعد از موضوع نخستین، باید شاخص‌های مهم دیگری مانند

 

به روز و آنلاین بودن(8 تا یک بامداد)، محتوای به روز و پاک(به مخاطب توهین نشده وشأن و شخصیت او رعایت شود) و اعتبار سایت و کانال را نیز به آن اضافه کرد. باید محتوایی (خبری، تخصصی، سرگرمی، سبک زندگی و…) که در سایت و کانال وجود دارد به روز و متناسب با خواست و نیاز مخاطب باشد

روش های موفقیت کانال ها و سایت ها

و اگر این شاخصه‌ها رعایت نشود مخاطبان، سایت و کانال را ترک می‌کنند.علوی به موضوع تبلیغات برای افزایش مخاطب و به دنبال آن درآمدزایی نیز اشاره کرده و می‌گوید: نباید با تبلیغات، ساده برخورد کرد و باید بدانیم از تبلیغات کی، کجا و چگونه بهره ببریم بنابراین بهترین مدل تبلیغ نیز تبلیغ «قلاب دار» است.

 

یعنی باید پست و تیتری که محتوا را معرفی می‌کند، جذاب باشد تا کاربر را جذب کند وگرنه سایت و کانال را به هدف نمی‌رساند.

 

شناخت خدمات مورد نیاز کاربران
رضا اربابیان مدیر سایتی دیگر که در خصوص جذب آگهی‌ از خرید و فروش اجناس گرفته تا کاریابی فعالیت دارد با خودداری از بیان میزان جذب آگهی در روز و آمار بازدید کنندگان سایت درباره موفق بودن سایت به «ایران» می‌گوید: ما به دنبال ارزش آفرینی بودیم پس وقتی به کاربران خدمات خوبی ارائه شود،

 

قطعاً به سمت آن جذب می‌شوند. کاربران همیشه به دنبال راه ساده و آسان هستند تا چیزی را بخرند و بفروشند بنابراین چون این امکان برای آنها فراهم شده است از سایت بازدید می‌کنند و آگهی می‌دهند.اربابیان درباره تبلیغات سایت برای جذب آگهی نیز می‌گوید: «تبلیغ ما ارائه خدمات به مردم بوده و خود مردم سایت ما را تبلیغ کردند.

 

وقتی شما خوب نیازسنجی کنید و به مردم خدماتی ارائه دهید و آنها را راضی کنید مردم نه تنها دوباره بر می‌گردند بلکه دیگران را با خود همراه می کنند. مدیر این سایت اعتقاد دارد وقتی نیاز مردم بدرستی شناخته شود این خود مردم هستند که بسادگی برای شما تبلیغات می کنند و از همین راه می توان بسادگی به درآمدزایی رسید.

 

اشکان آرمندهی مدیر دیگر سایت جذب آگهی که طبق اعلام سایت «الکسا» رتبه 11 را درکشور و جذب 100 هزار آگهی در روز دارد به «ایران» می‌گوید: نخستین و مهم‌ترین موضوع در جذب مخاطب و بالا بودن بازدیدکننده‌ها، بحث شناختن نیاز مخاطبان است. البته شناخت نیاز مخاطب نباید فقط شامل یک گروه و مخاطب خاص باشد،

 

بلکه باید تمام قشرهای جامعه از سطح پایین و بی‌سواد تا سطح بالا و با سواد را نیز پوشش دهد. بنابراین اگر پلتفرمی تهیه شود باید نیازهای تمام افراد جامعه را برآورده کند تا کاربران به سمت آن سایت، کانال و اپلیکیشن جذب شوند و از آنجایی که سایت ما، نیاز جامعه را شناخته است از این‌رو تعداد کاربران آن از طریق سایت و اپلیکیشن تلفن همراه بالا است.

 

80 درصد آگهی در این دو سایت رایگان است. آیا جذب آگهی‌های رایگان موجب شده است که میزان مخاطب و بازدیدکننده این سایت ‌ها افزایش یابد؟ آرمندهی در این باره می‌گوید: صرفاً جذب آگهی رایگان در بالا بودن تعداد کاربر نقشی نداشته است چرا که سایت امکانات دیگری مانند دریافت هزینه برای آگهی فوری،

 

استخدامی و… هم دارد. رمز موفقیت ما در جذب مخاطب و در پی آن جذب آگهی فقط و فقط با شناخت نیاز مخاطب است و چون نیاز مخاطب در سایت بر آورده و درست پاسخ داده می‌شود، کاربران ماندگار شده‌اند.

 

محتوای جذاب علت اصلی جذب کاربر
اما نظر کارشناسان حوزه تبلیغ و محتوا درباره بالا رفتن آمار مخاطب و به دنبال آن جذب آگهی و درآمدزایی چیست؟ آرمان حسینی کارشناس محتوا در فضای مجازی نیز به «ایران» می‌گوید: گسترش دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت٬ افزایش تعداد تلفن‌های هوشمند٬ سرعت بالای به‌ روزرسانی سایت‌هاو… باعث شده است

 

که توجه کاربران به رسانه‌های آنلاین بیشتر شود بنابراین در این میان مخاطبانی که می‌خواهند محصولات و کالاهای خود را معرفی و تبلیغ کنند به سمت رسانه‌های آنلاین و با مخاطب زیاد می‌روند تا رسانه‌های آفلاین (نظیر روزنامه)، چرا که می‌دانند آگهی و تبلیغ آنها در معرض دید بیشتر مردم قرار می‌گیرد.

 

حال برای اینکه در بین سایت‌ها و کانال‌های بی‌شمار بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و بتوانیم حداکثر مخاطب را در این فضا جذب کرده و به درآمدزایی برسیم چه باید کرد؟

 

حسینی در این خصوص به «ایران» می‌گوید: ابتدا باید هدف خود از راه‌اندازی سایت و کانال را مشخص کنیم. بررسی‌ نیازهای اولیه٬ تدوین استراتژی فعالیت٬ ایجاد زیرساخت لازم و تولید محتوا٬ تبلیغ و آنالیز فعالیت‌های انجام شده همگی از موارد ضروری است که در هنگام ایجاد و مدیریت یک سایت بخصوص خبری باید در نظر گرفت. بعد از مشخص کردن دسته‌بندی و حوزه فعالیت٬

 

باید به دنبال مزیت رقابتی سایت مربوطه برویم به طوری که توان رقابت با سایر رقبا را داشته باشد.حسینی می‌افزاید: به عنوان مثال سایت خبری باید به محتوا و جذاب بودن اخبار معطوف شود. بنابراین هر چقدر اخبار داغ‌تر٬ خاص‌تر و جنجالی‌تر باشد٬ کاربر بیشتری را به سمت سایت و کانال روانه می‌کند.

 

در کنار محتوای سایت٬ تنوع بالای آن و به روزرسانی مدام و طراحی کاربرپسند سایت کمک شایانی به جذب مخاطب و ماندگاری آن می‌کند.»سؤالی که بسیاری از علاقه‌مندان کسب و کار در فضای مجازی دارند این است که برای جذب مخاطب بیشتر چگونه باید عمل کنند؟

 

در این رابطه حسینی کارشناس محتوا در فضای مجازی به «ایران» می گوید: تبلیغات مبتنی بر موتورهای جست‌وجو٬ شبکه‌های اجتماعی٬ بنری٬ محتوا و ایمیل همگی از روش‌هایی است که می‌توان برای بهبود وضعیت یک سایت و افزایش کاربران آن استفاده کرد.

 

ارائه مطالب تازه و مفید به کاربران
رضا نامی کارشناس تبلیغات نیز معتقد است در فضای شبکه‌های مجازی، مخاطب صاحب اختیار است و می‌تواند هر محتوایی را که خودش می‌خواهد انتخاب کرده و از آن بهره‌مند شود. فضای تلویزیون، روزنامه، بنر و بیلبورد تبلیغات اجباری است و شما می‌خواهید به زور محصول خود را به مخاطب ارائه دهید.

 

نامی به «ایران» می‌گوید: نکته‌ مهم در فضای مجازی این است که شما در شبکه‌های اجتماعی ملزم به ارائه محتوای مناسب و تازه هستید تا مخاطب را اغنا کنید و اگر در این کار موفق باشید، می‌توانید حرفی برای گفتن داشته باشید. در غیر این صورت شکست خورده‌اید. بسیاری از طریق ارائه محتوای جذاب برای

 

جامعه هدف خود در شبکه‌های اجتماعی به کسب درآمد می‌پردازند. اگر بتوان در بازار هدف به مخاطبان، مطالب تازه و مفید ارائه کرد و در واقع آنها را با مطالب خود آموزش داد، موفقیت به دست خواهد آمد.»شایان شلیله مدیر و مجری تبلیغات در فضای مجازی هم به «ایران» می‌گوید: استفاده از سرویس‌های موتورهای جست‌وجو (کلیک کردن)

 

و کار کردن رو ی محتوای سایت نه تنها می‌تواند مؤثر واقع شود بلکه بسیار کم هزینه است.شلیله می‌افزاید: یک روش دیگر پیدا کردن سوشیال مدیای (رسانه‌های مجازی)مرتبط با کاربرها است. تولید محتوا یا باز نشر محتوای تولید شده روی کانال‌های سوشیال محتوا نیز می‌تواند مؤثر واقع شود.