پارس ناز پورتال

روش های پیشگیری از خشکی و ترک لب ها

روش های پیشگیری از خشکی و ترک لب ها

روش های پیشگیری از خشکی و ترک لب ها 

اگر می‌خواهید لب هاي شما ترک نداشته باشد و نرم و لطیف باشد، باید به پیشنهاد هاي زیر عمل کنید تا همه ي وقت سلامت و خوشگل باشید.برترین راه پیش گیری از خشکی و ترک خوردگی لب‌ها، پیشگیری از عارضه‌هایي هست که علت بروز این حالت میباشند. متاسفانه این عارضه‌ها همۀ‌جا میباشند: آب و هوای سرد و بودن در معرض نور خورشید، هوای خشک، و وزش باد موجب خشکی، ترک‌خوردگی، یا زخم شدن لب میشود. همین طور، کم آبی بدن،

 

آلرژی‌هاي بینی و تنفس با دهان هم در بروز این مشکل برای لب دخیل میباشند. داروهای خاصی مثل داروهای آکنه هم میتوانند باعث ترک‌خوردگی لب‌ها شوند.اضافه بر نوشیدن آب فراوان و بهره گیری از دستگاه مرطوب‌کننده برای مرطوب نگه داشتن هوای منزل، این اقدامات ساده می تواند از خشکی و ترک‌خوردگی لب‌هاي‌تان پیشگیری نماید:

 

لب‌تان را زبان نزنید
یکی از بدترین کارهایی که می توانید برای لب‌هاي ترک‌خورده‌تان انجام دهید، مدام زبان زدن آنهاست. وقتی بزاق دهان بخار میشود، هر روغن طبیعی که روی لب‌هاي شماست را پاک می کند. به‌جای گزیدن یا زبان زدن لب‌ها، با مرطوب کننده‌هاي طبیعی ضدحساسیت مثل روغن بادام، روغن کاکائو و موم، رطوبت لب‌ها را حفظ نمایید. اگر مشکل شما، تورم لب‌هاي‌تان هست، مرهمی از ریشه زردچوبه که یک ضدالتهاب طبیعی هست درست کنید.

 

با روغن زیتون ماساژ دهید
دو یا سه بار در روز لب‌هاي‌تان را با روغن زیتون که مرطوب کننده‌اي ضدالتهاب و حاوی آنتی‌اکسیدان هست ماساژ دهید تا تورمش فروکش کرده و نرم و روان شود. لب‌هاي شما فورا بهبود پیدا خواهد کرد، اما چند روزی طول می کشد تا خودش شروع به التیام یافتن کند.

 

از یک تی‌بگ بهره گیری کنید
 به گزارش پارس ناز لب‌هاي ترک خورده و خشک‌تان را با ۳۰ ثانیه فشردن یک تی‌بگ خیس خورده که حاوی چای سیاه هست میان لب‌هاي‌تان، نرم و لطیف نگه دارید. پلی فنول‌هاي آنتی‌اکسیدان چای، به ترمیم سلول‌هاي آسیب دیده پوست کمک کرده و بازسازی سلولی را سریع‌تر می‌نماید. اگر لازم بود، اینکار را ۳ تا ۵ بار درهفته انجام دهید.

 

پوست مرده را بسابید
رویه سابی کردن، یک کار مفید برای لب‌هاي ترک‌خورده هست. یک ترفند ساده: بعد از مسواک زدن دندان‌هاي‌تان، با مسواک زدن لب‌ها، ازشر پوست خشک و بدنمای لب‌هاي‌تان رها شوید. حالا ، فورا با یک مرطوب‌کننده مفید، از لب‌هاي نرم و جدیدتان محافظت کنید.