پارس ناز پورتال

با این روش ها در خوتان ذهنیت مثبت ایجاد کنید

با این روش ها در خوتان ذهنیت مثبت ایجاد کنید

با این روش ها در خوتان ذهنیت مثبت ایجاد کنید 

به شما برترین روش هایي را معرفی می‌کنیم که در ایجاد ذهنیت مثبت میتوانند به شما کمک کنند, 5 ترفند زیر را حتماً به کار گیرید. بزرگترین تفاوت میان افرادی که پیروز میشوند با افرادی که به موفقیت نمی‌رسند چیست؟ مطمئنا نوع نگرش افراد مهم‌ترین و اصلی ترین تفاوت میان آنان هست.

 

ذهنیت مثبت, ابزار کوچکی هست که میتواند شما را به تغییرات بزرگ رهنمون سازد و در راه رسیدن به احساس اعتماد به خود, عزت نفس و شایستگی, نقش موثری داشته باشد.بی تردید هر فردی, در هر مرحله اي از زندگی خود که به موفقیت دست می‌یابد, نیاز به ذهنیت و تفکری مثبت داشته هست.

 

پس شما نیز برای رسیدن به جایگاه هاي بالاتر به آن نیاز دارید. پنج عاملی که در ادامه معرفی میکنیم به شما کمک می‌کنند که در راه رسیدن به موفقیت به نگرش و ذهنیت مثبت دست پیدا کنید.

 

صحبت با خود

فکر میکنید تنها صحبت کردن با افرادی که به آنها اعتماد دارید و حرف هایشان برای شما مهم هست, در شکل گیری تفکرتان کفایت میکند؟ پاسخ این سوال کاملا منفی هست. صحبتی که شما با خودتان انجام می‌دهید و حرف هایي که در نزد خود بازگو می‌کنید مهم‌ترین چیزی هست که در فکر و نگرش شما تاثیر می‌گذارد.

 

قطعا شما هم با این نظر موافق هستید که ما در طول روز بارها و بارها با خود ما حرف میزنیم, و در نهایت همین صحبت با خود ما باعث می‌شود که مفاهیم و باورهایمان در ارتباط با توانمندی هایي که داریم شکل بگیرند.

 

پس به حرف هایي که با خودتان میزنید اکثر توجه کنید و مراقب گفته هایتان در مورد خودتان باشید. این حرف ها, به مثل دانه هایي میباشند که موفقیت از آنها جوانه میزند و سبز می‌شود. در نتیجه هر چه این دانه ها شامل حرف هاي مثبت و الهام بخش باشند تاثیر به مراتب بالاتری بر روی فکر شما خواهند داشت.

 

اراده

اراده اي که در راه رسیدن به موفقیت با خود به همراه دارید, موفقیت شخصی و حرفه اي شما را شکل خواهد داد. آیا اراده اي که برای انجام کارها دارید, به اندازه اي هست که اوضاع شما را برای تلاش در مسیر موفقیت به بحران بکشد؟ اگر پاسختان به این سوال منفی هست, باید وسیع تر فکر کنید و کمی از حاشیه امنی که برای خودتان ساخته اید فاصله بگیرید.

 

مطمئنا آسودگی و آرامش را با دور شدن از این حاشیه امن فکری به دست خواهید آورد. با داشتن اراده اي بزرگ تر و مصمم بودن برای رسیدن به موفقیت میتوانید تغییرات بزرگ را به وجود بیاورید. پس دیدی گسترده و واقع بینانه در مورد خودتان داشته باشید و به نتایج بزرگ تری فکر کنید. یقین کنید که هیچ قدرتی به اندازه داشتن تفکرات بزرگ برایتان ارزشمند نخواهد بود.

 

اثبات قدم بودن

شمار زیادی از روانشناسان برجسته معتقد میباشند هر چقدر که داشتن استعداد و توانایی خدادادی برای کسب موفقیت در زندگی نیاز هست, تلاش برای رسیدن به آن اهمیت دوچندانی دارد. در نتیجه باید در تلاش و کوشش خود ثبات داشته باشید. اشتیاق و علاقه شما در انجام کارها, در کنار پشتکار و استقامتی که به هزینه میدهید, عوامل بسیاری مهمی برای کسب موفقیت هاي بلند مدت میباشند.

 

مطمئنا هیجان و اشتیاقی که در قدم اول برای خودتان ایجاد میکنید, بی نظیر مهم و ارزشمند هست, اما سخت ترین کار این هست که در طول مدت زمانی طولانی برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید و در جهت کسب موفقیتی که انتظارش را می‌کشید, اثبات قدم باقی بمانید.

 

داشتن پشتکار, ما را از تسلیم شدن و کوتاه آمدن, به خصوص در هنگام مواجه شدن با سختی ها باز می دارد. خبر مفید در این ارتباط این هست که می‌توانید با کمی تمرین و ایجاد تغییراتی مثبت در خود, این پشتکار و ثبات را تقویت کنید.

 

استراتژی

هر چند تعیین اهداف و چشم انداز مناسب در ابتدای فرمایش بسیار مهم هست, اما به تنهایی نمیتواند تضمین کننده رسیدن به موفقیت باشد. با تشکیل ساختار عملی و برنامه ریزی دقیق می‌توانید با سرعت و قدرت به مراتب بالاتری رو به جلو حرکت کنید.

 

اهداف خودتان را به بخش هاي کوچک تر تقسیم کنید و اقدامات خود را برای رسیدن به این اهداف کوچک سازمان دهی نمایید. به این ترتیب توانایی مدیریت بهتری بر امور خود خواهید داشت. کوشش کنید همۀ وقت} برنامه اي مدون و استراتژیک داشته باشید و فعالیت هایي که انجام می‌دهید را از گذشته برنامه ریزی کنید.

 

اینکار لازمه رسیدن به موفقیت پایدار هست. از این روش هیچ گاه کارهایی که باید انجام دهید را فراموش نخواهید کرد و همه ي وقت نسبت به فعالیت هایتان مطلع خواهید بود. همین طور با اینکار به راحتی میتوانید بازخوردهایی که از کار خودتان میبینید را ارزیابی کنید و با آغوش باز در برابر رویدادها و دشواری های بایستید.

 

اقدام و عمل

تدوین یک استراتژی مناسب, نخستین اقدام برای شروع هست. اما بعد از آن, تلاش و اقدام در جهت عملی کردن استراتژی اهمیت بسیار زیادی دارد. در مورد فعالیت هایي که میخواهید انجام دهید, پیش از شروع به کار, مفید فکر کنید و قدرتمندانه ترین راه را برای انجام آنها گزینه نمایید.

 

احتمالا روزهای بسیاری برایتان پیش بیاید که هیچ کاری در راه رسیدن به اهدافتان و کسب موفقیت انجام ندهید. اما این مسئله به هیچ وجه مهم نیست و نباید موجب مایوس شدن شما باشد.تنها کافی هست که روی فعالیت هایي که باید انجام دهید متمرکز شوید و تا جاییکه می‌توانید تلاش کنید.

 

موفقیت سیبی هست که باید گاز بزنید و آن‌قدر اینکار را تکرار کنید تا کاملا خورده شود. فرقی نمی‌کند که چه کارهایی را برای محقق کردن اهدافتان انجام می‌دهید.احتمالاً یک تماس تلفنی, یا ارسال یک ایمیل به نظر کارهای ساده اي برسند. اما همین کارهای کوچک و ساده میتوانند نقش زیادی در رسیدن

 

شما به مقصدی که انتظارش را میکشید داشته باشند. اقدام و عملی که انجام می‌دهید باعث میشود که به خودتان اعتماد کنید و موفقیت هایتان را در آینه عملکرد خودتان مشاهده نمایید. قدم هایي که در راه رسیدن به موفقیت بر می دارید, همین اقدامات ساده اي میباشند که به انجام می‌رسانید و ذهنیتِ خود را برای کسب موفقیت می سازید.