پارس ناز پورتال

روش کمرنگ نمودن حلقه تیره دور چشم ها

روش کمرنگ نمودن حلقه تیره دور چشم ها

روش کمرنگ نمودن حلقه تیره دور چشم ها 

حلقه های تیره دور چشم ها را می توان کمرنگ تر نمود تا کمی صورت از رنگ تیرگی خارج شود. راه هایی را در این زمینه به شما معرفی می کنیم. دلایل مختلفی برای تیرگی و حلقه‌های سیاه اطراف چشم وجود دارد. ژنتیک، خستگی، کار زیاد، تنظیم نبودن ساعت خواب و تغذیه نامناسب، خون‌رسانی نامناسب به ناحیه چشم و استرس از جمله عوامل بروز این تیرگی‌‌هاست.

 

استفاده از درمان‌های طبیعی و خانگی روشی مناسب، کم‌هزینه و بدون عوارض جانبی برای تسکین و تعدیل سیاهی و کبودی دور چشم است.‌یکی از روش‌های خانگی برای بهبود کبودی و سیاهی دور چشم، استفاده از چای کیسه‌ای مرطوب و سرد شده است.برگ چای به ‌دلیل داشتن ماده‌ای به نام تانین موجب بهبود سیاهی و تیرگی دور چشم شده و همین‌طور از بروز پف و تورم در این ناحیه نیز پیشگیری می‌کند.

 

شما می‌توانید پس از استفاده از چای کیسه‌ای به محض آن‌که کیسه چای حرارت خود را از دست داد، آن را روی چشمتان بگذارید.بهتر است از دو چای کیسه‌ای به‌طور همزمان استفاده کنید و آنها را ۲۰ دقیقه روی چشم‌ها و ناحیه زیر چشم بگذارید. می‌توانید چای کیسه‌ای را در یخچال بگذارید و حداکثر در مدت ۲۴ ساعت از آن استفاده کنید.

 

عصاره برگ‌های نعناع یکی دیگر از شیوه‌های طبیعی درمان تیرگی اطراف چشم است. بهترین روش برای تهیه این عصاره آن است که دو تا سه قاشق از برگ‌های نعناع را درون دو لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید تا بجوشد سپس عصاره به دست آمده را صاف کرده و اجازه دهید سرد شود.

 

در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعناع آغشته کرده و آن را روی چشم‌ها بگذارید و در صورتی که برایتان میسر است، اجازه دهید تمام شب روی صورت‌تان باقی بماند.یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای از بین بردن تیرگی دور چشم، بهبود جریان گردش خون در این ناحیه است. برای این منظور کافی است ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را هر شب پیش از خواب با روغن بادام تلخ که با اندکی آب لیموترش تازه ترکیب شده، خوب ماساژ دهید.‌

 

از سیب‌زمینی نیز می‌توان برای کمرنگ کردن حلقه‌های کبودی زیرچشم استفاده کرد. به گزارش پارس ناز  برای این کار ابتدا یک سیب‌زمینی را خوب بشویید و برش نازکی از آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی سیاهی‌ و کبودی‌های زیر چشم بگذارید.‌

 

برای از بین بردن تیرگی و سیاهی اطراف چشم علاوه بر رعایت نسخه‌های خانگی ذکر شده باید به چند توصیه‌ دیگر نیز توجه کنید: در طول شبانه روز هشت ساعت را به خواب شبانه و استراحت اختصاص دهید. بی‌خوابی یکی از عوامل مهم در بروز تیرگی اطراف چشم است. سیگار را کنار بگذارید و مصرف نمک و کافئین را کاهش دهید. سبزی‌هایی مانند اسفناج، جعفری و کاهو را در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

 

دریافت میزان کافی آب علاوه بر حفظ رطوبت بدن به رفع تیرگی دور چشم کمک می‌کند، پس نوشیدن آب در طول روز را فراموش نکنید.