پارس ناز پورتال

روغن جوجوبا مناسب برای پوست و مو

روغن جوجوبا مناسب برای پوست و مو

روغن جوجوبا مناسب برای پوست و مو 

روغن جوجوبا برای پوست و مو بسیار مفید است و خواص بینظیر آن را بعد از استفاده کاملا می توان حس کرد. خواص متنوع آن را در زیر می خوانید. روغن جوجوبا، اسانسی است که از دانه‌های درختچه‌ی جوجوبا گرفته می‌شود. روغن جوجوبا در حالت طبیعی خود، یک مایع شفاف و طلایی است که بویی شبیه فندق دارد. این روغن به دلایل کاملا واضحی مورد علاقه‌ی معروف ترین برندهای مراقبت از پوست است.

 

روغن جوجوبا بخاطر مزایای درمانی شگفت انگیزش برای سالم نگه داشتن پوست، مو و ناخن‌ها استفاده می‌شود. این روغن بطور طبیعی غیر سمی‌است و دارای عوامل ضد باکتریایی و ضدالتهابی قدرتمندی نیز می‌باشد. اگر به این فکر هستید که می‌توانید چه امتیازاتی از روغن جوجوبا دریافت کنید، لیست زیر را بررسی کنید.

 

ترمیم موهای بسیار آسیب دیده

اگر موی شما بشدت خشک، آسیب دیده یا وزدار است، روغن جوجوبا درخشش را به آن باز می‌گرداند و میزان رطوبت در مو و پوست سر را دوباره به حالت تعادل در می‌آورد. روغن جوجوبا اینکار را با تغذیه‌ی عمیق موهای خشک، بهبود بافت و ظاهر آن انجام می‌دهد.

 

این روغن، گره موها را باز می‌کند، آنها را عمیقا نرم کرده و موها را از ریشه آبرسانی می‌کند و از آنجا که غیر سمی است، حتی برای کسانی که پوست سر حساسی دارند نیز ایده‌آل می‌باشد.برای اینکه با استفاده از روغن جوجوبا به موهای وزدار و آسیب دیده تان جانی دوباره ببخشید، چند قطره از این روغن را روی کف دستتان بریزید.

 

سپس کف دست‌ها را بشدت به هم بمالید تا قبل از مالیدن مستقیم روغن روی پوست سر و موها، روغن کمی گرم شود. برای اینکه پوست سرتان، روغن را جذب کند، سرتان را کمی ماساژ دهید. بگذارید روغن حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند و سپس سرتان را با شامپو و آب ولرم بشویید.

 

افزایش رشد مو

اگرچه موها با بالا رفتن سن کم پشت می‌شوند، اما گاهی اوقات این وضعیت بخاطر تولید سبوم اضافه بوجود می‌آید. سبوم اضافه، فولیکول‌های مو را مسدود می‌کند وبه گزارش پارس ناز  مانع رشد مو می‌شود.اگر موهایتان کم پشت شده‌اند، روغن جوجوبا را روی نواحی مشکل دار پوست سرتان ماساژ دهید.

 

این روغن با متعادل کردن دوباره تولید سبوم در پوست سر، رشد مجدد مو را افزایش می‌دهد. این روغن، سبوم را ذوب خواهد کرد و تولید مجدد سلول‌های مو را افزایش می‌دهد.

 

مرطوب کننده پوست

تنها با استفاده از چند قطره روغن جوجوبا در هر روز، پوست را نرم، ابریشمی و لطیف نگه دارید. روغن جوجوبا درست مانند اکثر روغن‌های گیاهی، یک مرطوب کننده عالی پوست است. برای انعطاف پذیر و جوان نگه داشتن ظاهر پوست می‌توانید صبح و شب از این روغن استفاده کنید. این روغن، پوست را از درون آبرسانی می‌کند و خشکی و زبری نواحی مختلف پوست را برطرف می‌کند.

 

روغن جوجوبا همچنین دارای خواص ضدباکتری و ضد ویروسی است. این روغن، التهاب و جوش را به حداقل می‌رساند. فقط کافی است قبل از رفتن به رختخواب، صورتتان را بشویید و ۳ تا ۴ قطره روغن جوجوبا را به آن بمالید. صبح، با پوستی نرم و درخشان از خواب بیدار خواهید شد!

 

ترمیم زخم‌های آکنه و جلوگیری از تشکیل جوش

بعضی از انواع محصولات ضد اکنه، حاوی چربی حیوانی هستند. چربی حیوانی پوست را تحریک می‌کند، و باعث بروز جوش می‌شود. روغن‌های گیاهی مانند روغن جوجوبا، غیر تحریک کننده و ملایم هستند. این روغن می‌تواند در تماس با باکتری، آن را از بین ببرد.

 

روغن جوجوبا، جای جوش‌های قدیمی را بهبود می‌بخشد و از بجای ماندن جای جوش‌های جدیدتر جلوگیری می‌کند. روغن جوجوبا حتی احتمال بروز جوش‌های آکنه را کاهش می‌دهد.

 

جلوگیری از استرچ مارک

روغن جوجوبا معمولا برای به حداقل رساندن ظاهر استرچ مارکها (جای زخم و یا ترک‌های ناشی از چاقی یا لاغری) استفاده می‌شود. در حالیکه هیچ کرم یا روغنی وجود ندارد که واقعا بتواند استرچ مارک‌ها را محو کند، اما روغن جوجوبا بافت پوست را ترمیم می‌کند. این روغن، پوست را بطور عمیق آبرسانی کرده و سلولهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند.

 

تمام این مزایای مفید برای پوست باعث می‌شوند استرچ مارک، کمتر واضح و مشخص باشد. روغن جوجوبا همچنین سرشار از ویتامین E می‌باشد، یک ماده مغذی که پوست را گوشتالو کرده و جای زخم‌ها را محو می‌کند.

 

مجله تناسب اندام