پارس ناز پورتال

روغن شاهدانه برای این لوازم آرایشی بکار می رود

روغن شاهدانه برای این لوازم آرایشی بکار می رود

روغن شاهدانه برای این لوازم آرایشی بکار می رود

روغن شاهدانه برای سلامتی پوست مفید است و به خاطر همین امر در تولید لوازم آرایشی از آن استفاده میشود. کتابی که به تازگی منتشر شده است لوسیون ها ، روغن های ماساژ خانگی ، پمادها و نمک حمام را مورد بررسی قرار داده است. آبگرم شاهدانه موضوع جدیدی نیست به اینصورت که این شیوه درمانی هزاران سال در فرهنگ شرقی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

البته نکته این است که شما باید در کشوری زندگی کنید که شاهدانه ( دانه حشیش ) برای اهداف قانونی و دارویی و همچنین موارد پخت و پز مجاز باشد.

 

مطالعاتی بر روی روغن دانه شاهدانه انجام شده است به همین دلیل در محصولات مراقبتی پوست از آن استفاده می کنند. این روغن سرشار از اسیدهای چرب است که سبب آبرسانی به پوست می شود و در نتیجه بهبودی پوست را سبب می شود و به همین علت است که این روغن جهت درمان خشکی پوست ، اگزما و پسوریازیس مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پزشکان در این رابطه به یک مطالعه اشاره می کنند که حشیش فعالیت غدد چربی ـ که وظیفه روغن رسانی به پوست را برعهده دارند ـ کاهش می دهد. با کاهش تولید چربی ثابت شده است که ایجاد آکنه در پوست کاهش می یابد.

 

اما ذکر این نکته نیز ضروری است که اگرچه دانه شاهدانه جهت درمان های موضعی مفید می باشد اما باید ارزیابی های بیشتری در این زمینه انجام شود. اگر می خواهید این مورد را امتحان کنید از لوازم آرایشی که حاوی شاهدانه است استفاده نمایید البته سعی کنید آن نوعی را استفاده کنید که حاوی کمتر از ۰.۰۳ درصد از تتراهیدروکانابینول که یک ماده روانگردان است می باشد.

 

فراموش نکنید که می توانید از صابون ها و لوسیون های حاوی این ماده استفاده نمایید که سبب آبرسانی و مرطوب شدن پوست شما می شود.