پارس ناز پورتال

معرفی بهترین رژیم برای تقویت باروری مردان

معرفی بهترین رژیم برای تقویت باروری مردان

معرفی بهترین رژیم برای تقویت باروری مردان 

آقایان اگر می‌خواهید در باروری بدن شما برترین عملکرد را داشته باشد باید بدانید که تغذیه در درجه اول اهمیت قرار دارد. رژیم خوراکی روی قدرت و کیفیت اسپرم ها تاثیر مستقیم دارد. محققان اثبات کرده اند رژیم خوراکی ضعیف و مصرف هرروز الکل می‌تواند باعث کم شدن کیفیت و تعداد اسپرم ها و منجر به ناباروری بشود. بنابراین، برای بچه دار شدن بسیار مهم هست ویتامین هاي لازم به بدن شما برسند.

 

مردهایی که چندان الکل می‌نوشند، احتمال باروری خود را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. این که آیا قهوه نیز روی باروری تاثیر منفی می‌گذارد یا خیر هنوز معلوم نیست. اما بهتر هست اکثر از یک یا دو فنجان در طول روز مصرف نشود.

 

کدام خوراکی ها از همۀ مهم تر میباشند؟
همۀ انسان ها در هر شرایطی باید همه ي نوع خوراکی بخورند تا ویتامین و پروتئین هاي لازم به بدن آن ها برسد. اما در خانواده هایي که قصد دارند بچه دار شوند، مرد باید رژیم سالمی که شامل انواع ماهی، سبزیجات و دانه هاي خوراکی هست را پیش بگیرد تا اسپرم فعال داشته باشد.

 

باید دقت داشته باشید، مصرف چندان غذاهایی که چربی ترانس بالایی دارند نیز باعث کاهش تعداد اسپرم میشود. مردانی که قصد پدر شدن دارند باید پیشنهاد هاي زیر را به کار بگیرند:

 

• مصرف چندان غذاهایی که مملو از ویتامین C و آنتی اکسیدان میباشند
این خوراکی ها از نقص و ایراد اسپرم پیشگیري می‌کنند و باعث افزایش تحرک و سرعت عمل اسپرم ها میشود. یک لیوان بزرگ آب پرتقال حدود ۱۲۴ میلی گرم ویتامین C دارد. مردها باید روزی ۹۰ میلی گرم از این نوشیدنی مصرف کنند و اگر سیگاری میباشند باید مقدار آن را به حداقل ۱۲۵ گرم برسانند.

 

• مصرف زینک کافی
کمبود زینک باعث می‌شود تا اسپرم ها به هم بچسبند و منجر به ناباروری بشود. برای دریافت زینک کافی که حدود ۱۱ میلی گرم در روز هست، میتوانید از گوشت پشت مازوی گاو «۴٫۸ میلی گرم در ۸۵ گرم»، صدف اویستر «۱۶ میلی گرم در ۶ صدف متوسط»، نخود و لوبیای پخته «۳٫۵ میلی گرم در یک پیمانه» و گوشت تیره مرغ «۲٫۳۸ میلی گرم در ۸۵ گرم» بهره گیری کنید.

 

• مصرف اسید فولیک
تحقیقات اثبات کرده اند، مردان و زنانی که دچار کمبود این مشتق ویتامین B میباشند باید مصرف آن را به غذای هرروز خود اضافه کنند تا احتمال ایجاد مشکل در لوله عصبی جنین کاهش یابد. فولیک اسید در مردان باعث ساخت اسپرم سالم و فعال می‌شود. یک مرد باید هرروز ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک مصرف کند.

 

این ویتامین را می‌توان در کورن فلکس هاي صبحانه، برگ هاي سبز و آبدار، عدس، لوبیا و آب پرتقال پیدا کرد. یا حتی می‌توانید قرص هاي مکمل فولیک اسید یا مولتی ویتامین را نیز از داروخانه تهیه و مصرف کنید.

 

• مصرف هرروز قرص هاي مولتی ویتامین
با مصرف هرروز قرص هاي مولتی ویتامین مطمئن می‌شوید که انواع ویتامین هاي لازم به بدن شما میرسد.

 

• کم کردن یا قطع مصرف الکل
 به گزارش پارس ناز افرادی که هر روز نوشیدنی الکلی همچون شراب، آبجو، ویسکی، و … مینوشند باید بدانند، تستوسترون و تعداد و کیفیت اسپرم هاي خود را کاهش میدهند که منجر هست به ناباروری میشود.