پارس ناز پورتال

رکوردهای شگفت انگیز ثبت شده در گینس قسمت (18)

رکوردهای شگفت انگیز ثبت شده در گینس قسمت (18)

رکوردهای شگفت انگیز ثبت شده در گینس قسمت (18)

وقتی پای رکورد زنی در میان باشد باید به کتاب گینس مراجعه کنیم تا انواع رکوردها در زمینه های مختلف را ببینیم. برخی از رکوردها واقعا شگفت انگیز و باورنکردنی هستند. 

 

بیشترین توپی که توسط یک سگ گرفته شده!

بیشترین توپی که توسط یک سگ با پنجه هایش گرفته شده 14 تا در یک دقیقه است که این رکورد توسط پورین و صاحبش ماکوتو کوماگی (Makoto Kumagai) که هر دو ژاپنی هستند در ساکورای ژاپن در سال 2015 به دست آمده است. پورین یک سگ ماده بیگل 9 ساله است.

رکوردهای شگفت انگیز ثبت شده در گینس قسمت (18)بیشترین همبرگر خورده شده!

بیشترین همبرگر خورده شده در 3 دقیقه 12 تاست که توسط تاکرو کوبویاشی (Takeru Kobayashi) ژاپنی در میلان ایتالیا در جولای سال 2014 به دست آمده است. هر پتی همبرگر دقیقا 113 گرم و نان آن 50 گرم وزن داشتند. همچنین کوبویاشی سس مایونز را به عنوان چاشنی همبرگرهایش انتخاب کرد.

رکوردهای شگفت انگیز ثبت شده در گینس قسمت (18)سنگین ترین دوقلوها!

بیلی لئون و بنی لوید، دوقلوهای متولد 1946 با نام مستعار مک گوایر از ایالات متحده تا شش سالگی وزن نرمالی داشتند. اما در نوامبر 1978 وزن بیلی و بنی به ترتیب به 337 و 328 کیلوگرم رسید و دور کمر هر کدام 2.13 متر شد. گفته می شود آنها به 349 کیلوگرم هم رسیدند.

 

بیلی که در 7 دسامبر 1946 متولد شده بود در آبشار نیاگارا ایالت اونتاریو بر اثر افتادن از موتور سیکلت و سکته قلبی در ژانویه 1979 درگذشت. بنی هم بر اثر سکته قلبی در سال 2011 فوت کرد.

رکوردهای شگفت انگیز ثبت شده در گینس قسمت (18)بیشترین دندان در دهان!

بیشترین دندان که 37 تاست در دهان ویجی کومار (Vijay Kumar) هندی قرار دارد که در سپتامبر سال 2014 مورد تایید قرار گرفت. ویجی 5 دندان بیشتر از تعداد دندان های معمول در دهان سایر افراد بالغ دارد. او اولین بار در اواخر نوجوانی خود متوجه شد که قدرت بیشتری نسبت به دیگران در دهانش حس می کند.

رکوردهای شگفت انگیز ثبت شده در گینس قسمت (18)

بیشترین چوب کبریتی که روی هم چیده شده!

بیشترین چوب کبریتی که به شکل یک برج روی هم چیده شده 74 تاست که توسط سیلویو سابا (Silvio Sabba) در ایتالیا در جولای 2012 به دست آمد.

رکوردهای شگفت انگیز ثبت شده در گینس قسمت (18)

گران ترین خاویار جهان!

گران ترین خاویار و در واقع گران ترین غذای جهان «خاویار الماس» از ماهی بلوگای ایران است. یک کیلوگرم از این طلای سیاه 34500 دلار به فروش می رسد. «الماس» از تخم ماهی خاویار آلبینوی کمیاب 60-100 ساله که در مناطقی از جنوب دریای خزر که کمتر آلوده شده شنا می کند، تولید می شود.

رکوردهای شگفت انگیز ثبت شده در گینس قسمت (18)

رکورد بیشترین کشش پوست!

گری ترنر (Garry Turner) از انگلستان می تواند پوست شکمش را تا 15.8 سانتیمتر بکشد و این به علت بیماری نادری است که سندروم اهلرز دانلوس نامیده می شود. یک اختلال بافت پیوندی که روی پوست، رباط و ارگان های داخلی بدن تاثیر می گذارد.

 

در این بیماری تولید کلاژن که پوست را تقویت و خاصیت ارتجاعی آن را باعث می شود، دچار نقص می شود و در نتیجه آن شل شدن پوست و بیش تحرکی مفاصل اتفاق می افتد.

رکوردهای شگفت انگیز ثبت شده در گینس قسمت (18)کوتاه ترین زن جهان!

کوتاه ترین زن زنده جهان (Jyoti Amge) هندی متولد دسامبر 1993 است که قد او 62.8 سانتیمتر در سال 2011 یعنی در 18 سالگی اش در ناگپور هند اندازه گیری شد. او قبلا رکورد کوتاه ترین نوجوان را داشت.

رکوردهای شگفت انگیز ثبت شده در گینس قسمت (18)بزرگترین دومینوی تشک!

بزگترین دومینوی تشک انسان از 1200 نفر تشکیل شده و توسط Aaron در بندر ملی، مریلند در ایالات متحده در مارس 2016 به دست آمد. این تلاش در مجمع کنفرانس ملی Aaron و در مرکز کنفرانس و تفریح «Gaylord» انجام شد. تشک ها به یک سازمان غیر انتفاعی که به نیازمندان منطقه واشنگتن دی سی کمک می کند اهدا شده بودند. 34 نفر ناظر این تلاش بودند که 13 دقیقه و 38 ثانیه طول کشید.

رکوردهای شگفت انگیز ثبت شده در گینس قسمت (18)جوانترین بازیکن حرفه ای بازی های ویدئویی!

لیل پویسون (Lil Poison) متولد 1998 در امریکاست. او کنترل درم کست را در دو سالگی برای بازی «NBA 2K» برداشت. او برای اولین بار در سن چهار سالگی وارد اولین رقابتش در نیویورک شد و یک سال بعد در بازی های لیگ اصلی شرکت کرد. در سال 2005 لیل که تنها 7 سال داشت یک قرارداد انحصاری با سازمان دهندگان بازی های لیگ برتر امضا کرد و جوان ترین بازیکن حرفه ای بازی های ویدئویی شد.

رکوردهای شگفت انگیز ثبت شده در گینس قسمت (18)

 

برترین ها