پارس ناز پورتال

رکوردهای گینس که حیوانات به ثبت رسانده اند

رکوردهای گینس که حیوانات به ثبت رسانده اند

رکوردهای گینس که حیوانات به ثبت رسانده اند 

رکوردهای گینس فقط مختص به انسان ها نیست، بلکه همۀ چیز در جهان می‌تواند در کتاب گینس یک رکورد باشد،حیوانات هم میتوانند رکورد خود را ثبت کنند. در ادامه این مقاله، ۱۰ مشابه از عجیب ترین رکوردهایی که حیوانات در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسانده اند را برایتان نوشته ایم که بسیار دیدنی دقت میباشند. به طور مثال می‌توان به طوطی ۲۵ ساله اي اشاره کرد

 

که می‌تواند در عرض یک دقیقه، درب چندین قوطی نوشابه را باز کند، توپ بسکتبال را درون تور بیندازد یا حتی اسکیت بورد سواری نماید.یا به سگی اشاره کرد که درازی گوش هایش از بلندی قد کوتاه ترین انسان روی زمین اکثر هست.برای آشنایی با این رکوردهای جنجالی در ادامه با پارس ناز همراه باشید.

 

پر پشم ترین گوسفند جهان

از گوسفندی که در نزدیکی پایتخت کشور استرالیا، یعنی کانبرا پیدا شده بود، بالغ بر 40 کیلوگرم پشم چیده شده که همین امر این حیوان را به پر پشم ترین گوسفند زنده جهان بدل کرده هست. افرادی که این گوسفند را پیدا کرده اند، نام «کریس» روی آن گذاشته اند و در این باره گفته اند این حیوان به علت سنگینی بیش از حد پشم هایش قادر نبوده به درستی حرکت کند. گفته شده بود که احتمالا بیش از 5 سال پشم هاي این حیوان چیده نشده باشد.

 

کریس در حال حاضر رکورددار پر پشم گوسفند جهان هست. پیش از آن، گوسفندی به نام «بیگ بِن» که در سال 2014 در نیوزیلند پیدا شده بود، با 29 کیلوگرم پشم، سردمدار این رکورد بود. بیگ بن در کشور خود محبوبیت زیادی داشت به طوری که تا پیش از مرگش در سال 2011 به سوژه تعداد زیادی از کتاب هاي کودک در نیوزلند تبدیل شده بود.
رکوردهای گینس که حیوانات به ثبت رسانده اندبلندترین شاخ افقی

«جوئه سدلاکت»، مزرعه دار ساکن ایالت کانزاس، نام گاو خود – J’s Bluegrass – را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسانده هست. بلوگرس، شاخ بلندی به اندازه 3 متر دارد که در بین گاوهای شاخ بلند جهان، پیشگام به شمار می‌رود. سدلاکت در مورد این گاو بیان داشته که 5 تا 6 نسل پیش از آن نیز شاخ هایي به همین بزرگی داشته اند.
رکوردهای گینس که حیوانات به ثبت رسانده اندبزرگترین گاو جهان

گاوی موسوم به «بلوسوم» با اندازه تقریبی 1.8 متر بعنوان بزرگترین گاو جهان نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده هست. گرچه باید اشاره کنیم که «بلوسوم» 13 ساله، در حال حاضر زنده نیست اما در سال 2014 میلادی توانست با وزن حدود 910 کیلوگرمی نام خود را برای قد بسیار بلندش در گنیس ثبت کند. بد نیست بدانید که گاوهای هلشتاینِ بالغ، به طور میانگین 700 کیلوگرم وزن دارند.
رکوردهای گینس که حیوانات به ثبت رسانده اند

بلندترین گوش در بین سگ ها

«هاربور»، سگ هشت ساله اي از نژاد Coonhound و ساکن شهر کلرادو هست که به علت داشتن گوش هاي بسیار بلند نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده هست. گوش هاي چپ و راست این حیوان به ترتیب 31.1 و 34.2 سانتی متر اندازه دارند. دیدنی هست بدانید مجموع اندازه هر دو گوش هاربور از قد کوتاه ترین مرد جهان «59.6 سانتی متر» بلندتر هست.
رکوردهای گینس که حیوانات به ثبت رسانده اند

طولانی ترین مسیر طی شده توسط سگ اسکیت سوار

«اتو» نام سگ بولداگ انگلیسی هست که توانسته طولانی ترین مسیر تعیین شده توسط انسان را با اسکیت بورد طی کرده و نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی به ثبت برساند. این بولداگ سه ساله، سوار بر اسکیت از میان پاهای 30 انسان که پشت سر هم و در یک صف ایستاده اند، بدون این که به انها برخورد نماید، عبور میکند. او این رکورد را در سال 2015 در پرو به ثبت رساند.
رکوردهای گینس که حیوانات به ثبت رسانده اندپر سرعت ترین لاک پشت جهان

همه ي ما لاک پشت را حیوانی بسیار کند و کم حرکت فرض میکنیم، اما «برتی» یک لاک پشت اهل کارولینای شمالی با حرکت خود با سرعت 966 متر در ساعت همه ي این فرضیه ها را بر هم ریخته هست. این رقم یعنی دو برابر سریع تر از حرکت نرمال بقیه لاک پشت هاي جهان. با این تفاسیر باید گفت که «بِرتی» میتواند یکصد متر را در عرض 6 دقیقه طی کند.
رکوردهای گینس که حیوانات به ثبت رسانده اند

طوطی اي که متخصص پرتاب توپ در تور بسکتبال هست

اسلم دانک برای انسان ها هم عمده آسان نیست چه برسد به پرنده اي همانند طوطی. «زاک»، یک طوطی 25 ساله هست که جولی و اد وی را آموزش داده و قادر هست با سرعت عمده بسکتبال نقش بازی کرده و در یک دقیقه چندین بار توپ را درون تور بیندازد. افراد یاد شده در طول 22 سال قبل، انواع حرکات ورزشی و نمایشی را به طوطی خود آموخته اند که از جمله میتوان به اسکوتر، اسکیت برد، بلند کردن پرچم و … اشاره کرد. این طوطی اضافه بر اسلم دانک، برای باز کردن بیشترین درب قوطی سودا در عرض یک دقیقه نیز نامش در کتاب گینس ثبت شده هست.
رکوردهای گینس که حیوانات به ثبت رسانده اند

درازترین مار گرفته شده توسط انسان

رکوردهای گینس که حیوانات به ثبت رسانده اند

یک مار پیتون زنبوری با درازای ۷٫۶۷ متری که به کمپانی فول مون پروداکشن در کانزاس سیتی تعلق دارد، بعنوان بلندترین مارِ در اختیار انسان نامش در رکوردهای گینس ثبت شده هست. غذای اصلی این خزنده ۸ ساله را حیواناتی همانند خرگوش، گراز یا گوزن تشکیل میدهد که هر دو هفته یک‌بار برایش سرو می‌شود.

 

درشت ترین چشم در بین سگ ها

بوستون تریر 4 ساله سفید رنگ به نام Bruschi که به همراه صاحب خود، ویکتوریا رید، در تگزاس زندگی می‌کند، به علت داشتن درشت ترین چشمان سگ با قطر 28 میلی متری نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده هست.
رکوردهای گینس که حیوانات به ثبت رسانده اند

قد کوتاه ترین گاو جهان

در سال 2014 میلادی، این گاو 6 ساله که «منیکایم» نام دارد بعنوان کوتاه ترین گاو جهان نامش در کتاب گینس به ثبت رسید. این حیوان فقط 61.5 سانتی متر قد دارد. این پستاندار در آتولی در جنوب هندوستان ساکن هست و با این که تغذیه آن با دیگر گاوها برابر هست اما ذاتا کوتوله محسوب شده و توان رشد اکثر از این اندازه را ندارد.
رکوردهای گینس که حیوانات به ثبت رسانده اند