پارس ناز پورتال

ریمیل های ضد آب برای خانم ها مضر است

ریمیل های ضد آب برای خانم ها مضر است

ریمیل های ضد آب برای خانم ها مضر است 

بهره گیری از ریمیل هاي ضدآب بین بانو ها بسیار رواج دارد اما باید بدانید که مواد به کار رفته در این نوع ریمیل ها می تواند زیان آور باشد. ریمل ضد آب یا ریمل استخری یکی از پر طرفدار ترین لوازم آرایش بین بانو ها هست. اگر شما هم به دنبال بهره گیری از این ریمل ها هستید توصیه میکنیم این مطلب را بخوانید.

 

“ریمل ضد آب”، “ریمل استخری”، “بلند کننده و حجم دهنده مژه” ،”برترین ریمل هاي سال رسید”، این جملات را بارها داخل مترو و بازار یا برخی از مغازه هاي فروش لوازم آرایش شنیده اید.به قول یک متخصص چشم، این فراورده ها به علت داشتن مواد نگه دارنده و رنگی می تواند باعث التهاب و حساسیت چشم شود که به صورت عوارضی چون اشک ریزش، خارش و سوزش چشم بروز میکند، پس بهتر هست مصرف انها را محدود کنید.

 

بیشترین صدمه چشمی که لوازم آرایش برای زنان رقم می‌زند ناشی از بهره گیری از ریمل و خط چشم هست. ریمل هاي ضد آب و چرب به سختی از روی مژه ها پاک می شود و در هنگام تمیز کردن اندکی از آن به داخل چشم می‌رود و همین طور تعدادی از مژه ها نیز کنده می شود و در دراز مدت خشکی هاي چشمی شدید، تغییر در لبه پلک و التهاب را نیز برای فرد به همراه دارد.

 

ریمل‌ هایي که پایه اصلی انها آبکی هست، محیط مناسبی برای رشد میکروب‌هاست و میتواند باعث عفونت‌هاي چشمی، التهاب، قرمزی، ترشحات غلیظ، خارش و حتی پوسته‌‌ریزی لبه پلک شود.ریمل‌ هایي که پایه اصلی آنها روغن هست، در مقابل عرق کردن، اشک و آب مقاوم هست و متأسفانه به مدت طولانی روی مژه می‌ماند و از آن جا که به سختی پاک می شود، موجب ریزش مژه‌ها و چسبندگی آن می شود.

 

 به گزارش پارس ناز کسانی که پیشینه ابتلا به گل مژه دارند، اگر از ریمل ضدآب بهره گیری کنند، به علت انسداد اکثر مجاری خروجی اشک، احتمال بروز عفونت با باکتری و گل مژه در آنها افزایش می‌یابد.به طور کلی از مهم‌ترین خطراتی که این دسته از لوازم برای چشم ها به وجود می آورد، حساسیت در سطح قرنیه، خشکی چشم ،

 

گل مژه وعفونت ملتحمه هست . اضافه بر آن اشک ریزش، سوزش، خارش و قرمزی معمولاً در پی التهاب نیز رخداد میوفتد. بانو ها برای سلامت اکثر چشم و پلک گذشته از بهره گیری از ریمل از روغن بادام و نارگیل روی مژه شان بهره گیری کنند.