پارس ناز پورتال

زردچوبه برای پوست مفید است

زردچوبه برای پوست مفید است

زردچوبه برای پوست مفید است 

زردچوبه که جزئی از چاشنی های خانم خانه دار است خواص درمانی بسیاری نیز دارد و یکی از این خواص ها مفید بودن برای پوست می باشد . زردچوبه از جمله ادویه هایی است که در هند در سده های گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه فواید سلامتی و زیبایی بسیاری دارد به همین دلیل مورد توجه بسیاری از بانوان می باشد.

 

یکی از موارد استفاده آن در هند استفاده آرایشی برای درمان جای زخم ، درمان سرفه ، درمان چین و چروک ، درمان آکنه و مبارزه با روند پیری است.در این مقاله مزایای این گیاه محبوب را به شما معرفی می کنیم.

 

ـ مبارزه با نشانه های پیری : زردچوبه یک لایه برداری بسیار عالی است و می تواند به شما در از بین بردن نشانه های پیری کمک کند. برای تهیه ماسک بهتر است مقداری آرد و زردچوبه را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید و با اضافه کردن آب به آن خمیر بدست می آید حتی می توانید به جای آب از شیر یا ماست استفاده نمایید.

 

خمیر را بطور مساوی بر روی بدن خود بمالید و بگذارید بماند تا زمانیکه خشک شود سپس با آب ولرم و بصورت دورانی صورت خود را بشویید.

 

ـ خداحافظی با چین و چروک : شما می توانید از ترکیب زردچوبه با مواد دیگر برای از بین بردن چین و چروک صورت خود استفاده نمایید.

 

با اضافه کردن شیر و آب گوجه فرنگی به پودر برنج و پودر زردچوبه نوعی ماده نرم بدست می آید که آن را بر روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. اسید لاکتیک موجود در شیر به از بین رفتن سلول های مرده موجود در سطح پوست کمک خواهد کرد.

 

شما می توانید پودر زردچوبه را به دوغ و آب نیشکر اضافه کنید این بهترین شیوه برای از بین بردن لکه های تیره و چین و چروک است.از ترکیب زردچوبه و عسل می توانید بر روی صورت و گردن خود استفاده نمایید که باعث لایه برداری از پوست می شود.

 

ـ درمان آکنه با اسکراب زردچوبه : نه تنها زردچوبه زخم و التهاب را کاهش می دهد بلکه سبب کاهش تولید چربی توسط غدد پوستی می شود. شما می توانید از این روش طبیعی برای از بین بردن آکنه صورت و داشتن پوستی صاف و روشن استفاده کنید.

 

برای تهیه اسکراب زردچوبه بهتر است چند قطره آب و آبلیمو را به زردچوبه اضافه کنیم و در مناطقی که آکنه سبب آسیب شده است بمالیم. بگذارید حدود ۱۵ دقیقه بماند سپس آن را به شیوه مالش دادن صورت با آب بشویید.شما همچنین می توانید از مخلوط زردچوبه و چوب صندل استفاده نمایید و ۱۰ دقیقه پس از استعمال آن را بشویید.

 

ـ محو نمودن لکه های کشیدگی پوست : یکی از مواردیکه جز مشکلات پوستی مهم بشمار می آید وجود علائم کشیدگی پوست است. هرچند در بازار کرم ها و داروهای بسیاری برای درمان آن وجود دارد اما بهتر است از شیوه های طبیعی استفاده نمایید.

 

بنابراین بهتر است مقداری زردچوبه را با با ماست ، شیر و یا آب مخلوط کنید و در قسمت های موردنظر بمالید تا لکه های حاصل از کشیدگی محو شوند.

 

ـ درمان سوختگی : در صورتیکه بطور تصادفی پوست خود را سوزانده اید زردچوبه یک درمان سریع و موثر بشمار می آید زیرا دارای خواص ضدعفونی کننده است. مخلوط زردچوله و ژل آلوئه ورا را بر روی جای سوختگی قرار دهید تا درمان شود.

 

ـ از بین بردن موهای صورت : آرد نخود و زردچوبه می توانند بعنوان اسکراب صورت عمل کنند. برای نتیجه گرفتن در این مورد باید یکماه متوالی این خمیر را به صورت خود بمالید. داروهای خانگی معمولا نتایج خود را در یک بازده زمانی طولانی نشان می دهند.

 

ـ درمان ترک پاشنه پا : زردچوبه را با روغن نارگیل و یا روغن کرچک مخلوط نمایید و به پاشنه پا ترک خورده خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس حمام کنید. این کار را چند روز متوالی انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.