پارس ناز پورتال

زردچوبه و 10 خاصیت شگفت انگیز

زردچوبه و 10 خاصیت شگفت انگیز

زردچوبه و 10 خاصیت شگفت انگیز 

به طور خلاصه و مفید به شما می گوییم که زردچوبه پر مصرف و محبوب ایرانی ها چه فوایدی برای بدن و سلامتی دارد. زردچوبه ازجمله مواد غذایی است که درآشپزخانه و به ویژه در نزد هندی ها جایگاه ویژه ای دارد و برای مبارزه با پیری و ضد عفونت ها مورد استفاده قرار می گیرد و خاصیت ضد التهاب و عفونت دارد.

 

زردچوبه به علت دارا بودن برخی از ویتامین ها، فلزها، کلسیم، فواید بسیاری دارد و هیچ سمی ندارد و مصرف آن هیچ ضرر و عوارضی ندارد؛ ازاین رو، استفاده از آن هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

 

زردچوبه دارای فواید زیر است:

 

۱٫ بهبود خلق و خوی انسان: طب مکمل و جایگزین از زردچوبه برای بهبود وضعیت خواب و رهایی از افسردگی استفاده می کند.

 

۲٫ کنترل قند: زردچوبه میزان قند خون را تنظیم می کند و مقاومت در برابر انسولین را کاهش می دهد و به عنوان یک داروی مقاوم ضد دیابت نوع ۲ عمل می کند و وقتی با ادویه های دیگر مخلوط می شود میزان قند خون را کاهش می دهد.

 

۳٫ گردش خون : زردچوبه موجب تنظیم گردش خون می شود و پاک کننده طبیعی برای کبد به شمار می رود.

 

۴٫ هضم غذا : زردچوبه از قدرت هضم بالایی برخوردار است و سوخت و ساز را زیاد می کند و مانع از نفخ در معده می شود، اما در صورتی که فردی به بیماری التهاب کیسه صفرا مبتلاست، نباید از آن به عنوان یک مکمل غذایی استفاده کند زیرا وضعیت این بیماری را وخیم تر می کند

 

۵٫ دفع بیماری : زردچوبه مانع از بیماری آلزایمر می شود.

 

۶٫ تسکین دهنده زخم ها: زردچوبه خاصیت پاک کننده و ضد التهاب و عفونت دارد و در درمان سوختگی های سطحی و کوفتگی ها و بریدگی ها مفید است و می تواند مانع از التهاب های پوستی شود.

 

۷٫ درد مفاصل : یکی دیگر از خاصیت های زردچوبه، جلوگیری از درد مفاصل و کشنده دردها است.

 

۸٫ سرطانزا :  زردچوبه مانع از سرطان می شود و به حفظ سلول های سالم کمک می کند و از ترشح آنزیم هایی که به رشد سلول های سرطانی کمک می کند، جلوگیری می نماید.

 

۹٫ کمک به داشتن پوست بهتر: مصرف زردچوبه باعث می شود که پوستی شفاف تر و شاداب تر داشته باشید.

 

۱۰٫ سلامت قلب: این ادویه، مانع از سکته و تصلب شرایین می شود و از میزان کلسترول خون می کاهد و در نتیجه به سلامت قلب کمک می کند.درصورتیکه مقداری زردچوبه را با مقداری آب لیمو و یک قاشق آب گوجه فرنگی و مقداری آرد مخلوط کنید، همه این خواص را دارا می شود.

 

این مخلوط را به مدت ده دقیقه بر روی گودی های اطراف و زیر چشم قرار دهید، در سریع ترین زمان ممکن ، گودی ها را برطرف می کند.

 

قرار دادن مخلوط زردچوبه با آب آناناس بر روی پوست به مدت ده دقیقه نیز برای داشتن پوست شفاف معجزه می کند.