پارس ناز پورتال

زعفران معجزه بزرگی برای سلامت پوست افراد

زعفران معجزه بزرگی برای سلامت پوست افراد

زعفران معجزه بزرگی برای سلامت پوست افراد 

سلامت و زیبایی پوست را میتوان با ماده محبوب و معجزه آسای زعفران نیز به وجود آورد. ما در این مقاله به تفصیل به آن میپردازیم. در ارتفاعات هند کشت زعفران بسیار متعارف هست. این ادویه اکثر در اسپانیا، ایتالیا، ایران و کشمیر رشد می کند. زعفران کشمیر از روی رنگ بنفش تیره‌ي آن شناخته میشود. این زعفران تیره‌ترین، خوش‌طعم و رنگ‌ترین و معطرترین زعفران دنیا هست.

 

خواص زعفران

خاصیت اصلی زعفران این هست که از 150 ماده‌ي فرار و قابل تبخیر و تعدادی ماده‌ي غیرفعال ساخته‌شده هست. زعفران سرشار از زاگزانتین، پیکروکروسین و لیکوپن هست، سه ترکیب شیمیایی که عامل اصلی رنگ طلایی و نارنجی آن میباشند. یک روغن غیر فرار سازنده‌ي زعفران سافرانال نام دارد. سافرانال ضد تشنج و آنتی‌اکسیدان بوده

 

و خاطر اصلی بوی خوش زعفران هست. همین طور این ماده مهارکننده‌ي رادیکال‌هاي آزاد می‌باشد. سافرانال دارای خاصیت درمانی و جلوگیري از سرطان هست.

 

درمان جوش

زعفران دارای خاصیت ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی هست که آن را تبدیل به ماده‌اي ایده آل برای درمان جوش کرده هست.

 

درمان جای زخم

زعفران دارای خاصیت شفابخشی هست. این ماده فرآیند بهبود زخم و از بین رفتن خراش و لکه‌هاي پوستی را سرعت می دهد. زعفران یک منبع غنی با خاصیت لایه‌برداری هست. این ماده به‌سادگی زخم و جراحات مانده از بریدگی‌هاي قدیم یا جای جوش‌ها را از روی پوست تمیز می کند.

 

درخشش پوست

زعفران دارای خاصیت فوق‌العاده‌اي در درخشش پوست هست. این ماده پوست را سالم‌تر و درخشان‌تر میکند.

 

بهتر کردن رنگ پوست

زعفران به‌عنوان روشن‌کننده‌ي رنگ پوست نیز شناخته میشود. کاری که زعفران می کند این هست که پوست را شفاف‌تر کرده و آلودگی‌ها و ناخالصی‌هاي پوست را برمی‌دارد.

 

از بین بردن آفتاب‌سوختگی

آفتاب‌سوختگی سبب میشود رنگ پوست شما واقعاً بد به نظر برسد. حالا شما می توانید با بهره گیری از زعفران از شر این لکه‌هاي قهوه‌اي راحت شوید.