پارس ناز پورتال

چطور در زمینه کاری تان پیشرفت کنید؟

چطور در زمینه کاری تان پیشرفت کنید؟

چطور در زمینه کاری تان پیشرفت کنید؟ 

برخی اوقات نیاز دارید که در زمینه کاریتان پیشرفت کنید و از سطحی که هستید بالاتر روید، ما امروز دراین زمینه پیشنهادهایی برایتان داریم. هرروز که می گذرد، استانداردهای تعالی بالاتر می‌رود. نوآوری هاي جدید از راه میرسد، کسی با میل و عطش بیشتر و با استعدادتر از شما وارد بازار میشود،

 

و شرایط بیرونی دور و بر شما مدام تغییر میکند. چیزی که دیروز خوب بود، دیگر به درد امروز نمی‌خورد. ورزش هاي حرفه اي نمونه اي درخشان از این پدیده است. بنظر می‌رسد که چپ و راست رکورد های تازه جهانی به ثبت می‌رسد.اگر میخواهید به موفقیت برسید و سطح موفقیت خودرا در بلند مدت حفظ کنید، نمی‌توانید به سطح کنونی مهارت در زمینه اي خاص راضی باشید. باید راهی پیدا کنید تا به رشد، التیام و تکامل ادامه دهید.

 

به گزارش پارس ناز، خبر خوب این است که استراتژی هایي وجوددارد که می‌توانید بکار بگیرید تا بشما کمک کند که عملکرد خودرا التیام دهید و به تعالی دست پیدا کنید. این استراتژی ها همگی پایه علمی دارند. این رویکردها از تحقیقات انجام شده به وسیله پروفسور دنیل چامبلیس جامعه شناس حاصل شده است او به مطالعه ورزشکاران در طول چند سال پرداخت تا بفهمد که چه چیزی شناگران المپیک را از بقیه شناگرانی که زمان مشابهی را صرف تمرین و مسابقه میکنند، جدا میکند.

 

1. روی تکنیک تمرکز کنید

چامبلیس در مقاله اي به نام «جهان تعالی» که در آن یافته هاي خودرا منتشر کرد، اشاره کرده که یک عامل کلیدی که خوب ها را از عالی ها جدا میکند شیوه اي است که آنها وظایف مشابه را انجام میدهند. کسانی که در برترین رتبه هاي حرفه خود قراردارند، از تکنیک بسیار بهتری برخوردار هستند.

 

تکنیک بهتر از تمرکز شدید روی مهارت پیدا کردن در اصول پایه اي حاصل میشود، به گونه اي که تعالی تبدیل به عادت میشود.برای شروع، روی کسب مهارت دریک زمینه کوچک کاری که انجام میدهید تا در آن التیام پیدا کنید، تمرکز کنید. وقتی که در آن مهارت پیدا کردید، مهارت کوچک ولی مرتبط دیگری را انتخاب کنید تا روی آن تمرین کنید.

 

فرض کنید هدف شما این است که سخنران عمومی بهتری شوید. اول از همه ی، شاید لازم باشد روی اینکار کنید که چگونه مقدمه هایي مشارکت برانگیز داشته باشید. بعد از این که به نقطه اي رسیدید که احساس رضایت پیدا کردید، میتوانید به سراغ استفاده اثربخش از عکسهای بروید، و بعد ازآن روی توانایی داستان گویی خود و غیره کار کنید.اثر ترکیبی کسب مهارت روی عناصر فردی کوچک در طول زمان جمع میشود تا بشما کمک کند که روی هم رفته در سطح بالاتری عمل کنید.

 

2. انگیزه هاي صحیح را انتخاب کنید

دلیل اصلی تعداد زیادی از افراد برای انجام وظایف خاص، رسیدن به نتیجه نهایی بزرگ است. این نتیجه ممکن است برنده جایزه شدن، گرفتن یک مشتری مهم، کسب ترفیع شغلی پر اهمیت، یا در تحقیق چامبلیس، قهرمانی در المپیک باشد.

 

ولی قهرمانان برتر تحت تأثیر انگیزه هاي کوچکتری تحریک می‌شوند. زمانی که شما یک بازی طولانی انجام می‌دهید تا به چشم انداز بزرگتری برسید، بعضی وقت ها مدت زمان بین تجارب سطح بالا بسیار طولانی است.

 

از این رو، باید انگیزه داشته باشید که هرروز تلاش کنید تا بتوانید در پیروزی هاي کوچکتر نیز به لذت برسید. این پیروزی ها سرسپردگی شما برای انجام کار بین مراحل برجسته را تحریک می‌کند.چامبلیس در مقاله خود می‌نویسد، «شناگران سر تمرین حاضر می‌شوند تا دوستان خودرا ببینند، تمرین کنند،

چطور در زمینه کاری تان پیشرفت کنید؟

احساس قوی بودن بعد ازآن پیدا کنند، مربی خودرا تحت تأثیر قرار دهند، و تلاش کنند زمان شنای خودرا نسبت به آخرین باری که تمرین کردند التیام دهند. گاهی اوقات، شناگران قدیمی تر که چشم انداز بلند تری نسبت به آینده دارند، هدفی را درنظر میگیرند که هنوز چند ماه با آن فاصله دارند. ولی حتی باوجود اهداف بلند مدت تر، رضایت هاي روزانه نیز باید سر جای خود قرار داشته باشد. پاداش هاي اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.»

 

این انگیزه هاي کوچکتر میتواند احساس رضایتی باشد که بعد از انجام یک تمرین ورزشی، انتشار مقاله اي جدید و یا تعامل با مشتریان محبوب بطور روزانه به دست می آورید. حتی می‌تواند از لذتی که در انجام کار خود کسب می‌کنید حاصل شود.این اتفاقات کوچک روحیه شما را قوی نگه می دارد و باعث می‌شود که به حرکت ادامه دهید. به ویژه وقتی که پیروزی هاي بزرگ کم و با فاصله زیاد هستند.

 

3. همیشه کار را جدی بگیرید

هیچکس دوست ندارد که با فرصت بزرگ مورد نظر خود مواجه شود و بعد با صورت زمین بخورد. شما سخت تلاش میکنید تا فرصت هاي بزرگ سر راهتان قرار بگیرد و مطمئناً نمی‌خواهید که به خاطر لغزش در عملکرد نتوانید ازآن فرصت استفاده کنید.

 

این بدان معنی است که شما باید با هر وظیفه اي که روی آن کار می‌کنید تا تکمیلش کنید به شکلی یکسان برخورد کنید، تا بتوانید بدون توجه به شرایط به نتایج قابل پیشبینی دست پیدا کنید. این شاید به این معنی باشد که برای سخنرانی در مقابل 10 هزار نفر به همان شکلی آماده شوید که برای سخنرانی در مقابل گروهی 10 نفره آماده میشوید.

 

اینکار بشما کمک میکند تا تلاش هایتان را روی اجرای تکنیک هاي صحیحی متمرکز کنید که در هنگام فعالیت تمرینی در انها مهارت پیدا کردید. این بشما کمک می‌کند که به بهترین نتایج دست پیدا کنید.چامبلیس در مقاله خود می‌نویسد، «برندگان در لحظات حساس دچار لغزش نمیشوند.

 

در هنگام مواجهه با چیزی که بنظر میرسد چالشی بزرگ یا رویدادی بسیار نامعمول مثل بازی هاي المپیک باشد، ورزشکاران قوی‌تر با آن به شکل موقعیتی معمولی و قابل بازرسی برخورد می‌کنند و کاری که لازم است را برای موفقیت در آن انجام می‌دهند. فعالیت هاي استاندارد و معمول «مثل گرم کردن، آماده شدن از نظر روانی، تجسم مسابقه، از بین بردن عرق و چیزهایی از این دست» راه هایي برای وارد کردن عادت هاي روزانه به آن موقعیت بسیار مهم هستند تا آنرا تا حد امکان عادی جلوه دهد.

 

وقتی که ذهن خودرا تمرین دهید تا روی چیزی تمرکز کند که لازم است انجام دهید تا بطور موفقیت آمیز وظیفه در حال انجام خودرا تکمیل کنید، احساسات اضطراب که میتواند شما را در لحظه کلیدی با مشکل مواجه کند رابه حداقل می‌رسانید.

 

وقت آن رسیده که شما در سطح بالاتری عمل کنید.

مسئله این نیست که چقدر استعداد دارید. یا حتی میزان موفقیتی که در گذشته به دست آورده اید هم اهمیت ندارد. در دنیای امروز، التیام مداوم یک الزام است و نه فقط یک آرزو.

 

بنابر این رویکردهای اثبات شده که در بالا اشاره شد را دنبال نمایید تا بطور مرتب بازی خودرا التیام دهید، و بتوانید در بهترین شرایط خود عمل کنید. با اینکار شما قادر خواهید بود تا پیروزی هاي بزرگ بسیار بیشتری را تجربه کنید. این موفقیت بعنوان پاداشی برای تلاش هاي ارادی شما به دست می‌آید.

 

برای بهترین مشاوره شغلی کمتر پیش می‌آید که فرد مورد اعتماد و با تدبیر در اطراف خود پیدا کنید. در این جا به چند نمونه از بهترین توصیه ها برای یافتن شغل یا پیشرفت در آنرا اشاره میکنیم.

 

فرم درخواست کار را پر کنید

برای ورود به شغل جدید، چه راهی بهتر از پرکردن فرم درخواست کار وجوددارد؟ این خیلی ابتدایی ودر عین حال بسیار وحشتناک بنظر می‌رسد. «گاهی بهترین چیزها در زندگی، بزرگ و وحشتناک، متفاوت، و سرشار از تغییر هستند، اما لازم است یک روز قدم به سوی انها بردارید». «روی آن دکمه کلیک می‌کنید،

 

آن فرم را پر می‌کنید، تلفن میکنید و ایمیل می فرستید. از این شانس استفاده کنید، این ریسک را بپذیرید و شکست بخورید. این قدر شکست بخورید تا این که بالاخره جواب تلفن شما را بدهند. این هرگز برای آدم ترسو که هرگز فرم تقاضایی را پر نکرده اتفاق نمی افتد». ترس را از خود دور کنید و فرم تقاضا را پر کنید. چیزی برای از دست دادن ندارید!

 

صرف نظر از حرفه تان، یک هنرمند باشید

پیروی از دستورات و انجام کارها راحت است؛ اما آزمایش حد و مرزهای خلاقیت‌تان دشوارتر است – باید سعی تان را بکنید. «با به چالش کشیدن وضع موجود و فراتر رفتن از حدود کارهایی که میتوان انجام داد شما به خلق ارزش میپردازید و اغلب اوقات، این امر نیازمند فکر کردن در ورای مرزهای کنونی است. از این که در محیط کار یک هنرمند باشید نترسید». اگر ذهنیت یک هنرمند را داشته باشید، میتوانید در شغل تان کارهای بزرگی بکنید.

 

تا رسیدن به هدف، گزینه هاي موجود را کنار نگذارید

یکی از دوستان موفق میگوید : به استادش در دانشگاه گفته بود که قصد دارد بعد از فارغ التحصیلی به واشنگتن دی سی برود. استادش از او پرسیده بود آیا در آنجا شغلی برای خود دست و پا کرده است؟ خب معلوم است – او شغلی نداشت. بنابر این، استادش به او گفت تا زمانی که به یکی از گزینه هاي شغلی دست نیافته بقیۀ گزینه ها را کنار نگذارد.این دوست میگوید: «من در نهایت سر از سیلیکون ولی در کالیفرنیا « مرکز علم کامپیوتر دنیا» درآوردم».

 

بهانه نیاورید

بجای این که بنشینید برای انجام ندادن کاری بهانه تراشی کنید، آنرا در دست گرفته و انجامش دهید.فرقی نمی‌کند کجا میروید، طوری رفتار کنید که انگار به آنجا تعلق داریدخیلی راحت است که ترس از موقعیت هایي راکه در انها احساس تعلق نمیکنید در خود نهادینه کنید. شاید شما دریک جلسه ارائه در دپارتمان دیگری شرکت کرده‌اید یا کاری بشما واگذار شده که خارج از وظایف معمول شماست. اعتماد به نفس خودرا حفظ کنید و طوری رفتار کنید که به آن جا یا آن کار تعلق دارید زیرا به آن تعلق دارید.

 

تشکر کنید

آداب رفت و آمد را در محل کار هرگز فراموش نکنید. افراد به تشریفات کوچک توجه دارند، و وقتی شما مودب باشید احتمال دستیابی به چیزی که می‌خواهید بیشتر است.

 

بر التیام ضعف هایتان تمرکز نکنید

برخلاف توصیه هاي معمول تمرکز بر نقاط ضعف، پیشنهاد میشود بجای آن بر روی قابلیت هاي خود تمرکز کنید. «فرد وسوسه میشود که تلاش کند تبدیل به کارمندی خوش‌نقش شود. اما این غیر سازنده است. برای موقعیت شغلی تان بهتر است که در چیزی ضعیف باشید، این ضعف را پذیرفته و به جلو حرکت کنید».

 

وقت خودرا صرف توصیه نامه نکنید

پیدا کردن کسانی که مایل به نوشتن توصیه نامه برای شما باشند طاقت فرسا و آزاردهنده است. خصوصا اگر لازم باشد هر چند وقت یک بار به آنها یادآوری کنید چنین کاری را تکرار کنند. اینکار را نکنید. بگذارید اینکار شما باشد که توانایی تان را نشان میدهد. اگر کسی از شما پرسید چه کسی

 

شما را توصیه میکند، این جواب رابه او بگویید: من خودم را توصیه میکنم و کارم نیز مرا توصیه میکند. من پیشنهاد می‌کنم من را بر اساس انچه در فلان شرکت انجام داده ام محاسبه کنید و بهتر است بجای صحبت کردن با کسیکه من بشما پیشنهاد می‌کنم، با هر شخصی که دوست دارید در آن شرکت صحبت کنید و برای این که شناخت بهتری از عملکرد و شخصیت من در آنجا به دست بیاورید، با افراد بطور هماهنگ نشده صحبت کنید.