پارس ناز پورتال

زنان ایرانی چقدر از زندگی رضایت دارند؟

زنان ایرانی چقدر از زندگی رضایت دارند؟

زنان ایرانی چقدر از زندگی رضایت دارند؟ 

میزان رضایت زنان ایرانی از زندگی در استان هاي گوناگون اندازه گیری شده هست که بانوان قزوین در صدر این رتبه قرار گرفتند.رضایت از زندگی با خانواده هم چنان درصد بالایی در بین ایرانیان دارد و به عبارتی دیگر بیشتر جوانان ایرانی و اعضای یک خانواده هم چنان ترجیح میدهند که تا پیش از ازدواج در کنار خانواده خود زندگی کرده و پس از آن هم درمیان اعضای خانواده اخیر خود باشند.

 

بر اساس تحقیق هایي که از جانب معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در این اساس انجام شده, شاخص “رضایت از زندگی با خانواده” در همۀ استانها در سطح بالایی قرار دارد.نتایج تحقیق‌ها میان زنان و دختران 15 تا 24 ساله نشان می دهد که ساکنان استان قزوین با 95/99 درصد بالاترین رضایت از زندگی درکنار خانواده را دارند

 

و در برابر زنان همدانی در همین بازه سنی نیز با 85/24 درصد در پایین‌ترین رتبه قرار گرفته‌اند; رتبه‌اي که گرچه شاخص آن هم چنان بالاست و از علاقه مندی و رضایت زنان ایرانی به زندگی در کنار خانواده داستان میکند.

 

زنان هرمزگانی بیشتر از سایر زنان ایرانی از زندگی با دوستانشان رضایت دارند

 

زنان چهارمحال و بختیاری کمترین “میزان رضایت از محل تحصیل” را به خود اختصاص دادند

 

“رضایت از زندگی با رفقا” نیز شاخص دیگری هست که در محاسبه میزان رضایت و اوضاع زندگی زنان در آمارهای منتشر شده توسط معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری مورد دقت قرار گرفته هست. در این آمار, زنان هرمزگانی ۱۵ تا ۲۴ ساله با ۰۱/ ۸۸ درصد بیش تر از سایر هموطنانشان از زندگی با دوستانشان رضایت دارند و زنان جوان اصفهانی ۱۵ تا ۲۴ نیز با ۷۰/۰۳ درصد در پایین‌ترین رتبه قرار گرفته اند.

 

زنان ۱۵ تا ۲۴ ساله خراسان جنوبی نیز با ۰۸/ ۹۵ درصد رتبه اول در رضایت از محل تحصیل را به خود اختصاص داده اند. این در حالیست که پایین ترین میزان رضایت از محل تحصیل در کشور نیز با ۶۵/۶۱ درصد به زنان چهارمحال بختیاری تعلق دارد.

 

بانوان قزوینی با 79.30 درصد سرآمد زنان ایرانی در “رضایت از محیط زندگی”

 

کمترین میزان “رضایت از درآمد” هم به زنان زنجانی رسید

 

در شاخص مربوط به رضایت از محیط زندگی, زنان قزوینی با 36 /79 درصد سرآمد میباشند و زنان 15 تا 24 ساله ساکن خراسان جنوبی کمترین میزان رضایت از محیط زندگیشان را با 65/58 درصد, دارند.

 

در شاخص هاي مربوط به رضایت شغلی نیز زنان ساکن خراسان جنوبی پایین ترین جایگاه را با 04/ 65 درصد به خود اختصاص داده اند. این درحالیست که در شاخص مربوط به رضایت از درآمد, زنان ساکن استان مرکزی با 55/ 8۰ درصد در بالاترین سطح از رضایت قرار دارند و زنان زنجانی با 37/ 39 درصد از درآمدشان کمترین رضایت را دارند.

 

شاخص‌هاي رضایت از زندگی در بین زنان غیر شاغل, فاقد درآمد و غیر دانش آموز نشان دهنده نتایج متفاوتی هست. زنان 15 تا 24 ساله غیر دانش آموز آذربایجان غربی با 71/23 درصد بالاترین میزان رضایت از زندگی را در بین این دسته از زنان دارند. زنان سمنانی نیز در همین شاخص با 49 / 31 درصد در پایین ترین رده جدول قرار گرفته اند.

 

 به گزارش پارس ناز در بین زنان غیر شاغل نیز زنان اردبیلی با 74/49 درصد پایین ترین میزان رضایت از زندگی را در بین هم میهنانشان دارند.زنان فاقد درآمد لرستانی نیز با 84/ 96 درصد, بیشترین رضایت از زندگی را به خود اختصاص داده‌اند. زنان خراسان شمالی با 69 / 80 درصد نیز دارای پایین ترین رتبه در این شاخص میباشند.

 

“رضایت از خود” نیز شاخصی هست که زنان خراسان جنوبی با 93/32 درصد اولین جایگاه را به در کشور به خود اختصاص داده اند. همین طور زنان اردبیلی با 80/03 درصد کمترین میزان رضایت از خود را دارند.