پارس ناز پورتال

این زنان سرشناس با سرطان مبارزه کردند

این زنان سرشناس با سرطان مبارزه کردند

این زنان سرشناس با سرطان مبارزه کردند

 

1- آنجلینا جولی

هرچند معاینات پزشکی هرگز او را مبتلا به سرطانی تشخیص نداند. به گفته خودش، چون نمی خواست فرزندانش را تنها بگذارد حفظ سلامت خود را شخصا بر عهده گرفت. همین که فهمید حامل ژن «معیوب» BRCAI است، که خطر ابتلا به سرطان پستان یا تخمدان را افزایش می دهد، تصمیم گرفت با عمل جراحی پیشگیرانه هر دو پستان و نیز تخمدان و لوله های رحم خود را پاکسازی کند.

 

آنجلینا یکی از دلایل این اقدامات تهاجمی را از دست دادن مادر و مادربزرگ خود به خاطر همین بیماری برشمرد. او در مقاله ای برای نیویورک تایمز نوشت: «من تجربه ای را از سر گذراندم که به نظرم هزاران زن دیگر داشته اند.

 

به خود گفتم که باید آرام و قوی باشم، و هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کم بزرگ شدن فرزندان را نمی بینیم و از دیدار نوه هایم محروم می شوم. البته گرفتن این تصمیم ها آسان نیست.

 

اما می توان اختیار کار را به دست گرفت و با مشکلی که برای سلامتی پیش می آید دست و پنجه نرم کرد. می توانید دنبال توصیه های پزشکی باشید، با گزینه های موجود آشنا شوید، و همان را برگزینید که برای شما مناسب است. دانایی قدرت است.»

این زنان سرشناس با سرطان مبارزه کردند

2- کریستینا اپل گِیت

سال 2008 در سی و هفت سالگی اعلام کرد که به تشخیص پزشکان به سرطان پستان مبتلا شده است. سرطان با ام آر آی آشکار شد، و آزمایش ها نشان دادند که کریستینا حامل ژن سرطان پستان است (مادر او نیز از همین سرطان جان به در برده).

 

هر دو پستان او را پاکسازی کردند که جراحی ترمیمی را نیز در پی داشت، و از آن پس اثری از سرطان در او باقی نمانده است.به گزارش پارس ناز کریستینا در گفت و گویی بی پرده با نشریه ELLE از زندگی با بدن جراحی شده خود گفت:

 

«متاسفانه از آن به بعد باید زندگی با آن پستان های مصنوعی را آغاز کنید، و این هر روز به یادتان می آورد که این بلا بر سر شما آمده و بخشی از بدنتان تغییر چشمگیری کرده، پذیرفتن آن گاهی بسیار دشوار است.»از بخت خوش، کریستینا، بازیگر سینما توانست در ژانویه 2011 فرزندی به دنیا بیاورد

این زنان سرشناس با سرطان مبارزه کردند

3- شریل کراو

سال 2006، اندکی پس از پایان قرارداد خود با لنس آرمسترانگ، دریافت که به سرطان پستان مبتلا شده است. شریل، خواننده و ترانه سرا، که دو فرزندخوانده دارد در گفت و گو با نشریه AARP نوشت:

 

«دنیای من داشت از هم می پاشید. احساس می کردم زمین را از زیر پایم کشیده اند.» او بی پرده اعلام کرد که تحت عمل جراحی «با تهاجم کمینه» قرار گرفته و از آن پس اثری از سرطان در او باقی نمانده است.

این زنان سرشناس با سرطان مبارزه کردند

4- آن رامنی

مادر پنج پسر و همسر نامزد جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری امریکا در انتخابات سال 2012 درباره مشکلات جسمی خود صادقانه با مردم سخن گفته است. او افزون بر سرطان پستان که در 2008 تشخیص داده شد گرفتار بیماری ام اس است.

 

آن رامنی از سرطان مجرای شیردهی، گونه ای غیرتهاجمی از سرطان پستان، جان به در برد و برای پاکسازی غدد پستان تن به جراحی داد. البته چون سرطان هنوز در مرحله صفر بود، به شیمی درمانی نیازی پیدا نشد. او درباره این تجربه خود گفت:

 

«شما به تنهایی نمی جنگید. دوستان و خانواده با شما در این جنگ همراه می شوند، بازو به بازوی یکدیگر پیش می روید. به نظرم مهم ترین درسی که از این ماجرا گرفتم اهمیت فراوان تشخیص بیماری در مراحل اولیه است.»

این زنان سرشناس با سرطان مبارزه کردند

5- اولیویا نیئتن جان

پس از تشخیص سرطان پستان در ستاره مجموعه تلویزیونی Grease، درمان آغاز شد و یک سال ادامه یافت. اولیویا که یک فرزند دارد اظهار داشت: «من هر روز برنامه مراقبه داشتم. به یوگا می پرداختم. از مشابه درمانی بهره می گرفتم، خوب می خوردم.

 

تا جایی که می توانستم مقاومت درونی ام را بالا می بردم. افکار بد که هجوم می آوردند زود از سرم بیرون می کردم. عمل جراحی ای که روی من انجام شد شکل تعدیل شده ای از پاکسازی شدید پستان همراه با جراحی ترمیمی بود- البته وقتی زنان از خواب بیدار می شوند و جای پستان ها را خالی می بینند ممکن است ضربه روحی بخورند.»

این زنان سرشناس با سرطان مبارزه کردند

6- سوزان سامرز

سامرز که به خاطر نقش های خود در Three’s Company و ویدئوهای ورزشی شگفت انگیزش در دهه 1980 شهرت دارد، در پنجاه و پنج سالگی فهمید به سرطان پستان مبتلا شده است و با عمل جراحی نیمی از سینه او را برداشتند.

 

دو گزینه رایج تر از همه در آن زمان یکی کاشت پستان بود و دیگری پیوند با بهره گیری از عضلات شکم، که سوزان هیچ کدام را نمی پسندید. بنابراین دست به تحقیق زد و کمک کرد تا نخستین آزمون های پزشکی برای عمل لیپوترانسفر به مدد سلول های بنیادی در امریکا انجام شود و سرانجام نخستین زن امریکایی شد که این جراحی را روی او انجام دادند.

 

سامرز پس از بهبودی در مصاحبه ای گفت: «تصمیم گرفتم خواب را بی اهمیت ندانم چون تا آن زمان ساعت سه صبح به رختخواب می رفتم و شاید پنج ساعتی می خوابیدم، و حالا می فهمم چه نقش تعیین کننده ای داشته است.»

 

به گزارش پارسنازشاید فکر کنید مردم شما را با وجود عیب هایتان دوست دارند نه به خاطر آنها. اما برخی از خصوصیاتی که عیب می شمارید ممکن است بیشتر از آنچه که تصور می کنید جذابیت بیشتری داشته باشند.

این زنان سرشناس با سرطان مبارزه کردند

7- جولیانا رانچیک

مجری برنامه “E! News” از ابتدا در شرح تجربه سرطان سینه خود بسیار روراست بود. کم تر از دو ماه پس از آنکه تشخیص سرطان خود را خبر داد تحت عمل پاکسازی هر دو پستان قرار گرفت. سال بعد او و همسرش، بیل، تولد پسرشان را از طریق رحم جایگزین جشن گرفتند، و این مادر پرافتخار امتیاز موفقیت خود در گذار از این ماجرا را به همسرش داد:

 

«بیل در سراسر این فرایند، از زمانی که بیماری تشخیص داده شد تا امروز، همه چیز من بوده است. نمی توانم حتی تصور کنم که بدون این موجود شگفت انگیز در سراسر راه یاور من بود چطور ممکن بود از این بیماری جان به در ببرم.»

این زنان سرشناس با سرطان مبارزه کردند

8- ایمی روباک

گزارشگر برنامه «صبح به خیر امریکا» دو سال پیش در برنامه ای تلویزیونی که بنا بود درباره سرطان پستان آگاهی بدهد و زنان را به انجام ماموگرافی تشویق کند به صورت زنده ماموگرافی انجام داد. ماموگرافی مشخص کرد که ایمی سرطان دارد، هر دو پستان او برداشته شدند و هشت دوره شیمی درمانی را از سر گذراند.

 

امروز ایمی از سرطان پاک شده و کتابی در شرح تجربه سرطان خود نوشته است. او در این کتاب شرح می دهد که این بیماری چگونه بر همه چیز، از زندگی زناشویی او گرفته تا مادری برای فرزندانش، تاثیر گذاشته است:

 

«تصمیم گرفته ام پیش از مردن نمیرم. حالا بهتر زندگی می کنم. مادر بهتری شده ام. دخترها را کم تر دعوا و بیش تر نوازش می کنم. همسر بهتری شده ام. کم تر فریاد می زنم و در انتخاب کلمات دقت بیش تری دارم.»

این زنان سرشناس با سرطان مبارزه کردند

9- سامانتا نیکسون

در سال 2006 معلوم شد سامانتا نیکسون- که نقش میراندا را در مجموعه تلویزیونی مشهوری ایفای نقش می کرد- به سرطان پستان مبتلا شده است. او تا چند هفته پیش از اکران نخستین فیلم سینمایی اش در 2008 بیماری خود را علنی نکرد.

 

در برنامه صبح به خیر امریکا بود که توضیح داد به این دلیل ماجرای سرطان را با کسی در میان نگذاشته که احساس می کرده این بیماری مایه آبروریزی اوست. امروز، او مادری سالم برای سه فرزند و سفیری برای تبلیغ مردان این بیماری است.

این زنان سرشناس با سرطان مبارزه کردند

10- ملیسا اِتِریج

ملیسا در نشریه AARP نوشت: «اگر به من بود، دلم می خواست ماجرای سرطان پستان یا طلاق های خود را علنی نکنم. اما نمی شود گفت مردم باید فقط چیزهای خوب را ببینند.» این خواننده، ترانه سرا و فعال اجتماعی در شرح مبارزه خود با سرطان پستان، که سال 2004 با شیمی درمانی بر آن فائق آمد، روراست بوده است. او مادر دو فرزند از نخستین ازدواج خود است و در سال 2006 نیز دوقلویی به دنیا آورد.

این زنان سرشناس با سرطان مبارزه کردند

11- ادی فالکو

ستاره مجموعه تلویزیونی Jackie Nurse در سال 2003 به جنگ سرطان پستان رفت، از این بیماریِ سخت جان به در برد، و پا به دوره قطع درمان گذاشت. پس از آن دو کودک را به فرزندی گرفت: پسری در 2005، و دختری در 2008. او در مقاله ای نوشت «حول و حوش فوریه 2004 فهمیدم سرطان بنا نیست من را بکشد.

 

سال ها در انتظار تشکیل خانواده بودم، اما جان به در بردن از سرطان این خاصیت را دارد که اولویت های شما را تغییر می دهد. من چهل ساله بود و مجرد. دیگر وقتش رسیده بود. پس فرایند فرزند خواندگی را آغاز کردم.

 

البته نمی دانستم این کار واقعا درست است یا نه، چون مطمئن نبودم سرطان دیگر بازنگردد. اما با تمامی وجودم نیاز داشتم و می خواستم که مادر باشم. در ژانویه 2005 که اندرسون، این پسر بی نظیر که بسیار به خودم شباهت دارد، به دنیا آمد فکر کردم که شاید بنا بوده زندگی من به همین شکل درآید.

این زنان سرشناس با سرطان مبارزه کردند

و در آخر اینکه ما فکر کنیم تمامی کسانی که به سرطان مبتلا می شوند یک نوع سرنوشت را پیدا می کنند تصوری کاملا اشتباه است. بسیاری از افراد به راحتی می توانند سرنوشت خود را تغییر دهند و خود را در گروه نجات یافتگان قرار دهند.

 

در اینجا با زنان مشهوری آشنا می شوید که به سرطان سینه مبتلا شدند اما توانستند پس از دست و پنجه نرم کردن با این بیماری، آن را شکست بدهند و به زندگی عادی خود بازگردند.

 

 

منبع : ماهنامه زنان امروز – ترجمه منیژه نجم عراقی