پارس ناز پورتال

زندگینامه و عکس های نرگس کلباسی

زندگینامه و عکس های نرگس کلباسی

زندگینامه و عکس های نرگس کلباسی 

نرگس کلباسی فعال در اساس حقوق کودکان و کمک کننده به کودکان فقیر هست که چندی گذشته در برنامه ماه عسل نیز حضور پیدا کرد.نرگس کلباسی در یک حادثه تلخی متهم به قتل شد او چند سال در هندوستان در زندان به سر می برد بعد از چند سال اثبات شد که او بی گناه می باشد و قتل عمدی نبوده هست و از زندان آزاد شد

 

و به ایران برگشت نرگس کلباسی بانوی نیکوکار ایرانی-بریتانیایی هست که برای کودکان یتیم و معلول هند پرورشگاه تولید و پس از آن به قتل غیرعمد یک کودک متهم شد. ولی سرانجام تبرئه شد.

 

بیوگرافی نرگس کلباسی

نرگس کلباسی اشتری در اول فروردین ۱۳۶۷ در اصفهان به جهان آمد و تا ۴ سالگی در ایران بود. پس از آن همراه با خانواده به انگلستان مهاجرت کرد. نرگس در کودکی پدر و مادر خود را از دست داد که هر دو در دو سفر به ایران فوت کردند. نخستین سفر مادر بر اثر سکته قلبی و دومین سفر به ایران پدر بر اثر سرطان.

 

او تا ۱۹ سالگی در انگلستان زندگی کرد و سپس تا ۲۱ سالگی در کانادا نزد عمه اش بسر میبرد. نرگس اشتری لیسانس مدیریت جهانگردی و فوق‌لیسانس مدیریت بازرگانی دارد.

زندگینامه و عکس های نرگس کلباسی

نرگس کلباسی در هند در کنار کودکان بی سرپرست

 

تهمت قتل غیرعمد

به نوشته نشریه دیلی میل یکی از کودکان در سال ۲۰۱۴ ناپدید شد «کودک مذکور در اردویی که توسط خانم کلباسی تدارک دیده شده بود غرق شد» و در پی آن خانم اشتری با تهمت قتل غیرعمد مواجه شد و در صورتی که اتهامش اثبات می شد، میتوانست به حبس محکوم شود. وی در درخواستی که در آن زمان به زبان انگلیسی منتشر کرد از دوستان و همکارانش در بریتانیا خواسته بود از او حمایت کنند.

 

کمپین اینترنتی که به همین منظور راه افتاده بود از اولیه‌وزیر ایالت اودیسای هند و از نارندرا مودی اولیه وزیر هند می خواست در این پرونده دخالت کنند.

زندگینامه و عکس های نرگس کلباسی

نرگس کلباسی در هند

 

حمایت دولت ایران

دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که از نرگس اشتری حمایت می کند. حسن نوریان سرکنسول ایران در حیدراباد هند برای پیگیری اوضاع حقوقی و کنسولی او به رایاگادا در ایالت اوریسا رفت و برای حضور در دادگاه و پشتیبانی از نرگس اشتری دوباره نیز در آنجا حاضر شد. محمدجواد ظریف نیز در ۱۳ آذر ۱۳۹۵ در محل سفارت ایران در دهلی‌نو با نرگس کلباسی اشتری دیدار کرد.

زندگینامه و عکس های نرگس کلباسی

نرگس کلباسی پس از بازگشت به ایران

 

حکم دادگاه محلی

در روز دوشنبه ۱۵ آذر دادگاه محلی، حکم یک سال زندان و ۳۰۰ هزار روپیه جریمه نقدی برای نرگس اشتری صادر کرد.سرکنسول ایران در حیدرآباد گفت: «نرگس کلباسی الان با سپردن وثیقه ملکی از دستگیر خارج شده هست و باید منتظر دادگاه تجدیدنظر باشد.»

زندگینامه و عکس های نرگس کلباسی

نرگس کلباسی

 

حکم تبرئه دادگاه تجدید نظر

نرگس کلباسی در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی خود نوشت که صبح شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ حکم دادگاه تجدیدنظر در شهر رایاگادا در مورد پرونده اعلام و از همۀ اتهامات وارده تبرئه شده و بی‌گناه شناخته شدم. به دنبال تبرئه وی محمدجواد ظریف طی پیامی ضمن تقدیر از صبر و استقامت ایشان، آزادی او را تبریک گفت.

 

هدیه آیت الله خامنه اي به نرگس کلباسی

با اکران برنامه ماه عسل و آرزوی نرگس کلباسی برای سفر حج، آیت الله خامنه اي یک سفر حج به وی هدیه داد. هزینه وکلای وی در هند نیز از سوی آیت الله خامنه اي فراهم سازی شده بود.