پارس ناز پورتال

اگر زندگی برایتان جذابیت ندارد حتما بخوانید

اگر زندگی برایتان جذابیت ندارد حتما بخوانید

اگر زندگی برایتان جذابیت ندارد حتما بخوانید 

برخی افراد میباشند که زندگی برایشان هیچ گونه جذابیتی ندارد و بدون امید در حال گذراندن روزهای عمر خود میباشند. برای این افراد پیشنهادهایی داریم. آیا احساس می کنید دیگر هیچ چیزی در زندگی برایتان جذابیت ندارد؟ کم نیستند کسانی که یک زمانی تصور میکردند اگر در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود تحصیل کنند, مابقی زندگی به کامشان خواهد بود, حال آنکه وقتی به این هدف دست یافتند, از شور و هیجانی که انتظارش را داشتند خبری نبود.

 

اما چرا گاهی رضایت از زندگی به یک آرزوی دست‌نیافتنی تبدیل می شود و دیگر حاضر نیستیم برای اهدافمان از جان و دل مایه بگذاریم؟ واقعیت این هست که نمی توان یک پاسخ سرراست به این سوال داد, با این حال امیدواریم راهکارهایی که در ادامه برایتان حاضر کرده‌ایم, در جهت افزایش رضایت از زندگی به کارتان بیایند تا بتوانید باانگیزه و انرژی اکثر به مسیرتان در زندگی ادامه دهید.

 

تغییرات کوچک ایجاد کنید;
می توانید با ایجاد تغییرات کوچک و مثبت به خودتان کمک کنید تا مجدد از زندگی لذت ببرید. کمی تندرست‌تر غذا بخورید, مقداری اکثر ورزش کنید یا مثلاً به چند عادت ساده کارآمد روی بیاورید تا حس‌ و‌ حال خوشایندتری پیدا کنید. برای ایجاد چنین تغییراتی مطمئنا به قدری انگیزه نیاز دارید,

 

اما نه انگیزه خیلی خیلی چندان. فقط باید دست به کار شوید. همین که شروع کنید و یک حرکتی از خودتان نشان دهید کافی هست تا نیرو بگیرید. با این راه حل خیلی زود خودتان را در مسیری خواهید یافت که در هر قدمش یک تغییر مثبت انتظارتان را می کشد.

 

افکار منفی را از خودتان دور کنید;
افکار منفی مانع رضایت از زندگی می شوند. نمیتوانید انتظار داشته باشید که مدام منفی‌بافی کنید, اما باز هم از زندگی نهایت لذت را ببرید. آیا قصد دارید به منفی‌بافی ادامه دهید یا این که به زندگی عشق بورزید. خلاصه این که انتخاب با خودتان هست. باید هوشیار باشید و هر وقت افکار منفی به سراغتان آمدند, این افکار ویرانگر را دور بیندازید و افکار مثبت را جایگزین‌شان کنید.

 

ورزش کنید;
عده زیادی از مردم هیچ علاقه‌اي به ورزش کردن ندارند, اما واقعا نباید از فواید ورزش غافل شد. ورزش یک فعالیت سرگرم‌کننده شادی‌آور هست که باعث می شود اضافه بر احساس سلامتی و انرژی, دیدگاه مثبت‌تری نسبت به زندگی پیدا کنید. اگر اهل ورزش کردن نیستید, می توانید با روزی 10 دقیقه حرکات ساده ورزشی شروع کنید تا مشاهده نمایید چه قدر زندگی‌تان پُرانرژی‌تر خواهد شد.

 

نیمه پُر لیوان را مشاهده نمایید;
هر اتفاقی که در زندگی می‌افتد, یک وجه مثبت نیز دارد. اگر بتوانید این وجه مثبت را مشاهده نمایید, دیگر شاکی نخواهید بود. آیا اینترنت منزلتان قطع شده هست؟ اشکالی ندارد, در عوض می توانید با همسر و فرزندانتان وقت بگذرانید و از جمع خانوادگی‌تان لذت ببرید. آیا دختر کوچکتان کوشش دارد اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش را با جاروجنجال از دست

 

برادر کوچک‌ترش دربیاورد؟ باز هم جای نگرانی نیست, چرا که می توانید با بهره گیری از این فرصت فوق‌العاده به فرزند دلبندتان یاد بدهید چطور اسباب‌بازی‌هایش را با برادرش شریک شود.

 

قدر عزیزانتان را بدانید;
برای بودن با عزیزانتان وقت بگذارید تا لذت بیشتری از زندگی ببرید. مثلاً با یکدیگر کتاب بخوانید, فیلم تماشا کنید, غذا بخورید, پیاده‌روی بروید. قدر عزیزانتان را بدانید و برای این که در کنارشان باشید, از هیچ فرصتی دریغ نکنید. اگر خیلی وقت هست به خانواده و دوستانتان سر نزده‌اید, همین امروز سراغشان را بگیرید. اگر امروز فرصت ملاقاتشان را ندارید, دست کم یک پیام محبت‌آمیز برایشان بفرستید یا اصلا تلفن بزنید.

 

علایقتان را دنبال نمایید;
آیا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از دنبال کردن علایقتان میترسید و انجام دادن‌شان را مدام به تعویق می‌اندازید؟ آیا عاشق نویسندگی هستید و هنوز هیچ قدمی در این اساس برنداشته‌اید؟ فرقی نمی کند به چه فعالیتی علاقه دارید, فقط باید علاقه‌تان را هرچه هست با انرژی دنبال نمایید.

 

اگر علاقه خود را نمی‌شناسید, باید مدتی وقت بگذارید و با جست‌وجو و آزمون کردن فعالیت‌هاي اخیر به فعالیت مورد علاقه‌‌تان پی ببرید. مطمئن باشید وقت گذاشتن برای اینکار, ارزشش را دارد.

 

با افراد باانگیزه کار کنید;
کار کردن با افراد بی‌انگیزه و کم‌حوصله‌اي که عادت به منفی‌بافی دارند, می تواند روی طرز نگرشتان نسبت به زندگی تاثیر نامطلوب بگذارد. اما اگر با افرادی کار کنید که وظایفشان را پُرانرژی و با‌انگیزه انجام میدهند, خودتان نیز مثل این افراد از احساس شور و هیجان لبریز خواهید شد. پس اگر در گزینه شرکای کاری خود آزادی عمل دارید, حتماً همکارانی را جست‌وجو کنید که در انجام وظایفشان از روحیات مثبت برخوردار باشند.

 

از بازخوردهای دیگران بهره ببرید;
از خانواده, رفقا, همکاران و در مجموع نزدیکان بخواهید که نظرشان را در مورد شما بگویند. اگر بازخورد منفی اما سازنده دریافت کردید, کوشش کنید از انتقادات آن ها برای اصلاح قدم‌هایي که برمی‌دارید, کمک بگیرید. اگر هم بازخوردهای مثبت دریافت کردید, سپاسگزار باشید.

 

به خودتان استراحت دهید;‌
احتمالا گاهی اوقات احساس کنید که همۀ انرژی بدن تان تخلیه شده هست و دیگر به هیچ کاری رغبت ندارید. در چنین شرایطی توصیه می شود اگر فرصتش را دارید, کمی به خودتان استراحت بدهید و مدتی از مکان مادام العمر و روال روزمره فاصله بگیرید. مثلاً به طبیعت‌گردی بروید و زیبایی‌هاي اطرافتان را مشاهده نمایید, نقاشی بکشید,

 

استراحت کنید یا اصلا هیچ کاری انجام ندهید. بعد از این که دوره فراغتتان به اتمام رسید, خواهید دید که چقدر همه ي‌چیز برایتان دلچسب‌تر شده هست و دیدگاه مثبت‌تری نسبت به زندگی پیدا کرده اید.

 

به دیگران کمک کنید;
تا جاییکه از دست‌تان برمی‌آید به دیگران کمک کنید. حتی یک کمک کوچک میتواند سازنده و کارساز باشد. به دنبال راهکاری باشید تا برای کسانی که دوست‌شان دارید کاری انجام دهید که شاد‌شان کند. همین طور خیلی فوق العاده هست اگر در اوقات فراغتتان به طور داوطلبانه در فعالیت‌هاي خیرخواهانه شرکت کنید. مطمئن باشید که زندگی‌تان با کمک کردن به دیگران خیلی خوشگل‌تر خواهد شد.