پارس ناز پورتال

توصیه های طلایی برای داشتن زندگی بهتر و شاد

توصیه های طلایی برای داشتن زندگی بهتر و شاد

توصیه های طلایی برای داشتن زندگی بهتر و شاد 

داشتن یک زندگی شاد و مفید آرزوی هر شخصی هست که برای دست یافتن به آن تلاش می کند اما اول باید تعریفی از زندگی بهتر داشته باشیم. بنظر شما چه چیزهایی میباشند که مردم در زندگی آن ها را دیر متوجه می شوند؟ چه چیزهایی میباشند که اگر بعضی وقت‌ها زودتر متوجه انها می‌شدیم می‌توانستیم زندگی بهتری داشته باشیم؟

 

هرکدام از ما مسائل زیادی را در زندگی‌مان تجربه میکنیم و بعد از آن دیگر یکسری اشتباهات را تکرار نمی کنیم، اما واقعا نکات اساسی‌اي که باید به یاد داشته باشیم چه چیزهایی میباشند؟

 

۱. میزان درک ما بر نحوهٔ زندگی‌مان تاثیرگذار هست

نحوهٔ تفسیر و درک جهان به طور مستقیم بر اعتقادات و نحوهٔ زندگی شما تاثیر میگذارد. ادراک همانقدر که تعصب ایجاد می کند اطلاع هم ایجاد میکند و همانقدر که ترس ایجاد میکند کنجکاوی هم ایجاد می کند.

 

حقیقت این هست که انسان سیری ناپذیر هست وهمواره بیش از آن چه دارد می خواهد، حتی اگر این خواستن در ناخودآگاه او باشد. از بدو تولد تا انتهای حیات جامعه همواره بر تحصیل پافشاری می کند، بر این که یاد بگیریم و بفهمیم که ما قادر به انجام چه کارهایی هستیم؛ اما دشوار اینجاست که شما نمیدانید چه چیزهایی را نمی دانید و نمی‌فهمید!

 

حال سوال اینجاست که چگونه باید بدانیم که چه چیزهای دیگری را باید بفهمیم و یادبگیریم؟ می توانید با این سوال شروع کنید: من چه چیزایی رو نمی‌دونم و بلد نیستم؟ راجع به چی می‌خوام بیشتر بدونممهم تر از همۀ این هست که بدانید اشتباه کردن اشکالی ندارد، چراکه این اشتباهات میباشند که اساس ساز رشد ما میشوند.

 

۲. همه ي چیز موقتی هست

اوقات خوش موقتی میباشند اوقات بد هم موقتی میباشند. پس وقتی وضعیت مفید هست شاد باشید، از آن بهره گیری کنید و قدردان این لحظات باشید و وقتی وضعیت بر وفق مراد نیست بدانید که سرانجام از این قضیه گذر خواهید کرد. به یاد داشته باشید که زندگی پر از پیچ و خم و بالا پایین هست.

 

در هر چیزی درسی نهفته هست. اغلب قدردان زندگی و زیستن بودن برای افراد دشوار هست. ارزش لحظات سخت‌تان را بدانید چراکه این قضیه به مهمی فروتن و قدردان ماندن در لحظات شاد زندگی هست!همه ي چیز در زندگی موقتی هست، پس کوشش کنید بیشترین بهره را از همه ي چیز ببرید.

 

۳. اهمیت زندگی در لحظهٔ حال

اگر افسرده هستید در قبل زندگی میکنید و اگر پریشان هستید در آینده زندگی میکند اما اگر آرامش دارید در لحظهٔ حال زندگی میکنید. «فیلسوف چینی»

 

ما در اغلب اوقات تمایل داریم که نگران اتفاقاتی که قرار هست بیوفتند باشیم و در چیزهایی که قبل هست غرق شویم. با این که دقت داشتن به آینده امری حیاتی هست اما باید مواظب باشید که نگذارید لحظهٔ حال شما را خراب کند. لحظات به زودی تبدیل به خاطره میشوند پس از لحظات‌تان لذت ببرید و کوشش کنید خاطرات خوبی برای خودتان بسازید.

 

معمولاً فهمیدن و درک این که نگرانی‌ها دردی از دشواری های دوا نمی کنند طول می کشد.باید از قبل درس گرفت و زمانی را هم به برنامه ریزی و فکر کردن به آینده اختصاص داد اما باید زیادٔ ‌وقت را صرف لحظات حال کرد؛ چراکه تعادل و سعادتمندی در زندگی یعنی درک همین موضوع!

 

۴. کاری که دوست دارید را بکنید، کاری که می کنید را دوست داشته باشید

کار شما یکی از جنبه‌هاي مهم زندگی شماست که خودتان را وقف آن میکنید. اگر شما از کارتان رضایت نداشته باشید این نارضایتی بر جنبه‌هاي دیگر زندگی‌تان هم تاثیرگذار خواهد بود. هیچ چیز و هیچکس کامل نیست اما شما باید روی خودتان کار کنید تا به اهدافتان دست پیدا کنید.

 

مهم‌تر از همۀ این که روی خودتان سرمایه گذاری کنید.این قضیه در زندگی غیرکاری هم صدق می کند. مثلاً چه عادات و سرگرمی‌هایي را دوست دارید کم یا متوقف کنید؟ کدامیک را می خواهید ترویج دهید و بیشتر کنید؟ این که بدانید چه کارهایی میکنید و دوربرتان چه آدم‌هایي میباشند مهم هست. اطلاعات مثل غذای مغز میباشند پس حواستان به خورد و خوراک مغزتان باشد، چیز مسموم به آن ندهید!

 

جمله‌اي از باب دیلن هست که میگوید: پول دیگر چیست؟ انسان وقتی پیروز هست که صبح از خواب بیدار شود و شب بخواب برود و بین این دو کاری را بکند که خودش دوست دارد و خودش دلش میخواهد!

 

۵. برای شاد بودن باید تلاش کرد

شادترین مردم کسانی میباشند که خیلی روی خودشان کار کرده‌اند.شاد بودن به تلاش احتیاج دارد. پس عاقلانه انتخاب کنید. شاد بودن یعنی این که گزینه کنید قربانی نباشید و انرژی‌تان را صرف خودتان کنید.

 

زندگی آلبوم‌اي از تحولات و تجربه‌هاست.یکی از بدترین کارهایی که می‎توانید برای بهبود و دگرگونی خودتان انجام دهید این هست که خودتان را با دیگران سنجش کنید. حسادت کار آسانی هست!‌مخصوصا در این روزگار دنیای مجازی و شبکه‌هاي اجتماعی؛ اما باید بدانید که مردم تمایل دارند که در این فضاها فقط جنبه‌هاي زیبای زندگی‌شان را به اشتراک بگذارند

 

بخاطر همین هم بیشتر اوقات برداشت‌تان از زندگی دیگران اشتباه هست! و حتی اگر اشتباه هم نباشد شما باید روی خودتان تمرکز کنید و به فکر بهبود و ترقی و دستیابی به خواسته‌هاي خودتان باشید نه داشته‌هاي دیگران.شاد بودن به تمرین احتیاج دارد. شما فقط یک‌بار زندگی می کنید پس تلاشتان را بکنید که برترین زندگی را برای خودتان بسازید.