پارس ناز پورتال

زندگی به سبک افراد لاکچری و پولدار جهان

زندگی به سبک افراد لاکچری و پولدار جهان

زندگی به سبک افراد لاکچری و پولدار جهان 

پول و ثروت می تواند زندگی انسان را به طور کلی تحت تاثیر قرار دهد. زندگی در برترین محل شهر و خودروهای آن چنانی و خرج هاي از ویژگی هاي ثروتمند بودن هست.ثروتمند و افراد میلیاردر زندگی متفاوتی در همۀ نقاط جهان دارند انها برای خرید لباس چند صد میلیون دلار در ماه خرج می نمایند اجناسی که با برندهای معتبر می باشند

 

را گزینه می نمایند حیلی از وسایل شخصی آن ها از طلا می باشد هواپیماهای شخصی دارند اشتراک در اقتصاد باعث شد تا افراد زیادی بتوانند به سبک زندگی ثروتمندان نزدیک شوند. شرکت‌هایي از قبیل نت‌جت «NetJets»، گت‌ مای‌بوت «Getmyboat» و ثردهوم «Thirdhome» زندگی افراد ثروتمند عادی را به سبک زندگی ابر‌ثروتمندان ارتقا دادند.

 

در عصر کنونی رکود اقتصادی افراد زیادی نگران افزایش نابرابری‌ها میباشند. بعضی افراد از قبیل رابرت فرانک از شبکه تلویزیونی CNBC طرفدار ثروتمندان آمریکاست و نگران آن هست که ثروتمندان به تدریج به داخل سرزمین‌هاي خود کشیده ‌شوند. در مقابل کریستینا فریلند سیاستمداری که در قبل روزنامه‌نگار بود از بابت ظهور «طبقه اخیر ابرثروتمندان جهان»

 

و سقوط سایر مردم ابراز تاسف میکند. چارلز موری جامعه‌شناس بدبین آمریکایی هشدار میدهد که جامعه در حال گسستگی هست و ثروتمندان به قلمروهای محصور خود عقب‌نشینی می کنند. 

زندگی به سبک افراد لاکچری و پولدار جهان

 اما در بالای هرم درآمدی روند معکوس کوچکی دیدن میشود. هیچ‌گاه در طول زمان این تعداد عمده از مردم نتوانسته بودند به نشانه‌هاي ابرثروتمندی از قبیل هواپیمای شخصی، قایق‌هاي لوکس تفریحی، ماشین‌هاي تجملی و منازلی با طراحی داخلی منحصر به فرد دست پیدا کنند. در واقع امکانات رفاه

 

و آسایش چنان به وفور در اختیار قرار گرفته هست که افرادی که در قبل صرفاً ثروتمند تلقی می‌شدند اکنون میتوانند سبک زندگی ابرثروتمندان را مطالبه کنند. این رویداد محصول ترکیب کسب‌وکارها با فناوری‌هاي اخیر هست. زندگی اشرافی با هواپیمای جت خصوصی آغاز میشود. قایق‌هاي تفریحی عمده ضروری به نظر نمی رسند

 

چراکه تعداد زیادی از مردم دوست ندارند هفته‌ها وقت خود را با یک گروه خاص در یک مکان بگذرانند، اما هواپیمای جت شخصی برای میلیاردرهای جاه‌طلب یک ضرورت هست. این هواپیماها در زمان ارزشمند این افراد صرفه‌جویی میکنند.حتی مسافران فرست‌کلاس هواپیماها مجبورند چند ساعت برای پرواز منتظر شوند. صاحبان هواپیماهای جت شخصی می توانند

 

هر بار که خواستند به فرودگاه رفته و سوار هواپیما شوند. هواپیمای آن ها به راحتی به یک دفتر کار پرنده تبدیل می شود و انها نگران نیستند که مسافران دیگر مکالمات انها و گفت‌وگو بر سر معاملات را بشنوند یا به سر و صدای بر هم خوردن کاغذها اعتراض کنند. پرواز آرامش و نرمی بیشتری دارد

 

«جت‌هاي شخصی معمولا در ارتفاع 45 هزار‌پایی پرواز میکنند»، صندلی‌ها همانند تخت پادشاهی میباشند و افراد می توانند حیوانات خانگی را با خود به داخل هواپیما ببرند.

زندگی به سبک افراد لاکچری و پولدار جهان

دیگر لازم نیست ارزش خالص ثروت یک فرد صدها میلیون دلار باشد تا بتواند صاحب یک جت خصوصی شود. شرکت نت‌جت با دارا بودن 700 هواپیمای جت هم‌اکنون پنجمین خط بزرگ هوایی از نظر تعداد هواپیماست. این شرکت که پس از سوث‌وست ایرلاین «Southwest Airline» در رتبه بعدی قرار می گیرد به هزاران فرودگاه خصوصی دسترسی دارد.

 

بزرگ‌ترین نوآوری در این شرکت مالکیت زمانی هست که به برترین شکل اجرا میشود. مشتریان میتوانند سهمی از یک هواپیمای جت را بخرند که بر طبق آن «بعنوان مثال» هر سال 200 ساعت حق پرواز دارند. نت‌جت مهارت خاصی در فراهم ساختن مقدمات حضور مشتریان ثروتمند خود در دنیای فرهنگی ابرثروتمندان دارد.

 

این شرکت بلیت‌هاي کمیاب رویدادهایی همچون نمایشگاه هنری بازل را در اختیار مشتریان قرار می دهد یا آنان را به ضیافت‌هاي شام افراد سرشناس میبرد. اضافه بر این بنگاه‌ راه‌هایي را برای کاهش هزینه‌ها پیدا کرده هست. یکی از تازه‌ترین نوآوری‌ها آن هست که همانند بلیت الکترونیکی مترو لندن نوعی کارت تهیه کرده هست.

 

مشتریان به جای خرید سهام هواپیمای جت میتوانند نوعی کارت پیش‌پرداخت‌شده خریداری کنند که با آن حق دارند هر سال به مدت زمان خاصی پرواز کنند. هر 25 ساعت پرواز حدود 155 هزار یورو ارزش دارد.پیدایش اقتصاد اشتراکی محصول نیاز ثروتمندان نبود اما برای آن ها عملکرد بسیار خوبی دارد. کل این دیدگاه بر این مبناست که بعضی افراد دارایی‌هایي

 

اضافی دارند که علاقه‌مندند انها را به غریبه‌ها اجاره دهند. چه کسی اکثر از ابرثروتمندان از این نوع دارایی اضافه دارد؟ و چه کسی اکثر از افرادی که تمام زندگی خود را برای انباشت ثروت گذرانده‌اند به کسب درآمد اکثر علاقه‌مند هست؟ در آن سوی دیگر بازار پولدارهای ماجراجویی میباشند که منبع همیشگی تقاضا برای اقامت موقت و نشانه‌هاي تجمل‌گرایی به شمار میروند. این سیستم می تواند مزایایی نیز در اساس روابط عمومی ایجاد کند.

 

رئیس ثروتمند یک شرکت که از نت‌جت بهره گیری می کند نیازی ندارد به سهامداران توضیح دهد چرا هواپیمای جت خریده هست. هرچند او به گونه‌اي رفتار میکند که انگار هواپیما مال خودش هست. بنگاه تاکسیرانی اوبر و شرکت خدمات اقامت اشتراکی ایر بی‌ان‌بی «Air bnb» هم در بازار لوکس و هم در بازار عادی حضوری چشمگیر دارند.

 

اوبر در دوبی خدمات سفر با قایق تفریحی و در سائو‌پائولو خدمات گردش با هلی‌کوپتر را ارائه می دهد. ایر بی‌ان‌بی فعالیت گسترده‌اي در اساس آپارتمان‌هاي مجلل در لندن، هنگ‌کنگ و کارائیب دارد.

زندگی به سبک افراد لاکچری و پولدار جهان

تقریباً در هر اساس زندگی لوکس می توان بنگاه‌هایي را پیدا کرد که به ارائه خدمات مشغول میباشند. شرکت «گت‌ مای‌بوت»، که مقر آن در سانفرانسیسکو هست به مشتریان خود در بیش از 7100 نقطه جهان امکان می دهد از قایق‌هاي موتوری، قایق‌هاي اقامتی مجلل، قایق تفریحی و جت اسکی بهره گیری کنند.

 

شرکت استراتا جت «Stratajet» بلیت‌هاي فضای خالی جت‌هاي خصوصی را به بهای یک بلیت بیزینس‌کلاس یا حتی کمتر از آن می‌فروشد. شرکت استالر «Staller» که خود را «ایر بی‌ان‌بی اسب‌ها» می‌نامد به مالکان اسب‌ها امکان میدهد در زمان قبل از مسابقات اسب‌سواری اسب‌هاي خود را کرایه دهند.

 

یک باشگاه اشتراک مسکن به نام خانه سوم «Third home» به افرادی که دو خانه دارند امکان میدهد در ده‌ها خانه زندگی کنند. بازار لوکس با همان محدودیت‌هایي مواجه هست که اقتصاد اشتراکی در کل فشار انها را احساس میکند. از آن میان میتوان به گروه‌هاي فشاری اشاره کرد که منافع خود را بر نفع عامه مقدم می دانند

 

یا مقررات‌گذارانی که نمیتوانند خود را با فناوری‌‌هاي اخیر سازگار کنند. شرکت بلید «Blade» که خدمات ‌پرواز با هلی‌کوپتر بین منهتن و هامپتون ارائه میدهد توانسته هست زندگی را برای تعداد زیادی از ساکنان نیویورک که تعطیلات آخر هفته را در لانگ‌‌آیلند می‌گذرانند آسان‌تر کند. اما ساکنان مناطق باتری‌پارک و ارتفاعات بروکلین به دلیل سر‌و‌صدای پرواز هلی‌کوپترها شکایت کرده‌اند.

 

از پولداری به ابرثروتمندی

روش‌هاي مدیریت ثروت و مصرف آن به تدریج به نفع طبقه پایین عمل می کنند. تا همین اواخر افرادی به نام راکفلر و مورگان می‌توانستند برای مدیریت سرمایه‌گذاری‌ها، مالیات‌ها و امور خیریه خود دفاتر خانوادگی داشته باشند و به برترین صندوق‌هاي سرمایه‌گذاری راه یابند. اکنون به دلیل ظهور «دفاتر چندخانوادگی»

 

افرادی با حداقل سرمایه پنج میلیون دلار میتوانند از چنین امتیازاتی بهره‌مند شوند. بانک‌هایي از قبیل سیتی‌گروپ ادارات «چندخانوادگی» خود را افتتاح کرده‌اند. حتی بنگاه‌هاي مشاوره دارایی مثل راکفلر و شرکا در منهتن به ارائه خدمات دفاتر خانوادگی به عموم مردم روی آورده‌اند. این حقیقت که وضعیت برای ثروتمندان بهتر می شود نگرانی بزرگ آقای فرانک را برطرف نمی‌سازد اما در بین ثروتمندان هنردوست بازل این تحولات قابل دقت میباشند.

 

در قبل شما باید ثروتمند متولد می‌شدید تا بتوانید به طبقه اشراف جهان ملحق شوید. در آن زمان شما مجبور بودید 100 میلیون دلار داشته باشد که سپس این سطح به یک میلیارد دلار افزایش یافت. امروزه به دلیل تردستی‌هاي اقتصاد اشتراکی کالاها و خدماتی که قبلاً در اختیار تعداد اندکی از ثروتمندان قرار داشت

 

برای میلیونرها «و کسانی که وانمود می کنند میلیونر میباشند» قابل دسترس میباشند. شاید ابرثروتمندان به گوشه دنج خود کشانده شوند. اما در مقایسه با قبل افراد بیشتری «هرچند به‌طور موقت» به آن ها ملحق می شوند.

زندگی به سبک افراد لاکچری و پولدار جهان