پارس ناز پورتال

سال جدید را این گونه از آن خود کنید

سال جدید را این گونه از آن خود کنید

سال جدید را این گونه از آن خود کنید 

برخی از سال ها هستند که موفقیت و اتفاقات خوب مداوم در آن رخ می دهند. شما می توانید سال جدید را این گونه برای خود آغاز کنید. اما چه کنیم که واقعا به اهدافمان برسیم؟ برای این کار به توصیه ها و نکات زیر که مستند هستند عمل کنید.

 

واقع بین باشید
اگر تا کنون ورزش نکرده اید ۶ روز ورزش را در اهدافتان قرار ندهید. پس قبل از تعیین هدف برای سال جدید با خودتان روراست باشید و اهدافی امکان پذیر تعیین کنید. ۱ یا ۲ روز ورزش برای سلامتی بهتر از ورزش نکردن است و مطمئنا با این هدف واقعی بهتر می توانید پیش بروید.

 

اهداف تان را ساده و کوچک کنید
سعی کنید ادعاهای بزرگ نکنید. به عنوان مثال “من امسال به کلی شیرینی را ترک می کنم” کمی جزئی و میانه رو باشید. این هدف خود به تنهایی کمی پیجیده است. تعریف تان از شیرینی چیست؟ آیا در مناسبت هایی مثل روز تولد استثناء قائل می شوید؟ اگر جایی دعوت شده باشید و دسر شیرین داشته باشد چه؟

 

به منظور رسیدن به اهداف سلامتی باید آن ها را ساده و ریز کنید. کنار گذاشتن یک نوع غذا به طور کامل کمی غیر واقعی به نظر می رسد و به سختی می توان به آن رسید. سعی کنید اهداف رسیدنی و میانه رو تعیین کنید. به عنوان مثال اگر به بستنی علاقه دارید آن را به دو بار در هفته محدود کنید. یا اگر می خواهید از شبکه های اجتماعی دور باشید برای یک روز در هفته تعهد بدهید.

 

خودتان را مدیریت کنید
یکی از عواملی که مانع رسیدن به اهداف می شود حافظه بد ماست. تصور می کنیم که خیلی خوب پیش می رویم اما بعد مدتی متوجه می شویم که هیچ وزنی کم نکرده ایم، به اندام خوب نرسیده ایم و نتوانسته ایم در خودمان هیچ پیشرفت و بهبودی ایجاد کنیم. پس یادداشت برداری کنید، نکته ها و کارها را در تقویم آشپزخانه بنویسید

 

و به هر طریقی سعی کنید خودتان را مدیریت و رهبری کنید. به عنوان مثال من با یادداشت برداری در موبایلم حواسم به مقدار ورزش هایی که انجام می دهم هست و هر زمان که ورزش می کنم در موبایل می نویسم. این کار بیشتر از ۱۰ ثانیه وقت نمی برد.

 

اهداف تان را به اشتراک بگذارید
هیچ چیزی به اندازه ترس از تحقیر شدن در انظار عموم ایجاد انگیزه نمی کند. برای این کار نیاز نیست که اهداف تان را در صفحه فیسبوک تان به اشتراک بگذارید. فقط کافی است تنها یه یک نفر درباره اهدافتان بگویید: مادر، پدر، یا یک دوست خوب. اگر مشکلی ندارید میتوانید به دیگران هم بگویید. آن ها را در جریان اهداف و برنامه های تان قرار دهید.

 

کمک بگیرید
علاوه بر این که اهداف تان را به دیگران می گویید از آن ها کمک هم بخواهید. به روش های مختلفی می توانید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال از خانواده یا دوستان تان بخواهید چیپس نخرند. یا برای موبایل بازی زمان تعیین کنید وقتی همه موبایلشان خاموش است شما هم راحت تر می توانید این کار را انجام دهید. وقتی با دیگران پیش بروید اهدافتان دسترس پذیرتر خواهند بود.

 

بخشنده باشید
 به گزارش پارس ناز گاهی اوقات در جهت رسیدن به اهداف تان خسته می شوید و هیچ کدام از روش های بالا کارتان را راحت تر نمی کند. هر زمان که روز بدی داشتید خودتان را ببخشید. با سرزنش کردن خودتان فقط اوضاع را بدتر می کنید. پس خودتان را ببخشید و این جمله را دائما تکرار کنید: امروز روز بدی بود اما برای فردا دوباره تلاش می کنم فردا روز بهتری خواهد بود.

 

کم نیاورید
قبل از رسیدن به هر هدفی این ۶ مرحله که در بالا توضیح داده ام باید طی شود. پس اگر می خواهید به موفقیت برسید و همه اهداف تان را عملی کنید این مراحل را طی کنید. هرگز کم نیاورید و نا امید نشوید