پارس ناز پورتال

سامسونگ برترین برند آسیا شد

سامسونگ برترین برند آسیا شد

سامسونگ برترین برند آسیا شد 

سامسونگ برترین برند آسیا شد و اپل در مقام دوم قرار گرفت . بر اساس نتایج یک نظرسنجی که در چندین کشور انجام گرفته، هم اکنون سامسونگ به عنوان شناخته‌ شده‌ترین برند در بین مردم آسیا اعلام شده است.اگر به یک دهه قبل نگاه کنیم، سامسونگ برندی نبود که همه در سراسر جهان آن را خوب بشناسند.

 

اما بعدها همه چیز به طور چشمگیری تغییر کرد و حالا این کمپانی توانسته حوزه‌های مختلفی را تحت تاثیر خود قرار داده و حتی از شرکت خوش‌نامی مثل سونی پیشی بگیرد. بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده از این برند بخصوص در آسیا به عنوان شناخته شده‌ترین برند نام برده می‌شود.

 

آژانس خبری Yonhap News چندی پیش مطلبی منتشر کرده مبنی بر اینکه سامسونگ الکترونیکس به عنوان برند شماره یک آسیا شناخته شده است.

 

این اتفاق برای پنجمین سال متوالی رخ داده و این شرکت توانسته برای پنجمین مرتبه مقام یاد شده را بدست آورد که به این ترتیب سامسونگ در جایگاه بالاتری نسبت به اپل (رتبه دوم)،سونی (رتبه سوم)، Nestle (رتبه چهارم)، و پاناسونیک (رتبه پنجم) جای گیرد.

سامسونگ برترین برند آسیا شدال‌جی نیز در مقام هفتم و گوگل در رتبه ۱۳ این لیست جای گرفته‌اند. اطلاعات این رتبه‌بندی از جانب گزارش کمپین ۱۰۰۰ برند برتر در آسیا و اقیانوسیه بدست آمدهو داده‌های اولیه آن نیز توسط یک شرکت تحقیقات بازار در هنگ‌کنگ، کمپین آسیا و اقیانوسیه و نیز شرکت آمریکایی Nielsen Co بدست آمده است.

 

این داده‌ها بر اساس نتایج نظرسنجی‌هایی در ۱۳ بازار کلیدی حوزه آسیا و اقیانوسیه بدست آمده است.

 

در ادامه بخشی از توضیحی که در وب‌سایت کمپین مورد بحث ارائه شده را می‌خوانیم:

 

داده‌های مورد استفاده برای فهرست‌بندی ۱۰۰۰ برند برتر آسیا از یک نظر‌سنجی آنلاین توسط کمپن آسیا-اقیانوسیه توسعه داده شده و اطلاعات جهانی و نیز اطلاعات ارائه شده از جانب شرکت Nielsen بدست آمده‌اند. این تحقیق در ۱۳ بازار نگرش افراد را مورد بررسی قرار داده است.

 

این کشورها شامل استرالیا، چین، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، ژاپن، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، تایلند و ویتنام هستند. در این تحقیق از هر کشور ۴۰۰ شرکت کننده حضور داشته‌اند، بجز هند و چین که به ترتیب ۸۰۰ و ۱۲۰۰ نفر در این بررسی شرکت کرده‌اند.

سامسونگ برترین برند آسیا شدبرای اینکه نتایج این بررسی را بتوان به همه مردم تعمیم داد در این نظرسنجی مواردی چون سن، جنسیت، و میزان درآمد ماهانه نیز در نظر گرفته شده‌ است.بنا به اعلام Yonhap، این گزارش مشخص کرده که هم اکنون سامسونگ به عنوان شناخته شده‌ترین برند در آسیا است.

 

همانند دیگر گزارش‌هایی که بر مبنای داده‌های حاصل از نظرسنجی‌ها منتشر می‌شوند، لازم است یادآور شویم درحالیکه ممکن است نتایج نشان‌دهنده یک روند کلی باشند اما بسیار طبیعی است که در هر نظرسنجی‌ نقص یا عیبی وجود داشته باشد.

 

به عنوان مثال تعداد نمونه‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند خود یک عامل بسیار موثر در پذیرفتن نتیجه نهایی است.البته این گفته‌ها به معنی اشتباه بودن نتایج گزارش مورد بحث نیست، اما می‌توان به سادگی حدس زد که ممکن است شرکت‌های دیگری همین تحقیق را انجام داده و نتیجه‌ای متفاوت یا حتی مشابه را به دست آورند.

سامسونگ برترین برند آسیا شد

نکته مورد توجه

سایت منبع این گزارش همچنین لیست داده‌هایی مثل درصد هر یک از نواحی شرکت‌کننده در این نظر‌سنجی را منتشر کرده است. درحالیکه برخی از نواحی هنوز در دسترس نیستند، اما اطلاعات مجزای مربوط به کشورهایی مثل چین، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی و سنگاپور در حال حاضر در دسترس قرار دارد.

 

با توجه به تمام این داده‌ها نیز البته سامسونگ به عنوان برترین برند در بین ۱۰۰ برند لیست شده قرار گرفته است.در چنین شرایطی نباید از این نتایج آماری تعجب کرد، با این وجود سامسونگ و حتی برند گلکسی این کمپانی به عنوان برترین برند در بین ۱۰۰ نام تجاری برتر ژاپن قرار ندارد.

 

نتیجه

 

این خبر فقط یک موفقیت دیگر برای سامسونگ محسوب می‌شود. اپل در سال گذشته رشد داشته و این یعنی ممکن است محصول بعدی این شرکت باعث ایجاد نتایج جالبی در لیست برترین برندهای جهان شود.نظر شما چیست؟ آیا با این رتبه‌بندی موافق هستید؟ به نظر شما کدام شرکت در این لیست باید در مقام اول جای بگیرد؟