پارس ناز پورتال

ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند 

بیماری پسوریازیس که در ایران آن را با نام صدف می شناسیم نقصی در سیستم ایمنی بدن است که باعث صدفی شدن پوست می شود.پسوریازیس یک بیماری پوستی مزمن خودایمنی و دردناک با ظاهری وحشتناک است. در این مقاله با تعدادی از ستارگان مشهور از جمله کیم کارداشیان که اجازه نداده اند این ضایعات پوستی جلوی داشتن زندگی بهترشان را بگیرد آشنا می شوید.

 

پسوریازیس Psoriasis، صدفک یا داءالصدف بیماری پوستی مزمن خودایمنی است. این بیماری هنگامی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن سیگنال‌های اشتباهی می‌فرستد. این سیگنال‌ها باعث افزایش سرعت چرخهٔ رشد سلول‌های پوست می‌شود؛ یعنی افزایش بیش از حد سلول‌های پوستی از میزان ریختن آن‌ها. پسوریازیس مسری نیست.

 

پسوریازیس اغلب دردناک و ناراحت کننده است که حتی باعث می شود بیشتر افراد دارای اعتماد به نفس بخواهند آن را از چشمان کنجکاو دیگران مخفی کنند. ولی وقتی حرفه تان به دیده شدن وابسته باشد، نمی توانید برای محو شدن تکه های قرمز پوسته پوسته روی قسمت های مختلف بدنتان صبر کنید. در این جا تعدادی از ستارگانی که اجازه نداده اند این ضایعات پوستی جلوی داشتن زندگی بهترشان را بگیرد، معرفی می کنیم:

 

1. کارا دیلیوین Cara Delevingne

ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

کارا دیلیوین مدل و بازیگری که شهرت خود را مدیون نمایش های فشن Catwalk است.ولی زندگی شلوغ و پر تنش این سوپر مدل باعث شد که در 24 سالگی مبتلا به پسوریازیس شود. اجرا در 53 نمایش فشن هفتگی در زمان اوج حرفه اش باعث شد بیماری اش تشدید شده و اضطراب و افسردگی را تجربه کند.

 

او در مصاحبه با دیلی میل گفته: ” مردم دستکش می پوشیدند و نمی خواستند به من دست بزنند چون می ترسیدند بیماری من جذام یا چیزی شبیه آن باشد. “او با یک بدن ضعیف به خاطر فعالیت بیش از حد دست و پنجه نرم می کرد و به همین علت به بازیگری روی آورد.

 

Catwalk : اصطلاحاً به سکوئی T-شکل گفته می‌شود که بر روی آن آخرین مُدها نمایش داده می‌شوند.مانکن‌های مرد و زن بر روی سکوی نمایش راه می‌روند تا لباس‌ها یا لوازم زینتی که بر تن دارند را برای تماشاگران دو سوی سکو نمایش دهند. راه رفتن مانکن‌ها بر روی این سکو نیز کاواک نام دارد. مانکن‌ها یک به یک تا پایان سکو رفته و پس از چرخشی به آغاز آن بازمی‌گردند.

 

2. زین ورجی Zain Verjee
ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

زین ورجی خبرنگار بخش بین الملل سی ان ان، 42 ساله، صورتش را به صورت پخش زنده برای میلیون ها نفر به نمایش می گذاشت، ولی در سال گذشته حتی تحمل این که به آینه نگاه کند را نداشت.به خاطر پسوریازیسی که از 8 سالگی با آن درگیر بود.مسیر و درمان و پذیرش بیماری اش برای او که بخشی از سی ان ان به حساب می آمد کار مشکلی بود.

 

” من باور دارم که رژیم غذایی، طرز فکر، و یک سیستم پشتیبانی فوق العاده بهترین پاسخ طولانی مدت برای من بوده است، و حالا دیگر آینه دشمن من به حساب نمی آید. “

 

3. کیم کارداشیان وست Kim Kardashian West
ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

کیم کارداشیان وست، 35 ساله، نشانه های ابتلای او از سال 2011 به پسوریازیس سر و صدای زیادی به پا کرد. کارداشیان وست این بیماری را از مادرش، کریس جنر، به ارث برده است که او هم نشانه های بیماری را از 30 سالگی مشاهده نموده بود. ولی اجازه نداده بود که این بیماری او را از پوشیدن لباس های دلخواهش باز بدارد.

 

” برای این که احساس بهتری داشته باشم قبل از هر برنامه احساس بدی که داشتم را کنار می گذاشتم به این امید که کسی روی من تمرکز نکند. فقط می خواستم خوش باشم و به هنرم برسم، هیچ کاری برای پسوریازیسم از من ساخته نیست، پس چرا باید خودم را از این بابت ناراحت کنم. “

 

4. استیسی لندن Stacy London

ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

استیسی لندن، مدرس مد، 47 ساله، به خاطر ساخت برنامه “چی نپوشیم؟” معروف شده است ولی پسوریازیس او در دوران کودکی اش خیلی شدید بود به حدی که 6 سال مدرسه را از دست داد. او می گوید که این بیماری کاری کرده بود که حس کند ” مثل یک هیولا شده. “

 

کار کردنش با کلینتون کلی در برنامه تلویزیونی به او کمک کرد که با ناراحتی اش کنار بیاید. ” مسئله هیچ وقت لباس نبود، ” ما از لباس ها برای حرف زدن با مردم درباره مسائل عمیق شخصی استفاده می کردیم. اینطور نیست که هر کسی در این برنامه به پسوریازیس مبتلا باشد ولی بعضی ها در حد کم به این بیماری مبتلا هستند. “

 

5. لیان رایمز LeAnn Rimes
ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

از 8 سالگی به عنون یک ستاره شناخته می شد.، لیان رایمز اولین آلبوم خود را در 11 سالگی منتشر کرد و اولین جایزه گرمی Grammys خود را وقتی 14 ساله بود دریافت کرد. این خواننده و بازیگر مشهور و دوست داشتنی اولین نشانه های پسوریازش در 2 سالگی در او نمایان شد. حالا ان 34 ساله است، رایمز بدون وقفه به فعالیتش برای کمپین رویارویی با پنهان نکردن پسوریازیس که برای آگاهی مردم نسبت به این بیماری است، ادامه می دهد.

 

6. آرت گارفانکل Art Garfunkel
ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

گروه سایمون و گارفانکل در سال 1970 منحل شد ولی آرت گارفانکل پس از آن به عنوان هنرمند سولو (تک خوان)، شاعر و بازیگر مشغول بود. این هنرمند در حال حاضر 74 ساله است و بارها برای استفاده از مزایای آب دریای مرده برای بهبودی به اسرائیل سفر کرده است. ” به من گفتند که اگر در آب شور شنا کنم برای خارش پسوریازیس بسیار خوب است ” ولی متاسفانه آب دریا اثر مفیدی برای گارفانکل نداشت ولی کاملا هم بی فایده نبوده. “

 

7. جان لاویتز Jon Lovitz

ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

کمدین محبوب جان لاویتز که در برنامه SNL (Saturday Night Live ) هنرنمایی می کند و خواننده مراسم عروسی است بیشتر از 15 سال است که با پسوریازیس زندگی می کند. این کمدین 59 ساله با کمپین ملی آگاهی دادن در مورد این بیماری به صورت جدی همکاری می کند و خیلی صادقانه در هافینگتون پست Huffington Post از بیماری اش می نویسد.

 

” چرا باید به خاطر پسوریازیس خجالت بکشم؟ هیچ کس کامل نیست. مگر نه؟ به من اعتماد کنید، من می دانم. من به خاطر زندگی، مردم را می خندانم. “

 

8. دارا تورس Dara Torres
ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

دارا تورس پنجمین نفر المپیک که 12 بار صاحب مدال شده، 49 ساله، یکی از اولین افراد مشهوری بود که علنی از پسوریازیسش صحبت کرد. او یک مدافع اختصاصی برای این بیماری است که با برنامه Celgene’s Show More of You (Celgene شرکتی بیودارویی که در زمینه کشف درمان سرطان بیماری های التهابی فعالیت می کند) باهدف تشویق و کمک به افراد مبتلا به پسوریازیس برای زندگی بهتر ، همکاری می کند.

 

9. الی راث Eli Roth
ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

الی راث، 44 ساله، برنده جایزه انجمن بازیگران برای ایفای نقش بیر جو در فیلم حرامزاده های لعنتی Tarantino’s Inglourious Basterds و کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم های ترسناک Hostel و Hemlock Grove.او به صورت علنی حرف زیادی در مورد پسوریازیسش نزده بود، ولی در یک مصاحبه با بی بی سی در مورد فیلم Cabin Fever گفته وقتی 22 ساله بوده پسوریازیسش به طرز وحشتناکی در بدنش پخش شده.

 

” همه پاهای مرا در بر گرفته بود، نمی توانستم راه بروم چون پاهایم ترک می خورد و خونریزی می کرد. ” راث که زیر نظر دیوید لینچ تربیت شده بود، از مشکلات پزشکی که با پوست مرتبط می شد به عنوان الهام بخش حرفه اش در فیلم های ترسناک استفاده کرد.

 

10. سیندی لپر Cyndi Lauper

ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

در سال 2015 خالق ” Girls Just Wanna Have Fun ” ، ستاره پاپ دهه 80 اعتراف کرد زمانی که در سال 2010 نشانه های بیماری را روی بدن خود دیده حس می کرد شبیه ” مرد فیلی ” شده. خیلی سریع بیماری در همه بدنش پخش شده و درمان هم بی اثر بوده. در نهایت روی صدایش هم تاثیر گذاشته. اون به مردم گفت: ” صدایم را از دست دادم … افسرده شده بودم و احساس وحشتناکی داشتم.

 

“لپر در حال حاضر 63 ساله است و بیماری اش را پذیرفته. در حال حاضر به عنوان بخشی از کمپین اطلاع رسانی بنیاد ملی پسوریازیس و نوارتیس (یک شرکت دارویی) همکاری می کند.

 

11. کاردی انگلیش CariDee English
ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

در سال 2006 برنده جایزه بهترین مدل America’s Next Top Model شد و در حال حاضر سخنگوی شرکت دارویی پسوریازیس استرالا Stelara است. که با سرمایه گذاری روی تصویر انگلیش 32 ساله در سال 2009 به شهرت رسید. جای تعجب نیست که او هنوز هم شبیه یک مدل یک میلیون دلاری به نظر می رسد.

 

12. مابلین کاپلوژ Mabelynn Capeluj

ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

در 16 سالگی به عنوان دختر شایسته کالیفرنیا Miss California شناخته شد و در سال 2013 دختر شایسته جهان Miss Universe شد، حالا در 21 سالگی با پیشرفت بیماری پسوریازیس روبرو شده.

 

در مصاحبه با Everyday Health عنوان کرد: ” پسوریازیس من را تبدیل به فردی قوی تر کرد. ابتلا به این بیماری دشوارترین بخش در زندگی من بود. اما باعث شد که قدردان چیزهای کوچک زندگی باشم، زیبایی به پوست نیست—یاد بگیریم با پوست خود زندگی کنیم. “

 

13. فیل مایکلسون Phil Mickelson
ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

فیل مایکلسون قهرمان افسانه ای گلف آمریکا دو عنوان استاد و یک قهرمانی PGA (انجمن حرفه ای گلف بازان امریکا) را قبل از ابتلا به آرتریت پسوریاتیک کسب کرد. شدت بیماری به حدی بود که تقریبا توان شرکت در مسابقات 2010 آمریکا را نداشت. این قهرمان 46 ساله با درد مچ پا، انگشتان و رگ به رگ شدن مچ دست و درد بستری شد. با این حال توانست با درمان به گلف حرفه ای ادامه داده و سومین عنوان استادی را در سال 2010 و قهرمانی را در 2013 از آن خود کرد.

 

14. لا لا آنتونی La La Anthony

ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند
به عنوان یک سخنگوی بنیاد ملی پسوریازیس، پرفروش ترین نویسنده نیویورک تایمز و بازیگر 37 ساله احساس خوبی در مورد اهمیت تصویر مثبت داشتن از خود و عشق به خود است.” نباید خجالت بکشید. هنوز هم می توانید زندگی کنید و کارهای شگفت انگیزی انجام دهید. “

 

15. جری مترز Jerry Mathers
ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

جری مترز بازیگری است که بیشتر به خاطر بازی در نقش Beaver در فیلم Leave it to Beaver شناخته شده است، او دهه هاست که با پسوریازیس زندگی می کند. این هنرمند 68 ساله یکی از گزینه های اطلاع رسانی برای درمان پسوریازیس و سخنگوی بنیاد ملی پسوریازیس است.

 

16. لیام گالاگر Liam Gallagher
ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

موسیقی دان، خواننده، ترانه سرا، 44 ساله، لکه های قرمز در سراسر بدن او پراکنده شده بود. و در واقع تبدیل به یکی از داستان های به یاد ماندنی او شد، یکی از طرفدارانش یک بار فکرکرده بود تکه هایی که روی پوستش را پوشانده مواد مخدر بوده اند.

 

17. جان آپدایک John Updike
ستاره هایی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند

جای تعجب نیست کسی که دو بار برنده جایزه پولیتزر رمان نویسی، شاعر و منتقد است درباره مبارزه مادام العمر خود با بیماری پوستی بنویسد، و مقاله ای در نیویورکر در مورد شرایطش و داستانی کوتاه و اقتباسی با عنوان مبتلا به جذام. آپدایک در سال 2009 از دنیا رفت ولی نوشته هایش به سایر مبتلایان پسوریازیس در آینده کمک خواهد کرد.