پارس ناز پورتال

ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند +عکس

مجموعه : اخبار سینما
ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند +عکس

ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند 

تعداد زیادی از ستاره ها یک شبه راه صد ساله را طی کرده اند و با بازی دریک فیلم حسابی در ذهن و دل مردم ماندگار شدند.اکران «خشمگین نیستم!» که نوید محمدزاده برای اولین بار توانست استعداد خودرا در آن به رخ بکشد، سرفصل پرونده ما شده است برای محاسبه کارنامه 12 بازیگر که با یک فیلم مهم به سینما معرفی شده اند. آن ها ستاره ماندند یا نه؟

 

هدیه تهران «پادشاه»

چطور ستاره شد؟

ـ به خوبی قدر موقعیتی که در «پادشاه» مسعود کیمیایی نصیبش شده بود را دانست. هدیه تهران سال 1375 نقشی را پذیرفت که نمونه اش را دیده بودیم؛ یک دختر عاشق پیشه که برای رسیدن به خواسته اش پا پس نمی‌کشید. تهرانی اما شمایل مریم کوهساری را جوری دیگر جان بخشید؛ او از چهره و تیپ خاص خود به نقش افزود تا مخاطبان با دختری زیبا، سرد و مستقل روبه‌رو شوند. بهمین خاطر است که بازیگر فیلم به اندازه خود «پادشاه» مورد توجه و نقد و نظر بود.

ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند +عکس

پیش ازآن چه میکرد؟

ـ بعد از نه گفتن به «لیلا» داریوش مهرجویی و «روز واقعه» سعید اسدی و چند نقش دیگر، با «پادشاه» مسعود کیمیایی به سینمای کشور ایران معرفی شد. میبینید؟! او حتی پیشنهاد مهرجویی را هم رد کرده و با نقشی کرش را کلید زده که با تمام وجود آنرا دوست داشته: پادشاه.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ هدیه تهرانی خیلی زود محبوب مخاطبان سینما شد. بطور هم زمان منتقدان هم بازی اش را تحسین میکردند. او بلد بود چطور از موقعیت پیش آمده محاظفت کند و اجازه ندهد به آن خدشه وارد شود. بنابر این با بازی در «غریبانه»، «قرمز»، «شوکران»، «سیاوش»، «پارتی» و … محبوبیتش را بین خاص و عام گسترش داد.

 

تهرانی کمی بعد در فیلمهای بازاری نیز بازی کرد؛ این فیلم ها وزن کارنامه اش را پایین آوردند اما محبوبیت او پیش عامه مخاطب را دوچندان کردند. هدیه تهرانی در دوره اي فقط نقش خاص بازی کرد و برای مدتی از سینما دور شد. او اما همان‌ گونه ستاره است. کلی جایزه هم در کارنامه دارد؛ از جمله دو سیمرغ فجر.

 

ابوالفضل پورعرب «عروس»

چطور ستاره شد؟

ـ سال 1369 یکی از مهم ترین فیلمهای سینمای کشور ایران ساخته شد: «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی. او نقش اول مرد فیلمش رابه ابوالفضل پورعرب سپرد که چهره و رفتارش مردان نیمه سنتی و نیمه مدرن را یادآور میشود. فروش خیره کننده فیلم و توجه منتقدان به آن باعث شد پورعرب راه صدساله را یک شبه برود.

ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند +عکس

پیش ازآن چه میکرد؟

ـ ابوالفضل پورعرب سال هاي مترصد فرصتی برای عرض اندام بود. او قبل از آنکه درسال 59 اولین کار حرفه اي تئاتر خودرا تجربه کند با محمود استاد محمد آشنا شد که تاثیر بسزایی در آینده حرفه اي اش داشت. پورعرب درسال 60 کارمند تلویزیون شد و تا سال 64 در صدا و سیما دستیار کارگردان بود.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ در دهه هفتاد ستاره بی بدیل سینمای کشور ایران بود. ابوالفضل پورعرب با فیلم هایي هم چون «عروس» و «نرگس» و «غریبانه» و … قدرت و محبوبیت خودرا در سینمای کشور ایران گسترش داد. ستاره بخت پورعرب در دهه هفتاد بلند بودو مخاطبان برای دیدن فیلم هایش صف می کشیدند تا این که سر و کله ستاره هاي جدید پیدا شد.

 

ذائقه ها تغییر کرد و ازآن سو نقش و فیلمهای پورعرب ضعیف و ضعیف تر شد. حاشیه هاي زندگی و بعد ازآن بیماری، این بازیگر خوش نقش رابه گوشه اي راند. پورعرب حالا خاطره جمع زیادی از مخاطبان دهه شصت و هفتاد است که روزگاری نقش هاي مهمی از او شاهد بودند. او اینروزها کم کار هم شده است.

 

لیلا حاتمی «لیلا»

چطور ستاره شد؟

ـ 21 سال پیش داریوش مهرجویی یکی از بهترین فیلمهای کارنامه اش را ساخت. «لیلا» خیلی زود توجه منتقدان را جلب کرد و البته در خلال حرف و حدیث درباره کیفیت فیلم، نام لیلا حاتمی هم ورد زبان ها بود. بازی خویشتن دارانه حاتمی، سکوت هاي منطقی او و نگاه پرسان به اطراف،

 

شمایل زنی را ترسیم می‌کرد که نمونه اش را در سینما نداشتیم. او در برابر یک آزمون سخت، راهی را انتخاب کرد که سابقه اش را در تفکر زنان سنتی دیده بودیم. لیلا سنتی نیست اما می پذیرد همسرش ازدواج دوباره کند تا صاحب فرزند شود. حاتمی برای انتقال این حس، کاری نکرد؛ یعنی همه ی کار کرد بدون ذره اي خودنمایی.

ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند +عکس

پیش ازآن چه می‌کرد؟

ـ پسرک فیلم «کمال الملک» و دخترک «دلشدگان» فقط در حافظه معدودی از مخاطبان حک شده بود. حاتمی دراین دو فیلم پدرش، آن قدر از شمایل لیلا دور است که خیلی ها «لیلا» را اولین تجربه سینمایی او میدانستند.

 

مسیر پس از ستارگی

حاتمی بیش از دو دهه است در سینما فعالیت دارد و همان‌ گونه نام ستاره را یدک میکشد. او به خوبی از جایگاهی که داشته مراقبت کرده و با زیرکی تمام نقش هاي به ظاهر مشابه را رنگ و رویی دیگر داده. حاتمی درسال هاي اخیر میل شدیدی به نقش هاي برون ریز دارد که نمونه اش را در «من» دیدیم. او دو سیمرغ گرفته، نشانه شوالیه دارد، داور جشنواره کن بوده و کلی جایزه و افتخار دیگر در ویترین بازیگری اش به ثبت رسانده است.

 

محمدرضا متواضع «مرسدس»

چطور ستاره شد؟

«مرسدس» مسعود کیمیایی مخاطبان رابا جوانی آشنا کرد که خوش تیپ بودو صدایی زیبا داشت. حتی اکت و خصلتش آدم را یاد قهرمان هاي کیمیایی می انداخت و اینگونه نام محمدرضا متواضع رفت گوشه ذهن علاقه مندان سینما؛ به سال 1376.

ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند +عکس

پیش ازآن چه میکرد؟

ـ محمدرضا متواضع با بازی در نقش هاي کوچک وارد سینما شد. او در فاصله سال هاي 73 تا 76 چهار فیلم بازی کرد که آورده اي برایش نداشتند و آن طور که باید به چشم نیامدند.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ متواضع که با «مرسدس» یکی از جوان اول هاي موفق و به یاد ماندنی مسعود کیمیایی را رقم زد، مورد توجه این کارگردان باقی ماند و باعث شد همکاری انها باهم در «فریاد» و «اعتراض» ادامه یابد. آن گونه بود که محمدرضا متواضع سردر سینما را در اختیار گرفت و بطور هم زمان محبوب مخاطبان و منتقدان بود.

 

اوج این خوشبختی کمی بعد با «قرمز» فریدون جیرانی رخ داد که حتی سیمرغ جشنواره فجر را برای او به همراه داشت. همکاری با رخشان بنی اعتماد، احمدرضا درویش، کیومرث پوراحمد، علیرضا داودنژاد و …از متواضع بازیگری سخت پسند ساخت که محبوب عمده مخاطبان بود. این موقعیت یک دهه ادامه یافت تا این که فیلم هایي چون «پای پیاده»

 

فریدون حسن پور و «خاک سرد» برای متواضع حکم دست انداز پیدا کرد. کمی که گذشت انتخاب هاي بد او بیشتر شد و حالا این بازیگر از روزهای اوج فاصله گرفته است. «پیمان»، «تجریش ناتمام»، «چارسو»، «فصل انار» و «نقطه کور» جایی برای دفاع دارند؟ متواضع می‌تواند بار دیگر به صف اول بازگردد؟

 

پیمان معادی «درباره الی»

چطور ستاره شد؟

ـ اصغر فرهادی سال 1387 وی را بعنوان یکی از بازیگران «درباره الی …» انتخاب کرد و آن گونه مسیر حرفه اي پیمان معادی تغییر کرد. چهره بکر او به همراه تخصصی که فرهادی در بازی گرفتن دارد، باعث شد معادی به شهرت برسد. حضور جهانی فیلم و تسلط او بر زبان انگلیسی، توفیق بین المللی معادی را نیز به همراه داشت.

ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند +عکس

پیش ازآن چه میکرد؟

ـ پیمان معادی بعنوان فیلمنامه نویس شناخته می شد که مشهور ترین آن «آواز قو» و «کما» است. «عطش»، «کافه ستاره » و «شام عروسی» دیگر فیلمنامه هایي است که پیمان معادی نوشت و غالبا هم پرفروش شدند.

 

مسیر پس از ستارگی

پیمان معادی یکبار دیگر مورد توجه اصغر فرهادی قرار گرفت و اینبار نقش اول «جدایی نادر از سیمین» را بازی کرد. شهرت داخلی و بین المللی او با این فیلم دوچندان شد و علاوه بر فیلمهای ایرانی در چند پروژه خارجی بازی کرد. «کمپ ایکس ری» مهم‌ترین فیلم معادی است که درکنار کریستین استوارت حضور داشت.

 

اتفاق بزرگ‌تر برای او، بازی در سریال «عدالت کیفری» درکنار رابرت دنیرو است. فیلم «آخرین شوالیه» دیگر فیلمی است که معادی درکنار مورگان فریمن بازی کرد. در بین فیلمهای ایرانی بازی «ابد و یک روز» مهم ترین اتفاق کارنامه پیمان معادی محسوب می‌شود.

 

او که سال پیش «بمب؛ یک عاشقانه» را بعنوان دومین فیلم خود بعد از «برف روی کاج ها» کارگردانی کرد، حالا بازیگری شاخص به حساب می‌آید. معادی محبوب جماعت زیادی از مخاطبان ایرانی است؛ هر چند شمایل او با ستاره به مفهوم رایج آن فاصله دارد.

 

نیکی کریمی «عروس»

چطور ستاره شد؟

ـ بهروز افخمی برای فیلم جسورانه «عروس» دنبال بازیگری می گشت که هم چهره زیبایی داشته باشد و هم بتواند از پس نقش بربیاید. قرعه به نام نیکی کریمی افتاد و او به خوبی از موقعیت به دست آمده بهره برد. کریمی از سال 69 تا امروز در صف اول بازیگری سینما ایستاده و همان‌ گونه با پیشنهادی متعدد برای بازیگری مواجه می‌شود.

ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند +عکس

پیش ازآن چه میکرد؟

ـ اولین نقش سینمایی نیکی کریمی درسال 1368 با فیلم «وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری رقم خورد. او دراین فیلم دیده نشد و «عروس» را باید سرآغاز درخشندگی کریمی بدانیم.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ نیکی کریمی سال‌ها سفت و سخت از موقعیت به دست آمده مراقبت کرد. او به پیشنهادهایی پاسخ داد که یا کارگردان هایش شاخص هستند و یا نقش حرفی برای گفتن دارد. حاصل این مراقبت 14 ساله منجر به فیلمهای «سارا»، «پری»، «بوی پیراهن یوسف»، «دو زن»، «واکنش پنجم»،

 

«دیوانه اي از قفس پرید» و … شد. او از ابتدای سال 82 تصمیم گرفت از فیلمهای صرفا خاص پسند فاصله بگیرید ودر فیلمهای بازاری هم بازی کند. این تصمیم هر چقدر از دید سخت پسندها عجیب بود اما باعث شد نیکی کریمی در سردر سینماها سهم زیادی داشته باشد. او هم زمان به کارگردانی هم رو آورد وسعی کرد چند نقش خاص هم بازی کند. شاید مسیر کنونی نیکی کریمی را دوست نداشته باشیم اما نمی‌توانیم جایگاه وی را بعنوان یک ستاره باثبات نادیده بگیریم. در کارنامه خانم کریمی یک سیمرغ دیده می‌شود.

 

نوید محمدزاده «خشمگین نیستم!»

چطور ستاره شد؟

ـ در جشنواره سی و دوم فجر نام و چهره نوید محمدزاده برای خیلی ها تازگی داشت. او در فیلم «خشمگین نیستم!» نقش یک پسر دانشجو را بر عهده دارد که هم زمان فعالیت سیاسی میکند و عاشق همکلاسی اش است. ستاره دارد می‌شود و شرایطش سخت؛ او به خاطر خصلت ذاتی اش نباید خشمگین شود. در تخیل خود خشمگین است ولی رفتارش آرام. این تضاد شخصیت را نوید محمدزاده «استادانه» جلوی دوربین به نمایش گذاشته است.

ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند +عکس

پیش ازآن چه میکرد؟

ـ کسانی که سابقه محمدزاده را می‌دانستند، از نمایش پرقدرت او در «خشمگین نیستم!» متعجب نشدند بلکه تحسینش کردند که چه خوب از تجربه تئاتری اش بهره برده. محمدزاده سال‌ها روی صحنه نقش آفرینی کرده بودو تجربه یکی دو کار تصویری داشت اما این «خشمگین نیستم!» بود که نامش را سرزبان ها انداخت. پیگیران سینما بازی وی را در «در بین ابرها» دیده بودند و نقش کوچکی که در سریال «سهمی برای دوست» بازی کرده بود.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ بازی نوید محمدزاده در «خشمگین نیستم!» داوران جشنواره سی و دوم را مجاب کرد سیمرغ نقش یک رابه او بدهند. اعتراض برخی رسانه ها اما باعث عقب نشینی دبیر وقت جشنواره فجر و نامه فرمایشی کارگردان از انصراف در جشنواره شد. جایزه هم به رضا عطاران رسید. محمدزاده اما نومید نشد و به کارش با قدرت ادامه داد.

 

حاصل این تلاش فیلمهای «ابد و یک روز»، «خشم و هیاهو»، «مغزهای کوچک زنگ زده»، «بدون تاریخ، بدون امضا» و .. شده است. نوید محمدزاده حالا یک ستاره است.

 

ترانه علیدوستی «من ترانه 15 سال دارم»

چطور ستاره شد؟

ـ سال 1380 رسول صدرعاملی بعد از گشت و گذارهای زیاد بالاخره از طریق حبیب رضایی به ترانه علیدوستی میرسد. او در نقش ترانه فیلم «من ترانه 15 سال دارم» به سینما معرفی شد؛ فیلمی که خاص و عام تحسینش کردند و بازی بازیگرش رابه خاطر سپردند.

ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند +عکس

پیش ازآن چه میکرد؟

ـ «من ترانه 15 سال دارم» اولین تجربه ترانه علیدوستی به حساب می‌آید.

 

مسیر پس از ستارگی

فقط دو سال طول کشید تا ترانه علیدوستی را در شمایل متفاوت ببینیم. او در «شهر زیبا» اصغر فرهادی نشانه هایي از ترانه رابه یاد می آورد اما دنیای فیلم و شخصیت ها بطور کلی متفاوت بودند. علیدوستی با این فیلم یکگام بلند دیگر برداشت و با «چهارشنبه سوری» فرهادی جایگاه خودرا تثبیت کرد. «کنعان» چهارمین فیلم علیدوستی شمایلی کاملا متفاوت از این بازیگر نشان داد. او در فیلم مانی حقیقی از نظر سنی هم بزرگ‌تر شده بودو خطی کشید بر خاطرات دخترک نوجوان سه فیلم قبلی.

 

ترانه علیدوستی بعد ازآن هر انچه بازی کرد مورد تحسین واقع شد. «دراین میان شکست راز دشت تاران و هر چی خدا بخواد یک استثنا است» ترانه علیدوستی سعی کرده میان مخاطب سخت پسند و عامه پیگیران سینما پیوندی منطقی برقرار کند؛ برای همین درکنار «مادر قلب اتمی» و «پذیرایی ساده» وی را در «شهرزاد» هم میبینیم.

 

علیدوستی یکی از ستاره هاي محبوب اینروزها است که برای خودشان منتقد اجتماعی هم قائل شده و طبق معمول نسبت به وقایع مختلف از طریق صفحه اینستاگرام خود واکنش نشان می‌دهد.

 

ساره بیات «جدایی نادر از سیمین»

چطور ستاره شد؟

ـ پیش از جشنواره بیست و نهم فجر نام «جدایی نادر از سیمین» زیاد به گوش میخورد. درکنار آن از ساره بیات بعنوان استعداد جدید یاد می شد. فیلم که روی پرده آمد، مجاب شدیم باید به ستاره جدی سینما احترام گذاشت. نقش راضیه سر آغاز درخشندگی خانم بیات بود؛ زنی متعلق به طبقه پایین جامعه

 

که عقاید محکم مذهبی دارد و به خاطر رفتارش با پدر نادر گرفتار دوگانگی شده است. حرکات آرام و با طمانینه به همراه استرسی که مدام در چشمانش دودو می‌زند، تصویر راضیه رابا گذشت سال‌ها همان‌ گونه در حافظه مخاطبان سینما زنده نگه داشته است.

ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند +عکس

پیش ازآن چه می‌کرد؟

ـ ساره بیات پیش از همکاری با اصغر فرهادی، در سریال «تباهی»، «بی گناهان» و «یک مشت پر عقاب» بازی کرده بود. در فیلم «مقلد شیطان» هم بازی داشت اما کمتر کسی تصویرش رابه یاد می آورد.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ ساره بیات سعی کرد بعد از «جدایی نادر از سیمین» نقش هایي را بپذیرد تا سایه راضیه از او دور شود. این اتفاق برایش رخ داد و او هم شمایل زن هاي شیک را بازی کرد و هم زن هاي شکسته. با این حال موفقیت راضیه هنوز برایش تکرار نشده. بیات اما توانسته از خود یک بازیگر مطرح بسازد

 

که گرچه وارد دایره «ستارگی» نشده ولی بعنوان یکی از بازیگران محبوب و شاخص سینمای کشور ایران از او یاد میشود. نکته مهم کارنامه خانم بیات، گزیده کاری است و تلاش برای بازی در نقش هاي خاص.

 

حمید فرخ نژاد «عروس آتش»

چطور ستاره شد؟

ـ 19 سال پیش، مخاطبان با بازیگری روبه‌رو شدند که گمان می‌کردند از استعدادهای تازه خطه خوزستان است اما کمی که گذشت حقایق تازه اي درباره حمید فرخ نژاد روشن شد. او پیش از «عروس آتش» خسرو سینایی، در فیلم «در کوچه هاي عشق» این کارگردان بازی کرده بود که خب دیده نشد.

 

سینایی دنبال بازیگر برای نقش فرحان می گشته ودر نهایت از خود فرخ نژاد که دستیارش بوده استفاده میکند. او چنان به شخصیت متعصب اما مهربان فرحان که دلباخته دختر عمویش بود، جان داد که همان‌ گونه جزو شاه نقش هاي کارنامه اش محسوب میشود.

ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند +عکس

پیش ازآن چه می‌کرد؟

ـ فرخ نژاد به امید کارگردان شدن وارد سینما می‌شود و حتی تحصیلاتش کارگردانی تئاتر است اما هم زمان که دستیار سینایی بود، جلوی دوربین رفت و مسیرش بطور کلی تغییر کرد.

 

مسیر پس از ستارگی؟

ـ بخت از ابتدا همنشین حمید فرخ نژاد بود. بلافاصله بعد از دیده شدن در «عروس آتش» با پیشنهاد ابراهیم حاتمی کیا مواجه شد و او یکی از نقش هاي مهم دیگر رابا «ارتفاع پست» رقم زد. در ادامه فرخ نژاد تبدیل به بازیگری پرکار شد که البته فیلم هایش گیشه نداشتند. دراین میان «چهارشنبه سوری» یک استثنا است

 

که هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و هم منتقدان. در چند سال اخیر انتخاب هاي فرخ نژاد جایی برای دفاع نداشتند و نقش هایش شبیه هم میشدند؛ کم کم داشت محبوبیت پیشین را از دست می داد که دو فیلم «خوب، بد، جلف» و «گشت 2» به دادش رسیدند. او بازیگر پولساز سال 96 لقب گرفت و امسال قصد دارد این موفقیت رابا «تگزاس»، «دختر شیطان» و «ما شما را دوست داریم خانم یایا» ادامه دهد.

 

هانیه توسلی «شام آخر»

چطور ستاره شد؟

ـ سال 1380 فریدون جیرانی برای دختر عاشق پیشه و زخم خورده «شام آخر» سراغ بازیگری رفت که مخاطبان هیچ تصویر ذهنی از او نداشتند. قرعه به نام هانیه توسلی افتاد و او چه خوب نقش ستاره مشرقی رابه باور مخاطبان نشاند. دختری که بر سر معشوق «محمدرضا گلزار» با مادر «کتایون ریاحی» دوئل می‌کند و وی را به قتل میرساند!

ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند +عکس

پیش ازآن چه میکرد؟

ـ برای ورود به سینما همیشه راه هاي راحت وجود ندارد. گاهی باید مثل هانیه توسلی بپذیری در جمع هنروران فیلم «سگ کشی» بهرام بیضایی بازی کنی. توسلی اما به توان خود ایمان داشت و آینده خودرا روشن میدید. او در «آخر بازی» همایون اسعدیان نیز دستیاری کارگردان را تجربه کرده ودر چند فیلم کوتاه حضور داشته است.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ درخشندگی هانیه توسلی در «شام آخر» باعث شد خیلی زود با پیشنهادهای متنوعی روبه‌رو شود. شاخص ترین نقش او «شب هاي روشن» است که همان‌ گونه جزو فیلمهای موفق هانیه توسلی به شمار می‌آید. هانیه توسلی 17 سال است که در سینما حضور دارد؛ خیلی زود تبدیل به بازیگری مطرح شد

 

و توانایی اش رابه رخ کشید، با این حال هیچ گاه ردای ستارگی به تن نکرد ودر میانه ایستاد. او از موقعیتش به خوبی مراقبت کرده و علی رغم نقش هاي بدی که دارد، اجازه نداده به کارنامه اش خدشه وارد شود. همین که نام هانیه توسلی برای خیلی از مخاطبان آشنا است، یک موقعیت بزرگ به حساب می‌آید. او یک سیمرغ مکمل هم برای «دهلیز» در کارنامه دارد.

 

علی دهکردی «از کرخه تا راین»

چطور ستاره شد؟

ـ ابراهیم حاتمی کیا در پنجمین فیلم سینمایی خود دست روی سوژه اي خاص گذاشت؛ جانبازان شیمیایی که برای درمان به کشور کشور آلمان می‌روند ودر غربت با چالش ایمان مواجه میشوند. حاتمی کیا برای نقش اول فیلم «از کرخه تا راین» بازیگری می‌خواست که چهره اي

 

سمپات داشته باشد. او برای این منظور سراغ گزینه اي رفت که مخاطب سابقه ذهنی اي از او ندارد و به علی دهکردی رسید. او دراین فیلم نقش سعید را بازی کرد و توانست بیننده را مجاب کند که مناسب نقش است و می‌تواند انها رابا دغدغه ها و درونیات شخصیت همراه کند.

ستاره های ایرانی که با یک فیلم مشهور شدند +عکس

پیش ازآن چه میکرد؟

ـ دهکردی پیش ازآن دریک فیلم نیمه بلند و چند تئاتر بازی کرده بود که هیچ کدام کمکی به شهرتش نکردند.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ ستاره فیلم «از کرخه تا راین» نتوانست از موقعیت به دست آمده مراقبت کند. علی دهکردی به نقش هایي پاسخ مثبت می داد که عمدتا قابل دفاع نیستند و غالب انها، «سعید» فیلم حاتمی کیا رابه یاد می آورد. علی دهکردی گویی فقط مناسب نقش هاي مثبت است و او از همین منظر ضربه خورد.

 

شاید هم این بازیگر قابلیت عبور از فیلم «از کرخه تا راین» را نداشت. هر چه هست او زیر سایه این نقش ماند و محبوبیت هاي بعدی اش عمدتا در تلویزیون رقم خورد؛ البته دراین مدیوم هم تبدیل به ستاره نشد. علی دهکردی با نقشی مهم ودر فیلمی مهم استارت زد ولی حالا یک بازیگر متوسط است که گاهی در سینما و گاه در تلویزیون بازی می‌کند.