پارس ناز پورتال

ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

مجموعه : اخبار سینما
ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند 

تعداد زیادی از بازیگران و ستاره هاي ایرانی در طول عمر هنری خود با مریضی هاي سختی مثل سرطان و مریضی هاي عصبی دست و پنجه نرم کرده اند.همین چندروز پیش بود که خبر جراحی موفقیت آمیزش، به دلیل تومور مغزی‌اش در رسانه‌ها منتشر شد.آن هم به دست دکتر سمیعی و در کشور کشور آلمان بعد یادم آمد که سال قبل مهمان خندوانه بودو وقتی به برنامه آمد موهایش را تراشیده بود و کلاه سرش بود.

ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

وقتی هم که آهنگ‌هایش را سرچ کردم، همۀ تصویر‌هایش روی پوستر آهنگ‌ها کچل بود!و این یعنی مدت‌هاست با این مریضی دست و پنجه نرم می‌کرده و در کنارش،کارش را هم ول نکرده و استرس‌هاي کاری را هم به جان خریده.بعد دیدم چه عجیب که این هنرمند مدت‌ها بیمار بوده ولی همچنان با عشق به کارش ادامه می‌داده،کمی اکثر جست وجو کردم و دیدم از این دست چهره‌ها بین هنرمندان کشور کم نداشته ونداریم.

 

پس سراغ بقیه هنرمندانی رفتم که مردم آن‌ها را می‌شناسند ولی از مریضی‌شان عمده خبر ندارندو در حالی‌که با این مریضی می‌جنگند، تصویری که ما از آن‌ها میبینیم یک هنرمند خوشحال و سرزنده هست،تا جایی که حتی ممکن هست به زندگی‌شان حسودی‌مان هم بشود!

ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

ابوالفضل پورعرب
ابوالفضل پورعرب در اواخر سال 89 به علت مریضی‌اش که سرطان اثنی عشر هست،در بیمارستان بستری شد اما خبر مریضی‌اش سال 91 و با انتشار عکسی از چهره تکیده‌اش سر زبان افتاد.سال‌هایي هم که از بازیگری فاصله گرفته به دلیل همین مریضی بوده هست که البتهبعد از چند سال دوباره به بازیگری

 

برگشت که آخرین بارش هم بازی در سریال شهرزاد بود.احتمالا بعد از مشاهده این تصویر، دیگر هیچوقت ابوالفضل پورعرب از یادتان نمی‌رودو او را با فریبرز عرب‌نیا اشتباه نمی گیرید!

 

ابوالفضل پورعرب
ابوالفضل پورعرب «زاده ۴ آذر ۱۳۴۰ در شهر تهران» هنرپیشه تئاتر، سینما، تلویزیون، ایران هست.وی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر هست، تا کنون سه بارازدواج کرده و دارای سه فرزند می‌باشد. از آخرین همسرش آناهیتا نعمتی «بازیگر» جدا شدهو از او داری یک فرزند دختر هست.

 

وی به علت سرطان ۳۰ دی ماه ۱۳۸۹ در بیمارستان بهمن شهر تهران بستری شد و تحت درمانقرار گرفت و پس مدت‌ها خانه نشینی در مراسم تجمع هنرمندان برای محکومیت اهانتبه پیامبر اسلام در برابر دوربین رسانه‌ها قرار گرفت. در روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت ایران از ابوالفضل پورعرب در خانه پدریوی واقع در جنوب استان تهران به صورت سرزده عیادت کرد.

ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

محمدرضا شجریان و طرفداران نگران
شاید بشود گفت همه ي از مریضی محمدرضا شجریان خبر داریم، آن هم اکثر از بقیه هنرمندان.حتی در فضای مجازی اکثر از بقیه، دعا برای حال استاد را دیده باشید که آن هم احتمالابخاطر درگیر شدن این هنرمند با سیاست هست، یا حداقل مردم او را سیاسی کرده‌اند.

 

گرچه ماجرای اکران ربنا هم کم تاثیر نبوده. استاد شجریان 75 ساله هست و نخستین باردر سال 1386 و به دلیل عمل جراحی ریه، مریضی سرطان ریه‌اش مطرح شد.در حال حاضر هم در بستر مریضی هست و گاهی عکسی از حال این روزهایش منتشر می شود.16 سال هست که شجریان به این مریضی مبتلاست ولی همچنان با تمام توان با این مریضی می‌جنگد.

 

محمدرضا شجریان
محمدرضا شجریان «زادهٔ ۱ مهر ۱۳۱۹ مشهد» موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویساهل ایران هست.وی از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی سنتی ایرانی هست وآلبوم‌هاي بسیاری را در این اساس منتشر کرده هست. او به علت نوع صدا و سبک مخصوصبه خود و تصنیف‌هاي ملی میهنی که اجرا کرده، شناخته میشود.

 

سایت انجمن آسیا او را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامهٔ ونکوور ساناو را یکی از مهمترین هنرمندان موسیقی جهان و همین طور رادیوی عمومی ملی «NPR»در سال ۲۰۱۰ او را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌هست.

ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

حسین محب اهری، جنگید و از پا نیفتاد
متولد 1330 هست و نخستین بار در سال 1371 متوجه توموری در گردنش شده،بعد از جراحی و شیمی درمانی این تومور از بین رفته اما 6 ماه بعد دوباره سلول‌هاي سرطانیدر ریه، شکم و گردنش دیده شد. که بعد از 2 و نیم سال باز هم توانست سرطانش را شکست دهدو خودش در این باره گفته: «سرطان مثل هر مریضی دیگری هست مثل سرماخوردگی، میگرن و… .

 

هر شخصی ممکن هست گرفتارش شود، منتها وقتی مریضی سرطان به سراغ آدم می‌آیدکمی اکثر از بعضی مریضی‌‌‌ها با بدن انسان کلنجار می رود. مهم این استکه شما می خواهید به این کلنجار ادامه دهید یا نه. من میخواستم.»گفته می شود محب اهری که همین چند وقت قبل در سریال علی‌البدل بازی قشنگیاز خودش به نمایش گذاشت همچنان با خطر برگشت سرطان دست و پنجه نرم می کند.

 

حسین محب اهری
حسین محب‌اهری «زادهٔ ۱۳۳۰ در شهر تهران» بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما و اهل ایران هست.فرحناز منافی ظاهر، بازیگر تلویزیون و سینما، قبلاً همسر او بود.او لیسانس ادبیات فارسی را از مدرسهٔ بینظیر ادبیات و زبان‌هاي خارجی در سال ۱۳۵۸ دریافت کرده هست.

ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

پیام دهکردی، از 4 درصدی ها بود!
پیام دهکردی را خود من از سریال شهریار می‌شناسم و از طرفداران فن بیان و صدایش شده‌ام!40 ساله هست و در سال 85 متوجه سرطان مغز استخوانش شده و با این که 4 درصد احتمال بهبودش وجود داشته، اما با آن جنگیده و اتفاقا پیروز هم شده هست!حالا هم که به تدریس فن بیان و بازیگری مشغول هست.درضمن پیام دهکردی هیچ نسبتی با علی دهکردی ندارد و در اصل پیام نادری دهکردی و اهل شهرکرد هست! 

 

پیام دهکردی
نام اصلی وی پیام نادری دهکُردی هست «۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۶، شهرکرد » بازیگر سینما و تئاترو کارگردان ایرانی و مدرس فن بیان و بازیگری هست. وی از بازیگرانی پیروز در عرصه تئاتر بودهو در سینما و تلویزیون نیز کارهای تاثیرگذاری از خود بجا گذاشته هست.

ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

آتنه فقیه نصیری، وسط شمعدونی ها!
49 ساله هست و هنگام فیلم برداری سریال شمعدونی، یعنی سه سال پیش، متوجه شدبیماری ام‌اس دارد. تحت درمان هست و دکترها گفته‌اند عصبانیت و فعالیت عمده حالش راوخیم میکند. ولی با این حال، هنوز از دنیای بازیگری خداحافظی نکرده استو با بازی‌هاي درخشانش فیلم‌ها و سریال‌ها را برای ما دلچسب‌تر میکند.

ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

آتنه فقیه نصیری
آتنه فقیه‌نصیری «زادهٔ ۲۳ آبان ۱۳۴۷ در شهر تهران» بازیگر ایرانی سینما هست.وی در رشتهٔ زبان اسپانیایی در دانشگاه آزاد تحصیل کرد. فقیه نصیری با بازی در آلبومٔ«خاله سارا» و نیز آلبومٔ خانه سبز «در نقش لیلی» به شهرت رسید. فریبرز عرب‌نیا،
هنرپیشه ایرانی؛ همسر سابق او هست .در فروردین ۱۳۹۵ او اعلام کرد به ام‌اس مبتلا شده هست.

ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

بهناز جعفری و شروع از سیستم اعصاب!
بهناز جعفری را این روزها با سریال زیر پای مادر و ماجرای توهین به خبرنگارو همین حرف‌ها می‌شناسیم! ایشان هم مبتلا به ام‌اس هست.او متولد 53 هست و در سن 40 سالگی متوجه علائم این مریضی در سیستم اعصابو گردنش شده هست و در حال حاضر هم زیر نظر دکتر هست.ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

بهناز جعفری
بهناز جعفری در سال ۱۳۵۳ در استان تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشیاز دانشگاه آزاد اسلامی هست. نخستین فیلم او که در نقش کوتاهی در آن حضور داشتروسری آبی در سال ۱۳۷۳ بود. او برای بازی کوتاهش در فیلم «خانه‌اي روی آب»، ساختهبهمن فرمان آرا از بیستمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین برترین بازیگر مکمل زن را گرفت.

ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

امیرمهدی ژوله و استنداپی از سختی!
این بازیگر و نویسنده طناز که با استنداپ کمدی‌هایش در خندوانه حسابی شناخته شدهم از مریضی ام‌اس رنج میبرد. ژوله 38 ساله هست و بعد از یک استنداپ درباره مریضی ام‌اس،در صفحه اینستاگرامش اعتراف کرد نزدیک به ده سال با این مریضی درگیر استو قرار بوده رامبد جوان با او بعنوان یک ام‌اسی پیروز گفت‌وگو کند، که این گفت‌وگو با توصیه ژوله تبدیل به استنداپ میشود.ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

امیرمهدی ژوله
امیرمهدی ژوله «زادهٔ ۲۷ مرداد ۱۳۵۸ در استان تهران» فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر و روزنامه‌نگار ایرانی هست.وی از نویسندگان سریال‌هاي خنده دار مهران مدیری می‌باشد.

ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

شهره سلطانی، نهایت امید و تلاش
شاید عجیب‌ترین و ناشنیده‌ترین مریضی بین هنرمندان را شهره سلطانی داشته باشد،مریضی نقص در سیستم ایمنی بدن! این مریضی که افراد بسیار کمی مبتلایش می‌شوندبه صورت کاملا ناگهانی در بیمار بروز میکند و باعث میشود بدن به خودش حمله کندو سلول‌ها را از بین ببرد. این مریضی علت مشخصی ندارد، برای همین راه درمان مشخصی هم ندارد!

 

با این حال شهره سلطانی گفته طی سال قبل بهبود یافته هست.همین طور بعد از بهبودش رفته دنبال گرفتن مجوز از وزارت فرهنگ، برای برگزاری کنسرت زنانبا خوانندگی خودش! شما دیگر سطح امید، تلاش و پشتکار را حدس بزنید!

ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

شهره سلطانی
 به گزارش پارس ناز شهره سلطانی در سال ۱۳۴۸ در شهر بجنورد به جهان آمد. وی لیسانس موسیقی ازدانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۶ و همین طور کار در سینما رااز سال ۱۳۷۲ با فیلمی به نام «عبور از تله» به کارگردانی «غلامرضا رمضانی» آغاز کرد.

ستاره های مشهوری که با بیماری جنگیده اند

سلطانی سرپرست گروه موسیقی بانوان دات هست. وی در کنار بازیگری، نوازنده تخصصیساز سنتور و پیانو هست و ردیف‌هاي آوازی را نزد هنگامه اخوان آموزش دیده هست.او خود را گیاه‌خوار معرفی کرده.

 

گرچه هنرمندانی هم بوده‌اند که مریضی‌شان شایعه بوده و آن‌طور که در خبرگزاری‌ها منعکس کرده‌اند نبوده.مثالش هم فریدون آسرایی که خبر سرطان حنجره‌اش منتشر شد، در حالیکه خودشدر گفت و گو‌اي گفته ناراحتی حنجره در اثر ریفلاکس معده داشته و هرچند در شرف سرطانحنجره بوده،

 

اما با عمل جراحی و مصرف دارو کاملا بهبود یافته هست. هنرمندانی هم بوده‌اندکه در اثر این مریضی‌ها در قبل‌اند، کسانی مثل مرتضی پاشایی و جهان فنی‌زادهولی مفید یادمان هست که تا لحظه آخر دست از عشق، کار و تلاش‌شان برنداشتند.