پارس ناز پورتال

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

مجموعه : اخبار سینما
این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ

 

دراین می‌خواهیم سوپراستارهایی رابه شـما معرفی کنیم کـه زمانی از افسردگی رنج می برند، فکر می‌کنید دنیای پول و شهرت و… فاقد از ناراحتی و دپرسینگ هستند؟ اشتباه می‌کنید چون امروز یکسری از سلبریتی هاي فوق العاده معروف داستان افسردگی شان را برای تان نقل می کنند، حتی آقای جانی دپ کـه ماهی 2 میلیون دلار پول خرج می کند! در ادامه با پارس ناز همراه باشید.

 

بیش از ۲۰ چهره شناخته‌شده و معروف جهانی بـه‌طور داوطلبانه در مورد مشکلات روحی خود صحبت کرده‌اند. این مشکلات از افسردگی پس از زایمان گرفته تا بی‌اشتهایی بیمارگونه تنوع دارد. اما نکته قابل توجه در مورد این اظهارات این اسـت کـه چهره‌هاي سرشناس با این حرکت خود بـه مردم عادی این شهامت را داده‌اند کـه برای درمان مشکلات خود کمک بگیرند و از این موضوع هراس یا شرم نداشته باشند.

 

کریسی تیگن افسردگی پس از زایمان

در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی، «کریسی تیگن» – مدل آمریکایی – گفت پس از وضع حمل اولین فرزند خود، لونا، دچار افسردگی پس از زایمان شده بود. این اختلال نوعی افسردگی اسـت کـه بـه فاصله کوتاهی پس از زایمان پدیدار میشود. بر اساس آمار از هر ۷ زن یکی بـه افسردگی پس از زایمان مبتلا میشود.

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

از نشانه‌هاي آن باید بـه خشم، احساس بی‌ارزشی، بی‌خوابی شدید، بی‌ثباتی خلق و احساس خستگی، بدخوابی و احساس بی کفایتی اشار کرد. تیگن دراین رابطه گفته: «این حس ناخوشایندی اسـت کـه مـن در دوره‌اي از زندگی خود تجربه کردم و اکنون آنرا رسما بیان میکنم تا دیگر زنان بدانند کـه این افسردگی ممکن اسـت برای هر فردی ودر هر شرایطی پیش بیاید. پس زنانی کـه افسردگی پس از زایمان دارند، نباید خودرا تنها بدانند.

 

شاهزاده هری اضطراب

شاهزاده هری نیز نزد روان‌درمانگر رفته ودر مورد سلامت روحی خود پس از دو سال آشفتگی و ناامنی کامل در اواخر دهه ۲۰ زندگی‌اش صحبت کرد. در ماه آوریل سال گذشته، شاهزاده هری بـه خبرگزاری تلگراف گفته بود کـه او پس از مرگ مادرش، شاهدخت دایانا، «همه ی احساسات خودرا خاموش کرده بود».

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

این روند تا سن ۲۸ سالگی او ادامه داشت – یعنی زمانی کـه شاهزاده هری احساس میکرد در مرز نابودی کامل اسـت و هنگام نامزدی سلطنتی با اضطراب شدید دست‌وپنجه نرم میکرد – این زمانی بود کـه او تصمیم گرفت تا از متخصص کمک بگیرد و بـه اندوهش پایان دهد. در حال حاضر، شاهزاده هری ۳۳ ساله اسـت ودر سلامت روحی قرار دارد. او از دیگران خواسته تا در مورد مشکلات خود صحبت کنند.

 

دواین جانسون افسردگی

دواین جانسون – «راک» – نیز پس از چندین ضربه جدی در زندگی دچار افسردگی شد. او در یکی از گفت‌وگو‌هاي خود با هالیوود ریپورتر درسال ۲۰۱۴ میلادی، گفت: نمیدانستم چرا دلم نمیخواهد کاری کنم. تا پیش ازآن هرگز چنین حسی را تجربه نکرده بودم. اما سپس متوجه شدم کـه این‌ها نشانه‌هاي افسردگی هستند.

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

این چهره شناخته شده جهانی در رابطه با افسردگی خود گفته بود: خوبی صحبت کردن در مورد اختلالات روحی این اسـت کـه شـما متوجه میشوید تنها نیستید و اشخاص دیگری هم از چنین مشکلاتی رنج می برند. همین کمک میکند تا بـه سراغ درمان رفته و دیگران را هم برای کمک گرفتن تشویق کنید.

 

دمی لواتو اختلال دو قطبی، پرخوری عصبی و اعتیاد

دمی لواتو نیز داوطلبانه در مورد اختلال دو قطبی، پرخوری عصبی و اعتیاد خود صحبت کرده اسـت. این خواننده معروف درسال‌هاي اخیر مستندی در مورد مشکلات روحی با عنوان «ورای سکوت» ساخته و منتشر کرد کـه در مورد مشکلات خودش بود. یکی از اختلالاتی کـه لواتو بـه آن دچار بوده، گاوگرسنگی «bulimia» یا پرخوری عصبی اسـت کـه توانسته با کمک متخصصان بر آن فائق بیاید.

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

او بـه رسانه‌ ها گفته بود کـه بسیار مهم اسـت کـه اگر نشانه‌هاي مشکلات روحی را در وجود خود میبینیم، در مورد آن صحبت کنیم و خجالت را کنار گذاشته و کمک بگیریم. لواتو کـه در حال حاضر ۵ سال اسـت زندگی سالمی را در پیش گرفته هم چنین گفته کـه می توان مشکلات روحی و روانی را پشت‌سر گذاشت و زندگی موفقی داشت. بولیمیا، نوعی پرخوری عصبی اسـت.

 

کریس ایوانز اضطراب اجتماعی و صداهای ذهنی

کریس ایوانز نیز بیان داشته کـه از اضطراب اجتماعی و صداهای ذهنی رنج می برد. او در گفتگو با مجله رولینگ‌استون گفته کـه اغلب در مراسم فرش قرمز یا برنامه‌هاي معرفی فیلم دچار این اضطراب میشود و دوست دارد محل را ترک کند. او برای درمان بـه مدیتیشن و مطالعه نصایح رهبران بودایی روی آورده اسـت. گرچه این کارها تا حدی بـه وی کمک کرده‌اند، اما همان‌ گونه از صداهای ذهنی خود رنج می برد.

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

جمع‌هراسی یا اختلال اضطراب اجتماعی نوعی اضطراب اسـت کـه با ترس و اضطراب شدید در موقعیت‌هاي اجتماعی شناخته میشود و بخشی از فعالیت‌هاي روزمره شخص را مختل میکند. بعضی از مبتلایان ممکن اسـت هفته‌ها از خانه خارج نشوند یا از بسیاری موقعیت‌هاي اجتماعی مانند موقعیت‌هاي شغلی و تحصیلی خود صرف نظر کنند.

 

لیزا نیکول اختلال دوقطبی

درسال ۲۰۱۵ میلادی، لیزا نیکول در مورد اختلال دوقطبی خود سخن گفت و بیان داشت کـه این بیماری سبب شد تا بیش از یک دهه از شغلش کناره‌گیری کند. این هنرپیشه در دهه ۹۰ میلادی برای بازی در سریال‌هاي تلویزیونی Ally McBeal و ER معروف بود. اما در اوایل دهه دو هزار میلادی، او تصمیم گرفت از هالیوود کنار برود.

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

مـن ازآن دوران داروهای ضد اضطراب مصرف میکردم تا توانستم درسال ۲۰۱۵ میلادی بـه دنیای بازیگری باز گردم. اختلال دوقطبی یا افسردگی شیدایی نوعی اختلال خلقی و بیماری روانی اسـت. افراد مبتلا بـه این بیماری دچار تغییرات شدید خلق میشوند. اختلال دو قطبی بـه صورت معمول در آخر دوره نوجوانی یا اوائل دوره بزرگسالی تظاهر پیدا می کند.

 

دوره‌هاي شیدایی از چند روز تا چند ماه بـه طول می‌انجامند و طبق معمولً شدت آنها باعث میشود کـه بیمار نیازمند درمان جدی بـه صورت بستری یا همراه با مراقبت زیاد باشد. با فروکش کردن علایم، بـه خصوص در اوایل سیر بیماری، طبق معمولً فرد بـه وضعیت قبل از بیماری خود برمی‌گردد و بهمین دلیل تعداد زیادی از بیماران یا خانواده‌هاي آنان تصور می کنند بیماری کاملاً ریشه کن شده و دیگر نیازی بـه ادامه درمان وجود ندارد؛ بنابر این درمان خودرا قطع می کنند.

 

رایان رینولد اضطراب

رایان رینولد اعتراف کرده کـه همسرش، بلیک لایولی بـه او کمک کرده تا اضطراب خودرا درمان کند. رینولد در گفتگو ماه ژانویه خود بیان داشته کـه:

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

اضطراب و تشویش او در نتیجه بی‌مهری طرفدارانش سبب شده تا بی‌خواب شود و این همسرش بوده کـه بـه وی کمک کرده تا این شرایط را پشت سر گذاشته و بتواند موفقیت‌هاي فعلی خودرا کسب کند.

 

کارا دلوین افسردگی

این مدل فشن و بازیگر انگلیسی نیز در گفت‌وگو با نشریه دیس مورنینگ گفته کـه از افسرده بودن خود شرمسار بوده اسـت. اما پس از این کـه فهمیده او تنها کسی نیست کـه بااین بیماری دست‌وپنجه نرم می کند، سعی کرده در مورد افسردگی‌اش صحبت کند.

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

او دراین رابطه گفته: اگر شـما بیاموزید کـه خودرا دوست داشته باشید، برایتان مهم نباشد دیگران چـه نظر یا عقیده‌اي در مورد شـما دارند و فقط دنباله‌روی رویاهای خود باشید، میتوانید هرآنچه میخواهید را بدست بیاورید.

 

کندریک لامار افسردگی

کندریک لامار نیز درسال ۲۰۱۵ میلادی در مورد بیماری روحی خود موضع نگرفت. در آن سال، این هنرمندِ برنده جایزه گرمی اذعان داشت کـه بـه افسردگی شدید مبتلا بوده و برای مدت طولانی بـه خودکشی می‌اندیشیده اسـت.

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

او از کشته شدن دوستان خود غمگین بوده و احساس گناه داشته و می‌خواسته بجای برگزاری تور کنسرت در مراسم تدفین آنها شرکت کند.

 

اما استون

اما استون نیز در مورد اختلال اضطراب خود بارها سخن گفته اسـت. او اذعان داشته کـه در کودکی بارها مورد حملات عصبی قرار گرفته و بشدت مضطرب اسـت. وی حتی هیولای سبزرنگی کـه در سن ۹ سالگی ترسیم کرده بوده تا اضطرابش را نشان دهد را نیز بـه نمایش عمومی گذاشت.

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

او از متخصصان کمک گرفته تا این اضطراب را برطرف کند ودر این زمینه نیز تا حد زیادی موفق بوده اسـت و بیماران دیگر نیز خواسته تا اختلال روحی خودرا قبول کرده ودر جهت درمان آن از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

 


 

در ادامه چهره های مرد معروف که افسردگی شدید داشتند

 

همه ی ي آدم ها گاهی دچار افسردگی می شوند، اما هر شخصی جرأت و میل بـه اعتراف بـه آنرا ندارد. چهره هاي معروف باوجود ظاهر پرزرق و برق و آسوده ي زندگی شان، مانند هر انسان دیگری درگیر مشکلات روحی می شوند. اما در بین انها، سلبریتی هاي مردی هستند کـه شجاعت پرده برداشتن از مشکلات روحی خود و صحبت درباره ي انها را داشته اند.

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

صحبت درباره ي مشکلات روحی خود و کمک گرفتن از دیگران و تلاش برای درمان خود، گام هاي بسیار مهمی در مسیر التیام سلامت روانی هستند. در ادامه بـه ۸ سلبریتی مردی میپردازیم کـه موفق شدند از عهده ي مشکلات روحی خود بر بیایند و بازرسی زندگی خودرا در دست بگیرند. این چهره هاي معروف میتوانند الهام بخش کسانی باشند کـه با مشکلات روحی دست و پنجه نرم می کنند.

 

دواین جانسون

دواین جانسون کـه یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوودی اسـت اعلام کرد کـه در دورانی در ناامیدی و افسردگی بـه سر می برد و کاری جز گریه نداشت. این شرایط حاصل اتفاقات مختلفی بود. مادر جانسون درست در برابر چشمان او اقدام بـه خودکشی کرده بودو ظرف چند ماه او و مادرش را از خانه شان بیرون انداخته بودند. جانسون در اینباره می‌گوید: «بـه نقطه اي رسیدم کـه دلم می‌خواست نه کاری کنم و نه جایی برم. فقط دائماً گریه می کردم.»

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

سال‌ها بعد، جانسون دچار آسیب هاي فیزیکی شدیدی شد و نتوانست بـه آرزویش برای تبدیل شدن بـه یک فوتبالیست حرفه اي برسد. لیگ فوتبال کانادایی اي کـه با جانسون قرارداد بسته بود، وی را رها کرد. ظرف مدت کوتاهی، نامزدش هم رابطه اش رابا او قطع کرد. جانسون دچار افسردگی شدیدی شد. اما حالا این بازیگر معروف می‌تواند بگوید کـه او و مادرش توانستند از پس شرایط بد خود بربیایند ودر جایگاه خوبی قرار بگیرند.

 

جیم کری

جیم کری را همیشه با نقش هاي عجیب‌وغریب و چهره ي خندانش بـه یاد می آوریم اما او مدتی با افسردگی شدیدی دست و پنجه نرم می کرد. اتفاقات بدی در زندگی شخصی و کاری او افتاد و خودکشی نامزد سابقش، تأثیر عمیقی روی وضعیت روحی کری گذاشت، اما او آن قدر قوی بود کـه توانست از عهده ي وضعیت بد روحی اش بربیاید.

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

کری در گفت‌وگو اي تصدیق کرد کـه: «دیگه افسردگی اي در کار نیست» و ادعا کرد کـه دیگر بازیگری همه ی ي فکر و ذکرش نیست. او هم چنین گفت: «اتفاقی کـه داره میفته واقعا خوبه اما چیزهای واقعا بدی هم توش هست. تـو سال هاي اخیر بعضی ها با این نیت اومدن سراغم کـه برای منفعت خودشون از اعتبارم کم کنن، اما اعتبار مـن چیزی نیست کـه بتونید ازش کم کنید.»

 

پرنس هری

پرنس هری در گفت‌وگو اي با سایت Telegraph اعلام کرد کـه او بـه مدت تقریبا ۲۰ سال احساساتش را سرکوب می کرد: «بعد از بیست سال پیش مشاور رفتم تا دیگه بـه مرگ مادرم دایانا و دو سال از عمرم کـه در نهایت آشفتگی گذشت فکر نکنم.» او هم چنین تصدیق کرد کـه برادرش پرنس ویلیام سعی کرد بـه او کمک کند و وی را تشویق کرد کـه بـه دنبال درمان تخصصی برود.

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

پرنس هری آن قدر شجاعت داشت کـه بعنوان یک چهره ي عمومی با یک متخصص درباره ي مشکل روحی اش صحبت کند. او حالا می‌داند کـه مرگ مادرش تأثیر عمیقی بر زندگی شخصی و کاری اش گذاشت. اما او تصمیم گرفت کلیشه هایي کـه در مورد مشکلات روحی وجوددارد را زیر پا بگذارد و مردم را تشویق کند کـه از پذیرش مشکلات روحی خود و کمک گرفتن از دیگران ترسی نداشته باشند.

 

رایان رینولدز

رایان رینولدز یکی از بازیگران موفق و خوش چهره ي هالیوود اسـت و احتمالا هر شخصی کـه وی را می‌بیند تصور می کند او مردی قوی، همیشه شاد و شوخ طبع اسـت. اما رینولدز در گفتگو اي با سایت NewyorkTimes تصدیق کرد کـه برای مدتی طولانی قبل از گفتگوهای تلویزیونی اش دچار حمله هاي حاد تهوع و وحشت می شد و علاوه بر این ها، او ترس از مرگ دارد. او در اینباره می‌گوید:

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

«مـن اضطراب دارم، همیشه اضطراب داشته ام.» رینولدز هم چنین اظهار کرد کـه درسال هاي ابتدایی دهه ي ۲۰ زندگی اش وضعیت بسیار آشفته اي داشت. دراین دوران او زمان زیادی را صرف عیاشی می کرد». اضطراب شدید و ترس رینولدز از آینده بـه او غلبه کرده بودو او سعی داشت با این کارها خود درمانی کند. اما بعد از مرگ یکی از دوستانش بدلیل اوردوز، رینولدز بالاخره دست از عیاشی برداشت.

 

حالا رینولدز با بلیک لایولی، یکیدیگر از بازیگران معروف هالیوودی ازدواج کرده اسـت و انها ۲ فرزند دارند. او قدردان همسرش اسـت و میگوید کـه لایولی کمک زیادی بـه او می کند. البته او همیشه یک چهره ي معروف باقی می‌ماند و هر بار قبل از گفت‌وگو هایش سعی می کند در جلد کاراکتر قوی نقش معروفش در فیلم «استخر مرگ» «The Dead Pool» فرو برود تا اجازه ندهد اضطراب بـه او غلبه کند.

 

جیمز فرانکو

تا بحال چند بار شنیده اید کـه کسی در مورد مشکلات روحی و اعتیادش با صراحت صحبت کند؟ این اتفاق بـه ندرت میوفتد چون کار ساده اي نیست، بـه ویژه اگر چهره ي مشهوری باشید. جیمز فرانکو در گفت‌وگو اي با سایت Out اظهار کرد کـه شخصیت بسیار اعتیادی اي دارد. فرانکو در دوران نوجوانی درگیر اعتیادهای مختلفی بودو از قضا در همین دوران بود کـه او کار بازیگری را شروع کرد.

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

ظرف ۱۰ سال، او متوجه شد کـه بسیار افسرده و از نظر روحی در هم شکسته اسـت. در همان گفت‌وگو فرانکو بیان کرد کـه سرگرمی هاي جدیدی در زندگی اش پیدا کرده: «فصل جدیدی از زندگیم رو شروع کرده ام. مـن بـه شدت بـه کارم و چیزهای دیگه اي غیر از مواد اعتیاد داشتم. خیلی ساله کـه مواد رو کنار گذاشتم. اما این اواخر زندگیم رو تغییر داده ام و این بخشی از پروسه ي درمانمه.»

 

جانی دپ

چندی قبل جانی دپ با سایت RollingStone گفت‌وگو اي داشت کـه بازتاب زیادی پیدا کرد چون صادقانه، بی پروا و سرشار از احساسات بود. دپ تصدیق کرد کـه : «مـن در ذلیل ترین حالتی بودم کـه می تونم برای خودم تصور کنم.» دراین دوران بود کـه او دیگر نتوانست رنجی کـه احساس می کرد را تحمل کند. طلاق سخت و پر کشمکش دپ از امبر هرد و درگیری اش با مدیر مالی سابقش بر سر پول، تأثیر زیادی بر او گذاشت.

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

در همان زمان بود کـه او بـه نوشتن خاطراتش روی آورد و اینکار بـه او کمک کرد. دپ در اینباره می‌گوید: «صبح یه لیوان نوشیدنی برای خودم ریختم و شروع بـه نوشتن کردم و اونقدر نوشتم تا چشمهام پر اشک شد و دیگه نمی تونستم صفحه ي کاغذ رو ببینیم.» دپ سعی کرد متوجه شود چـه چیزی می‌تواند بـه او کمک کند کـه بـه تمام دردهای عاطفی اش غلبه کند.

 

مایکل فلپس

موفقیت هاي مایکل فلپس آرزوی هر ورزشکاری اسـت، اما زیاد نیستند کسانی کـه بدانند این ورزشکار موفق در زندگی خود واقعاً چـه از سر گذرانده و چـه احساسی داشته اسـت. فلپس چندی پیش قدم بزرگی در زندگی اش برداشت و اعلام کرد کـه در گذشته با اختلال کم توجهی- بیش فعالی دست و پنجه نرم می کرد:

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

«مـن بچه هایي رو می‌دیدم کـه همه ی تـو همون کلاس بودن و رفتار معلم ها با اون ها با رفتاری کـه با مـن داشتن فرق می کرد. یکی از معلم هام بـه مـن می‌گفت هیچ وقت هیچی نمیشم و امکان نداره آدم موفقی بشم.» اما فلپس قصد ندارد با صحبت درباره ي مشکلات روحی اش توجه ها رابه خودش جلب کند، بلکه معنای عمیق تری در اینکار او وجوددارد. در حقیقت هدف او از اینکار این اسـت کـه:

 

از مردم دعوت کند از صحبت با دیگران و کمک گرفتن نترسند. از لحظه اي کـه خودتان رابا همه ی ي وجوه عادی و غیر عادی تان بشناسید، زندگی برایتان ساده تر می شود. مایکل فلپس راهی برای غلبه بر مشکلش پیدا کرد، همان طور کـه هر کس دیگری هم می‌تواند اینکار را انجام دهد. خیلی مهم اسـت کـه بتوانید کسی را پیدا کنید کـه با او حرف بزنید و او گوش شنوای شـما باشد.

 

کریس ایوانز

کریس ایوانز در یکی از گفت‌وگو هاي خود از حمله هاي اضطرابی اي پرده برداشت کـه در مراسم هاي فرش قرمز و اکران فیلم ها دچار انها می شود ودر چنین مواقعی احساس می کند کـه «روی زغال داغ راه میرود». ایوانز این حالت و احساسش را آن گونه توصیف می کند: «تـو یه خودرو بزرگ همراه خونواده و دور و بریات داری میری کـه یه دفعه وادار میشی تـو یه پارکینگ عجیب‌وغریب بزنی کنار و جاتو عوض کنی.

این ستاره ها افسردگی داشتند | از راک تا جانی دپ + عکس

نیروهای امنیتی و این همه ی آدم دورت رو می گیرن. یه دفعه از حریم امنت میای بیرون. عجیبه. چیزهای بـه این کوچیکی اونقدر حالت رو بد می کنه کـه بازرسی همه ی چی از دستت در میره.» ایوانز در جلسات روان درمانی شرکت کرد تا بـه وضعیت ناپایدار خود غلبه کند. بخاطر داشته باشید کـه ابرقهرمان هایي کـه از هیچ چیز نمی‌ترسند فقط در فیلم ها وجود دارند، اما در زندگی واقعی همه ی ي مـا آسیب پذیر هستیم.