پارس ناز پورتال

سرنوشت دختر گدایی که مدل زیبای جهان شد

سرنوشت دختر گدایی که مدل زیبای جهان شد

سرنوشت دختر گدایی که مدل زیبای جهان شد 

دختری که روزی در خیابان ها گدایی می کرد،اکنون در رده بهترین مدل ها ایستاده است و کسی باور نمی کند که این دختر روزی گدا بوده است. نقطه عطف زندگی “لورنا تاکر” در بدترین روزهای عمرش رخ داد: زمانی که این دختر در 17 سالگی در چهار راه چارینگ کراس لندن مشغول گدایی برای پول مواد بود و یک موسسه مدلینگ او را شناسایی کرد تا بعدها به یک مدل موفق بدل گردد.

 

لورنا حالا 30 سالگی را رد کرده و هفت سال است که پاک شده است. او برای بزرگترین برندهای جهان کار مدلینگ انجام داده و حتی در زمینه مستندسازی نیز در سطح جهانی فعالیت می‌کند.اما تمام این موفقیت‌ها باعث نمی‌شود تا اون روزهای سختش را فراموش کند: مثلا وقتی که 15 ساله بود و از خانه فرار کرد؛ تصمیمی که باعث شد او کارتن خواب و مصرف کننده هروئین شود.

 

به همین دلیل، لورنا از برنامه حمایت از جوانان بی‌خانمانِ ایندیپندنت حمایت کرده است تا به افرادی که روزی مانند جایی برای خوابیدن نداشتند، کمک شود.لورنا می‌گوید: «کارتن خواب شدن و حس بی‌ارزشی پس از آن، واقعا سخت است و نمی‌توان به این راحتی آن را فراموش کرد. دوست دارم مردم این را متوجه شوند و هر کسی را که در جاهای تاریک می‌بینند درک کنند.

 

یا افرادی که از بیماری‌های روانی رنج می‌برند و حالا قصد برگشت به روال عادی را دارند. همین رهایی از استرس پس از بی‌خانمانی یکی از گام‌های بزرگ ترک اعتیاد است.»

سرنوشت دختر گدایی که مدل زیبای جهان شد

لورنا تاکر به همراه مادر و چهار برادر و خواهرش در هرتفوردشایر زندگی می‌کرد و پدرش نیز نزدیکشان بود. او می‌گوید: «زندگی خانوادگی دشواری داشتند اما بدون عشق هم نبود.» اما رابطه لورنا و خانواده‌اش در سال‌های نوجوانی بدتر شد. به همین خاطر، او در 15 سالگی از خانه فرار کرد. البته او مدت کوتاهی را با خانواده یکی از دوستانش سپری کرد اما پس از آنکه آن خانواده گفتند لورنا باید نزد خانواده خودش بازگردد، او تصمیم گرفت تا در خیابان‌ها زندگی کند.

 

لورنا می‌گوید: «تا اواخر تابستان معتاد شدم. اما وقتی از شرایط سخت جان سالم بدر می‌بری بسیار رنج می‌کشی. به هیچ کس و هیچ چیز برای زنده ماندن نیاز نداری، ولی از درون می‌خواهی عشق داشته باشی و این کار را خیلی سخت‌تر می‌کند.»
ماجرای زنِ گدایی که مدل شد!

 

سرانجام هنگام گدایی سر چهارراه چارینگ کراس لندن بود که یک موسسه مدلینگ او را شناسایی کرد. لورنا می‌گوید که اولین بار که یک نفر به او گفته بود که «قیافه زیبایی دارد.»او در ابتدا نمی‌توانست اصلا به پیشنهاد مدلینگ فکر کند زیرا زندگی بسیار پر هرج و مرجی داشت، ولی این ایده در سرش شکل گرفت و او در تاریک‌ترین ساعات زندگی‌اش تصمیم خود را گرفت.

 

لورنا ساعاتی پس از تولد 16سالگی‌اش احساس کرد که در دور باطل آوارگی و اعتیاد به مواد مخدر گیر افتاده و باید افسار زندگی‌اش را دست خودش بگیرد.خوشبختانه دوستان، اعضای خانواده و متخصصین به موقع به داد لورنا رسیدند و مسیر زندگی‌اش تغییر کند. لورنا سپس وارد کمپ‌های ترک اعتیاد شد و پس از آن نیز در مدرسه هنر ثبت نام کرد.
سرنوشت دختر گدایی که مدل زیبای جهان شدلورنا تاکر در کنار ویوین وست وود

 

سال بعد، دوباره از طرف یک موسسه مدلینگ معروف به لورنا پیشنهاد شد. این بار اما او احساس کرد که از قدرت کافی برای ورود به این عرصه برخوردار است. لورنا در عرض چند هفته وارد نمایش‌های مدلینگ لندن، پاریس و میلان شد.در طول آن مدت، از او توسط عکاس‌های برجسته مدلینگ مانند “استیون کلین” و “رانکین” عکاسی به عمل آمد و خودش نیز در کمپین لیوایز خوش درخشید. همین مسئله باعث شد تا لورنا مجدد اعتماد به نفس خودش را به دست بیاورد.
سرنوشت دختر گدایی که مدل زیبای جهان شدلورنا در کنار مایکل مور، مستندساز

 

لورنا هنگامی کارگردانی فیلم مستندشاو می‌گوید: «دنیای مدلینگ باعث شد تا من راه نجاتم را پیدا کنم زیرا جهان بزرگتری را به من نشان داد. در طول مسیر با افرادی آشنا شدم که طرز فکر و نگاهم به جهان را تغییر دادند.»

 

در حال حاضر نیز لورنا بین لندن، لوئس و ایست ساسکس در رفت و آمد است. او تاکنون کارگردانی و تهیه کنندگی دو فیلم مستند بلند را بر عهده داشته است: مستند AMA (درباره استرلیزه کردن سو استفاده‌های زنان بومی آمریکا) و مستند وست وود (درباره زندگی ویوین وست وود)؛ قرار است هر دو مستند به زودی در سال جاری میلادی پخش شوند.

 

ماجرای زندگی لورنا تاکر و نقطه عطف زندگی‌اش شایان توجه است. البته خود لورنا هم می‌داند که جزو یکی از خوش‌شانس‌ترین معتادان کارتن خواب بوده است. به همین دلیل، او ارزش نهادهای کمک رسان اجتماعی را به خوبی درک می‌کند.

 

لورنا می‌گوید: «هر کسی می‌تواند مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد. من نمی‌توانم ضرب‌المثل‌هایی مانند “نتوان شستن از زنگی سیاهی” را باور کنم، زیرا دارید به کسی نگاه می‌کنید که توانسته زندگی‌اش را تغییر دهد.»