پارس ناز پورتال

سریال عاشقانه ها با ستاره های ایران در نمایش خانگی

مجموعه : اخبار سینما
سریال عاشقانه ها با ستاره های ایران در نمایش خانگی

سریال عاشقانه ها با ستاره های ایران در نمایش خانگی 

عاشقانه ها یکی از سریال هایی است که شبکه نمایش خانگی به زودی روانه بازار خواهد کرد که از اکنون پیش بینی می شود استقبال از این سریال بالا باشد. در میان اخبار ناخوشایندی که درباره تعطیلی «شهرزاد» و «ماه تی تی» به گوش می رسد، قرار است سریال «عاشقانه» وارد شبکه خانگی شود. سریال چه سرنوشت پیش رو دارد؟ خاطره بد سریال های گلزار تمام نمی شود؟ تهیه کننده به سوالات ما درباره این ابهام و شائبه های دیگر پاسخ داده است.

 

محور اصلی این گزارش، سریال «عاشقانه» است که چند هفته پیش تبلیغات محیطی آن شروع شد. با مهدی گلستانه (تهیه کننده سریال) تماس گرفتیم و درباره این مجموعه، سوالاتی مطرح کردیم. امیدواریم شاهد تحقق وعده های گلستانه باشیم که می گوید به آینده سریال خوشبین است و می تواند در شبکه نمایش خانگی اتفاق ویژه ای رقم بزند. ظواهر اما حکایت از کار سخت «عاشقانه» دارد.

 

شرایط شبکه خانگی به خاطر حواشی ایجادشده برای «شهرزاد» و «ماه تی تی» خوب نیست و از آن سو مخاطب سابقه ای خوب از سریال های پرستاره ندارد. «عاشقانه»از بازیگران مطرح زیادی بهره می برد منتها در صورت لخت بودن قصه این مزیت پاشنه آشیلش می شود. این نهیبی است که تجربه «قلب یخی» و «عشق تعطیل نیست» می زند. وانگهی دو سریال شکست خورده در کارنامه محمدرضا گلزار ثبت شده و کار او از این منظر سخت است.
سریال عاشقانه ها با ستاره های ایران در نمایش خانگی

عاشقانه کی می آید؟

سوالات ابتدایی مان در گفت و گو با مهدی گلستانه به اطلاعات کلی درباره «عاشقانه» اختصاص دارد. او می گوید سریال از هفته اول آبان وارد شبکه خانگی می شود: «در حال حاضر مشغول برنامه ریزی هستیم تا ببینیم چه روزی به عنوان مبدا توزیع سریال مناسب تر است؛ تا چند روز آینده با پخش کننده (هنرنمای پارسیان) به نتیجه قطعی می رسیم.»

 

سریال «عاشقانه» در 15 قسمت آماده می شود؛ با این حساب قسمت های آخر بعد از نوروز توزیع خواهدشد. گلستانه می گوید: احتمال توزیع سریال در نوروز هست اما در صورت عدم توزیع، نگران وقفه ای که نوروز در پخش سریال می اندازد نیست. طبق اعلام قرار بود «عاشقانه» آذرماه بیاید که نیامد: «11 قسمت آماده برای توزیع داریم. مبنای توزیع در نیمه آذر بود اما چون آماده نبودیم، به رغم میل باطنی تصمیم گرفتیم توزیع را عقب بیندازیم.»

 

شرایط برزخی نیست؟

اشاره کردیم که شرایط شبکه نمایش خانگی بار دیگر برزخی شده. بعد از بازداشت تهیه کننده «شهرزاد» این روزها تصویربرداری فصل دوم تعطیل است که می گویند به خاطر کمردرد حسن فتحی است. از آن سو کانال سینما خبر بدی درباره سریال داود میرباقری منتشر کرده: «پرونده سریال ماه تی تی بسته شد. گفته می شود گروه تولید حتی وسایل فیلمبرداری را هم تحویل داده اند. بازداشت سرمایه گذار و عدم تامین سرمایه اصلی توقف سریال میرباقری است.»

سریال عاشقانه ها با ستاره های ایران در نمایش خانگی

از گلستانه می پرسیم در چنین وضعیتی به «عاشقانه» امید دارید؟ «به نظر من کار در شبکه نمایش خانگی پرریسک است. چون در شبکه های تلویزیون مخاطب به شکل رایگان سریال می بیند واز هر جایی که نخواهد سریال را نبیند، در سلسله مراتب تولید و توزیع خللی نمی افتد.

 

در شبکه نمایش خانگی مخاط برای دیدن سریال هزینه می کند و چند عنصر را در نظر می گیرد؛ اول از همه برخلاف دوستان که می گویند ویترین سریال مهم است، داستان اهمیت دارد. به محض این که قصه مخاطب را درگیر کند، این طلب ایجاد می شود که منتظر قسمت بعد باشد. امیدوارم شخصی و سلیقه ای نگفته باشم،

 

فکر می کنم در جذابیت فیلمنامه حرفی برای گفتن داریم. از آن طرف ویترین سریال قابل دفاع است و هر بازیگر با یک فیلمنامه خوب قدرت نجات یک فیلم سینمایی را دارد.»گلستانه ادعای جالبی دارد و همان را نقطه اتکای سریالش می داند: «فکر می کنم«عاشقانه» از هر طیفی طرفدار دارد؛ چه کسی که سینمای تجاری را دوست دارد،

 

چه کسی که سینمای هنری تر را دنبال می کند و حتی برای تین ایجرها هم آذوقه داریم و از این بابت نگران نیستیم. تنها نگرانی به اتفاقات قهری است که پیش بینی نشده اند و همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهند.»

 

خاطره بد سریال های پرستاره

محمدرضا گلزار، ساره بیات، بهاره کیان افشار، فرزاد فرزین، حمیدرضا پگاه، حسین یاری، پانته آ بهرام، مسعود رایگان و هومن سیدی، یکتا ناصر و مهناز افشار بازیگران اصلی «عاشقانه» هستند. این ترکیب برای یک سریال برگ برنده است ولی وقتی به سریال های پرستاره و در راس آن «قلب یخی» رجوع می کنیم، می بینیم بازیگر شرط کافی برای موفقیت سریال نیست.

 

مهدی گلستانه با ما هم عقیده است: «نظر شخصی بنده این است که در اکران، یک هفته اول مخاطب براساس ستاره فیلم را انتخاب می کند و از هفته دوم این کیفیت فیلم است که باعث جذب مخاطب می شود. چون با تبلیغات سینه به سینه، در شرایطی که فضای مجازی فرصتی برای تبلیغ یا ضدتبلیغ ایجاد کرده دست تیم سازنده رو می شود.»

 

او با این مقدمه نقبی به لزوم استفاده از ستاره در سریال می زند: «در شبکه خانگی مخطاب ابتدا براساس آن چه روی جلد می بیند، دست به انتخاب می زند؛ نه به اسم گلستانه توجه می کند، نه منوچهر هادی و نه نویسندگان، بلکه نگاه می کند بازیگران سریال چه کسانی هستند. درواقع مخاطبان به بازیگران اعتماد می کنند

 

و با خود می گویند حتما این اثر ویژگی خاصی داشته که آن ها قبول کرده اند در آن بازی کنند. درواقع ما از حسن اعتماد مخاطب به بازیگر و انتخابش استفاده می کنیم. در همین راستا «عاشقانه» از این منظر درست عمل کرده و فکر می کنم فیلمنامه هم قدرت درگیر کردن بیننده را خواهدداشت و امیدوارم بتواند ادامه موفقیت سریال «شهرزاد» و «شاهگوش» باشد که مخاطب با طیب خاطر پول داد و تا آخر پیگیری کرد.»
سریال عاشقانه ها با ستاره های ایران در نمایش خانگی

خاطره بد سریال های گلزار

گلزار در 14 سال بازیگری یکی دو فیلم کم فروش بیشتر نداشته. در شبکه نمایش خانیگ اما برند گلزار سوخته است. «ساخت ایران» کیفیت نداشت و خیلی زود از سوی مخاطب پس زده شد و «عشق تعطیل نیست» هم نصف و نیمه ماند. با چنین خاطره بدی که از گلزار در ذهن مخاطبان هست می توان به او امید داشت: «فکر می کنم بعد از «عاشقانه» تابوشکنی شود.

 

اولا شرایط تولید یک پروژه به یک بازیگر معطوف نیست؛ بارها پیش آمده بازیگران باعث نجات یک اثر شده اند یا برعکس آن اثر به توفیق نرسیده، ولی مشخصا فکر می کنم در «عاشقانه» یکی از عناصر قابل اتکای آن محمدرضا گلزار است.» گلستانه این را هم می گوید که پارتنر گلزار در عاشقانه برخلاف «عشق تعطیل نیست» مهناز افشار نیست و ساره بیات رو به روی گلزار بازی می کند.

سریال عاشقانه ها با ستاره های ایران در نمایش خانگی

هادی برند شده؟

در اولین پوستر سریال «عاشقانه»، علاوه بر اسم سریال، نام تهیه کننده (مهدی گلستانه) و کارگردان (منوچهر هادی) حک شده. وقتی یک سریال کلی بازیگر دارد چرا باید در پوستر اسم کارگردان و تهیه کننده قید شود؟ نکند فروش بالای فیلم «من سالوادور نیستم» این ظن را برای کارگردان ایجاد کرده که نام منوچهر هادی برند است؟

 

مگر فروش آن فیلم را نباید به حساب عطاران گذاشت؟ «نه این طور نیست. ما براساس یک رویکرد تبلیغاتی مشخص جلو می رویم، برای هر پنج روز پوستر و بیلبورد جدید طراحی کرده ایم.»سریال عاشقانه ها با ستاره های ایران در نمایش خانگی

مهدی گلستانه پیش از آن که تهیه کنده باشد به عنوان کارگردان شناخته می شود. می پرسیم در کار هادی هم دخالت داشته یا نه: «خروجی این کار حاصل زحمات منوچهر هادی است و من صرفا شرایط را فراهم کردم.» گلستانه به موفقیت «عاشقانه» امید دارد؛ سریال به رونق شبکه خانگی کمک می کند یا اتفاق دیگری رقم خواهدخورد؟

 

تصويربرداری مجموعه “عاشقانه” به كارگردانی منوچهر هادی و تهيه كنندگی مهدی گلستانه همچنان در مناطق مختلف تهران در حال انجام است و تقريبا تمامی بازيگران اين پروژه مقابل دوربين رفته اند.همزمان با تصويربرداری نيمی از اين پروژه و نزديك شدن به زمان توزيع آن در شبكه نمايش خانگی، دو خواننده تيتراژ آغازين و پايانی مجموعه نيز مشخص شده است.

 

فرزاد فرزين و فريدون آسرايی دو خواننده مطرح پاپ هركدام به تازگی يك قطعه را با آهنگسازی بابك زرين براي تيتراژ اين مجموعه خوانده اند كه به زودی از آن ها رونمايی خواهد شد. در اين بين فرزين علاوه بر خوانندگی تيتراژ، يكي از نقش هاي اصلی مجموعه را نيز برعهده دارد.

سریال عاشقانه ها با ستاره های ایران در نمایش خانگی

بابك زرين كه ساخت موسيقي «عاشقانه» را نيز برعهده دارد پيش از اين به عنوان آهنگساز با خوانندگان مطرحی چون سالار عقيلی، حميد حامی و… تجربه همكاری داشته است. ساخت موسيقی دو قطعه معروف و ماندگار «وطنم» و «ايران» با صدای سالار عقيلی از جمله فعاليت های اخير اين آهنگساز محسوب می شود.

 

محمدرضا گلزار، ساره بيات، بهاره كيان افشار، فرزاد فرزين، حميدرضا پگاه، شمسی فضل اللهی، عليرضا زمانی نسب، عليرضا سوزنچی، (با هنرمندی) حسين ياری، پانته آ بهرام، مسعود رايگان و هومن سيدی، (با حضور افتخاری) يكتا ناصر و (با معرفی) سارا رسول زاده و (با حضور) مهناز افشار بازيگران اصلی «عاشقانه» هستند.

سریال عاشقانه ها با ستاره های ایران در نمایش خانگی

سریال عاشقانه ها با ستاره های ایران در نمایش خانگی