پارس ناز پورتال

سریال های ماه رمضان 1395 از صدا و سیما

مجموعه : اخبار سینما
سریال های ماه رمضان 1395 از صدا و سیما

سریال های ماه رمضان 1395 از صدا و سیما

امسال هم تلویزیون سریال‌هایی را ویژه ماه مبارک رمضان ترتیب داده است و با نزدیک شدن به ماه رمضان، مجموعه سازان از مدتی قبل دست به کار شده‌اند و خود را برای ساخت کارهای این ایام آماده کرده‌اند. در ادامه سریال های ماه رمضان 1395 از صدا و سیما را مشاهده خواهید کرد.

 

هرسال با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، بینندگان رسانه ملی چشم انتظار تماشای مجموعه‌های تلویزیونی هستند که سازندگان آنها برای مخاطبان در نظر گرفته‌اند. البته باید یادآور شد که پخش این مجموعه‌ها چند سالی است که به طور جدی در نظر گرفته می‌شود.

 

نکته دیگر مورد توجه قرارگرفتن این مجموعه‌هاست. چرا که اکثر آنها دارای موضوعات روز جامعه و گاهی با تلفیقی از رگه‌های طنز و… همراه هستند که به جلب مخاطب کمک می کنند.

 

عامل بعدی که می توان به آن اشاره کرد، گنجاندن مضامین دینی-مذهبی و مطرح کردن اخلاقیات در این مجموعه‌هاست. بار آموزشی، تفریحی و سرگرمی نیز از جمله موارد دیگری است که بینندگان را همراه خود می‌کند.

 

 

در این بین شبکه‌هایی که همیشه در این مناسبت کاری را برای پخش در نظر گرفته اند، امسال هم از مدتی قبل دست به کار شده اند و ساخت مجموعه های مناسبتی خود را آغاز کرده‌اند.

 

شبکه اول سیما؛ “علی‌البدل”

سریال “علی‌البدل” به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری هفته گذشته در روستایی حوالی همدان مقابل دوربین رفته است.

 

داستان سریال در روستایی در اطراف همدان رقم می‌خورد که قصه طنز و متفاوتی خواهد داشت و در مورد کسانی که در مجالس و شوراها اعضای علی‌ البدل هستند و در جریان همه امور قرار دارند اما حق رای ندارند.

سریال های ماه رمضان 1395 از صدا و سیما

با وجود اینکه تا مدتی قبل عنوان شده بود مجموعه “سنگ پا” برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است، اما مجموعه تلویزیونی “علی البدل” جایگزین “سنگ پا” شد.

 

این در حالیست که الهام غفوری تهیه کننده آن اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ قطعیتی برای رسیدن این مجموعه به ماه مبارک وجود ندارد، اما با این حال گروه تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند به موقع کار را به پخش برسانند.

 

بازیگران “علی البدل” عبارتند از: مهدی هاشمی، مهدی فخیم زاده، احمد مهرانفر، حسین محب اهری، هادی کاظمی، هومن حاج عبدالهی، محمود جعفری، عزت الله رمضانی فر، بهرام افشاری، فروغ قجابگلی، هدیه آزاده، مهسا باقری، فرشته گلچین، میثم چگینی و محسن تنابنده.

 

شبکه دو؛ “برادر”

جواد افشار که چندی پیش مجموعه “کیمیا” طولانی‌ترین مجموعه تلویزیونی را روی آنتن داشت، این بار با سریال “برادر” به شبکه دو آمده است. ساخت این مجموعه تلویزیونی از اواخر بهمن 94 به نویسندگی آرش قادری و تهیه‌کنندگی نعمت چگینی آغازشده است و تا کنون هم ادامه دارد.

سریال های ماه رمضان 1395 از صدا و سیما
“برادر” داستان حاج کاظم مردی خیر و از تجار سرشناس برنج ایران را روایت می‌کند که با تأکید بر حمایت از تولید ملی، فقط در زمینه تجارت برنج ایرانی فعالیت می‌کند.

 

او همراه پسرش مسعود و دخترش مریم که یک روزنامه‌‌نگار پر جنب و جوش است، ضد واردات قاچاق برنج‌‌های تاریخ گذشته و مسموم به ایران مبارزه می‌‌کند. این اقدام باعث دشمنی دلالان و قاچاقچیان این تجارت با وی شده است.

 

دشمنان با اغفال ناصر پسر دیگر او، وارد تجارت سالم حاج کاظم شده و همین امر به وقوع ماجراهایی منجر می‌شود که …

 

بازیگران “برادر” عبارتند از: حسین یاری، حسن پورشیرازی، پوریا پورسرخ، گلاره عباسی، سهیلا رضوی، سوگل طهماسبی، مجید واشقانی،‌ کاوه خداشناس، محمدرسول صفری، قدرت‌الله صالحی، سیدمهرداد ضیایی، رضا توکلی، بهنام قربانی، مژگان بیات، علیرضا درویش‌‌زاده، امیرمنصور فلاح، حسین پارسا، افسانه تهرانچی، سمیرا مهدوی‌ شکیبا، مهرداد ایل‌ بیگی و زهرا فراهانی.

 

شبکه سه؛ “چرخ فلک”

شبکه سه سیما از جمله شبکه هایی است که با مجموعه های مناسبتی پرمخاطبی همراه بوده است. مجموعه هایی که از بین دیگر کارها جزو پرمخاطب ترین ها بوده‌اند.

 

داستان “چرخ فلک” در مورد تاثیر اعمال انسان بر روی زندگی روزمره اوست و اینکه تقاص در همین دنیاست و هر عملی که ما انجام می دهیم نتیجه اش به خودمان باز می‌گردد.

سریال های ماه رمضان 1395 از صدا و سیما

بازیگران ثابت “چرخ فلک” میلاد کی‌مرام، بهناز جعفری، اندیشه فولادوند، لیلا اوتادی، احسان امانی، فرزانه نشاط خواه، علیرضا جعفری، عباس غزالی، مریم بوبانی، مینا جعغرزاده و فتانه ملک محمدی هستند.

 

ضمنا امسال خبرها حاکی از آن است با توجه به پخش زنده مسابقات والیبال شبکه سه مجموعه ای را برای پخش در نظر نگرفته است.

 

شبکه پنج؛ “شاید برای شما هم اتفاق بیفتد”

شبکه پنج نیز هرساله با پخش این سریال بینندگان بسیاری را همراه خود ساخته است. در همین راستا برای ماه رمضان امسال هم گروه مجموعه “شاید برای شما هم اتفاق بیفتد” ساخت این کار را آغاز کرده‌اند.

 

هفته گذشته ساخت یک قسمت از آن به اتمام رسیده است و امروز قسمت دوم آن به کارگردانی راما قویدل کلید خورده است. گفتنی است این مجموعه در 20 قسمت تدارک دیده شده است.

 

قسمت های بعدی آن درحال نگارش است که به محض اتمام متن هر قسمت، ساخت آن آغاز می شود.

سریال های ماه رمضان 1395 از صدا و سیما

با این تفاسیر، تلویزیون امسال با پخش مجموعه های مناسبتی خود بار دیگر می خواهد روزه داران را همراه خود سازد.

 

بنابراین باید منتظر ماند و دید که این بار چه مجموعه هایی با چه محوریتی برای ساعات بعد از افطار بینندگان در نظر گرفته شده است و نهایتا کدامیک به روی آنتن خواهند رفت و آیا انتظار بینندگان را برآورده خواهند کرد ؟!