پارس ناز پورتال

سفیدی دندان ها با خوردن این مواد غذایی

سفیدی دندان ها با خوردن این مواد غذایی

سفیدی دندان ها با خوردن این مواد غذایی 

اگر میخواهید دندان های سفیدی داشته باشید مواد غذایی هم می توانند بـه شـما کمک کنند.خوردن کشمش برای سفیدی دندان معجزه می‌کند. دندان‌ها با افزایش سن درخشندگی و زیبایی خود را از دست می‌دهند و در این میان عواملی مانند سیگار کشیدن و مصرف غذا هـای رنگی این مشکل را تشدید می‌کند.

 

 علاوه بر روش‌هـای زیبایی و سفیدکردن دندان کـه بسیار پرهزینه هستند، مواد غذایی وجود دارند کـه بـه سفیدی و درخشندگی دندان و حفظ سلامت آن کمک می کنند.در اینجا گزینه‌هـای غذایی مفید برای سفیدی و سلامت دندان‌ها معرفی شده است:

سفیدی دندان ها با خوردن این مواد غذایی

سیب: جویدن سیب بـه از بین بردن پلاک‌هـای دندان کمک میکند. سیب همچنین حاوی غلظت بالایی از اسید مالیک است کـه در خمیردندان نیز بـه کار می‌رود. اسید مالیک خاصیت درخشندگی و سفید کنندگی دندان‌ها را دارد و منجر بـه حذف لکه‌ها میشود.

سفیدی دندان ها با خوردن این مواد غذایی

آناناس: شاید از معدود میوه‌هایی باشد کـه بـه طور طبیعی حاوی بروملین-یک ترکیب با خواص ضد التهابی و پاک سازی-است. بروملین یک عنصر مؤثر در خمیردندان است، از پوسیدگی دندان پیش گیری میکند و سبب جداشدن پلاک‌ها از دندان می‌شود.

 

کلم بروکلی: سرشار از فیبر است و مصرف مقدار زیادی فیبر بـه کاهش التهاب در دهان کمک میکند. خوردن کلم بروکلی خام ترد می‌تواند منجر بـه تمیز شدن دندان‌ها شود. آهن موجود در کلم بروکلی سود اضافه دارد بـه طوری کـه از مینای دندان محافظت کرده و یک پوشش نامرئی روی دندان‌ها قرار می‌دهد کـه از پوسیدگی دندان پیش گیری میکند. این ماده بـه صورت خام باعث حذف لکه‌هـای ناخوشایند روی دندان میشود.

 

کشمش: شاید تصور کنید کـه چون کشمش خاصیت چسبندگی بـه دندان دارد، برای دندان بد است اما در واقع می تواند از دندان محافظت کند. تحقیقات نشان می دهد کـه جویدن کشمش منجر بـه تحریک بزاق و پیشگیري از تشکیل پلاک و حفره روی دندان میشود.

سفیدی دندان ها با خوردن این مواد غذایی

توت فرنگی: مانند سیب، حاوی اسید مالیک است کـه بـه از بین رفتن لکه‌هـای دندانی و التهاب در دندان کمک می‌کند. ویتامین ث موجود در توت فرنگی منجر بـه جلوگیري از التهاب لثه و جلوگیری از بیماری‌هـای پریودنتال می‌شود.