پارس ناز پورتال

سفید شدن مو و توصیه های تغذیه ای

مجموعه : نکات سلامت مو
سفید شدن مو و توصیه های تغذیه ای

سفید شدن مو و توصیه های تغذیه ای 

وقتی موهای شما سفید می شود آن هم در سنین پایین واقعا می تواند ناراحت کننده باشد.برای جلوگیری از سفیدی زودرس راهکار وجود دارد. جو گندمی، سفید و هر اسم دیگری که روی موهای سفید می گذارید… این اتفاقی که بالاخره برای همه در برخی نقاط موها اتفاق می افتد.

 

برای برخی افراد بیشتر و برای برخی کمتر و دیرتر. به هر صورت این اتفاقی است که مخصوصا در خانم ها ناخوشایند است و شاید خیلی از ما دوست داشته باشیم تا بدانیم که علت سفید شدن زودرس موها چیست و آیا راه حلی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد یا خیر؟

 

سفید شدن مو به علت توقف ساخت رنگدانه های مو است.وجود پراکسید هیدروژن در غدد مو نیز یکی از عوامل سفید شدن موها در انسان است.پراکسید هیدروژن ماده ای ارزان قیمت برای بیرنگ کردن موهاست.افراد سفید پوست معمولا در اواخر دهه ۲۰ سالگی خود اولین موهای سفید را روی سر خود می بینند.

 

به گزارش پارس ناز در مردم آسیا در اواخر ۳۰ سالگی و آفریقایی ها معمولا در اواخر ۴۰ سالگی. به هر حال اکثر افراد در دهه ۵۰ عمر خود تعدادی موی سفید دارند.

 

۱ . روغن نارگیل

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از سفید شدن موها و همچنین براق و درخشنده شدن آن ها ماساژ روغن نارگیل است.روغن نارگیل و آب لیموی طبیعی را مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در روز و ۹۰ روز روی پوست سرتان ماساژ دهید. موهای سفید نیز مشکی خواهند شد.

 

۲ . زنجبیل

زنجبیل را رنده کرده و با یکی قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روزانه از این معجون برای جلوگیری از سفید شدن موها استفاده کنید.

 

۳ . روغن حیوانی

هفته ای دوبار روغن خالص حیوانی را روی پوست سرتان بمالید. این کار باعث می شود تا موهایتان کمتر سفید شوند.

 

۴ . کاری

برگ کاری را در روغن نارگیل بجوشانید تا به رنگ سیاه درآید. این تونیک طبیعی را روی پوست سرتان بمالید تا هم مشکل ریزش مو و هم سفید شدن موهایتان برطرف شود.

 

۵ . حنا

حنا یکی از بهترین درمان ها برای کلیه مشکلات موها می باشد. مخلوطی از ۲ قاشق حنا و ۱ قاشق ماست و ۳ قاشق قهوه یک معجون عالی برای درمان موهای سفید است. همچنین اگر حنا را با روغن نارگیل مخلوط کنید و روی سرتان بمالید موهایتان به رنگ قهوه ای تیره می شود.

 

۶ . چای سیاه

یک فنجان چای سیاه غلیظ را به همراه یک قاشق غذاخوری نمک مخلوط کرده و روزی یک ساعت این محلول را روی موها و پوست سرتان تا حصول نتیجه ماساژ دهید.

 

۷ . پیاز

آب پیاز یکی از بهترین درمان ها برای جلوگیری از ریزش مو و سفیدی زودرس موهاست.

 

۸ . آب هویج

نوشیدن روزانه یک لیوان آب هویج برای درمان موهای سفید مفید است.