پارس ناز پورتال

سلامتی بدن را با نگاه به چهره تان متوجه شوید

سلامتی بدن را با نگاه به چهره تان متوجه شوید

سلامتی بدن را با نگاه به چهره تان متوجه شوید

از نظر محققان، هر کدام از نشانه های ظاهری می توانند گویای مشکلاتی باشند که سلامتی شما را تهدید می کنند. در این مطلب می خواهیم بدانیم چطور سلامتی بدن مان را با نگاه به نشانه هایی از چهره مان متوجه بشویم. 

 

همین حالا خودتان را توی آینه نگاه کنید؛ کجای چهره تان خط افتاده؟ جوش ها روی کدام ناحیه صورت تان سبز شده اند و چه لکه های رنگی روی پوست شما خودشان را نشان می دهند؟

 

نشانه های ظاهری که روی صورت شما خود را نشان می دهند و زیبایی تان را تهدید می کنند، چه معنایی دارند؟

 

آنها به شما می گویند که با نگاه کردن در آینه در مورد وضعیت سلامت و اشتباهات سبک زندگی تان به چه چیزهایی می توانید پی ببرید.

 

دور چشم تان تیره شده؟

 

کمبود آهن دارید

بعضی ها تصور می کنند تیرگی دور چشم ژنتیکی است و راهی برای خلاص شدن از آن نیست. اما از نظر پژوهشگران، سیاهی دور چشم به شما می گوید که دچار کمبود آهن شده اید.

 

البته رنگ پریدگی هم با کمبود آهن می تواند سراغ تان بیاید و چهره شما را بی حال و حتی بیمار نشان دهد. درصورتی که آهن بدن تان کم باشد احتمالا ضعف و خستگی بی دلیل هم همیشه آزار تان می دهد.

 

چه باید کرد؟

گوشت قرمز دوست ها کمتر دچار چنین مشکلی می شوند اما اگر گیاهخوار باشید هم می توانید با کمک متخصصان تغذیه راهی برای تامین آهن بدن تان پیدا کنید.

 

روی گردن تان تیره شده؟

 

عاشق قند و شکرید

کسانی که اهل مصرف قند و خوراکی های شیرین نیستند، حلقه های تیره روی گردن شان ظاهر نمی شوند یا پس از مدتی محو می شوند.

 

اگر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو باشید، این لکه ها بیشتر از همیشه روی گردن شما خودشان را نشان می دهند. این لکه های قهوه ای نشان می دهند مقاومت بدن شما در برابر انسولین زیاد شده است.

 

چه باید کرد؟

این لکه ها یک زنگ خطر جدی برای سلامت تان هستند، پس بعد از دیدن شان فورا یک آزمایش خون دهید و اگر قند تان بالا بود، سهم خوراکی های شیرین و کربوهیدرات ها را در رژیم تان کم کنید.

 

پوست تان می خارد؟

 

کبد تان بیمار است

وقتی کبد تان نمی تواند پاکسازی بدن را به خوبی انجام دهد، علائم مختلفی روی پوست شما ظاهر می شوند. گرچه اغلب افراد ظهور لکه ها روی پوست را نشانه بیمار شدن کبد می دانند اما یکی از نشانه های رایجی که افراد دلیلش را نمی دانند،

 

خارش بیش از اندازه پوست است. اگر پوست تان زیاد می خارد حتما با کمک یک متخصص از سلامت کبد تان مطمئن شوید.

 

چه باید کرد؟

در صورتی که حتی کرم های مرطوب کننده و چرب کننده هم نمی توانند خارش پوست شما را آرام کنند، مطمئن باشید مشکلی در درون بدن تان باعث شده دچار چنین وضعیتی شوید.

 

جوش جوشی شده اید؟

 

استرس دارید

استرس های هر روزه نه تنها صورت شما را جوش جوشی می کنند، بلکه می توانند باعث ایجاد اگزما های دردناک در دیگر نقاط بدن تان هم شوند.

 

درصورتی که متخصصان گفتند وضعیت تخمدان های تان خوب است، باید دنبال دلیل دیگری برای سبز شدن جوش ها روی پوست تان بگردید. دلیلی که در اغلب موارد همان حرص و جوش خوردن های تان است.

 

چه باید کرد؟

همیشه برای درمان مشکلات پوستی نباید سراغ متخصص پوست و زیبایی بروید؛ گاهی یک روانشناس با کم کردن استرس تان می تواند پوست شما را زیبا و شاداب کند.

 

دور چشم تان زرد شده؟

 

کلسترول تان بالاست

زردی دور چشم تان یکی از نشانه هایی است که به شما می گوید میزان کلسترول خون تان بالاست و جان تان در خطر است. البته زیاد نگران زیبایی تان نباشید.

 

اگر با رعایت رژیم غذایی مناسب یا دارو درمانی مصرف استاتین ها کلسترول تان را پایین بیاورید، لکه های زردی که اطراف چشم، بینی یا دهان شکل گرفته اند را می توانید محو کنید.

 

چه باید کرد؟

برای شروع، مصرف روغن و غذاهای چرب را کم کنید و البته با یک آزمایش خون از میزان کلسترولی که در خون تان است باخبر شده و مطمئن شوید مشکل تان تنها بالا بودن کلسترول است.

 

روی پوست تان چاه سبز شده؟

 

سیگاری هستید

اگر سیگار کشیدن را کنار نگذارید، باید انتظار داشته باشید که کلاژن سازی پوست تان کند شود و خاصیت الاستیک پوست تان آسیب ببیند.

 

در چنین شرایطی خطوطی که روی چهره شما جا خوش کرده اند هر روز عمیق تر می شوند. گذشته از این، سیگار نمی گذارد اکسیژن کافی به پوست تان برسد و ماهیچه های زیر پوست را هم پیر و ضعیف می کند.

 

چه باید کرد؟

برای کم کردن آسیب های ناشی از سیگار روی پوست تان باید بیشتر از قبل ویتامین C مصرف کنید. البته پیش از آنکه سراغ مکمل ها بروید، سعی کنید با مصرف میوه های حاوی ویتامین C مشکل تان را کم کنید.

 

روی چانه تان جوش زده؟

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک دارید

وقتی هورمون پروژسترون در بدن تان دچار نوسان شود، اتفاقی که اغلب پیش از شروع قاعدگی می افتد سر و کله این جوش ها هم در چانه شما پیدا می شود

 

اما اگر تعداد این جوش ها زیاد شده، ممکن است به سندرم تخمدان پلی کیستیک دچار شده باشید و نیازمند درمان پزشکی باشید. نامنظم بودن قاعدگی هم می تواند دلیل ایجاد این آکنه ها باشد.

 

چه باید کرد؟

اولین کاری که باید انجام دهید، انجام یک آزمایش کامل خون است. بعد هم سراغ متخصص زنان بروید و نظم قاعدگی، میزان خون ریزی و میزان دردی را که احساس می کنید با او در میان بگذارید.

 

دور دهان تان زخم شده؟

 

ویتامین B کم دارید

اگر گیاهخوارید یا اهل مصرف لبنیات نیستید، باید انتظار چنین زخم هایی را هم داشته باشید. این ترک ها به ویژه به خاطر کمبود ویتامین B۲ و B۳ ایجاد می شوند.

 

ضخیم شدن زبان از دیگر مشکلاتی است که با چنین کمبودی سراغ تان می آید. البته اگر سهم سبزیجات برگ سبز را در رژیم تان بیشتر کنید، کمتر دچار کمبود ویتامین B می شوید.

 

چه باید کرد؟

حتی اگر با گوشت قهرید و تصمیم دارید گیاهخوار شوید، سعی کنید مثل وگان ها در کنار مصرف گیاهان، لبنیات را هم در رژیم غذایی تان جا دهید.