پارس ناز پورتال

مراقبت از سلامت و زیبایی پاها در فصل گرما

مراقبت از سلامت و زیبایی پاها در فصل گرما

مراقبت از سلامت و زیبایی پاها در فصل گرما 

می‌دانیم که زیبایی و سلامت پاها اهمیت زیای دارند، برای داشتن این زیبایی در فصل گرما باید به نکاتی دقت نمود که در ادامه آورده ایم. فصل تابستان باید از چند جنبه مراقب سلامت پا بود. به این علت كه این فصل، وی‍ژه پوشیدن كفش صندلی هست و به همین علت پا و سلامتی آن بیش از هر زمان دیگری مورد دقت هست. به سلامتی و زیبایی‌ پاهای‌تان اینجور دقت كنید.

 

هر روز بشویید

اگر هر روز هم حمام نمی روید، ‌اما هر روز بعد از بازگشتن به منزل، كف پا تا مچ را با آب ولرم و صابون بشویید و خشك كنید. به این ترتیب ذرات باقی مانده ناشی از عرق، باعث بوی نامطلوب و مریضی‌هاي متعدد پا نشده و از سوی دیگر اگر كفش صندل پوشیده‌اید، ‌آلودگی كوچه و خیابان روی پاها باقی نمی ماند.

 

سنگ پا مهم هست

حتما كف پای‌تان را در حمام سنگ پا بكشید. این كار باعث لایه‌برداری از پوست كف پا و تمیز شدن آن می شود.

 

از كرم بهره گیری كنید

بعد از هر زمان حمام كردن یا شستن پا، رطوبت طبیعی كف پا كاهش پیدا می‌كند. همین مساله اساس‌ساز ترك خوردن پاشنه پا هست. بعد از كرم زدن، جوراب بپوشید تا كرم كاملا به خورد پا برود.

 

شست‌وشوی وی‍ژه

این هم انتخاب دیگری برای تمیز كردن و ماساژ دادن پا‌ست. با این كار هم پا تمیز و شفاف شده و هم اینكه خوشبو می شود. یك عدد لیموترش تازه را با یك سوم قاشق چای‌خوری نمك در نیم لیتر آب حل كنید و آن را در ظرف مناسب بریزید و پاها را تا مچ داخل آن قرار دهید.آنگاه با دست پاها را ماساژ بدهید.