پارس ناز پورتال

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

مجموعه : اخبار سینما
سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

 

امروز بـه بررسی پرونده سلبریتی هایي کـه بـه قتل رسیدند می‌پردازیم. فکر می‌کنید قتل و جنایت فقط در سیاست و دعواهای خانوادگی و خیابانی اسـت؟ خیر، در دنیای هنر هم قتل و ترور رخ می‌دهد و چـه بسا کـه بیشتر از باقی اسـت. سلبریتی ها هم دشمنان سر سختی دارند کـه ممکن اسـت نقشه قتل انها را طراحی کنند، در ادامه با پارس ناز همراه باشید تا این سلبریتی هاي مقتول رابه شـما معرفی کنیم.

 

مرلین مونرو

حتی اگر اهل سینِمـا و تلویزیون هم نباشید بازهم بی شک مرلین مونرو را می‌شناسید. این چهره سرشناس کـه یکی از مشهور‌ترین سلبریتی‌هاي قرن بیستم بـه‌حساب می آید زمانی کـه در اوج محبوبیت بودو یکی از پول‌سازترین ستارگان هالیوود شناخته می‌شد در سن ۳۶ سالگی بـه‌طرز عجیبی دنیا را ترک کرد.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

در تاریخ ۱۴ مرداد سال ۱۳۴۱، جسم بی‌جان مرلین مونروی زیبارو در حالیکه گوشی تلفن در دستش خشک شده بود در رختوابش در لس‌آنجلس پیدا شد. در آن زمان گفته شد کـه مرلین مونرو با مصرف بیش از حد داروهای خواب‌آور خودکشی کرده اسـت اما برای مرلین‌ مونرویی کـه دنیا را در آستین خود داشت چنین مرگی بعید بنظر می رسد و همین امر گمانه‌‌ زنی‌ هاي زیادی را در پی داشت.

 

یکی از مهم‌ترین فرضیه‌هاي مرگ مرلین مونرو، ارتباط این هنرپیشه زیبا با افراد سرشناسی مانند جان اف کندی، رئیس جمهور ایالات امریکا و برادرش رابرت اف‌ کندی اسـت. گفته میشود کـه ارتباط مرلین مونرو با این دو نفر باعث شده تا وی چیزهایی را ببیند کـه هرگز نباید میدهید ودر نتیجه برای ساکت کردن او بـه وی داروهای خواب‌آور خورانده‌اند. سازمان سیا کشور آمریکا از زمان مرگ مرلین مونرو تا بـه امروز هرگز این پرونده را مختومه اعلام نکرده اسـت.

 

ناتالی وود

این چهره سرشناس و سلبریتی موفق در تاریخ ۸ آذرماه سال ۱۳۶۰ همراه با همسرش رابرت واگنر دریک قایق تفریحی بودند کـه در دریا غرق شد. رابرت واگنر مدعی شد ناتالی وود شب قبل نوشیدنی زیادی خورده و ناپدید شده اسـت. چندین ساعت بعد نیز پیکر بی‌جان ناتالی در حالیکه صورتش در آب قرار داشت و لباس ابریشمی فاخری بـه‌تن کرده بود، شناور در آب پیدا کشد.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

از آنجایی کـه ناتالی وود نوشیدنی زیادی مصرف کرده بود در ابتدا رسانه‌ ها خبر از مرگ تصادفی او دادند اما پس از بررسی‌هاي بیشتری در دکتری قانونی مشخص شد کـه کبودی‌هاي زیادی روی جنازه ناتالی وود وجوددارد و این امر حکایت از قتل وی داشت. در نتیجه رابرت واگنر کـه اینروزها ۸۷ سال دارد بـه‌عنوان مظنون اصلی قتل ناتالی وود شناخته شد.

 

مدتی پیش نیز خواهر ناتالی وود و ناخدای قایق واگنر در برنامه تلویزیونی حضور پیدا کردند و مدعی شدند رابرت واگنر قاتل ناتالی وود اسـت. در همین زمینه اف‌.‌بی‌.‌آی درسال ۲۰۱۲ پرونده مرگ ناتالی وود را از غرق شدن اتفاقی بـه غرق شدن بـه دلایل نامشخص تغییر داد اما از آنجایی کـه این حادثه سال‌ها پیش باز میگردد بعید بـه‌نظر میرسد شواهد کافی پیدا شود و مرگ ناتالی وود در پرده‌اي از ابهام باقی خواهد ماند.

 

تلما تاد

این هنرپیشه زیبای فیلم‌هاي کلاسیک درسال ۱۳۱۴ در حالی‌کـه با مونواکسید کربن مسموم شده بود، پشت فرمان خودروی لینکلن‌اش پیدا شد. لحظه‌اي کـه شاهدین پيکر بی‌جان تلما را پیدا کردند موتور خودرو خاموش بودو روی گردن تلما آثار ضرب و جرح مشاهده می‌شد. این موارد باعث شد تا کارآگاهان بـه این فرضیه برسند کـه فردی قصد داشته لوله گاز رابه زور داخل گلوی تلما نگه دارد.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

تا او با استنشاق کار مونواکسید کربن ناشی از اگزوز خودرو کشته شود. دراین شوهر تلما کـه او را طلاق داده بود بعنوان یکی از اصلی‌ترین مظنونین شناخته شد، یکیدیگر از مظنون‌ها معشوقه آن زمان تلما بودو لاکی لوچیانو نیز کـه یکی از خلاف‌کارهای شهر بود بعنوان سومین مظنون تشخیص داده شد. از قرار معلوم تلمای بیچاره یک هفته قبل از مرگ‌اش نامه‌هاي تهدید آمیزی دریافت می کرد.

 

ودر این نامه‌ها بـه او گفته شده بود باید ۱۰ هزار دلار پرداخت کند ودر غیر این‌صورت او را خواهند کشت. بر اساس گزارش‌هایي کـه لس‌آنجلس تایمز در زمینه مرگ تلما تاد منتشر کرد دادگاه نتوانسته بود اسناد لازم را برای مجرم شناختن مظنونین فراهم کند. در نتیجه بـه‌رغم این کـه مرگ بسیار مشکوکی برای این سلبریتی اتفاق افتاد اما هرگز کسی نتوانست این مرگ را تصادفی یا عمدی تشخیص دهد.

 

توپاک شکور

درسال ۱۳۷۵ توپاک شکور از دنیا رفت. این خواننده رپ پر طرفدار کـه فعال اجتماعی نیز شناخته می‌شد پس از تماشای مسابقه مشت‌زنی بین مایک تایسون و بروک سلدون، زمانی کـه در خیابان مشغول عبور بود از جانب سرنشینان یک خودروی کادیکلاک بـه رگبار بسته شد. توپاک شکور زخم‌هاي مهلکی دراین حادثه برداشت و چند روزبعد در بیمارستانی در نوادا از دنیا رفت.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

توپاک شکور تنها ۲۵ سال سن داشت و قتل شکور بـه‌عنوان یکی از مرموز‌ترین جنایت‌هاي ایالت نوادا شناخته می شود. از قرار معلوم دو سال قبل توپاک شکور با پاف دَدی «Puff Daddy» و کریستوفر والاس کـه بـه‌عنوان خواننده رپ حریف شکور شناخته می‌شد درگیری‌هاي لفظی پیدا کرده بود. شش ماه بعد از زمان این درگیری‌ها والاس در لس‌آنجلس بـه قتل رسید و قاتلین این دو خواننده هرگز بـه پای میز محاکمه کشیده‌ نشدند.

 

مرگ توپاک شکور رازهای جالب دیگری نیز دارد کـه دانستن آن‌ها برای شـما خالی از لطف نخواهد بود. آخرین آلبومی کـه توپاک در آن خوانندگی کرد با نام “The Don Killuminati: The Seven Day Theory ” منتشر شد. اگر حرف‌هاي عنون این آلبوم رابا هم جابه‌جا کنید بـه جمله “OK on the 7th u think I’m dead yet I’m really alive” میرسید. این جمله در زبان مـا بـه این معنی اسـت کـه:

 

شـما بر این باور هستید کـه مـن در روز هفتم خواهم مرد اما مـن هنوز زنده‌ام. از طرف دیگر بـه توپاک ۱۲ تیر شلیک شد کـه ۷ تای آن‌ها بـه جانش نشست. ساعت مرگ توپاک نیز ۴:۰۳ دقیقه صبح بود کـه جمع این شماره‌ها برابر با ۷ میشود. او زمانی کـه مرد ۲۵ سال بیشتر نداشت کـه جمع ۲ و ۵ برابر ۷ اسـت!

 

الیزابت شُرت

بیست و پنج دی‌ماه سال ۱۳۲۵ بدن بی‌جان الیزابت شرت در حالیکه جراحت‌هاي مهلکی داشت دریک پارکینگ خالی دریک محوطه متروکه در لس‌آنجلس پیدا شد. بدون الیزابت از وسط بـه‌ دو نیم شده بودو خون او را کاملاً خالی کرده بودند. در صحنه جرم نیز هی اثری از مجرم نبود و تمامی آثار جرم بادقت پاک شده بود.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

این جنایت تنها یک شاهد داشت کـه مدعی بود یک سدان مشکی را مشاهده کرده بود اما این شاهد گواه دیگری مطرح نکرد. نظریه‌هاي مختلفی در خصوص مرگ خونین و رمز‌آلود الیزابت مطرح شد اما این نظریه‌ها هرگز راه بـه جایی نبرد و قاتل نابکار و بی‌رحم توانست از چنگ قانون بگریزد.

 

جرج ریوز

این سلبریتی سرشناس کـه در دهه ۵۰ میلادی در سریال‌ ماجراهای سوپرمن نقش اول را بر عهده داشت درسال ۱۳۳۷ در سن ۴۵ سالگی از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان بـه جان آفرین تسلیم کرد. در خصوص مرگ نخستین سوپرمن دنیای سینما و تلویزیون گمانه‌زنی‌هاي مختلفی مطرح شده اسـت و بعضی‌ها بر این باور هستند کـه او خودکشی کرده اما بعضی دیگر هم معتقدند کـه گوله اتفاقی از تفنگ در رفته و بـه سر جرج اصابت کرده اسـت.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

این حادثه زمانی اتفاق افتاد کـه جرج ریوز بـه همراه نامزدش و دو دوست دیگرش دور هم جمع شده بودند و بهمین دلیل احتمال قتل یا کشته‌‌شدن اتفاقی جرج ریوز بیشتر از خودکشی او وجوددارد اما با توجه بـه گذشت سال‌ها از مرگ جرج ریوز بعید بـه‌نظر میرسد در آینده پرده از راز مرگ او برداشته شود.

 

جانی استامپاناتو

استامپاناتو یکی از گانگسترهای مشهور هالیوود بودو درسال ۱۳۳۶ با چندین ضربه چاقو بـه قتل رسید. در آن زمان پلیس نتوانست پرده از این مرگ مخوف بردارد اما شایعاتی وجود داشت کـه گفته می ‌شد احتمال داشت لانا ترنر، دوست‌دختر جانی استاپاناتو و یکی از هنرپیشه‌هاي مشهور آن زمان هالیوود جانی رابه قتل رسانده باشد. شایعه دیگری نیز وجود داشت کـه بر اساس آن دختر ۱۴ ساله لانا ترنر قاتل جانی استامپاناتو شناخته می ‌شد.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

لانا ترنر در آن زمان در سریال‌ها و فیلم‌هاي معروفی مانند پیتون پلِیس «Peyton Place» و پستچی همیشه دوبار زنگ میزند بازی کرده بودو شهرت زیادی داشت. از طرف دیگر جانی استامپاناتو بـه زور بـه ترنر تعرض میکرد ودر نتیجه این احتمال می‌رفت کـه لانا ترنر، جانی استامپاناتو رابه قتل رسانده و صحنه‌قتل رابه گونه‌اي انجام داده کـه دخترش بدلیل دفاع از خود جانی رابا ضربات چاقو کشته اسـت.

 

در نهایت هیئت منصفه قانع شد کـه دختر ترنر برای دفاع از خودش وادار بـه قتل استامپاناتو شده اسـت و این پرونده مختومه شد لانا ترنز مدت‌ زیادی اسـت کـه از دنیا رفته اسـت اما دخترش چریل کرین، کـه در دفاع از خود جانی رابه قتل رساند هنوز زنده اسـت و پس از گذشت سال‌ها حاضر نیست در خصوص دلیل اصلی قتل جانی استامپاناتو لب بـه سخن باز کند.

 

باب کرِین

سریال Hogan’s Heros در دهه ۶۰ طرفداران زیادی پیدا کرد و ستاره این سریال، باب کرین در آپارتمان خود در آریزونا درسال ۱۳۵۶ بـه‌طرز فجیعی بـه‌قتل رسید. مرگ باب کرین شگفتی زیادی در بین هواداران و رسانه‌ ها ایجاد کرد و باعث شد تا جنبه‌هاي دیگری از زندگی شخصی این سلبریتی مشهور دهه ۶۰ میلادی افشا شود. باب کرین بیمار جنسی بودو بسیاری بر این باور هستند کـه:

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

دوست قدیمی‌اش جان کارپنتر او رابه قتل رسانده اتس. بهمین منظور درسال ۱۹۹۴ دادگاهی برای محاکمه جان کارپنتر برگزار شد و نبود شواهد کافی باعث تبرئه شدن او گردید. چهار سال بعد نیز کارپنتر از دنیا رفت و راز مرگ باب کرین را برای همیشه با خودش بـه گور برد. مرگ باب کرین بـه‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین قتل‌هاي تاریخ شناخته می شود کـه ماموران قانون را بهت‌زده کرده بود.

 

ویرجینیا رَپ «Virginia Rappe»

درسال ۱۳۳۹، ویرجینیا رَپ، بازیگر فیلم‌هاي صامت و یکی از نخستین سلبریتی‌هاي سینِمـا بر اثر زخم‌هاي داخلی در هتل سنت‌ فرانسیس در سانفرانسیسکو از دنیا رفت. ظاهرا دراین هتل مهمانی پرسر و صدایی برگزار شده بودو بـه‌رغم این کـه در آن زمان مشروبات الکلی در سانفرانسیسکو ممنوع بود بازهم مهمانان دراین مهمانی، مقدار زیادی الکل مصرف کرده بودند.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

حاضرین در مهمانی گزارش داده بودند کـه ویرجینیا رپ و راسکو آرباکل، کـه یکی از هنرپیشه‌هاي مرد موفق آن زمان بود در اتاقی باهم بودند کـه ناگهان صدای داد و فریاد وریجینیا از این اتاق بـه‌گوش رسید. پس از این کـه حاضرین سراسیمه خودشان رابه اتاق میرسانند با ویرجینیا روبه‌رو می شوند کـه رعشه بـه بدنش افتاده و از درد بـه‌خودش می‌پیچد. ویرجینیا بـه سختی صحبت میکرد.

 

اما بازهم توانست بـه یکی از دوستانش بگوید کـه راسکو آرباکل این بلا را سرش آورده اسـت. سه روزبعد وریجینیا رَپ از دنیا رفت و همان‌گونه کـه انتظار می‌رفت راکو آرباکل بدلیل قتل وریجینیا بازداشت داشت اما پس از برگزاری جلسه‌هاي مختلف دادگاه، آرباکل تبرئه شد. مرگ ویرجینیا رپ، تأثیر زیادی بر زندگی حرفه‌اي راکو آرباکل داشت و او در سن ۴۶ سالگی بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت.

 

پرنسس دایانا

بسیاری بر این باور هستند جدایی پرنسس دایانا و پرنس چارلز تأثیر زیادی بر ذهن و روان دایانا داشت ودر چند ماه آخر زندگی‌اش علی رغم این کـه سعی می کرد وانمود کند زندگی معمولی دارد بازهم دائم از این کـه ممکن اسـت بـه قتل برسد ترس داشت و می گفت کـه دست‌‌آخر دریک سانحه خودرو کشته خواهد شد.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

روزگار بـه پیش‌بینی دایانا جامه عمل پوشاند و پرنسس دایانا دریک تصادف مرموز و عجیب کـه در داخل تونل صورت گرفت کشته شد. تحقیقات ماموران قانون برای مشخص کردن دلیل این تصادف و مرگ پرنسس دایانا ماه‌ها بـه طول انجامید اما نتیجه‌اي نداشت و مرگ پرنسس دایانا بعنوان یکی از مرموزترین مرگ‌ها در بین درباریان بریتانیا در دهه‌هاي اخیر شناخته می شود.

 

جیل دَندو «Jill Dando»

جیل دندو یکی از سرشناس‌ترین روزنامه‌نگاران بریتانیایی بود کـه در اثر اصابت گلوله بـه ناحیه سر در ششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۸ بـه قتل رسید. کشته‌شدن جیل دندو یکی از مرموز‌ترین جنایت‌ها در بریتانیا شناخته میشود ودر همین زمینه فردی با نام بَری جورج «Barry George» بـه محاکمه کشیده شد، جورج کـه سابقه تعرض جنسی نیز داشت بدلیل نبود مدارک لازم برای اثبات قتل جیل دندو از دادگاه بی‌گناه بیرون آمد.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

از آنجایی کـه جیل یک روزنامه‌نگار معتبر و سرشناس بود، شایعه‌هاي زیادی مبنی بر انگیزه‌هاي سیاسی برای قتل او مطرح شده اسـت. جیل دندو درکنار نگارش گزارش‌هاي سیاسی، مطالب و گزارش‌هاي اجتماعی مختلفی نیز در رسانه‌ ها منتشر کرده بود کـه این امر احتمال قتل وی بدست گروه‌هاي خلافکارانه را بیشتر کرده اسـت اما بعید بـه‌نظر می رسد در نهایت شاهد اجرای قانون و مجازات قاتل جیل دندو باشیم.

 

بانی لي بِیکلی «‌Bonnie Lee Bakley»

بانی لي بیکلی همسر رابرت بلیک، هنرپیشه مشهور سینما بودو در تاریخ ۱۴ اردی‌بهشت سال ۱۳۸۰ دریک خودرو منتظر همسرش بود با گلوله بـه قتل رسید. ابتدا رابرت، همسر بای لي بیکلی، متهم اصلی شناخته شد و سه نفر شاهد مدعی شدند رابرت زمانی کـه همسرش داخل خودرو در حال مرگ بود رفتار عجیبی را از خودش نشان می‌داد و میلی بـه کمک و نجات همسرش نداشت.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

ظاهرا بلیک نفرت زیادی از بیکلی داشت و بـه اجبار با وی ازدواج کرده بود. در نتیجه دنبال راه چاره‌اي بود تا بـه هر ترتیبی کـه شده از شر بیکلی خلاص شود و حضانت دخترش را بر عهده بگیرد. از طرف دیگر بلیک دست داشتن خودش در قتل بیکلی را انکار کرده و مدعی اسـت بیکلی دشمنان زیادی داشته اسـت. دادگاه نیز نتوانست دلایل محکم برای محکوم کردن بلیک را ارائه دهد.

 

بریتنی مورفی

این بازیگر زیبا و جوان راکه هنرنمایی وی در فیلم ۸ مایل را حتما بـه‌خاطر دارید در سن ۳۲ سالگی در حمام خانه‌اش غش کرد و پس از انتقال بـه بیمارستان دچار ایست قلبی شد و جان بـه جان آفرین تسلیم کرد. بریتنی مرگ عجیبی داشت و حتی کالبد شکافی نیست نتوانست دلیل اصلی مرگ او را تشخیص دهد. علت مرگ او نوعی خاص از بیماری ذات‌الریه ذکر شد.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

این دلیل در ابتدا خیلی جدی گرفته نشد تا این کـه حدود شش ماه بعد همسر بریتنی مورفی نیز دقیقاً بهمین بیماری عجیب مبتلا شد و از دنیا رفت. مرگ همسر بریتنی مورفی باعث شد تا ادامه بهداشت لس‌آنجلس آزمایش‌هاي بیشتری را در خانه آن‌ها ترتیب دهد و مشخص کرد کـه نوعی خاصی از قارچ باعث مرگ بریتنی مورفی و همسرش شده اسـت.

 

این دلایل هرگز طرفداران بریتنی مورفی را قانع نکرد، پدر بریتنی نیز مدعی شد کـه بریتنی با زهر آرسنیک مسموم شده بود اما پلیس حرف‌هاي پدرش را جدی نگرفت و مرگ بریتنی مورفی کـه در اوج سلامت و شهرت قرار داشت بـه یکی از مرگ‌هاي عجیب و تاسف‌بار هالیوود تبدیل شد.

 

رانی چیسن «Ronni Chasen»

ممکن اسـت اسم رانی چیسن بـه گوش شـما نخورده باشد اما جالب اسـت بدانید رانی ید طولایی در پشت‌صحنه هالیوود داشت و چهره‌هاي بزرگی مانند مایکل داگلاس رابه دنیای سینما معرفی کرده بود. رانی در تاریخ سه‌شنبه ۲۵ آبان سال ۱۳۸۹ در حالی‌کـه از صحنه‌فیلم‌برداری بـه خانه باز می‌گشت بـه گلوله بسته شد ودر دم جان باخت.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

در ابتدا شایعه‌هایي از دست داشتن رانی چیسن در معامله‌هاي مشکوک و بـه‌قتل رسیدن وی در همین راستا مطرح شد اما مدتی بعد پلیس از انگیزه قصد بدلیل سرقت خبر داد. اما مردان قانون نتوانستند مجرم اصلی را تحویل قانون دهند و بـه احتمال زیاد قاتل رانی چیسن هنوز هم در جامعه کشور آمریکا سالم و سلامت در حال زندگی اسـت.

 


 

و در ادامه سلبریتی های که افسردگی داشتند و بعضی خودکشی کردند

 

اغلب مردم بر این باورند کـه ستاره ها زندگی بی دغدغه و مرفهی دارند و هرگز غمگین یا افسرده نمیشوند، زیرا پول و ثروت فراوانی دارند و دلیلی برای خوشحال نبودن ندارند. ولی زندگی و خوشبختی و شاد زیستن فقط با داشتن پول تضمین نمی‌شود. تعداد زیادی از چهره هاي مشهور و بازیگران با همان چیزهایی سر و کله می‌زنند کـه دیگر مردم عادی با انها مواجهند و افسردگی یکی از همین چیزها اسـت. سلبریتی هاي زیر جزو آن دسته از افرادی هستند کـه افسردگی را در زندگی خود تجربه کرده اند و یا با آن مبارزه کرده اند و یا مغلوب آن شده اند.

 

اشلی جاد

اشلی جاد در حال حاضر یکی از موفق ترین و مشهور ترین بازیگران هالیوودی اسـت و با نقش هایي مشهور اسـت کـه در فیلم هایي مانند “دختران را ببوس” «Kiss The Girls»، “شورشی” «Insurgent»، “مخاطره مضاعف” «Double Jeopardy»، “نورما جین و مریلین” «Norma Jean & Marilyn»، “جرایم سنگین” «High Crimes» و بسیاری دیگر بازی کرده اسـت کـه البته بازی او در سریال گم شده را نباید فراموش کرد.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

زیرا برایش نامزدی جایزه امی رابه همراه داشته اسـت. وی در حوزه کارهای خیریه و بشردوستانه نیز فعال اسـت و وقت زیادی رابه این کارها اختصاص میدهد و روی موضوعاتی مانند ایدز و حقوق زنان فعالیت می‌کند. با این وجود، زندگی اشلی همیشه هم آسان و بدون مشکلات نبوده اسـت. در زندگی نامه او کـه درسال 2011 نوشته شده کـه وی چندین بار در طول زندگی اش با افسردگی دست و پنجه نرم کرده اسـت.

 

زمانی کـه خانم جاد در کلاس ششم درس می‌خواند، یکبار اقدام بـه خودکشی کرد ودر سال 2006، 47 روز در آسایشگاهی در تگزاس بستری شد تا بـه خاطر افسردگی شدید، گرایش بـه خودکشی، بیخوابی و … تحت درمان قرار بگیرد. وی چندین و چند بار اشاره کرده کـه بستری شدن در آسایشگاه واقعاً زندگی اش را نجات داد. این هنرپیشه اینروزها با ساختن روابط محکمی با خانواده اش، با گرایش بـه افسردگی مبارزه میکند.

 

هیث لجر

زندگی این هنرپیشه بی نهایت بااستعداد استرالیایی بسیار کوتاه بودو او در روز 22 ژانویه 2008، پس از تمام کردن نقش افسانه اي جوکر در فیلم سینمایی “شوالیه تاریکی” «The Dark Knight»، درگذشت و حتی فرصت نشد کـه فیلمش را روی پرده سینما تماشا کند. لجر زمان مرگش 28 ساله بودو تازه از میشل ویلیامز جدا شده و با مشکلاتی از جمله اعتیاد بـه مواد مخدر و داروی تجویزی، بیخوابی مزمن شدید و افسردگی در جدال بود.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

گزارش زهر شناسی نشان داد کـه علت مرگ، ترکیب مهلک قرص هاي خواب آور، داروی ضد اضطراب و داروهای مسکن بوده اسـت. هرگز مشخص نشد کـه این اوردوز عمدی و اراده بوده یا خیر. بـه گفت میشل ویلیامز، هیث لجر، شریک زندگی و پدر دخترش، مدتی طولانی با بیخوابی مبارزه کرده و مستعد افسردگی بودو ظاهرا وضعیتش پس از جدا شدن از او، ناگوار تر شده بود.

 

جان هَم

جان هم بیشتر با نقش دان دریپر خوش تیپ و خوش چهره بهترین سریال دهه هاي اخیر، یعنی “مد مـن” «Mad Men» شناخته می شود کـه برای این نقش یک جایزه امی و یک جایزه گلدن گلوب هم برده اسـت. علاوه بر این نقش، او در فیلمهای سینمایی از جمله “ساقدوش ها” «Bridesmaids» هم بازی کرده ودر چند اپیزود از برنامه Saturday Night Live هم حضور داشته اسـت.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

جان از سوی نشریات بسیاری، جذاب ترین و خوش قیافه ترین مرد زنده دنیا هم لقب گرفته اسـت. او در گفت‌وگو اي درسال 2010 فاش کرد کـه در دوره اي از زندگی اش، با افسردگی سر و کله زده اسـت. وقتی پدرش از دنیا رفتن، بیست و چند سال بیشتر نداشت و مادرش ده سال قبل فوت کرده بودو از دست دادن هر دوی والدینش برای او بسیار سخت بود. این هنرپیشه مستعد سال‌ها افسردگی مزمن داشت.

 

دمی لواتو

لواتو از بچگی حرفه بازیگری رابا بازی در فیلمهای سینمایی “بارنی و دوستان” «Barney and Friends» و “اردوگاه راک” «Camp Rock» آغاز کرد و همین باعث شد کـه حرفه موسیقی او نیز بسیار موفق شود. دمی لواتو کـه یکی از محبوب ترین الگوهای نوجوانان آمریکایی و غیره درسال هاي اخیر محسوب می شود، بـه خاطر موزیک هاي محبوبی مانند:

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

This Is Me، Skyscraper Don’t Forget، Made in the USA، Give Your Heart a Break و Heart Attack بیشتر و بیشتر شهرت یافت. ولی با این حال مانند تعداد زیادی از افراد مشهوری کـه در سن پائین بنام و نشانی میرسند، دمی نیز با مشکلاتی مانند افسردگی، اختلالاتی در خوردن غذا و آسیب بخود روبه‌رو بود. تور سال 2010 او با برادران جوناس بـه این علت کوتاه شد کـه دمی وادار شد در آسایشگاه بستری شود.

 

زیرا وی بـه بیماری دوقطبی مبتلا شده بودو باید تحت درمان قرار می‌گرفت. این ستاره جوان دریک گفتگو فاش کرد کـه افسردگی چیزی بوده کـه او از کودکی با آن درگیر بوده اسـت. وی هم چنین اضافه کرد کـه در مدرسه زمان سختی رابه خاطر اذيت و اذیتی کـه از سوی دیگر همکلاسی ها می دیده، گذرانده و بالاخره وادار شده ترک تحصیل کند ودر خانه درس بخواند.

 

گوئینت پالترو

این هنرپیشه، خواننده، وبلاگ نویس و نویسنده آشپزی موفق با بازی در فیلم هایي هم چون “هفت” «Seven»، “اما” «Emma»، “درب‌هاي کشویی” «Sliding Doors»، “آقای ریپلی بااستعداد” «The Talented Mr. Ripley»، “برهان” «Proof» و “شکسپیر عاشق” «Shakespeare in Love» بـه شهرت رسید و توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر زن در نقش اول را ازآن خود کند. وی با برد پیت و بن افلک دوست بود.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

در نهایت با کریس مارتین از گروه موسیقی ازدواج کرد کـه دو فرزند از او دارد، هر چند کـه مدتی اسـت این زوج دیگر از هم جدا شده اند. بر خلاف آنچه از دور بنظر می رسد زندگی پالترو همیشه هم گل و بلبل نبوده اسـت. وی دو بار دچار افسردگی شده کـه نخستین بار آن بعد از مرگ پدرش درسال 2002 بود. خانم پالترو بـه پدرش بسیار نزدیک بودو درگذشت او برایش سنگین بـه پایان رسید.

 

پرنسس دایانا

دایانا اسپنسر، پرنسس ولز، شخصیتی بی مانند و یکی از مهم ترین افراد تاریخ مدرن بریتانیا بود. وی نمونه کاملی از یک پرنسس واقعی بود کـه مانند دیگر انسانها ، نسبت بـه درد، افسردگی و متأسفانه پایانی تراژیک، مصون نبود. اینطور کـه پیدا اسـت دایانا کـه یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین افراد در کل بریتانیا بوده، در بیشتر دوران زندگی اش بعنوان یک بزرگسال، بی‌نهایت تنها و منزوی بوده اسـت.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

نقش همسر یک شاهزاده بودن میتواند بسیار دشوار باشد، زیرا اغلب فرد را از دیگران دور میکند و منجر بـه از دست دادن هرگونه حمایت عاطفی از سوی خانواده سلطنتی می شود. سال‌ها بود کـه پرنسس دایانا مشکلاتی نظیر آسیب بخود، اختلال در غذا خوردن و افسردگی پس از زایمان داشت. زمانی کـه زندگی زناشویی او رو بـه نابودی گذاشت، همه ی چیز رو بـه وخامت گذاشت. زندگی او در روز 31 اوت 1999 دریک تصادف بـه طرز تراژیکی پایان یافت.

 

اوون ویلسون

چـه بـه خاطر نقش هاي کمدی باشد، چـه بـه خاطر شخصیت خودمانی و شاد آقای ویلسون، شاید وی آخرین کسی باشد کـه در بین دیگر بازیگران احتمال بدهید بـه افسردگی مبتلا شده باشد. ولی باید بگوئیم کـه ستاره دوست داشتنی فیلمهای “خانواده اشرافی تننبام” «The Royal Tenenbaums»، “زولاندر” «Zoolander»، “منور” «Bottle Rocket»، “نیمه شب در پاریس” «Midnight in Paris»

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

“تـو، مـن و دوپری” «You, Me and Dupree»، “عروسی خراب‌کن ها” «Wedding Crashers»، پس از اقدام بـه خودکشی با زدن رگ هاي دستش درسال 2007 در خانه اش در سانتا مونیکای کالیفرنیا، تیتر خبری اول نشریات و اخبار شد. در حالیکه بیشتر مردم از شنیدن خبر اقدام بـه خودکشی ویلسون شوکه و مبهوت شده بودند، چند نفر از دوستان وی اظهار داشتند کـه:

 

اوون سال ها بوده کـه با اعتیاد بـه الکل، مواد مخدر و افسردگی درگیر بوده اسـت. پس از این اقدام، ویلسون در مرکز دکتری سدارز-سینای در لوس آنجلس بستری شد و از طریق تراپی و مصرف داروهای ضدافسردگی مورد درمان قرار گرفت. او توانست بـه کمک دوستان نزدیک و خانواده اش، التیام یافته و دوباره در فیلمهای موفق و محبوب بیشتری نقش آفرینی کند.

 

بروک شیلدز

خانم شیلدز، بازیگر و مدل، از کودکی وارد حرفه بازیگری شد و برای ایفای نقش هایي در فیلمهای “بچه زیبا” «Pretty Baby»، “مرداب آبی” «The Blue Lagoon» و “عشق بی پایان” «Endless Love» و هم چنین نقش آفرینی در سریالهای محبوب تلویزیونی از جمله “ناگهان سوزان” «Suddenly Susan»، “جنگل رژ لب” «Lipstick Jungle» و “آن سریال دهه هفتادی” «That ‘70s Show» مشهور شد.

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

وی همسر سابق آندره آغاسی، تنیسور حرفه اي آمریکایی اسـت. بروک با مدرک کارشناسی در رشته ادبیات فرانسه از دانشگاه پرینستون دانش آموخته شد. وی دو فرزند از دومین ازدواجش با کریس هنچی دارد. درسال 2005، او با چندین نشریه گفتگو داشت ودر برنامه اوپرا وینفری نیز مهمان بود کـه در آن برنامه درباره افسردگی پس از زایمان با اوپرا صحبت کرد و اقدام بـه افزایش آگاهی درباره این مسئله جدی و خطرناک کرد.

 

بروک اظهار داشت کـه دراین مدت، از افسردگی شدید رنج برده، دائماً بـه خودکشی فکر می کرده و این کـه در برقراری ارتباط با فرزند تازه متولد شده اش وقفه ایجاد شد. بهمین دلیل بـه دکتر مراجعه کرد ودر قالب تراپی و داروهای ضد افسردگی تحت درمان قرار گرفت و توانست این دوره دشوار و پرتنش را پشت سر بگذارد. شیلدز بـه مبارزه برای کسب درک بهتر و درمان افسردگی پس از زایمان ادامه میدهد.

 

وینونا رایدر

این هنرپیشه بی بدیل دهه نود همیشه با دردسر درست کردن و بـه خصوص رسوایی دزدی از فروشگاه درسال 2001 مشهور بوده اسـت. با این حال، هرگز این چیزها محبوبیت او را برای بازی در فیلم هایي مانند “بیتل‌جوس” «Beetlejuice»، “هثرها” «Heathers»، “پری هاي دریایی” «Mermaids»، “ادوارد دست‌قیچی” «Edward Scissorhands»، “دراکولای برام استوکر” «Bram Stoker’s Dracula»، “واقعیت تلخه” «Reality Bites»

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

و هم چنین “سن معصومیت” «The Age of Innocence» و “زنان کوچک” «Little Women» کم نکرده اند. رایدر یکی از تهیه کنندگان سریال “دختر از هم گسیخته” «Girl, Interrupted» درسال 1999 بود کـه در آن نقش آفرینی نیز کرد. این فیلم درباره حضور دوهفته اي دختری دریک آسایشگاه روانپزشکی بعلت ابتلا بـه افسردگی بود. این فیلم فقط یک تجربه سینمایی دیگر برای وینونا نبود، بلکه برای او اهمیت عمیقی داشت.

 

زیرا خود او نیز در برهه هاي مختلفی از زندگی اش بـه افسردگی مبتلا بوده اسـت. پس از جدایی وینونا از جانی دپ، او دوره اي تاریک پر از مشکلاتی مانند مصرف مواد مخدر، مصرف زیاد الکل و رفتارهای نابهنجار از جمله رسوایی دزدی از فروشگاه درسال 2001 را پشت سر گذاشت. همه ی این مشکلات زمانی بـه اوج خود رسید کـه او با سیگار روشن خوابش برد و نزدیک بود خود رابه آتش بکشد.

 

کاترین زتا-جونز

این بازیگر ولزی، یکی از موفق ترین هنرپیشه هاي زن در نسل خود اسـت. او یک جایزه اسکار بـه خاطر بازی در فیلم “شیکاگو” «Chicago»، یک جایزه بفتا مجدداً برای فیلم “شیکاگو” و یک جایزه تونی برای فیلم “موسیقی شب کوتاه” «A Little Night Music» و هم چنین چندین و چند افتخار و جایزه دیگر دریافت کرده اسـت. علاوه بر فیلم “شیکاگو” کـه باعث شد کاترین تبدیل بـه یک ستاره شود

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

نقش آفرینی وی در فیلم هایي مانند “دوازده یار اوشن” «Ocean’s Twelve»، “افسانه زورو” «The Legend of Zorro»، “ترافیک” «Traffic»، “ریباند” «The Rebound»، “عوارض جانبی” «Side Effects» و “سنگدلی تحمل‌ناپذیر” «Intolerable Cruelty» ایفای نقش کرده ودر سال 2000 با مایکل داگلاس ازدواج کرد. بازهم بـه ستاره دیگری اشاره میکنیم کـه زندگی اش فقط شهرت، ثروت و موفقیت نبوده اسـت.

 

این خانم هنرپیشه سال ها با افسردگی و دقیق تر بگوییم با اختلال دوقطبی نوع دوم جنگید. این نوع خاص از اختلال دوقطبی با شیدایی خفیف با دوره هایي از افسردگی، شناخته می شود و برخلاف نوع اول اسـت کـه حداقل یک اپیزود شیدایی جدی دارد. زتا-جونز درسال 2011 در تلاش برای بالا بردن آگاهی درباره این مشکل و مبارزه با ننگ اجتماعی کـه افراد مبتلا بـه این اختلال عموماً تجربه می‌کنند، برای نخستین بار مشکلش را برای همه ی فاش کرد.

 

آنجلینا جولی

جولی بی شک یکی از معروف ترین بازیگران زن دوران مـا و یکی از بزرگ ترین سلبریتی هاي هالیوودی در کل دوران ها اسـت. این خانم فوق العاده زیبا کـه دختر جان وویت و همسر برد پیت اسـت، در فیلمهای بسیار موفقی هم چون “مهاجم آرامگاه” «Tomb Rider»، “آقا و خانم اسمیت” «Mr. and Mrs. Smith»، “بچه جای گزین” «Changeling»، “دختر از هم گسیخته” «Girl, Interrupted»

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | از توپاک تا مریلین مونرو

“شکست‌ناپذیر” «Unbroken»، “نمک” «Salt»، “قلب نیرومند” «A Mighty Heart» و بسیاری فیلمهای دیگر بازی کرده اسـت. نه تنها آنجلینا بازیگر توانایی اسـت، بلکه سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد و فعال در زمینه اقدامات بشردوستانه و خیریه نیز هست. جولی از دوران نوجوانی با اعتیاد و افسردگی درگیر بوده و دوره هاي کوتاه و بلند افسردگی در کل زندگی او وجود داشته اسـت.

 

ولی مهم‌ترین و جدی ترین دوره افسردگی اش درسال 2007 پس از مرگ مادرش اتفاق افتاد. از دست دادن یکی از اعضای نزدیک خانواده، بـه خصوص مادر، تجربه اي تلخ اسـت کـه اغلب منجر بـه نوع و درجه اي از افسردگی می شود. آنجلینا تصمیم گرفت کـه بر مشکلات خود غلبه کند و بنابر این بازی دریک نقش در فیلم تحت تعقیب را پذیرفت کـه نیاز بـه فعالیت جسمانی زیادی داشت ودر آن زمان بـه او کمک کرد.