پارس ناز پورتال

سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتند

سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتند

سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتند 

این هفته هم بسیاری از افراد معروف یا همان سلبریتی ها تولدشان بود و آن را جشن گرفتند. مانند بری لارسون بازیگر معروف تا زلاتان فوتبالیست. 

 

بری لارسون 27 ساله شد
بریان سیدونی دسالنیر یا بری لارسون (Brie Larson) زاده اول اکتبر 1989 در ساکرامنتوی کالیفرنیا، هنرپیشه و خواننده آمریکایی است که هنرنمایی بینظیرش در فیلم «اتاق» در سال 2015 برایش جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به ارمغان آورد.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتندلارسون قبل از آنکه در کنسرواتوار تئاتر آمریکا شروع به تحصیل در رشته بازیگری کند، در خانه درس می خواند. وی حرفه بازیگری را با تلویزیون و با حضور در سیتکام Raising Dad شروع کرد که برای کارش در این سریال نامزد جایزه هنرمند جوان شد. در نوجوانی او نقش های کوتاهی در فیلم های سینمایی «از 13 تا 30 سالگی»

 

و «مهمان شب» (2004) بازی کرد و بازی اش در فیلم کمدی «هوت» (2006) تحسین شد و در نتیجه نقش های مکملی در فیلم های «گرینبرگ» (2010)، «اکات پیلگریم در برابر دنیا» (2010) و «خیابان جامپ شماره 21» (2012) بدست آورد. از سال 2009 تا 2011، لارسون در نقش نوجوانی یاغی در سریال تلویزیونی «ایالات متحده تارا» بازی کرد.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتندنقش کلیدی و تعیین کننده لارسون در درام مستقل «12 موقتی» (2013) بود که برای آن تحسین منتقدین را به دست آورد. موفقیت بزرگ او زمانی حاصل شد که در فیلم درام تحسین شده «اتاق» بازی کرد که بر اساس رمانی به همین نام نوشته اما داناهیو و به کارگردانی لنی ایبراهامسون ساخته شد.

 

لارسون برای کارش در این فیلم جوایز متعددی دریافت کرد که مهمترین آنها جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن، جایزه بفتا، جایزه منتخب منتقدین، جایزه گلدن گلوب و جایزه SAG برای بهترین بازیگر نقش اول زن است.آخرین فیلم هایی که بری لارسون در آنها بازی کرده، فیلم «کونگ: جزیره جمجمه» (2017) در کنار تام هیدلستون، و فیلم «قلعه شیشه ای» (2017) است که در آن با نائومی واتس همبازی شده است.

 

بری لارسون با همبازی اش در فیلم «اتاق» یعنی جیکوب ترمبلی 10 ساله رابطه بسیار خوبی دارد. لارسون از سال 2013 تاکنون با الکس گرینوالد (خواننده گروه Phantom Planet) دوست است و این دو در مه 2016 اعلام کردند که نامزد شده اند. در فوریه 2016، در مصاحبه ای با مجله Elle،لارسون اعلام کرد که بیش از 10 سال است که با پدرش حرف نزده است. دارایی خالص او 10 میلیون دلار برآورد شده است.

 

آلیسیا ویکاندر 28 ساله شد

آلیسیا آماندا ویکاندر (Alicia Vikander)، زاده 3 اکتبر 1988، بازیگر و رقصنده سوئدی است که در گوتنبرگ سوئد به دنیا آمده و بزرگ شده است. او در کودکی و در تئاتر های کوچکی در اپرای گوتبورگ بازیگری را شروع کرد و در مدرسه سلطنتی باله سوئد در استکهلم و در مدرسه آمریکایی باله در نیویورک به عنوان رقصنده باله آموزش باله دید.

 

بازیگری حرفه ای برای ویکاندر با حضور در فیلم های کوتاه و سریال های تلویزیونی سوئدی آغاز شد و اولین بار ویکاندر به خاطر نقشی که در درام تلویزیونی «آندرا آونین» از سال های 2008 تا 2010 بازی کرد، در اروپای شمالی مشهور شد.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتنداولین فیلم بلند ویکاندر فیلم «پاک» (2010) بود که برای نقش آفرینی در آن جایزه گولدباگه بهترین بازیگر زن را بدست آورد. در سال 2012 بود که ویکاندر برای نقش پرنسس کیتی در فیلم اقتباسی «آنا کارنینا» ساخته جو رایت از روی کتابی به همین نام نوشته لئو تولستوی و همچنین برای نقش ملکه کارولاین ماتیلد در فیلم دانمارکی تحسین شده «یک رابطه سلطنتی» شناخته شد

 

که برای این فیلم نامزدی بفتای ستاره نوظهور را نیز دریافت کرد. پس از آن در سال 2013 در درام سوئدی «هتل» بازی کرد و در همان سال در فیلمی زندگی نامه ای درباره جولین آسانژ ظاهر شد.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتنددر سال های 2014 و 2015، وی به خاطر نقش های مهمی که در فیلم های «عهد جوانی»در کنار هرینگتون و «اکس-مشینا» بازی کرد، نامزدی گلدن گلوب و بفتای بهترین بازیگر زن در نقش مکمل را کسب کرد. سرانجام نقش گردا وگنر در فیلم «دختر دانمارکی» بود که جایزه اسکار بهترین بازیگر زن در نقش مکمل و همچنین جایزه SAG بهترین بازیگر زن در نقش مکمل را برای آلیسیا ویکاندر به ارمغان آورد.

 

در حال حاضر ویکاندر فیلم های «جیسون بورن» در کنار بازیگری مانند مت دیمون و «نور بین اقیانوس ها» در کنار نامزدش مایکلفسبندر را جزو فیلم های امسال خود دارد و فیلم های آتی او برای سال های 2017 و 2018 فیلم های «تب لاله»، «غوطه وری»، «یوفوریا» و «مهاجم مقبره» هستند.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتندآلیسیا در لندن زندگی می کند و از دسامبر 2014 تاکنون با مایکل فسبندر (بازیگر) رابطه دارد که سر صحنه فیلمبرداری فیلم سینمایی «نور بین اقیانوس ها» با او آشنا شده است. دارایی خالص آلیسیا 4 میلیون دلار است.

 

گوئن استفانی 47 ساله شد

گوئن رنه استفانی (Gwen Stefani) زاده 3 اکتبر 1969، خواننده، ترانه سرا و طراح مد آمریکایی و یکی از بنیانگذاران و خواننده اصلی گروه موسیقی No Doubt است که پس از انتشار آلبوم Tragic Kingdom در سال 1995 موفقیت عظیمی را تجربه کرد و تک آهنگ های موفق دیگری مانند Don’t Speak، Hey Baby و It’s My Life نیز منتشر کرد.

 

با از هم پاشیدن گروه به خاطر جدایی گوئن از تونی کانال، یکی از اعضای گروه، او خوانندگی سولوی پاپ را در سال 2004 شروع کرد و آلبوم اولش به عنوان یک خواننده سولو، تحت عنوان Love. Angel. Music.Baby. منتشر شد.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتنداین آلبوم موسیقی پاپ که از آهنگ های دهه هشتاد الهام گرفته شده بود، موفقیت مالی زیادی برای استفانی به همراه داشت و در کنارش از سوی منتقدین نیز بسیار تحسین شد. پس از آن تک آهنگ های موفق What You Waiting For?، Rich Girl و Hollaback Girl منتشر شدند که آهنگ Hollaback Girl در لیست 100 آهنگ برتر بیلبورد اول شد و در آمریکا بیش از یک میلیون کپی فروخت.

 

در سال 2006 استفانی دومین آلبومش را تحت عنوان The Sweet Escape منتشر نمود و آلبوم سومش This Is What the Truth Feels Like نام داشت که در مارس 2016 منتشر شد و اولین آلبوم نامبر-وان سولو در لیست بیلبورد 200 شد.

 

استفانی تابحال 3 بار جایزه گرمی را برده و به عنوان یک خواننده سولو جوایز و افتخارات متعددی از جمله جایزه موسیقی آمریکا، جایزه بریت، جایزه موسیقی جهان و دو جایزه موسیقی بیلبورد کسب کرده است. در سال 2003 اولین خط تولید پوشاک خودش را تحت برند L.A.M.B.

 

راه اندازی کرد و در سال 2005 کلکسیونش را با شعار عشاق هاراجوکو که ملهم از فشن و فرهنگ ژاپنی است گسترش داد. استفانی کنسرت هایش را با دختران هاراجوکو برگزار می کند.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتندگوئن استفانی بین سال های 2002 تا 2015 همسر گوین راسدیل، خواننده و گیتاریست بریتانیایی، بود که از او سه پسر به نام های کینگستون جیمز مک‌گرگور، زوما نستا راک و آپولو بووی فلین دارد. مراسم عروسی شان در سنت پل، لندن، برگزار شد و دو هفته بعد مراسم دیگری در لوس آنجلس گرفتند.

 

به گفته خود استفانی، آنها دو بار مراسم گرفتند تا او بتواند لباس عروسی که جان گالیانو بطور سفارشی برایش دوخته بود را دو بار بپوشد!در ماه اوت 2015، گوئن درخواست طلاق از راسدیل داد و دلیلش را عدم سازش اعلام کرد.

 

طلاق آنها در ماه آوریل 2016 قطعی شد و راسدیل با تقسیم غیرمساوی دارایی هایشان موافقت کرد. در ماه نوامبر 2015 استفانی و همکارش در برنامه The Voice، یعنی بلیک شلتون، خواننده موسیقی کانتری، رابطه خود را علنی کردند.

 

مجله بیلبورد استفانی را در رتبه 54 موفق ترین هنرمندان و در رتبه 37 موفق ترین هنرمندان جذاب دهه گذشته قرار داده است. استفانی تابحال بیش از 30 میلیون آلبوم در سطح دنیا فروخته است و دارایی خالص او 100 میلیون دلار است.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتندزلاتان 35 ساله شد

زلاتان ابراهیموویچ (Zlatan Ibrahimović)، زاده 3 اکتبر 1981 در شهر مالمو سوئد، فوتبالیست حرفه ای سوئدی است که در حال حاضر برای تیم منچستر یونایتد در پست فوروارد بازی می‌کند. او عضو تیم ملی سوئد نیز هست و اولین بازی بین المللی اش در سال 2001 بود و از سال 2010 کاپیتان تیم ملی سوئد بود

 

تا سال 2016 که از فوتبال بین المللی کناره گیری کرد. وی فوتبال حرفه ای را اواخر دهه نود با تیم مالمو اف اف آغاز کرد و سپس به تیم آژاکس پیوست و در آژاکس بود که برای خود نام و نشانی دست و پا کرد.سپس با قرارداد 16 میلیون یورویی به یوونتوس پیوست، ولی بعد از رسوایی فوتبال ایتالیا که منجر به کسر امتیاز از یوونتوس و سقوط این تیم به سری بی شد از یوونتوس جدا شد.

 

در اوت ۲۰۰۶ بود که او با قراردادی ۴ ساله به ارزش ۲۴/۸ میلیون یورو به اینتر میلان پیوست. وی کار خود را در این باشگاه با یک گل و یک پاس گل در بازی سری آ مقابل فیورنتینا آغاز کرد و فصل اول خود را با عنوان بهترین گلزن اینتر میلان با ۱۵ گل به پایان رساند. اینتر در آن سال بعد از ۱۷ سال قهرمان سری آ شد.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتنددر فصل ۲۰۰۹–۲۰۱۰ کار خود را برای بارسلونا با پاس گل برای مسی در بازی سوپر کاپ اسپانیا شروع کرد. وی در سال ۲۰۰۹ به همراه بارسلونا با پیروزی مقابل استودیانتس به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های جهان رسید. ابراهیموویچ در این سال در تیم منتخب اروپا قرار گرفت و در سال ۲۰۱۰ با ۱۶ گل ششمین گلزن برتر لالیگا لقب گرفت.

 

وب آخرین بازی خود را برای بارسلونا در سوپر کاپ اسپانیا با پیروزی ۳ بر ۱ مقابل سویا به ثمر رساند و آخرین بازی خود را برای این تیم در تاریخ ۲۵ اوت ۲۰۱۰ در جام خوان گمپر مقابل آث میلان انجام داد که بعد از آن به رسانه‌ها اعلام کرد که رابطه‌اش با سرمربی تیم جوزپ گوآردیولا رو به زوال می‌باشد

 

و سرمربی از ماه مارس با وی صحبت نکرده است. در ۲۰ اوت ۲۰۱۰ باشگاه آث میلان در سایت رسمی خود اعلام کرد که ابراهیموویچ را برای فصل ۲۰۱۰–۲۰۱۱ به خدمت خواهد گرفت. وی به طور قرضی به میلان پیوست با این اختیار که می‌تواند در پایان فصل با قیمت ۲۴ میلیون یورو به طور کامل به این تیم بپیوندد.

 

زلاتان بعد از جدایی از بارسلونا و پیوستن به میلان با انتشار کتابی در مورد خاطراتش از باشگاه بارسلونا، کادر فنی و بازیکنان این تیم، ضمن انتقاد شدید از گواردیولا سرمربی بارسلونا به شرح دلایل عدم موفقیتش در این تیم پرداخت. چند هفته پس از انتشار این کتاب جنجالی و رسانه‌ای شدن دلایل درگیری زلاتان و گواردیولا،

 

به دلیل همگروی میلان و بارسلونا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا این دو تیم مقابل هم قرار گرفتند و زمینه رویارویی دوباره ابراهیموویچ و گواردیولا فراهم شد.در دیدار برگشت میلان و بارسلونا، که در ورزشگاه سن سیرو برگزار می‌شد زلاتان توانست یک گل وارد دروازه تیم تحت هدایت جوزپه گواردیولا کند تا به نوعی جواب بی مهری‌های بارسلونایی‌ها را در زمین مسابقه داده باشد.

 

زلاتان در رقابتهای سری آ فصل ۲۰۱۱–۲۰۱۲ توانست با به ثمر رساندن ۲۸ گل برای میلان، عنوان آقای گلی این مسابقات را کسب کند.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتندبعد از گذراندن چند فصل موفقیت آمیز و درخشان با پیراهن میلان سرانجام در اواسط ژوئیه ۲۰۱۲ زلاتان به ازای دریافت دستمزد سالیانه ۱۵ میلیون یورو در هر سال به پاریس سن ژرمن پیوست. او در طول حضور و بازی خود در پاریس سن ژرمن به عنوان ستاره و رهبر این تیم شناخته می‌شد

 

و در مجموع ۱۲۲ بازی خود برای پاریس ۱۱۳ گل به ثمر رساند. وی در چهار آخرین فصل بازی خود در این باشگاه در ۴۹ بازی از رقابت‌های مختلف ۴۶ گل برای این تیم فرانسوی به ثمر رساند. ایبرا با پاری‌سن‌ژرمن ۱۱ عنوان قهرمانی از جمله چهار قهرمانی در لوشامپیونه را تجربه کرد.

 

برای مسابقات یورو ۲۰۱۶ زلاتان به همراه تیم ملی سوئد حضور داشت. وی در سه بازی در مقابل تیم‌های ملی بلژیک، ایتالیا و جمهوری ایرلند یک پاس گل داد ولی نتوانست گلی را به ثمر برساند. زلاتان اعلام کرده بود که یورو ۲۰۱۶ آخرین تورنمنت وی با تیم ملی کشورش خواهد بود.

 

ابراهیموویچ پس از پایان بازی با بلژیک در پیکارهای یورو ۲۰۱۶ از تیم ملی سوئد خداحافظی کرد. او در ترکیب تیم ملی سوئد ۱۱۶ بازی ملی انجام داد و ۶۲ گل به ثمر رساند. زلاتان به عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال سوئد به شمار می‌رود.

 

ابراهیموویچ و شریک زندگی اش، هلنا سِگِر، دو فرزند به نام‌های ماکسیمیلیان (متولد ۲۲ ستامبر ۲۰۰۶) و وینسنت (متولد ۶ مارس ۲۰۰۸) دارند. وی هم اکنون در پاریس به سر می‌برد، ولی هر سال به خانه اش در مالمو سوئد نیز سر می‌زند. او در ۱۷ سالگی کمربند مشکی تکواندو گرفته

 

و به زبان‌های سوئدی، صِربی، بوسنیایی و انگلیسی تسلط دارد. او ایتالیایی نیز صحبت می‌کند. پدرش یک بوسنیایی مسلمان و مادرش یک کروات کاتولیک بود و مذهب زلاتان تلفیق‌گرایی است که آمیزه ای از سنت های معنوی اسلامی، کاتولیک و بودیست است.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتندخالکوبی های روی بدنش نیز گویای اعتقاداتش هستند. نام خانوادگی اش به عربی پشت بازوی راست، نام پسرهایش به عربی پشت بازوی راست، یک خالکوبی رایج بودایی از عناصر در پشت، یک خالکوبی بودایی دیگر که نماد محافظت از خانواده در برابر رنج هاست، بالای بازوی راست،

 

و یک خالکوبی به شکل جمله «فقط خدا می تواند مرا قضاوت کند» روی قفسه سینه اش وجود دارد که این جمله نشان دهنده ذات مذهبی و سرکش زلاتان هم هست. وی به عنوان یکی از محبوب‌ترین چهره‌های تاریخ سوئد به شمار می‌رود. دارایی خالص زلاتان ابراهیموویچ 114 میلیون دلار برآورد شده است.

 

داکوتا جانسون 27 ساله شد
داکوتا مایی جانسون (Dakota Johnson) زاده 4 اکتبر 1989 در آستین تگزاس، مدل و هنرپیشه آمریکایی و دختر ملانی گریفیث و دان جانسون، بازیگران معروف هالیوودی است. اولین حضور سینمایی او در کنار مادرش در درام-کمدی «دیوانه در آلاباما» (1999) بود و در سال 2006 عنوان دوشیزه گلدن گلوب را بدست آورد.

 

پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، با نقش هایی در فیلم های «شبکه اجتماعی» (2010)، «حیوان‌صفت» (2011)، «خیابان جامپ شماره 21» (2012)، «جنون سرعت» (2014) و سریال کمدی کوتاه «بن و کیت» (2012 تا 2013) بازیگری را از سر گرفت.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتندبا به دست آوردن نقش آناستازیا استیل در فیلم درام رمانتیک «پنجاه طیف خاکستری» یا «پنجاه سایه گری» (2015) داکوتا به شهرت بین المللی رسید، هر چند که این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته ای. ال. جیمز، جوایز تمشک طلایی بدترین فیلم، بدترین بازیگر مرد و بدترین بازیگر زن را دریافت کرد، ولی جانسون جایزه منتخب مردم را برای محبوب ترین هنرپیشه زن فیلم درام بدست آورد.

 

همان سال، جانسون در فیلم های تحسین شده «عشای شیطانی» و «شیرجه» بازی کرد که برایش نامزدی جایزه بفتای ستاره نوظهور را به ارمغان آورد. او حتی در کمدی رمانتیک «چگونه مجرد باشیم» (2016) نیز بازی کرده و قرار است دوباره نقش آناستازیا استیل را در دنباله های «پنجاه طیف تیره تر»

 

(2017) و «پنجاه طیف آزاد شده» (2018) از سر بگیرد. داکوتا قبلاً با نوآ گرش خواننده و جوردن مسترسون بازیگر و متیو هیت مدل و موزیسین ولزی دوست بود. دارایی خالص او 1 میلیون دلار برآورد شده است.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتندسوزان ساراندون 70 ساله شد

سوزان ابیگیل ساراندون (Susan Sarandon) زاده 4 اکتبر 1946 در محله کوئینز نیویورک، هنرپیشه آمریکایی برنده جوایز اسکار و بفتا است که به خاطر فعالیت های اجتماعی و سیاسی اش به دلایل گوناگون هم شناخته می شود. در سال 1999 ساراندون سفیر حسن نیت یونیسف شد

 

و در سال 2006 جایزه انسان دوستی اقدام علیه گرسنگی را دریافت کرد. سوزان ساراندون بازیگری را در دهه هفتاد با فیلم «جو» شروع کرد و پس از آن در سریال آبکی «یک دنیا دوری» حضور داشت.در سال 1975 بود که در فیلم کلاسیک «فیلم راکی هارور» بازی کرد.

 

به خاطر نقش آفرینی در فیلم های «شهر آتلانتیک» (1980)، «تلما و لوئیز» (1991)، «روغن لورنزو» (1992) و «موکل» (1994) نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد و در نهایت در سال 1995 برای کارش در فیلم «راه رفتن مرد مرده» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را گرفت.

 

او همچنین جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «موکل» و همچنین جایزه SAG بهترین بازیگر زن را برای فیلم «راه رفتن مرد مرده» از آن خود کرده است.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتندساراندون بازیگری در تئاتر برادوی را با «یک شب با ریچارد نیکسون» در سال 1972 شروع کرد و برای نمایشنامه های غیر-برادوی «چند دخترک سفیدپوست در حال صحبت» (1979) و «فجایع» (1982) نامزدی جایزه دراما دسک را دریافت نمود. در سال 2009 با احیای نمایشنامه «خروج پادشاه» به برادوی بازگشت.

 

در سطح تلویزیون نیز او پنج بار نامزد جایزه امی شده که شامل حضور افتخاری اش در سیتکام «دوستان» (2001) و «دنیای مالکوم» و فیلم های تلویزیونی «برنارد و دوریس» (2007) و «تو جک را نمی شناسی» (2010) نیز می شود.

 

دیگر فیلم هایی که ساراندون بازی کرده شامل «بچه زیبا» (1978)، «گرسنگی» (1983)، «جادوگران ایست ویک» (1987)، «بول دورهام» (1988)، «قصر سفید» (1990)، «زنان کوچک» (1994)، «مادرخوانده» (1998)، «ایگبی پائین می رود» (2002)، «افسون زده» (2007)، «استخوان های دوست داشتنی» (2009)،

 

«آربیتراژ» (2012) و «تَمی» (2014) می شوند. ساراندون بازیگر بسیار پرکاری است و فیلم های اخیر او «زولاندر 2» (2016)، «مادران و دختران» (2016) و چند فیلم دیگر بوده اند و قرار است فیلم «مرگ و زندگی جان اف. داناوان» از او در سال 2017 اکران شود.

 

سوزان که نام خانوادگی دختری اش تومالین بود، در کالج با کریس ساراندون آشنا شد و آنها در سپتامبر 1967 ازدواج کردند، ولی در 1979 از هم جدا شدند. با این حال سوزان نام خانوادگی ساراندون را حفظ کرد. بعدها در مورد رابطه رمانتیکش با کارگردان لوئی مال و خواننده مشهور دیوید بووی چیزهایی شنیده شد.
سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتنددر اواسط دهه هشتاد ساراندون با فرانکو آموری فیلمساز ایتالیایی آشنا شد که از او دختری به نام ایوا آموری در سال 1985 به دنیا آورد. از سال 1988 تا 2009 سوزان را با تیم رابینز بازیگر دیده ایم که سر فیلمبرداری «بول دورهام» با هم آشنا شده بودند. این زوج دو پسر به نام های جک هنری و مایلز گوتری دارند.

 

بعد از رابینز، ساراندون با جاناتان بریکلین دوست شد که رابطه شان در سال 2015 به پایان رسید. سوزان یک گیاهخوار است و دارایی خالص او 50 میلیون دلار تخمین زده شده است.