پارس ناز پورتال

سلولیت و بهبود وضعیت پوست با گیاهان دارویی

سلولیت و بهبود وضعیت پوست با گیاهان دارویی

سلولیت و بهبود وضعیت پوست با گیاهان دارویی 

سلول های چربی که در زیر پوست قرار دارند سلولیت نامیده می شوند و در ظاهر پوست افراد بسیار تاثیرگذار می باشند. سلولیت به چربی ذخیره شده زیر پوست گفته می شود که این چربی اغلب در قسمت ران، باسن و در پایین شکم دیده می شود. سلولیت را اغلب با عناوین پوست پرتقال یا پوست پنیر می شناسند.

 

با توجه به تأثیر استروژن و پروژسترون در سلولیت، سلولیت در زنان به راحتی شروع می شود و پوست به سرعت آن را ظاهر خواهد کرد. تحقیقات اخیر نشان می دهد که بیش از 85 درصد زنان در طول عمرشان با سلولیت روبرو شده اند و برای درمان آن دچار نگرانی هستند.

 

از علل اصلی بروز سلولیت: چاقی، ارث، رژیم غذایی کم فیبر (پر چرب)، فعالیت ورزشی پایین، بارداری است. می توانیم بگوییم که سبک زندگی در بروز سلولیت بسیار موثر است. افزایش سموم در بدن نیز یکی از علل اصلی در شروع سلولیت است.

 

 در این مطلب به معرفی درمان های گیاهی سلولیت در خانه می پردازیم.
درمان خانگی سلولیت با روغن کرچک
روغن کرچک در تولید کلاژن و الاستین موثر است. روغن کرچک به این دلیل در درمان سلولیت بسیار موثر است که دارای نفوذپذیری بالایی است و یک مرطوب کننده فوق العاده است. برای استفاده از روغن کرچک در درمان سلولیت، این روغن را به دمای بالاتر از دمای محیط (ولرم) رسانده

 

و به مدت بیست دقیقه از آن برای ماساژ قسمت های موضعی که درگیر سلولیت است استفاده کنید. این قسمت ها را به خوبی ماساژ دهید و صبر کنید به مدت یک ساعت روی موضع سلولیت بماند.بعد به حمام رفته و با آب ولرم شستشو دهید. همزمان می توانید از روش استفاده از کیسه یا برس خشک روی موضع سلولیت

 

در حمام که در مقالات قبل توضیح داده شد استفاده کنید. این کار را تکرار کنید و همزمان از عصاره لیمو، گریپ فروت و سنبل همراه با روغن کرچک بر روی قسمت های سلولیت استفاده کنید.

سلولیت و بهبود وضعیت پوست با گیاهان دارویی

روغن کرچک به این دلیل در درمان سلولیت بسیار موثر است که دارای نفوذپذیری بالایی است

 

استفاده از قهوه در درمان خانگی سلولیت

از شکر، روغن نارگیل و قهوه یک خمیر درست کنید، این خمیر را کمی حرارت دهید. این اسکراب را به آرامی روی بدنتان ماساژ دهید. این کار به رفع سلولیت در بدن شما کمک زیادی خواهد کرد. 

سلولیت و بهبود وضعیت پوست با گیاهان دارویی

شکر، روغن نارگیل و قهوه به رفع سلولیت در بدن شما کمک زیادی خواهد کرد

 

استفاده از ویتامین E در درمان خانگی سلولیت

ویتامین E در تغذیه پوست بسیار موثر است. ویتامین E پوست شما را سالم و مرطوب نگه می دارد و از بروز مشکلات پوستی از جمله خارش، التهاب، قرمزی و کشش در پوست جلوگیری می کند و در درمان سلولیت می تواند موثر باشد. برای کمک به درمان سلولیت، محل آسیب دیده را با ویتامین E ماساژ دهید.  

سلولیت و بهبود وضعیت پوست با گیاهان دارویی

برای کمک به درمان سلولیت، محل آسیب دیده را با ویتامین E ماساژ دهید

 

درمان خانگی سلولیت با گوجه فرنگی
گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است و به جلوگیری از تجمع چربی و جلوگیری تجزیه کلاژن که در سلولیت بسیار مهم است، کمک بسزایی خواهد کرد. یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه را با دو عدد گوجه فرنگی له شده مخلوط کنید. به مدت پانزده دقیقه از این ترکیب برای ماساژ قسمت های سلولیت استفاده کنید. بعد از آن از حمام برای شستشو استفاده کنید. به مرور اثر آن را در درمان سلولیت در نواحی مختلف خواهید دید.

سلولیت و بهبود وضعیت پوست با گیاهان دارویی

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است و برای درمان سلولیت مناسب است

 

استفاده از سرکه سیب در درمان سلولیت
چند روش برای مصرف سرکه در درمان سلولیت وجود دارد. این روش ها شامل:

1- مخلوط دو قاشق خالص سرکه با عسل و آب سرد و نوشیدن این مخلوط هر صبح به مدت یک ماه

 

2- روش دیگر شامل اضافه کردن سه قاشق سرکه سیب، روغن زیتون و سرکه ساده به یک نسبت به صورت برابر، حال خمیر به دست آماده را به صورت اسکراب بر روی پوست ماساژ دهید تا هم موجب لایه برداری و هم به حذف سلولیت کمک کند.

 

3- علاوه بر این، شما همچنین می توانید از سرکه سیب طبیعی، با اضافه کردن عسل یک ترکیب مناسب تهیه کنید. حال یک پنبه برداشته و آن را با این ترکیب خیس کرده و بر روی مناطق مستعد سلولیت ماساژ می دهیم. اضافه کردن عسل به همراه سرکه سیب به جذب بالاتر عسل کمک بسیاری خواهد کرد و تأثیر این ماده معجزه گر را بیشتر خواهد کرد.

سلولیت و بهبود وضعیت پوست با گیاهان دارویی

مخلوط دو قاشق خالص سرکه سیب با عسل و آب سرد برای درمان سلولیت مفید است

 

استفاده از نمک دریا در کاهش سلولیت

لطفاً وان حمام را از آب گرم پر کنید و در آن به اندازه دو فنجان نمک دریا اضافه فرمایید. در این آب به مدت بیست دقیقه بنشینید. این کار به دفع سموم پوست و بدنتان کمک می کند و در درمان و پیشگیری از سلولیت موثر است. 

سلولیت و بهبود وضعیت پوست با گیاهان دارویی

استفاده از نمک دریا  در درمان و پیشگیری از سلولیت موثر است