پارس ناز پورتال

سنجد و ویژگی های درمانی آن را بشناسیم

سنجد و ویژگی های درمانی آن را بشناسیم

سنجد و ویژگی های درمانی آن را بشناسیم 

سنجد میوه ای است که اگر همیشه مصرف گردد می تواند در سلامت ما تاثیرات خوبی را داشته باشد. در بسیاری از متون ادبی از سنجد به عنوان نماد فرهیختگی و فرزانگی یاد شده است زیرا به باور درمانگران طب سنتی و شیوه‌های طبیعی درمانی سنجد بیشترین تاثیرگذاری را بر سلول‌های مغزی دارد و موجب تقویت آنها می‌‌شود.

 

در بسیاری از متون ادبی از سنجد به عنوان نماد فرهیختگی و فرزانگی یاد شده است زیرا به باور درمانگران طب سنتی و شیوه‌های طبیعی درمانی سنجد بیشترین تاثیرگذاری را بر سلول‌های مغزی دارد و موجب تقویت آنها می‌‌شود. به همین دلیل ما ایرانی‌ها از سنجد به‌عنوان یکی از فراموش‌‌نشدنی‌ترین سین‌های هفت‌سین استفاده می‌کنیم

 

و بر این باوریم که قرار دادن آن کنار دیگر سین‌های هفت‌سین موجب تقویت حافظه، تقویت مغز و افزایش یادگیری اعضای خانواده می‌شود.

 

وبسایت سلامتی در این باره می‌گوید
مصرف سنجد ۱۰ دانه در روز موجب پاکسازی دستگاه گوارش به‌ویژه معده و روده‌ها می‌شود.مصرف دمنوش یا جوشانده برگ سنجد تاثیر بسیار زیادی در کاهش اختلالات کبدی و حتی درمان آنها دارد.به گفته درمانگران طب سنتی استفاده از ترکیب برابر پودر سنجد با سویای بوداده و مخلوط کردن یک قاشق از آن با یک لیوان شیر و یک قاشق عسل بهترین دارو برای درمان نرمی و پوکی استخوان است.

 

جوشاندن برگ درخت سنجد درون روغن زیتون و ماساژ آن بر استخوان‌ها و مفاصل موجب کاهش دردهای ناشی از ورم و التهاب مفاصل می‌شود.گنجاندن سنجد در برنامه غذایی کودکان به گونه‌ای که کودک روزانه ۱۵ تا ۲۰ دانه سنجد را به خوبی بجود موجب تقویت اسکلت‌بندی و مفاصل او می‌شود.

 

در صورتی که برگ‌های سنجد را در روغن زیتون بجوشانید تا برگ‌ها نرم و له شوند و از این روغن برای ماساژ سر استفاده کنید، موجب تقویت موها و افزایش رشد تارهای مو می‌شوید.