پارس ناز پورتال

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

 

سنگ متولد هرماه چیست؟ این سنگ هاي چـه خواصی برای متولدین هرماه دارند؟ اگر تا بحال نشنیده بودید باید بگوییم، هرماه یک سنگ مشخص دارد مثلاً الماس برای متولدین ماه اول بهار یعنی فروردین ماه میباشد. سنگ هاي ماه تولد بر اساس خصوصیات مشترک متولدین هرماه درنظر گرفته شده اند، امروز با این سنگ هاي و خواص مفیدشان آشنا میشویم با پارس ناز همراه باشید.

 

سنگ ماه تولد فروردین

الماس، يکی از گران‌بهاترين و زيباترين سنگ‌هاي موجود در طبيعت اسـت کـه با متولدين فروردين ارتباط بيشتری برقرار میکند. نماد قدرت و شجاعت اسـت. عشقی جاودانه رابه همراه دارد. اين سنگ اعتماد بـه نفس را افزايش می دهد و احساس شکست ناپذيری را در انسان تقويت میکند.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

خواص درمانی: برای تصفیه و پاک کردن اندیشه و ذهنیات بسیار سودمند اسـت. این باعث تعادل، استقلال و ارج نهادن در مـا می شود و هم چنین حس حسادت را در فرد نظارت می کند و عدم خاطرجمعی بـه دوست یا شریک را از بین می برد بـه طوریکه این سنگ برای اعیان و اشراف بسیار لازم اسـت.

 

سنگ ماه تولد اردیبهشت

زمرد سنگ ماه تولد دومین ماه بهار اسـت. از زمان خیلی دور بعنوان سنگ درمانی بکار می‌رفته اسـت. یکی از مهمترین ویژگی‌هاي آن این اسـت کـه روح و جسم رابا هم متعادل می کند. این سنگ ادراکات شهودی را افزایش می دهد ودر ایجاد نبوغ تاثیر دارد. یوگی‌ها و کسانی کـه مدیتیشن می کنند اعتقاد دارند وقتی زمرد همراه دارند زودتر بـه تمرکز می رسند.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

خواص درمانی: برای تعادل روح و جسم و هم چنین بیماران تیرويیدی بسیار موثر اسـت. برای بیماری‌هاي تصلب شرایین، پارکینسون و صرع توصیه شده اسـت. فشار خون را نرمال و بیماری‌هاي خونی را درمان می کند. قلب و کلیه‌ها توسط این سنگ تقویت می شوند. برای رفع دیابت موثر اسـت. عمل پاک‌کنندگی مجاری کیسه صفرا را فعال می‌سازد.

 

سنگ ماه تولد خرداد

سنگ اختصاصی متولدین خرداد ماه مروارید اسـت. مرواريد نيروی حيات را افزايش می دهد و ضداضطراب عمل میکند. علاوه بر آن همراه داشتن مرواريد باعث میشود قوه ابتکار شـما بهتر عمل کند و خلاقيتتان افزايش يابد. نماد ازدواج کامیاب اسـت. ضمن جلوگیري از اضطراب ، افسردگی و تغیرات ناگهانی اخلاق ، موجب لطافت روحی و تقویت خلاقیت هست.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

خواص درمانی: این گوهر کـه بـه داروی جادویی سودمند شهرت دارد. اعصاب، غدد فوق کلیه، طحال و عضلات را تقویت میکند. برای زخم معده موثر بوده و از روده‌ها محافظت می کند. برای تب و سردردها مفید اسـت، نیروی حیات در انسان ایجاد میکند و چشم‌ها را تقویت میکند. هم چنین برای کمبود کلسیم ازآن استفاده می شود. نشان‌هاي آن سرطان ، حوت و میزان اسـت.

 

سنگ ماه تولد تیر

یاقوت سنگ ماه تولد نخستین فرزند تابستان اسـت. حامی مسافرينی اسـت کـه با کشتی سفر می کنند. موجب افزایش انرژی و شهامت و بیداری احساسات می باشد. با تغییر رنگ صاحبش را از خبری وخیم، بیماری و یا بد اقبالی برحذر می‌دارد. قلب را از عشق بخود و آینده لبریز میکند. طبق معمولً در حالت تمرکز موجب پرورش نیروها و انرژی‌هاي معنوی میگردد.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

خواص درمانی: برای بیماری‌هاي قلبی، جریان خون و برای تقویت غده کلیه استفاده میشود. فشار خون خیلی پایین را افزایش میدهد وحالت ضعف و ناتوانی را تقویت می کند. بی‌حسی و رخوت را از بین می برد. بینایی را نیرو می‌بخشد و جریان خون را در ناحیه چشم‌ها بـه گردش می‌اندازد. از زایمان‌هاي غلط نیز پیش گیری میکند.

 

هم چنین برای تب و بیماری‌هاي ویروسی موثر اسـت و سیستم ایمنی را نیرو می‌بخشد. عمل متابولیسم را تسهیل می کند و بـه اعصاب و غده تیموس نیرو می‌بخشد و کمک شایانی بـه بیماری‌هاي کودکان، مشکلات اضافه وزن، بیماری‌هاي طحال و سرطان خون می کند. اثرات این سنگ میان زنان بیشتر نمایان می شود. یاقوت بیماری‌هاي زنانگی را التیام می‌بخشد و بر درمان اختلالات قاعدگی اثر مثبت میگذارد.

 

سنگ ماه تولد مرداد

زبرجد، این سنگ نماد خورشید جان بخش، شکوه و آرامش اسـت. دافع توهم، کابوس‌هاي شبانه و خشم بوده، موجب تعادل خواب و طلسم نیرومند دفع شیاطین می باشد. قدرت تمرکز، خلاقیت و آگاهی را زیاد می کند. تفکرات عالی و برجسته ایجاد می‌ کند و روحی شاداب و چالاک بـه مـا می دهد. باعث نشاط، خلق و خوی خوش، صلح همراه با هماهنگی و نظم می شود.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

خواص درمانی: دارای ارتعاشات بسیا ملایمی اسـت کـه کل سازمان بدن را فعال میکند. این سنگ باعث هماهنگی و آرامی در اعصاب می شود. برای تقویت قلب و اصلاح جریان خون بسیار موثر اسـت. هم چنین برای درمان افسردگی، عصبانیت، بی‌خوابی و حالت‌هاي ضعف اثر بخش بوده و بـه علاوه کمک بزرگی بـه بیماران کبدی میکند. اعصاب حس چشایی را تحریک و غدد را تقویت می کند.

 

سنگ ماه تولد شهریور

یاقوت کبود کـه نماد فرزانگی و دانایی اسـت سنگ ماه تولد آخرین فرزند تابستان اسـت. برای مدیتیشن خوب بوده، موجب بیداری نیروهای درونی و حس ششم و قدرت پیش‌بینی میگردد. تردید و دودلی را کاهش می دهد. بـه حامل خود بصیرت و روشنایی داده، در برابر خشم و ناملایمات حمایت‌کننده اسـت. سنگ وفاداری، واقعیت و خردمندان نیز نامیده میشود.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

خواص درمانی: این سـنگ دارای خاصیت شفابخشی اسـت و روی سلول‌هاي پوست، مو و ناخن خیلی تاثیر می گذارد. یاقوت کبود از ریزش مو جلوگیري می کند و سیستم عصبی را التیام می‌بخشد. این سنگ درد را کاهش میدهد و برای بیماری‌هاي مزمنی مثل روماتیسم و نقرس اثر مثبت دارد. علاوه بر آن برای درمان سرگیجه و پیشگیری از خون ریزی زخم‌ها بکار می رود. 

 

سنگ ماه تولد مهر

اوپال از خانواده عقیق اسـت و سنگی اسـت کـه در کشور استرالیا بـه دست می آید. از این سنگ بـه طلسم خوشبختی نیز یاد شده اسـت و نماد عشق، امید، پاکی، شفافیت و غلبه بر دشمنان اسـت. در گذشته مرسوم بوده کـه از اشخاص مبتلا بـه افسردگی ، در خواست میکردند بـه اوپال سیاه نگاه کنند چون اعتقاد داشتند اینکار افسردگی آن‌ها را از بین می‌برده اسـت. اوپال واقعیت را آشکار میکند.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

خواص درمانی: برای افسردگی خوب اسـت. برای معده، روده و ورم معده بسیار موثر اسـت. قلب و جریان خون را تقویت و نیرو می‌بخشد. هم چنین می توان برای سرطان خون ازآن استفاده کرد. افسردگی را تسکین میدهد و نگرانی‌هاي ناشی از ابهامات را از بین می برد.

 

سنگ ماه تولد آبان

سنگ ماه تولد آبان توپاز اسـت کـه نماد برکت و رشد اسـت. در انجیل ازآن اسم برده شده اسـت. التیام بخش و جوان کننده اسـت، شخص را در مقابل خطرات حفظ کرده و بر قدرت فکر، خلاقیت و ثروت می‌افزاید. سنگ نیرومندی اسـت کـه اغلب باعث روشنایی و گرمی قلب میشود. برای افسردگی، عصبانیت و نگرانی‌ بسیار موثر اسـت.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

خواص درمانی: عوارض دیابت، سوخت و ساز سلولی و مشکلات هورمونی را رفع می کند. عمل سیستم ایمنی روده‌ها و هضم دستگاه گوارش را تسهیل میکند. متابولیسم را افزایش داده، قلب و دستگاه گردش خون و اعصاب را تقویت میکند و بسیار برای کبد و کلیه‌ها مفید اسـت.

 

سنگ ماه تولد آذر

فیروزه نماد موفقیت، شادکامی، عشق، سلامتی و زیبایی اسـت. رنگ آبی آن نماد آسمان بهشتی اسـت. فیروزه شادی و خوشبختی بـه ارمغان می‌آورد و نویدبخش دوستی‌هاي جدید اسـت. از سنگ فیروزه بعنوان سنگ حامی یاد شده اسـت. مشهور اسـت کـه در اروپا خلبانان و مهمانداران هواپیما برای ایمنی در سفر از فیروزه استفاده میکنند.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

خواص درمانی: بـه عملکرد کبد و غدد درون ریز بدن کمک میکند. چشم‌ها را نیرو بخشیده، علیه بیماری‌هاي گردش خون موثر اسـت. درد گلو، التهابات ریوی و بیماری‌هاي دستگاه تنفسی را درمان می کند. در برابر افسردگی‌ها مفید بوده، قلب را تقویت میکند. برای همه ی بیماری‌هایي کـه بر اثر کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه ایجاد میشوند اثربخش اسـت.

 

سنگ ماه تولد دی

گارنت یا لعل، نماد وفاداری و پایداری اسـت. بعنوان التیام‌بخش شهرت دارد. آرامش و خوابی بدون کابوس رابه همراه دارد. محافظی خوب و مانع تاثیر امواج منفی بـه ویژه در تاریکی بوده و موجب افزایش قوای بدن و استقامت جسمی می باشد. از آشفتگی‌هاي ذهنی می‌کاهد. دارای اثر اصلاح‌کنندگی بوده، انرژی و شجاعت می دهد. باعث بیداری اعتماد بـه نفس، اراده و موفقیت می شود.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

خواص درمانی: باعث تقویت قلب و عروق، موجب افزایش خون و خون‌سازی میگردد. خستگی و تحلیل قوا را زایل می‌گرداند. اثر محرک بر اندام‌هاي تولید مثل داشته، توان جسمی را زیاد کرده، ناتوانی جسمی را از بین میبرد. بـه مویرگ‌هاي نایژه و ریه‌ها استحکام می‌بخشد. علیه التهابات مفصلی، روماتیسمی، بیماری‌هاي پوستی بکار می رود. کلیه‌ها و طحال و هم چنین کبد را تقویت می کند.

 

سنگ ماه تولد بهمن

آماتیست، سنگ ماه تولد بهمن ماهی‌هاست کـه سنگی کریستالی و بـه رنگ بنفش اسـت. این سنگ بـه اضطراب پایان میدهد و ضداضطراب و کابوس اسـت و برای کسانی کـه بدخواب هستند یا مدام کابوس میبینند توصیه شده اسـت. تجربه نشان داده اسـت کـه افراد مضطرب وقتی آماتیست همراه خود دارند بـه آرامش میرسند. آماتیست نماد صلح، آشتی و صمیمیت اسـت.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

خواص درمانی: مخصوص مداوای مشکلات روانی، استرس ها، اختلالات چشمی، دردهای ناحیه سر، میگرن و فشارهای عصبی، ناراحتی‌هاي لوزالمعده و بیماری‌هاي خونی اسـت. غدد و هورمون‌ها را تقویت کرده، سوخت و ساز سلولی را افزایش می دهد. برای بیماری‌هاي دیابت موثر اسـت. بدن را در برابر بی‌خوابی، اضطراب‌ها و کابوس‌ها محافظت میکند. این سنگ بـه بیماران روان رنجور کمک بزرگی می کند.

 

سنگ ماه تولد اسفند

آکوامارین، سنگ ماه تولد اسفند ماهی‌ها نماد سلامتی، صداقت، جوانی، وفاداری و زیبایی میباشد. موجب بیداری یا تقویت عشق می گردد. غم، اندوه، اضطراب و تشویش خاطر را برطرف میکند. در خواب دیدن آکومارین یعنی پیدا کردن دوستی جدید. قدرت بیان و هوش را افزایش می دهد. برای هنرمندان موسیقی و هنرپیشه‌ها مفید می باشد.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

خواص درمانی: مخصوص بیماری‌هاي مجاری تنفسی، برونشیت، ریه‌ها و ناراحتی‌هاي گردن اسـت. فرد را در برابر سرماخوردگی و التهاب حنجره حمایت می کند و تارهای صوتی را تقویت می کند. باعث تقویت قلب میشود و از انفاکتوس قلبی پیش گیری میکند. هم چنین سیستم دفاعی در بدن و غده تیموس را قوت می‌بخشد. برای آلرژی‌ها و حساسیت‌هایي کـه باعث ریزش اشک در چشم‌ها می شوند موثر اسـت.

 


 

سنگ درمانی

علم سنگ درمانی نامی اسـت کـه سنگ درمان گران و گوهر شناسان بر علم ریشه شناسی، طبقه بندی و خواص درمانی سنگ ها گذاشته اند. سنگ درمانی ریشه اي شش هزار ساله دارد. منابع مکتوب زیادی از سابقه آن در دست نیست عالمان اصلی این علم کـه کاهنان مصری و دانشمندان هندی و چینی بوده اند از ترس آنکه مبادا نسخه هاي جادویی این روش درمانی بـه دست اغیار بیافتد، منابع مکتوب را از میان برده اند.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

اکنون بـه غیر از اطلاعاتی مبهم، تکه تکه و ناقص از این رشته درمانی چیز بیشتری در دست نیست اما بسیاری بـه این علم رو آورده اند تا آنرا از نو بشناسند. علم سنگ درمانی امروزه تحت نام «Gem Therapy» بعنوان یکی از رشته هاي طب مکمل معرفی و طبقه بنده می شود. در ایران بزرگانی نظیر ابوعلی سینا، خواجه نصیرالدین و ابوریحان بیرونی از خواص سنگ ها آگاه بودند و برای درمان از انها استفاده می کردند.

 

تاثیر علم سنگ درمانی بر علوم دیگر

در یونان باستان، بـه مردم توصیه می شد سنگها را در کیسه چرمی کوچک با خود حمل کنند، بـه صورت گردنبند بـه گردن خود بیاویزند یا بـه صورت پودر یا معجون از راه خوراکی استفاده کنند تا بـه این وسیله از ارواح پلید، انواع بیماری ها، چشم زخم ها و بلایا و فجایع در امان بمانند. ارسطو فیلسوف مشهور یونانی نیز از قدرت ویژه و منحصر بـه فرد سنگ هاي شفابخش صحبت کرده اسـت.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

اعتقاد بـه نیروی فوق العاده سنگ ها باعث شده اسـت کـه از این علم در شاخه هاي دیگر هم استفاده کنند. در مدیتیشن از سنگ هاي کریستالی کوارتز استفاده می کنند. انها معتقدند این سنگ در بازکردن چاکراها تاثیر بسیار بیشتری دارد. برای اینکار تکه هاي کریستالی بزرگی از کوارتز رابه صورت دایره می چینند و خودشان در وسط آن قرار میگیرند.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

سنگ ها بـه دنیای جادو و ماوراء الطبیعه نیز راه یافته اند. سنگ درمانان معتقدند کـه عصای جادوگران قدیمی در سر خود دو تکه سنگ بزرگ داشته کـه این دو سنگ با تاثیری کـه روی هم داشته اند قدرت چند برابری بـه صاحبشان می داده اند. امروزه نمونه هایي از این عصاها توسط درمانگران سنگ دوباره بازسازی شده و اگر بخواهید می‌توانید یکی از انها را برای خود تهیه کنید تا قدرت جادویی داشته باشید.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

حالا دیگر تعداد زیادی از مراکز ماساژ با استفاده از سنگ هاي درمانگر اینکار را انجام می‌دهند. ممکن اسـت شـما از تاثیرات سنگ ها چیزی ندانید اما تاثیر انها را حتماً حس خواهید کرد. برای هنرمندان زمرد میتواند در افزایش ادراکات شهودی موثر باشد و نبوغ هنری را افزایش دهد.

 

استفاده از سنگ فیروزه

اگر خلبان یا مهماندار هواپیما هستید و یا بـه هرعلتی مدام در سفر هـای هوایی هستید یا از سفر هوایی واهمه دارید، فیروزه کـه بـه سنگ حامی هم مشهور اسـت می‌تواند بشما احساس امنیتی بیشتری دهد. باور کنید سنگ درمانی برای هر مشکلی چاره اي دارد. تا آنجا کـه این باور وجوددارد بـه گردن آویختن یاقوت قرمز، پیوند هاي زناشویی را محکم تر می کند.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

برای این کـه عشق بین خود و آنکسی راکه دوستش دارید افزایش دهید گردن بندی از لاجورد بـه گردن بیاویزید، چون لاجورد عشق و دوستی را زیاد می کند. بیشترین ارتباط علم سنگ درمانی امروزه با علم دکتری برقرار شده اسـت. سنگ ها تاثیرات شگفت آوری بر جسم و روان می گذارند. گرچه تاثیر دراز مدت سنگ ها بر انسان و دلایل علمی این تاثیرات هنوز در هاله اي ابهام و تردید اسـت.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

کوارتز کریستال طبیعی و تسکین دهنده سیستم عصبی اسـت. این سنگ نیروهای اخلالگر محیط را از بین می برد و باعث آرامش انسان می شود. اگر یک کوارتز در اطاقی کـه در آن زندگی میکنید داشته باشید انرژی منفی محیط را می‌گیرد و بشما آرامش می دهد. سنگ اونیکس اعتیاد را درمان می کند. کاهنان مصری استفاده از این سنگ رابه معتادان توصیه می کردند.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

اونیکس از لحاظ روانی باعث هماهنگی روحی انسان می شود و دلگرمی بـه زندگی را افزایش می دهد. این سنگ با بالا بردن خود باوری و اعتماد بـه نفس موجب درمان اعتیاد می شود. برای درمان کسانی کـه تمایل بـه خودکشی دارند و دچار افسردگی هستند از سنگ کریستالی زرد رنگ «سیترین» استفاده می شود. این سنگ ضد افسردگی و نگرانی اسـت و عوارض دیابت را از بین می برد.

سنگ متولد هر ماه چیست؟ | سنگ شانس ماه تولد + خواص درمانی

علاوه بر این‌ها سوخت و ساز سلولی را هم افزایش می دهد، بنابر این استفاده ازآن برای افراد چاق توصیه می شود. عقیق برای بیماری ها و ناتوانیهای چشمی بسیار موثر اسـت و هم چنین دارویی تقویتی برای دستگاههای تولید مثل میباشد ودر واقع از روح جدید حمایت می کند زیرا در دوران بار داری بسیار تأثیر برنگیز اسـت.