پارس ناز پورتال

این سنگ ها در ساحل ژاپن گریه می کنند

این سنگ ها در ساحل ژاپن گریه می کنند

این سنگ ها در ساحل ژاپن گریه می کنند 

در سواحل ژاپن و شب هنگام سنگ هایی را مشاهده می کنیم که انگار اشک روی انها سرازیر شده است و صحنه بسیار جالبی بوجود می آید. یک شرکت تصویربرداری در ژاپن بـه خلق عکس هایی از طبیعت پرداخته که در نگاه اول بـه نظر می‌رسد یک نفر چند رشته درخشان را روی سنگ‌ها انداخته، اما در حقیقت این یک منظره زنده است.

 

بـه گزارش گیزمودو، شرکت تصویربرداری Tdub Photo در ژاپن یک مجموعه تصاویر را با عنوان “سنگ هـای گریان” منتشر کرده که در آن، گروهی از میگوهای شب‌تاب بر روی سنگ هـای ساحل دریای داخلی ستو در اوکایاما بـه تصویر کشیده شده‌اند و شبیه اشک‌هـای این سنگها بـه نظر می‌رسند.

 

شب‌تابی یکی از حقه‌هـای زیستی طبیعت است و این شرکت ژاپنی مجبور بود تعداد زیادی میگوی Vargula hilgendorfii را در حالت طبیعی‌شان پیدا کرده و در این مجموعه تصاویر استفاده کند. این میگوها که “کرم‌هـای شب‌تاب دریا” نیز نامیده میشوند، از طول حدود 10 میلی ‌متر برخوردار بوده و بومی سواحل جنوبی ژاپن هستند.این میگوها معمولاً در کف آب‌هـای کم‌عمق زندگی می‌کنند و شب‌ها بـه سطح آب می‌آیند

 

که بـه عکاسان اجازه داده آن‌ها را با حقه‌ای در پروژه خود استفاده کنند.این عکاسان برای این کار، شیشه‌هـای نگهدارنده را استفاده کردند که سوراخی درون آن‌ها تعبیه شده و مقداری گوشت خام درون آن‌ها قرار داشت. این شیشه‌ها در آب دریا قرار داده شد تا میگوها با بوی گوشت بـه سمت آن‌ها جذب شوند. در نهایت محتوای این شیشه‌ها روی سنگها ریخته شد تا این عکسهای زیبا ثبت شوند.

این سنگ ها در ساحل ژاپن گریه می کنند

این سنگ ها در ساحل ژاپن گریه می کنند