پارس ناز پورتال

سه نکته طلایی برای زیبایی و شادابی خانم ها

سه نکته طلایی برای زیبایی و شادابی خانم ها

سه نکته طلایی برای زیبایی و شادابی خانم ها 

خانم ها جنس ظریف و حساسی هستند پس به زیبایی خود اهمیت بسیار می دهند. نکاتی برای رسیدن به زیبایی وجود دارد. 

 

:: چگونه در همه ی روز خوشبو باشید ::

 

همه خانم ها چنین لحظاتی را تجربه کرده اند که نگران بویی که می دهند باشند. اما همیشه آسان نیست که وقتی در یک جمع هستند، وضعیت بهداشتی خود را چک کنند. استفاده از این مقاله، در طولانی مدت کمک تان می کند که بدون اینکه بخواهید بوی بد را با چیزهایی مثل دئودورانت از بین ببرید، پوست تان رایحه ی خوبی بدهد.

 

 اگر مشکل عرق کردن دارید، (به ویژه در زیر بغل تان) روی مناطقی که عرق می کند، جوش شیرین بمالید. با این کار این نواحی را کم و بیش خشک نگه می دارید و بوهای بد را خنثی می کنید. این کار، به خصوص برای شب هایی که بیرون می روید یا روزهای گرم مفید است. (این روش برای مردهایی که زیر بغل شان مو دارد موثر نیست)

 

 موهای زاید بدنتان را اصلاح کنید. موهایی که در مناطقی از بدنتان مانند زیر بغل وجود دارد، پناهگاه باکتری ها و در نتیجه بوی بد است. با تراشیدن یا موم انداختن موها، این قسمت ها را تمیز و عاری از باکتری نگه دارید.

 

 از یک صابون آنتی باکتریال، ژل حمام یا صابون گلیسیرینه استفاده کنید. اگر کثیفی های بدن تان را نشسته باشید، ایستادن زیر دوش کمکی نمی کند. سعی کنید دو بار در روز (یا اگر نیاز است، بیشتر) دوش بگیرید یا حمام کنید.

 

 کمی قبل از اینکه بیرون بروید دوش بگیرید و کرم و این قبیل چیزها را وقتی تازه از حمام بیرون آمده اید استفاده کنید؛ چرا که پوست تان در این موقع کرم را راحت تر جذب می کند.

 

 از کرم های معطر استفاده کنید، اما نه آنهایی که بیش از حد عطر دارند. کرم هایی برای بدن و صورت تان انتخاب کنید که بوی ملایم و طبیعی، اما خوبی داشته باشند. اما مراقب باشید؛ استفاده از این کرم ها در نواحی ای که عرق می کند، می تواند بوی بدتری ایجاد کند. از یک شامپوی خوشبو استفاده کنید. موهای تان را تمیز نگه دارید تا بوی خوبی بدهید.

 

 برای زمان هایی که گرم تان می شود، یک نوشیدنی خنک که شیرین هم نباشد، همراه تان داشته باشید. از روغن اجتناب کنید. در عوض می توانید انتخاب هایی مانند گلاب داشته باشید که هم بوی دوست داشتنی ای دارد (که غالب نیست) و هم کمک تان می کند که در هوای گرم خنک شوید.

 

 چیزهای خوشبویی مثل کرم دست همراه تان داشته باشید؛ چرا که حتی چیزهای کوچکی مثل این هم می تواند کمک تان کند که بوی خوبی بدهید.یادتان باشد که نفس تان را خوشبو و تازه نگه دارید و به این منظور، برای مواقع اضطراری همراه تان آدامس داشته باشید.

سه نکته طلایی برای زیبایی و شادابی خانم ها

 از عطر های ملایم استفاده کنید. بعضی رایحه ها به طور طبیعی غالب هستند؛ مانند وانیل، مشک، دارچین و … بنابراین در انتخاب عطرها بسیار مراقب باشید. این مفهوم زمانی هم که دئودورانت یا عطر را ترکیب می کنید به کار می رود. بوهای ملایم با هم جور در می آیند. برای مواقع اضطراری، با خودتان دئودورانت داشته باشید.

 

 اگر این مراحل را دنبال کنید، واقعاً لازم نیست که از دئودورانت استفاده کنید. اما اگر بخواهید می توانید آن را هم استفاده کنید. اما مراقب باشید که از دئودورانت هایی که بوی تندی دارند استفاده نکنید که دیگران اذیت نشوند.

 

 از رایحه هایی استفاده کنید که بوهایشان با هم سازگار باشد. استفاده از کرم هایی که از یک برند باشند یا اینکه بویشان شبیه هم باشد هم ایده خوبی است.

 

 برای پوشاندن بوی عرقتان، از عطر و ادکلن (و حتی دئودورانت) بیش از حد استفاده نکنید که ترکیب آنها بوی زننده ای ایجاد می کند.

 

:: با صورتی زیبا از خواب بیدار شوید ::

سه نکته طلایی برای زیبایی و شادابی خانم ها

معمولا خانم ها وقتی صبح از خواب بیدار می شوند، خودشان از ظاهرشان چندان راضی نیستند.

 

به همین دلیل اغلب آنها وقتی به سفر می روند یا شب را در منزل یکی از دوستان سپری می کنند، صبح اول وقت بلافاصله کیف لوازم آرایش خود را برمی دارند و وارد حمام یا دستشویی می شوند و بعد از کمی آرایش سر میز صبحانه حاضر می شوند. اما خانم ها دیگر نگران نباشید ما در اینجا هشت روش که شما را زیبا نشان می دهد توصیه می کنیم.

 

 با چهره تمیز به رختخواب بروید

عادت کنید صورت خود را قبل از اینکه به رختخواب بروید، بشویید. اگر شما با صورت چرب و کثیف به رختخواب بروید، منافذ پوست شما نمی تواند نفس بکشد. استفاده از یک پاک کننده ی خوب برای خلاص شدن از تمام آلودگی های پوستی، بسیار خوب است. اگر آرایش دارید با استفاده از یک لوسیون آرایش خود را پاک کنید تا منافذ پوستتان باز شود.

 

 از مرطوب کننده ها غافل نشوید

فقط تمیز کردن کافی نیست. مرطوب کننده نیز ضروری است. شب، زمان مناسبی برای استفاده از یک مرطوب کننده خوب است. ارزش اینکار را زمانی متوجه می شوید که وقتی صبح از خواب بیدار شوید و به آینه نگاه کنید، صورت خود را با پوستی زیبا، نرم و انعطاف پذیر، خواهید دید.

 

 به لب ها توجه کنید

فقط مرطوب کردن پوست کافی نیست. اگر می خواهید هنگام صبح لب های نرمی داشته باشید، مرطوب کننده لب هم بسیار مهم است. استفاده از یک نرم کننده لب خوب قبل از اینکه به رختخواب بروید، بسیار کمک کننده است. می توانید از محصولات ساده و طبیعی استفاده کنید.

 

 دندان های خود را مسواک و از نخ دندان هم استفاده کنید

میکروب ها در شب فعال تر هستند. از اینرو مسواک زدن دندان ها قبل از اینکه به رختخواب بروید، بسیار مهم است. همچنین مطمئن شوید که به اندازه کافی نخ دندان زده اید، بطوریکه شما وقتی صبح از خواب بیدار می شوید به خودتان اعتماد به نفس داشته باشید.

 

 موها را قبل از خواب، برس بزنید

اگر با موهای گره خورده به رختخواب بروید، در صبح گره های مو دوچندان می شود. این کار منجر به شکستگی موهای تان می شود. بنابراین حتما قبل از خواب موهایتان را خوب برس بزنید.

 

 به موها استراحت بدهید

موقع خواب موهای خود را از عقب نبندید. هنگامی که شما صبح از خواب بیدار می شوید، حالت گره خورده و درهم برهم پیدا می کند در ضمن بهتر است، شب ها موها را باز بگذارید، تا کمی استراحت کنند.

 

 رو به پایین نخوابید

مطالعات نشان می دهد که در خواب وقتی صورت به طرف پایین باشد با گذشت زمان پوست دچار چین و چروک می شود زیرا کل وزن سر بر روی پوست قرار می گیرد و همین امر باعث ایجاد خطوط نازک روی پوست می شود.

 

 حداقل 8 تا 10 ساعت بخوابید

آیا می دانید خواب خوب راز زیبایی است؟ خواب قطعا آثار شگفتی بر روی زیبایی دارد. هنگامی که شما خواب هستید، تمام عضلات بدن شما شل می شوند، نتیجه این است که هنگام صبح پوست تازه و خوبی خواهید داشت.

 

:: ویژه خانم هایی که حساسیت بهاری دارند ::

سه نکته طلایی برای زیبایی و شادابی خانم ها

موعد فرارسیدن بهار، افزایش شیوع اگزماهای پوستی را خبر می دهد. به خصوص اگزماهای پوستی در زنان به علت خانه تکانی و افزایش تماس با مواد شوینده و همچنین اعمال زیبایی پوست مثل برطرف کردن چروک صورت، موی زائد و برطرف کردن لک ها افزایش می یابد.

 

سال نو و قرارگرفتن در فصل بهار با ایجاد تمایل به تغییر ظاهری در خانم ها و همچنین خانه تکانی و تماس با مواد شوینده می تواند با بروز اگزما به خصوص بر روی دست ها همراه باشد. در صورتی که اگزما فرم حاد داشته باشد با بروز تاول، خارش و قرمزی پوست نمایان می شود. در حالیکه در نوع مزمن، پوست پوسته شدن، ترک پوست و سوزش دیده می شود.

 

 انواع اگزمای پوستی

اگزما انواع مختلفی دارد و در بعضی از موارد ارث نقش مهمی دارد. خوشبختانه این بیماری مسری نیست و درمان آن نیز بستگی به شدت بیماری و میزان استعداد فرد دارد. زیرا افرادی که مستعد هستند و زمینه ژنتیکی دارند، طول درمان بیشتری نیاز دارند. در حالیکه در افرادی که زمینه ارثی ندارند درمان با رعایت نکات بهداشتی 2 الی 3 هفته طول می کشد.

 

تشدید ضایعات اگزما با انجام چند فاکتور ساده قابل پیشگیری است. دستوراتی که می تواند از تشدید ضایعات بکاهد یا تعداد دفعات آن را کاهش دهد، شامل :

 

1. به طور مکرر پوست را مرطوب کنید.

2. از تغییرات ناگهانی حرارت و رطوبت در محیط بپرهیزید.

3. از تعریق یا گرمای بیش از حد پیشگیری کنید.

4. استرس را کاهش دهید.

5. از تماس با مواد ایجاد کننده خارش مثل ابریشم یا سایر محرک ها دور بمانید.

6. از تماس با صابون های قوی و پاک کننده ها اجتناب کنید.

7. از فاکتورهای آلرژن محیطی مثل زوائد حیوانات، زباله ها … اجتناب کنید.

8. غذاهایی که باعث تشدید ضایعات خارش دار می شوند را میل نکنید.

 

 درمان اگزما

اولین قدم در درمان اگزما پیشگیری از خارش است. پس بهتر است از محلول ها یا کرم های موضعی جهت مرطوب کردن پوست استفاده کنید. این راه بسیار موثر است خصوصا اگر پس از استحمام (درعرض 3 دقیقه پس از استحمام)انجام شود.

 

استفاده از کمپرس سرد برروی ضایعات خارش دار باعث بهبودی خارش می شود. اگر شرایط موجود بدتر شد یا به طور رضایت بخشی برطرف نشد، استفاده از کرم ها یا پمادهای کورتیکوستروئید موضعی ضعیف بدون تجویز پزشک برای کاهش التهاب لازم است.

 

در شرایطی که استفاده از ترکیبات کورتیکوستروئیدقوی تر لازم است، باید با تجویز پزشک استفاده شود چراکه عوارض جانبی در بردارد.

 

قدم بعدی در پیشگیری از اگزماهای پوستی استفاده از دستکش های نخی زیر دستکش پلاستیکی است، در واقع قطع تماس با مواد آلرژن.

 

در موارد تشدید ضایعات استفاده از کورتیکوستروئید خوراکی لازم است ولی قطع درمان خوراکی امکان تشدید دوباره ضایعات وجود دارد. پوستی که تحت تاثیر اگزما قرار دارد، ممکن است دچارعفونت شود که در این مورد تجویز موضعی یا خوراکی آنتی بیوتیک لازم است.

 

به علاوه در موارد خارش شدید، آنتی هیستامین خوراکی تجویز می شود. از جایی که خواب آلودگی عارضه شایع آنتی هیستامین ها است، بهتر است این ترکیبات قبل از خواب مصرف شود و پس از مصرف این ترکیبات از رانندگی پرهیز شود. بطورکلی شیوع اگزماهای پوستی در فصل بهار یک و نیم الی دو برابر افزایش یابد که با رعایت اصول فوق می توان تا حد زیادی این بیماری را کنترل کرد.

 

 موارد استفاده در درمان اگزما

اگر شما هم اگزما دارید خوب می دانید که برخی از لوازم آرایشی تحریک کننده پوست هستند و نباید در آرایش کردن از آنها استفاده کنید. ترکیبات برخی محصولات می تواند اگزمای شما را تشدید کند و اما چه ترکیباتی باید عمل کرد:

 

1. لانولین، گلیسیرین و shea butter
شما ممکن است دو جین لوسیون یا شوینده در کمد حمام تان داشته باشید ولی ندانید چه چیزی باعث خارش و چه چیزی باعث نرمی پوستتان می شود. متخصصین توصیه می کنند به جای خرید شامپوهای بدن یا صابون و… تجاری مختلف به دنبال کرم هایی باشید که در ترکیب آن لانولین، گلیسیرین و shea butter باشد چرا که این محصولات منجر به بهبود پوست و نرمی آن می شود.

 

2. هیالورونیک اسید
باتوجه به این که هیچ درمان قطعی برای اگزما وجود ندارد، شما می توانید از محصولاتی استفاده کنید که دارای هیالورونیک اسید هستند. این ماده به طور طبیعی در بدن یافت می شود و منجر به جذب آب از اتمسفر اطراف پوست می شود. بنابراین کرم های حاوی هیالورونیک اسید پوست تان را نرم و مرطوب می کند.

 

3. نیاسین
در صورتی که لکه های قرمز ناشی از اگزما بر روی صورت دارید و مجبورید برای پوشاندن آنها از چندین لایه کرم آرایشی استفاده کنید، سعی کنید به جای آن از سرم یا کرم های حاوی نیاسین آمید که تحت عنوان ویتامین ب 6 نیز شناخته شده است،

 

استفاده کنید چرا که این محصولات منجر به کاهش قرمزی ناشی از اگزما به واسطه تقویت پوست می شود و حتی به عنوان پایه آرایش نیز می توانید از این محصول استفاده کنید.