پارس ناز پورتال

سوالات مهم و جالب استیو جابز از خودش

سوالات مهم و جالب استیو جابز از خودش

سوالات مهم و جالب استیو جابز از خودش 

اگر خودمان را بشناسیم و بدانیم که در کجای کار هستیم می توانیم زندگی را رو به پیشرفت و با مدیریت جلو ببریم. آیا تا بحال پیش آمده در حین رانندگی حواستان به کلی پرت شده باشد و ناگهان متوجه شدید که به مقصد رسیده اید و تعجب کنید که چطور اصلا این مسیر را آمده اید؟

 

در مسیر زندگی هم خیلی پیش می آید که ما روند زندگی را به دست سیستم اتوپایلوت می سپاریم و ناگهان متوجه می شویم که در طول مسیر کلا اهداف و اشتیاق های خود را فراموش کرده ایم. اما قطعا شما هم موافقید که زندگی را نباید به این شکل گذراند.

 

استیو جابز که استاد زندگی و کار هدفمند بود، کنترل و دستیابی به موفقیت در امور زندگی و حرفه ای را با طرح یک پرسش روزانه به دست آورد. او هر روز صبح در حالیکه در آینه به خود می نگریست از خود می پرسید:

 

اگر امروز آخرین روز زندگی ام باشد، آیا علاقه ای به کاری که امروز می خواهم انجام دهم دارم؟

سوالات مهم و جالب استیو جابز از خودش

اگر پاسخ این پرسش چند روز متوالی منفی باشد، یعنی باید چیزی را تغییر دهیم.

 

در نگاه اول فکر کردن به امکان مرگ در ساعات اولیه روز شاید کمی ناراحت کننده به نظر برسد. اما در عمل، این پرسش بسیار انگیزشی است و حس خوش بینی بسیار قوی را با خود به همراه دارد که به شما اطمینان می دهد هر روز می توانید بهتر از قبل باشید.

 

در ادامه با تنها سه مورد از تاثیرات مثبت روش های اینچنینی که حسی از خودآگاهی را به ما می دهند آشنا می شویم. با استفاده از این تکنیک ها می توانید با علایق خود بیشتر آشنا شوید، موفقیت بیشتری کسب کنید و از زندگی خود بیشتر لذت ببرید.

 

به نبوغ و استعدادهای خود فرصت ظهور می دهید

 

همه ما این روند را در زندگی تجربه کرده ایم: مشغول کار می شویم و قبل از اینکه متوجه بشویم چه اتفاقی افتاده درگیر کلی وظایف پیش پا افتاده و بی اهمیت می شویم. بعد متوجه می شویم که شب شده و هیچ کاری که ارزشی داشته باشد انجام نداده ایم.

 

تکنیک آینه استیو جابز این روند را در همان ابتدای روز متوقف می کند. با کنار گذاشتن امور غیرضروری و تلاش روزانه برای تمرکز بر روی نقاط قوت و برجسته، شما می توانید به حوزه استعدادها و نبوغ خود دست پیدا کنید. این حوزه به یافتن ایده یا استعدادی مربوط می شود که فقط با انجام آن زندگی و کار شما معنادار شده و موفقیت را در آغوش می کشید.

 

بعنوان مثال شخصی که قصد دارد کمپانی خود را راه اندازی کند ممکن است همزمان با رشد کسب و کارش به شدت درگیر امور اجرایی شود. البته افرادی هم هستند که این روند را می پسندند، اما خیلی ها هم از این روند ایستا فراری هستند. بنابراین تغییری که در تکنیک آینه می تواند

 

به ذهن برسد و راهگشا باشد این است که این شخص فرد یا افرادی را برای انجام این امور استخدام کند و با تفویض چنین وظایفی به آنها به دنبال ایده های جدیدتر برود.

 

خود را در مقابل تمامی اتفاقات زندگی تان مسئول و پاسخگو خواهید دانست

 

روش مفید دیگری برای القای خودآگاهی و افزایش بهره وری، روشی است که توسط بنجامین فرانکلین ابداع شد. فرانکلین در ابتدای روز از خود می پرسید: “امروز چه کار خوبی باید انجام دهم؟” و پیش از خواب نیز از خود می پرسید:”امروز چه کار خوبی انجام دادم؟”

 

با طرح این پرسش ها شما در پایان روز مسئولیت تمام اتفاقاتی که برای شما رخ داده است را خواهید پذیرفت، و علم ثابت کرده است این مسئولیت پذیری شانس پیگیری و دستیابی به اهداف را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. این ترفند به سادگی ساخت یک فهرست ذهنی است، البته یادآوری می کنیم که نوشتن افکار و اهداف بر روی کاغذ و دیدن آنها تاثیر بسیار بیشتری در موفقیت خواهد داشت.

 

پیشنهاد می شود هر روز صبح حداقل سه هدف کوچک که قصد دارید در زمان کوتاه آن روز به دست آورید را بنویسید. اگر نتوانستید به تمام آن اهداف دریک روز دست یابید ایرادی ندارد؛ مهم این است که شما آگاهانه برای پیگیری و به دست آوردن خواسته ها و علایق خود تلاش می کنید.

 

انگیزه بیشتری کسب می کنید و عملکردخود را بهبود می بخشید

 

هر روز صبح به تاثیری که آن روز خاص در محل کار خود خواهید گذاشت بیاندیشید. این اندیشه تاثیری به مراتب بیشتر از یک فنجان قهوه برای بیداری ذهن شما خواهد داشت.به محض بیدار شدن، چند دقیقه از وقت صبحگاهی خود را صرف تمرکز بر روی تغییرات مثبتی که می توانید در کار روزانه خود ایجاد کنید

 

تا انگیزه لازم را در شما ایجاد کند فکر کنید. منظور اقدامی خارق العاده نیست، حتی می تواند اقدامی به سادگی ایجاد تغییراتی کوچک برای پاسخگویی مناسب تر به مشتری باشد.نتایج تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان داده است که اگر هر روز صبح ذهن خود را برای روزی خوب و پر بازده آماده کنید،

 

تاثیر آن در روحیه شما تمام روز کاری شما را تحت الشعاع قرار می دهد. ثابت شده است که تعریف معنا و هدف به محض بیدار شدن می تواند بهره وری را بیشتر کند، تمرکز را افزایش دهد و حتی به بهبود دستور زبان افراد کمک کند!