پارس ناز پورتال

سوپ گوجه فرنگی خامه ای یک پش غذای عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
سوپ گوجه فرنگی خامه ای یک پش غذای عالی

سوپ گوجه فرنگی خامه ای یک پش غذای عالی 

سوپ گوجه فرنگی خامه ای طعم بسیار خوبی دارد و می تواند برای پیش غذا یک گزینه عالی محسوب گردد. در ضمن طرز تهیه آن نیز آسان است. سوپ یکی از غذاهایی است که مخصوصا در فصل زمستان طرفداران زیادی پیدا می کند. امروز می خواهیم یک سوپ خوشمزه و خامه ای را به شما آموزش دهیم که مطمئنا از آن خوشتان خواهد آمد.

 

کبابی کردن گوجه فرنگی ها در این دستور پخت کمک می کند طعمی عمیق تر را تجربه کنید. مواد به کار رفته در این دستور پخت همگی بسیار سالم هستند و روی هم رفته سوپی بسیار کم کالری به حساب می آید. امیدوارم شما هم این غذا را تهیه کنید و از طعمش خوشتان بیاید.

 

مواد لازم:

یک کیلو و سیصد گرم گوجه فرنگی تازه، به چهار قسمت تقسیم شده باشد
سه عدد موسیر متوسط، پوست کنده و به چهار قسمت تقسیم شده باشد
سه حبه سیر، پوست کنده و له شده
یک قاشق غذا خوری پونه کوهی تازه خرد شده
یک قاشق غذا خوری روغن زیتون
یک قاشق چای خوری نمک
یک دوم قاشق چای خوری فلفل سیاه تازه خرد شده
یک عدد پیازچه، ریز و خرد شده باشد
دو فنجان آب مرغ بدون نمک
28 گرم پنیر پیتزا رنده شده
56 گرم ریحان تازه، برگ و ساقه جدا شده باشد
سوپ گوجه فرنگی خامه ای یک پش غذای عالیطرز تهیه:

1-فر را تا دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید.

 

2-گوجه فرنگی، موسیر، سیر، پونه کوهی، یک و یک دوم قاشق چای خوری روغن، یک دوم قاشق چای خوری نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید و خوب بهم بزنید. میکس گوجه فرنگی را روی سینی پخت که با کاغذ روغنی پوشانده اید بریزید. به مدت یک ساعت در دمای 375 درجه فارنهایت آن را بپزید.

 

3-ماهی تابه ای گود را روی حرارت متوسط گرم کنید. به ماهی تابه یک و یک دوم قاشق چای خوری روغن اضافه کنید، روغن را تکان دهید تا همه ماهی تابه چرب شود. پیازچه را اضافه کنید، در ماهی تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید و به مدت 8 دقیقه بپزید. میکس گوجه فرنگی و آبی که کنارش جمع شده را به ماهی تابه اضافه کنید،

 

سپس به مدت 2 دقیقه آن را بپزید. آب مرغ، پنیر، برگ ها و ساقه ریحان و یک دوم قاشق چای خوری نمک را اضافه کنید. مواد را به جوش بیاورید و مرتب بهم بزنید.

 

3- 15 دقیقه یا تا زمانی که مقداری از مایعات کم شود به پختن ادامه دهید. پنیرها و ساقه هایی که روی سوپ جمع شده را جدا کنید و دور بیندازید. سوپ را در مخلوط کن قرار دهید. تا زمانی که خوب نرم شوند آن ها را مخلوط کنید. سوپ را بین 8 کاسه سوپ خوری به صورت مساوی تقسیم کنید. با یک قاشق غذا خوری روغن باقی مانده مقداری رویشان بریزید.

 

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 8 وعده می باشد، هر وعده شامل سه چهارم فنجان سوپ است.اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا است.

 

کالری: 91
چربی در یک وعده: 4.1 گرم
چربی اشباع در یک وعده: 0.6 گرم
چربی غیراشباع در یک وعده: 2.8 گرم
چربی دارای حلقه های اشباع نشده در یک وعده: 0.5 گرم
پروتئین در یک وعده: 4 گرم
کربوهیدرات در یک وعده: 12 گرم
فیبر در یک وعده: 2 گرم
کلسترول در یک وعده: 0.0 میلی گرم
آهن در یک وعده: 1 میلی گرم
سدیم در یک وعده: 289 میلی گرم
کلسیم در یک وعده: 50 میلی گرم
قند در یک وعده: 5 گرم