پارس ناز پورتال

سیب بدن افراد سیگاری را پاکسازی می کند

سیب بدن افراد سیگاری را پاکسازی می کند

سیب بدن افراد سیگاری را پاکسازی می کند 

میوه سیب جدا از فواید بیشماری که برای بدن دارد، می تواند بدن افراد سیگاری را از سم نیکوتین پاکسازی نماید تا قلب آنان با مشکلات جدی مواجه نگردد. سیب میوه مناسبی برای پاك سازی بدن از مواد زائد است.از زمان‌های قدیم، از سیب رسیده به عنوان ملین استفاده می‌شد.

 

در طب چینی از سیب برای كاهش دما و اثر خنك‌كنندگی آن بر شش‌ها استفاده می‌شود.به نظر می‌آید اسید مالیك 1 و تارتاریك 2 موجود در سیب مانع رشد باكتری‌های بیماریزا در مجرای گوارشی می‌شوند.

 

فواید خاص سیب

سیب و بیماری قلبی

 تعداد بسیار زیادی از مطالعات نشان می‌دهند كه موادغذایی، مانند سیب، که دارای سطح بالایی كوئرستین هستند فعالیت آنتی‌اكسیدانی خون را افزایش می‌دهند و خطر تخریب كلسترول LDL را كاهش می‌دهند.مطالعات نشان می‌دهند افرادی كه دریافت کوئرستین بیشتری دارند کمتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سكته قرار دارند.این امر ناشی از خاصیت ضد انعقادی و ضد آترواسکلروزی کوئرستین موجود در سیب است.

 

سیب و سرطان

مطالعات تجربی بر روی نمونه‌هایی از سلول‌های توموری انسان نشان می‌دهد كه در دوزهای نسبتا بالا کوئرستین می‌تواند رشد برخی از سرطان‌ها را متوقف كند.البته مطالعات جمعیتی که در سراسر دنیا صورت گرفته‌اند هنوز به طور کلی اثر حفاظتی رژیم غنی از كوئرستین را در برابر سرطان‌ها تایید نمی‌كنند.

 

تحقیقات نشان داده‌اند كه افراد سیگاری که از فلاونوئید بیشتری، از جمله كوئرستین موجود در سیب، استفاده می‌کنند تا حدی در برابر تخریب دیواره مثانه توسط تنباکو محافظت می‌شوند.

 

سیب و كلسترول بالای خون

سیب‌ها دارای مقادیر خوبی فیبر به نام پكتین هستند. پکتین فیبر محلولی است که با خیس شدن خاصیت چسبندگی و ویسكوزیته پیدا می‌كند.مطالعات بسیاری نشان داده‌اند كه افزودن پكتین به رژیم غذایی به كاهش كلسترول خون كمك می‌کند.این اثر احتمالا ناشی از تركیب پكتین با اسیدهای صفراوی است که به کاهش جریان خون کمک می‌کنند.بنابراین مصرف منظم سیب به افرادی که داری کلسترول بالا هستند، توصیه می‌شود.

 

سیب و دیابت

 پكتین موجود در سیب به حفظ سطح قند خون كمك می‌كند. قند طبیعی موجود در سیب به آهستگی جذب می‌شود.بخشی از این اثر احتمالا مربوط به خاصیت پكتین در تشكیل ژل در مجرای گوارش است.افزایش تدریجی قند خون به دنبال مصرف سیب بیانگر  نمایه گلیسمی پایین آن است.بنابراین سیب میوه مفیدی برای مبتلایان به دیابت است.