پارس ناز پورتال

سیب زمینی پادشاه مواد خوراکی روی زمین

سیب زمینی پادشاه مواد خوراکی روی زمین

سیب زمینی پادشاه مواد خوراکی روی زمین 

سیب زمینی این ماده پرمصرف خانگی باعث شده اسـت تا تعداد زیادی از خوراکی ها و غذا هاي خوشمزه مختلف را بتوانیم درست کنیم.سیب زمینی یک ماده غذایی در معرض اسـت. این ماده غذایی حاوی مواد مغذی و ترکیباتی اسـت کـه باعث سلامت بدن میشود. در واقع سیب زمینی پادشاهی اسـت کـه آشپزخانه را نیرومند میکند.

 

چرا سیب زمینی؟
سیب زمینی با پوست آن حاوی فیبر بوده و خواص درمانی دارد. با مصرف سیب زمینی بـه صورت طبیعی از دریافت چربی و نمک زیاد نیز در امان خواهید بود.

 

سیب زمینی حاوی کدام مواد اسـت؟
آنتوسیانین
سیب زمینی هاي بنفش، آبی و قرمز حاوی این رنگدانه هاي آنتی اکسیدانی هستند کـه با خطر سرطان و بیماری هاي قلبی مقابله می‌کنند.

 

کافئیک اسید و فرولیک اسید
این دو ماده در پوست سیب زمینی وجود دارند و جزو ترکیبات مغذی هستند کـه ترکیبات سرطان زای خطرناک را از بین میبرند.

 

کلوروژنیک اسید
این ترکیب بـه پیش گیری از ابتلا بـه سرطان و تولید ترکیبات سرطان زا جلوگیری می‌کند.

 

کربوهیدرات هاي پیچیده
این ترکیبات انرژی تولید میکنند و بـه نظارت افسردگی، سوزش معده و عملکرد خوب حافظه کمک می‌کنند.

 

پتاسیم
مواد غذایی سرشار از پتاسیم مانند سیب زمینی فواید زیادی برای سلامت قلب و عروق داشته و خطر بروز سنگ کلیه را نیز کاهش می‌دهند.

 

اسپونین
اسپونین ها برای کاهش خطر ابتلا بـه بیماری هاي قلبی و سرطان مفید هستند.

 

ویتامین B6
این ویتامین محافظ قلب و تسکین دهنده علائم افسردگی، بی‌خوابی و سندرم پیش از قاعدگی اسـت.

 

ویتامین C
همه ی مـا سیب زمینی زیادی مصرف میکنیم و خوشبختانه این ماده غذایی یکی از منابع ویتامین C اسـت. این ویتامین آنتی اکسیدان از مضرات رادیکال هاي آزاد پیش گیری کرده و باعث تقویت دستگاه ایمنی میشود.

 

برای فواید بیشتر
برای بهره مندی از خواص بیشتر سیب زمینی بهتر اسـت آن رابا پوست میل کنید. سیب زمینی را در فر و یا بـه صورت بخارپز آماده کنید.اگر سیب زمینی را پوست میگیرید یک لایه بسیار نازک ازآن را بردارید.اگر سیب زمینی را آب پز میکنید آن رابا پوست در آب قرار دهید. باید بدانید کـه این آب سرشار از ویتامین B اسـت و می‌توانید ازآن استفاده کنید.

 

اطلاعات علمی
بررسی هایي روی افراد سالمند سالمی کـه از کاهش حافظه شکایت دارند و روزانه ۲۵۰ گرم پوره سیب زمینی می‌خورند انجام شد. محققان مشاهده کردند التیام چشمگیری در حافظه کوتاه و بلندمدت این افراد حاصل شد. محققان بر این عقیده هستند کـه سیب زمینی باعث تحریک ترشح ترکیبات شیمیایی در مغز میشود کـه بـه التیام قدرت حافظه کمک می‌کنند.