پارس ناز پورتال

سیر بهترین تجزیه کننده چربی در بدن

سیر بهترین تجزیه کننده چربی در بدن

سیر بهترین تجزیه کننده چربی در بدن 

سیر خواص بسیاری برای بدن دارد و توصیه می شود کـه همیشه از این خوراکی در غذاها استفاده شود تا هم طعم بهتری داشته باشیم و هم تن سالم. 

 

تجزیه‌ي چربی

سیر، توانایی تجزیه چربی و افزایش متابولیسم را دارد. افرادی کـه چربی بیشتری در بدن‌شان دارند طبق معمول دارای سرعت سوخت و ساز پایین‌تری نسبت بـه افراد عضلانی هستند. سرعت متابولیسم یک فرد تعیین میکند کـه بدن او کالری‌ها را چقدر مؤثر می‌سوزاند. در حالی کـه کالری‌ها سوختی کـه بدن برای تولید انرژی نیاز دارد

 

را فراهم می کنند، کالری‌هاي باقیمانده بدلیل متابولیسم کند، بـه چربی تبدیل میشوند ودر بدن باقی می مانند.بـه گزارش پارس ناز با این‌حال خوردن سیر بـه کاهش چربی‌هاي ناسالم در خون کـه بـه منجر بـه سطوح بالای کلسترول میشوند، کمک می کند. سیر هم چنین در کاهش چربی در سلول‌هاي چربی بدن نیز مؤثر اسـت.

 

روغن‌هاي موجود در سیر، حرکت دودی کـه چربی را شل کرده و بـه دفع آن ازبدن شـما کمک می کند را افزایش می دهند. بـه علاوه، خوردن سیر درجه حرارت بدن شـما را افزایش داده و بـه تحریک توانایی بدن شـما برای سوزاندن چربی بطور مؤثرتر کمک می کند. اگر درجه حرارت بدن شـما شروع بـه پایین آمدن کند، بد‌ن‌تان با ذخیره کردن چربی برای کمک بـه افزایش دوباره درجه حرارت، واکنش نشان میدهد.

 

اثر ادرار آور

سیر مانند یک دیورتیک عمل کرده و مایعات اضافی را ازبدن خارج می کند. دیورتیک‌ها باعث میشوند کـه شـما با دفع حجم بیشتری از ادرار، آب از دست دهید. این مسئله می تواند بـه افزایش سرعت سوخت و ساز شـما کمک کند. با افزایش متابولیسم، چربی سریع‌تر از سلول‌هاي بدن آزاد می شود.

 

این امر نیز بـه نوبه خود بـه کاهش وزن کمک میکند. سیر تازه، پودر سیر یا عصاره‌ي سیر دارای خواص مدر و اثرات مفید دیگری می‌باشند. له کردن یک حبه سیر، اثرات سلامتی بیشتری نسبت بـه زمانیکه آنرا قطعه قطعه میکنید، فراهم می کند. اجازه دهید کـه سیر بعد از له شدن ۱۰ دقیقه بماند و سپس آنرا مصرف کنید.

 

سیر با کمک بـه بدن برای جذب مواد غذایی و از بین بردن محصولات زائد از متابولیسم سلولی بـه فرایند هضم نیز کمک میکند.

 

سایر مزایای سلامتی

سیر بـه همراه افزایش سوخت و ساز بدن، مواد مغذی را نیز بـه رژیم غذایی شـما اضافه می کند. خوردن مواد غذایی طبیعی مانند گیاهان برای شـما مفیدتر اسـت. غذا هاي فرآوی نشده، فاقد چربی افزوده، قند، نمک و مواد افزودنی شیمیایی هستند کـه بدن شـما بـه آن نیاز دارد.

 

بـه گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده ایالات امریکا، ۹۰ درصد از غذایی کـه آمریکایی‌ها می خرند، فرآوری شده اسـت. متأسفانه غذا هاي فرآروی شده، سرشار از کالری هستند اما مواد مغذی کمی دارند. بـه علاوه سیر برای شـما مفید اسـت زیرا یک آنتی بیوتیک طبیعی میباشد و سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با مرض و بیماری، تقویت میکند.