پارس ناز پورتال

سیستم ایمنی بدنتان را با خوراکی ها تقویت کنید

سیستم ایمنی بدنتان را با خوراکی ها تقویت کنید

سیستم ایمنی بدنتان را با خوراکی ها تقویت کنید 

اگر می‌خواهید سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کنید می‌توانید از مواد خوراکی  بهره گیری نمایید که در زیر به شما معرفی میشود. قدرت و اوضاع سیستم ایمنی بدن بر شرایط سلامت شما تاثیرگذار هست و میزان صدمه پذیری شما در مقابل ابتلا به سرماخوردگی یا ویروس هایي که در اطرافتان حضور دارند را تعیین میکند.

 

این مساله به خصوص در فصل زمستان از اهمیت بیشتری برخوردار میشود، زیرا با کاهش چشمگیر دما میزان ابتلا به سرماخوردگی هاي شدید نیز افزایش مییابد. اگر از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستید، روشهای گوناگونی برای تقویت آن وجود دارند.در این میان چند روش لذیذ برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارند که با کمک برخی مواد خوراکی به تقویت بدن کمک می‌کنند.

 

ماست
ماست حاوی پروبیوتیک ها هست، که به افزایش باکتری هاي خوب ساکن دستگاه گوارش به منظور دفع میکروب هاي مریضی‌زا کمک میکند. مصرف هرروز هفت اونس «198 گرم» ماست میتواند به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان کمک کند، زیرا گلوبول هاي سفید خون را به فعالیت اکثر تحریک می‌کند.

 

شما میتوانید با اضافه کردن میوه هایي مثل توت فرنگی و بلوبری به ماست نه تنها عطر و مزه بهتری به آن ببخشید، بلکه فواید این ماده خوراکی را هرچه اکثر افزایش دهید. همین طور، اضافه کردن گرانولا به ماست آن را به صبحانه اي فوری برای افزایش سلامت کلی بدن تبدیل میکند.

 

سیر
سیر نه تنها عطر و مزه بهتری به غذا هاي گوناگون می بخشد، بلکه به واسطه تقویت سیستم ایمنی بدن انسان نیز شناخته شده هست. سیر حاوی آلیسین هست، که یک ماده فعال محسوب می‌شود و با باکتریها و عفونت هایي که می‌توانند در بدن ترویج یابند، مبارزه می‌کند.

 

نتایج برخی مطالعات نشان داده اند که با مصرف شش حبه سیر در هفته میتوانید خطر ابتلا به سرطان معده را تا 50 درصد و خطر سرطان روده بزرگ را تا 30 درصد کاهش دهید. برای افزایش مصرف سیر میتوانید هرروز دو حبه از آن را به وعده خوراکی خود اضافه کنید.

 

چای
چای طبیعی که حاوی گیاهان دارویی هست، به واسطه آمینو اسیدهای موجود در خود به طور کارساز با ویروس ها رویارویی میکند. چای سیاه و چای سبز از تندرست‌ترین انتخاب ها محسوب می‌شوند، که هر دو حاوی ال-تیانین میباشند. نوشیدن چند فنجان چای در روز می‌تواند به واسطه آنتی اکسیدان هاي موجود در این نوشیدنی برای سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن شما خوب باشد.

 

عصاره استخوان
عصاره استخوان «آب قلم» به واسطه توانایی در تقویت روده و کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر «IBS»، و هم‌چنین با تقویت سیستم ایمنی به دفع مریضی ها کمک می‌کند و از این جهت شاهد روند افزایشی محبوبیت خود هست. از فواید پودر عصاره استخوان می‌توان به تقویت سلامت استخوان ها و روده، و کاهش التهاب در بدن اشاره کرد.

 

شما با بهره گیری از یک آرام پز می‌توانید استخوان ها را به همراه سبزی ها و آب بپزید، تا عصاره استخوان به دست آید یا از پودر عصاره استخوان که به راحتی با آب ترکیب می‌شود، بهره گیری کنید. مصرف صبحگاهی عصاره استخوان بیشترین فایده را برای بدن انسان دارد و به بسته شدن منافذ موجود در روده در افراد مبتلا به سندرم روده نشت پذیر کمک میکند. مغز استخوان موجود در عصاره نیز بعنوان یک ابرماده خوراکی در نظر گرفته میشود، زیرا از تراکم بالای مواد معدنی برخوردار هست.

 

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین می‌تواند با ویروس ها و باکتری هاي گوناگونی که وارد بدن انسان می‌شوند، مبارزه کند، زیرا منبع خوبی برای ویتامین A هست. ویتامین A به حفظ سلامت پوست کمک میکند و با تبدیل بتاکاروتن به ویتامین A میتواند بافت همبند را در بدن احیا کند. نصف یک سیب زمینی شیرین را هرروز در رژیم خوراکی خود جای دهید و از مواد خوراکی نارنجی دیگر مثل کدو تنبل، کدو حلوایی و هویج نیز بهره گیری کنید.

 

میوه هاي خانواده مرکبات
لیمو، لیمو ترش، پرتقال، گریپ فروت و نارنگی همگی از محتوای بالای ویتامین C سود میبرند و در تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه قدرت دفاعی در مقابل سرماخوردگی یا یک عفونت نقش دارند. اگر به مریضی مبتلا شده باشید نیز مصرف این محصولات می‌تواند به کوتاه شدن دوره مریضی کمک کند.