پارس ناز پورتال

شاخص کل بورس 303 واحد کاهش یافت

شاخص کل بورس 303 واحد کاهش یافت

شاخص کل بورس 303 واحد کاهش یافت

امروز شاخص کل بورس شاهد کاهش 303 واحدی بود. طوریکه نا امیدی شرکت های کوچک را مورد توجه خود قرار داده است.

 

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه (9 خرداد ماه 94) با کاهش 303 واحدی به رقم 76 هزار و 387 واحد رسید.

 

شاخص کل هم‌وزن نیز با 28 واحد کاهش عدد 13 هزار و 861 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 370 واحدی به رقم 84 هزار و 986 واحد دست یافت.

 

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 217 واحدی به عدد 53 هزار و 482 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 635 واحدی به رقم 166 هزار و 857 واحد دست یافت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 5 واحدی به رقم 819 واحد رسید.

 

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 60 واحد، بانک ملت با 48 واحد و گروه مپنا با 40 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

 

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 33 واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 16 واحد و ملی صنایع مس ایران با 12 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

 

ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 194 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 954 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 70 هزار و 47 نوبت داد و ستد بود.

 

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی لقمان، صنایع لاستیکی سهند، داروسازی ابوریحان، شیمیدارویی داروپخش، نفت پارس، کاشی و سرامیک الوند، ایران یاساتایر و راور، کشت صنعت پیاذر، فولاد امیرکبیر کاشان، فرو سلیس ایران، پلاسکو کار سایپا،

 

توکارنگ فولاد سپاهان، آس‌پ داروسازی سبحان انکولوژی، نفت پاسارگاد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری سایپا تولید مواد اولیه داروپخش، لابراتوارهای سینادارو، توسعه معادن روی ایران، سیمان فارس، لیزینگ ایرانیان، قاسم ایران، کشت و صنعت چین چین و بیمه پاسارگاد متوقف شدند.

 

امروز همچنین تعداد 2 میلیون و یکصد هزار برگ اوراق اجاره‌ای هواپیمایی ماهان به قیمت اسمی هر ورقه یکصد هزار تومان در بازار فرابورس ایران پذیره‌نویسی شد که با اقبال خریداران این اوراق مواجه بود.

 

این اوراق با سررسید 4 ساله و با نرخ سود 21 درصد بوده که سود آن هر سه ماه یکبار پرداخت می‌شود. هم‌اکنون با توجه به اقبال خریداران فرابورس مجبور به استفاده از مکانیزم تسهیم به نسبت در این پذیره‌نویسی شده است.

 

بازار سهام امروز بازاری رکودی و منفی بود که با افزایش عرضه سهام در مقابل تقاضا مواجه شده بود. در این بازار همچون روزهای گذشته اغلب معامله‌گران با شناسایی تک‌سهم‌ها و با انگیزه کوتاه‌مدت‌نگری همچنان به نوسان‌گیری اقبال دارند. بازاری که با درجا زدن بزرگان بازار و نمادهای معاملاتی پیش‌رو گروه‌های قندی را لیدر بلامنازع خود انتخاب کرده‌ است.

 

منبع:فارس