پارس ناز پورتال

راهکارهای خانگی برای شادابی و درخشندگی پوست

راهکارهای خانگی برای شادابی و درخشندگی پوست

راهکارهای خانگی برای شادابی و درخشندگی پوست 

به شما برترین راهکارهای خانگی را معرفی خواهیم نمود که میتواند با بهره گیری از انها پوست خود را سالم و شاداب نگه دارید. بهتر هست که با مطمئن ترین روش برای مناسب بودن این ماسک ها آشنا شوید که از هر نوع آسیبی به پوست تان خودداری به عمل آورید.

 

خطرهای محصولاتی که در خانه تهیه میشوند

امروزه به واسطه تعداد زیادی از همین «خودت انجام بده» ها، از طریق اینترنت و با بهره گیری از موادی که در آشپزخانه خانه هر فردی وجود دارد می توان ماسک هایي را تهیه کرد اما دکتر «ترسی اوانس» از متخصصان پوست در این مورد می گوید که این مواد و ترکیبات ممکن هست انتخاب هاي مناسبی برای پوست شما به حساب آیند اما این امکان نیز وجود دارد که شما به آنها حساسیت داشته باشید.

 

دکتر متخصص دیگری می گوید بعنوان مثال لیمو می تواند سبب روشن تر شدن پوست شود اما می تواند حساسیت هاي فراوان پوستی را در مقابل نور آفتاب به وجود آورد. حتی اگر هم این محصولات آسیب رسان نباشند ممکن هست، آنطور که شما انتظارش را داشتید عمل نکنند.

 

وی توصیه می‌کند بهره گیری از این «خودت انجام بده» ها می تواند احساس خوبی را در افراد به وجود آورد و برای شان مفرح نیز باشد اما گذشته از آنکه هر چیزی را روی صورت خود بمالید بهتر هست که آزمایشی را برای اطمینان از عدم حساسیت به آن انجام دهید. ابتدا آن ماده یا ترکیب را به مدت چند روز روی بازوی خود و با یک چسب قرار دهید و اگر بدن تان تصویر العمل بدی به آن نشان نداد می تواند چراغ سبزی برای بهره گیری از آن بر روی صورت تان باشد.

 

در ادامه ماسک هاي مورد تایید متخصصان پوست راکه بسیار ساده و ابتدایی نیز میباشند را مرور خواهیم کرد.

 

بلغور جو بعنوان کلینزر

اگر «رتینوئیدهای» موجود در ترکیبات ضد پیری در پوست تان حساسیت هایي را به وجود می آورد، آن را با اسکراب ترکیب شده از بلغور جو و عسل جایگزین کنید. دکتر «آوا شمبان» از خصوصیت ضد تورم در این ترکیب خبر می دهد و می گوید که ترکیب ذکر شده از خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز برخوردار هست.

 

اسید لاکتیک موجود در ماست نیز می تواند همچون یک لایه بردار ملایم عمل کند. همراه کردن آن با دانه هاي آفتابگردان می تواند پودر اسکرابی با خاصیت مرطوب کنندگی را به وجود آورد. دکتر شمبان می گوید می‌تواند به ترکیب اندکی روغن اضافه کنید تا بتواند بعد از لایه برداری در پوست تان رطوبت را به وجود آورد. بلغور جو و دانه هاي آفتابگردان را داخل مخلوط کن بریزید. به ترکیب حاصل دو قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل گرم اضافه کنید.

 

آن را به آرامی روی صورت، گردن و سینه خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۳ دقیقه باقی بماند و سپس آن را با آب گرم آبکشی کنید.

 

شکر برای درخشندگی پوست

تهیه اسکراب شکر بعنوان یک لایه بردار خانگی، خوب هست. کمی روغن زیتون یا روغن نارگیل به شکر اضافه کنید. دکتر «جسی چوانگ» می گوید می‌ تواند مقداری جو و عسل نیز به این ترکیب اضافه کنید تا آبرسانی بیشتری انجام دهد و باعث آرامش پوست تان شود.

 

چای سبز برای پوست هاي قرمز و حساس

دکتر شمبان توصیه می‌ کند از ترکیب آرامبخش چای سبز و گلاب برای مرطوب کردن پوست بهره گیری شود. چای سبز بعنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌ کند و گلاب نیز خاصیت ضدتورم دارد.

 

وی می گوید: “زمانی که پوست در عارضه هاي پوستی ای چون «اگزما» و «پسوریازیس»، قرمز رنگ و حساس می شود، احتمالا در پوست تورمی به وجود آمده. ترکیب چای سبز و گلاب می تواند سیستم طبیعی را برای کاهش آسیب هاي رادیکال هاي آزاد به سلول ها آماده کند.”

 

برای تهیه ترکیب مناسب می‌ تواند دو عدد چای سبز کیسه ای را به مدت ۱۵ دقیقه در داخل نصف لیوان جوش قرار دهید. چای هاي کیسه ای را خارج کرده و نصف لیوان گلاب به آن بیافزایید. برای بهره گیری ترکیب حاصل را در داخل یک بطری اسپری کننده تمیز ریخته و بعد از مصرف نیز مابقی را در یک ظرف سربسته و در یخچال نگه داری کنید.

 

شیر برای پوست هاي تحریک شده بر اثر خارش یا سوختگی

کمپرس شیر از درمان هاي قدیمی برای پوست هاي حساس بود که به گفته دکتر کرونبرگ، خوب هم عمل می کرد. پارچه ای را به شیر آغشته کرده و خوب بچلانید و آن را بر روی محل خارش قرار دهید.

 

روغن نارگیل بعنوان مرطوب کننده

دکتر چوانگ در این مورد می گوید که یکی از برترین مرطوب کننده هاي خانگی می تواند روغن نارگیل باشد که به خوبی و با حرارت بدن جذب پوست می شود. میتواند مطلب هاي بهره گیری هاي کاربردی ، مصارف مختلف و معجزه هاي نادانسته در مورد روغن نارگیل راکه قبلا به انتشار رسیدند را نیز در این ارتباط مطالعه بفرمایید.

 

سفیده تخم مرغ برای تمیز کردن منافذ پوست

سفیده تخم مرغ و ماست می تواند برای تمیز کردن منافذ پوست بسیار مناسب باشد. اسید لاکتیک موجود در ماست کثیفی هاي منافذ را بر طرف میکند و سفیده تخم مرغ نیز آن را خشک می‌کند.دکتر شمبان می گوید آواکادو نیز می تواند باعث مرطوب کردن پوست و مبارزه با تورم آن شود. می‌تواند با یک سفیده تخم مرغ،

 

یک قاشق غذاخوری ماست و نصف یک عدد آواکادو، ماسک خانگی تهیه کنید. این ترکیب را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس آن را آبکشی کنید.

 

ماست برای پوست هاي خشک

پوست هاي خشک با «رتینوئید»، آفتاب و بعضی دیگر از ترکیبات تحریک می‌ شوند. ماسک شیرِ دکتر شمبان با دارا بودن اسید لاکتیک موجود در شیر و ماست می تواند انتخاب مناسبی برای مرطوب کردن و لایه برداری به شمار آید.

 

وی بر این باور هست که ترکیب آن با عسل که خاصیت ضدتورم دارد می تواند ماسک مناسبی برای صاف کردن پوست باشد. دوقاشق غذاخوری پودر شیر را با ۱/۴ فنجان ماست و نصف قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. ترکیب را روی صورت و سینه خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند. با آبی که در دمای اتاق نگه داری شده، صورت و گردن را آبکشی کنید.

 

سرکه برای پوست هاي قرمز

سرکه نه تنها بعنوان ضدعفونی در خانه کاربرد دارد بلکه می تواند میکروب هاي روی پوست را نیز از بین ببرد. دکتر چوانگ توصیه می‌کند برای از بین بردن میکروب هاي روی ناخن ها و انگشتان میتواند نوک انگشت ها را در داخل ترکیب آب و سرکه قرار دهید تا باکتری هاي احتمالی این مناطق از بین بروند.

 

وی توصیه می‌کند که دو بار در هفته انگشت هاي قرمز و حساس را در ترکیب آب و سرکه که میزان آب آن دو برابر سرکه باشد قرار دهید.