پارس ناز پورتال

خاصیت های مفید شبدر قرمز برای بیماری زنانه

خاصیت های مفید شبدر قرمز برای بیماری زنانه

خاصیت های مفید شبدر قرمز برای بیماری زنانه 

امروز به شما گیاه دارویی معرفی می‌کنیم که برای زنان می‌تواند بسیار خوب واقع گردد, شبدر قرمز دشمن اصلی سرطان هست. به قول متخصصان سلامت مرکز ملی طب مکمل و جایگزین ایالات امریکا,شبدر قرمز به طور سنتی بعنوان یک داروی خلط آور مورد بهره گیری قرار می گرفته هست.

 

داروهای خلط آور با نازک کردن مخاط موجود در دستگاه تنفسی, به کاهش علائم دشواری های تنفسی مثل آسم و برونشیت و سرفه کمک می‌کنند. با این حال, این مزیت مورد بهره گیری از شبدر قرمز, هنوز به طور کامل در آزمایش ها بالینی انسان تایید نشده هست.

 

یائسگی
در طول دوره یائسگی, سطح استروژن در بدن یک زن به طور طبیعی کاهش می‌یابد و سبب میشود که دوره هاي ماهانه قاعدگی در وی متوقف شود. سطح پایین استروژن در طی یائسگی, هر چند طبیعی, ممکن هست باعث علائمی از قبیل گرگرفتگی, تحریک پذیری و خشکی واژن شود.

 

شبدر قرمز, حاوی ترکیبات استروژن مثل ایزوفلاون ها هست که ممکن هست این هورمون را در بدن یک زن شبیه سازی کند. بنابراین, زنان یائسه اي که بعد از یائسگی, برای درمان, از قرص مکمل شبدر قرمز بهره گیری میکنند; ممکن هست کاهشی را در شدت و فراوانی علائم یائسگی خود تجربه کنند.

 

با این حال بهره گیری از مکمل قرمز شبدر برای درمان علائم یائسگی هنوز بحث برانگیز هست و مطالعات اضافی مورد تایید می‌تواند خوب باشد.

 

پوکی استخوان

سطوح پایین تر استروژن با پوکی استخوان نیز رابطه دارد. پوکی استخوان, وضعیتی هست که با کاهش توان استخوان ها و کاهش توان استخوان سازی مشخص می‌شود. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند می‌گوید: مصرف مکمل شبدر قرمز ممکن هست منجر به پیشگیری از دست دادن استخوان و هم‌چنین افزایش تراکم استخوان ناشی از ایزوفلاون هاي شبه هورمونی گیاهی هست. این بهره گیری خوب از مکمل شبدر قرمز به طور کامل در انسان ثابت شده هست.

 

سرطان

ایزوفلاون ها هم‌چنین ممکن هست به کاهش یا محدود کردن رشد سلول هاي سرطانی کمک کنند. مکمل شبدر قرمز هنگامی که در کنار داروهای ضد سرطان بهره گیری می‌شود نیز ممکن هست به محافظت از بافت ها و سلول هاي تندرست در طول درمان کمک کند.

 

اگر چه شبدر قرمز برای کشتن سلول هاي سرطانی در شرایط آزمایشگاهی به خوبی عمل کرده هست, اما آزمایش هاي بالینی بیشتری برروی انسان برای بررسی ایمنی و کارایی این مکمل در درمان سرطان, ضروری میباشند. زیرا مواد شبه استروژن مثل ایزوفلاون ها ممکن هست

 

باعث رشد انواع خاصی از سرطان ها, به خصوص سرطان هایي که بر دستگاه فرآوری مثل زنان تاثیر می‌گذارد شوند. سرطان هایي مثل سرطان سینه, سرطان تخمدان یا سرطان رحم.لذا به زنانی که این نوع از سرطان ها را دارند پیشنهاد میشود که بدون مشورت با متخصص, از مصرف شبدر قرمز بپرهیزند.

 

علیرغم اینکه به صورت سنتی از شبدر قرمز برای افزایش شیردهی بهره گیری می شده هست, اما بهره گیری از این گیاه می‌تواند در دوران بارداری خطرناک باشد. هیچ دوزی از شبدر قرمز شناخته نشده هست که برای زنان آبستن ایمن باشد و بهتر هست در طول تمام مراحل بارداری به طور کامل از مصرف این محصول جلوگیري شود.

 

شبدر قرمز, اثرات چند گانه اي بر بدن انسان میگذارد و اثرات دقیق آن بر بارداری هم چنان در دست پژوهش هست و هنوز به درستی درک نشده هست. شبدر قرمز حاوی ترکیبات شناخته شده اي با عنوان ایزوفلاون ها هست که باعث افزایش ساخت استروژن در بدن انسان می‌شود.

 

استروژن تعدادی از فعالیت هاي بدن زن شامل تخمک گذاری, قاعدگی, بارداری, زایمان و شیردهی را تنظیم میکند. شبدر قرمز می‌تواند بر این فعالیت ها تأثیر بگذارد و شاید منجر به بروز عوارضی در هنگام مادری, بارداری و زایمان شود.هیچ مطالعه اي ایمنی شبدر قرمز را بعنوان یک افزایش دهنده باروری ارزیابی نمی‌کند. با این حال, شبدر قرمز ممکن هست اختلالات هورمونی مربوط به دشواری های قاعدگی را درمان کند.

 

شبدر قرمز, با عوارض جانبی چندگانه اي همراه هست که باید با احتیاط حتی توسط زنان غیر آبستن مورد بهره گیری قرار می‌گیرد. شایع‌ترین شکایات مرتبط با شبدر قرمز شامل سردرد, تهوع, دشواری های گوارشی و بثورات خفیف پوست می‌شود. اضافه بر این, شبدر قرمز ممکن هست حتی به باروری زن صدمه برساند. بعضی از حیوانات پس از تغذیه از مقادیر زیادی از شکوفه هاي شبدر قرمز, نابارور میشوند.

 

خطرات احتمالی شبدر قرمز در مورد بارداری

از آنجایی که هیچ مطالعه اي, ایمنی شبدر قرمز را در دوران بارداری ارزیابی نمیکند, اکثر خطرات آن بعنوان تئوری مطرح می‌شود.شبدر قرمز ممکن هست انقباضات رحم را تحریک کند, منجر به سقط جنین یا زایمان زودرس شود.

 

اضافه بر این, این گیاه میتواند تغییراتی در سیستم غدد درون ریز طفل ایجاد کند که منجر به تشکیل غیر طبیعی تشکیلات فرآوری مثل شود. اثرات استروژن شبدر قرمز همین طور ممکن هست در شیردهی دخالت داشته باشد, که منجر به مشکلاتی در شیردهی پس از تولد نوزاد میشود